Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
LilliMilli skrev (7 minutter siden):

Tja, men IA er ikke influenser, så vidt jeg vet, hun har ikke valgt dette. Influensere flest har tatt et valg om å eksponere seg, og brette ut alt de ønsker. I tillegg hviler ikke monarkiets fremtid, som er så viktig for mange, på influensernes skuldre. IA kunne ikke velge. 

Kongefamilien er Norges influensere. Det er jobben dems å promotere Norge. De får godt betalt for sin norgesreklame.

IA kan velge å gi tronen til sin bror. 

Endret av Ms.Hannigan
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (41 minutter siden):

Det må komme en skikkelig uttalelse, ikke i drypp.

Nettopp. 

• Liker 6
Skrevet
Kygos skrev (4 minutter siden):

Ja, det vet vi, og selvsagt er det sånn, men kongefamilien er i en helt spesiell særstilling i denne problematikken. De får leve i ekstrem luksus mot at de holder seg på matta i det offentlige. Og det er svært lite de gjør som ikke er offentlig, eller risikerer å bli offentlig. Det er det eneste kravet. En kongefamilie med slagside mot rus- og overgrepsproblematikk har ingen funksjon. De innehar da ikke den tryggheten, nøytraliteten, etikken og moralen som kreves for at de kongelige skal være noe å løfte blikket mot og kunne lene seg på når det stormer.

At IA også må blåse ut i denne tiden sier noe om at hele institusjonen er vanstyrt. Har hun ikke fått råd om det er viktig å ikke skape noe støy? De har et pr-apparat på høyde med statsministeren. De blå blodcellene lider av oksygenmangel. Er det total kollaps vi er vitne til? 

Et kongehus kan ikke bestå av individer som trenger vår støtte og sympati for sine dårlige valg. Hva er det vi eventuelt betaler for da?  

Tror egentlig vi ka skrote den PRavdelingen og rådgiverne deres. Penger spart for skattebetalerne. Vil heller ha flere bhgansatte.

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
Eyr skrev (2 minutter siden):

Tror egentlig vi ka skrote den PRavdelingen og rådgiverne deres. Penger spart for skattebetalerne. Vil heller ha flere bhgansatte.

Skrot hele kongehuset. Det er utrolig at vi har klart få den fortidskonstruksjonen til å passe inn i 2025. Vi vet jo at tradisjonen strider mot alle rådende prinsipper i den tiden vi lever i.   

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Ms.Hannigan skrev (8 minutter siden):

Kongefamilien er Norges influensere. Det er jobben dems å promotere Norge. De får godt betalt for sin norgesreklame.

IA kan velge å gi tronen til sin bror. 

Ja, det er sant, men det er ikke det som har vært premisset vil jeg tro? Det blir jo bare spekulasjoner, men vet ikke om HM og MM har gitt det så mye plass at hun skal bli Norges dronning "hvis hun vil"? Vet ikke.... Uansett er poenget at denne familien, så lenge det er monarki i Norge, blir født inn i dette. Greit de kan ta et valg som voksne, et aktivt valg om å trekke seg ut av det, men fortsatt er de i kongefamilien, vokst opp i denne institusjonen av forventninger. Og ja, de får godt betalt! Jeg synes det var et godt bilde å kalle dem "hele Norges influensene", men fortsatt ufrie mennesker, født til et liv i offentlighet.  MM er den som aktivt har valgt dette da, og DS. 

Endret av LilliMilli
Skrevet
Rick skrev (15 minutter siden):

Hva skal de si? De kan ikke si sannheten, for sannheten er verre - MYE VERRE - enn det som er kommet fram til nå. Og hvis de juger en gang til, så risikerer de at løgnene blir avslørt i neste omgang. Den strategien de følger nå er den eneste mulige - holde kjeft og håpe på at det hele blåser over. Akkurat nå gjetter jeg på at de håper på en krig med Russland. Det ville få kongefamilen bort fra forsidene. 

Det er det jeg frykter at den verste sannheten enda ikke er kommet frem, og det blir jo mer og mer trolig så lenge de ikke sier noe. 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Eyr skrev (7 minutter siden):

Ja, det er et opprop mange ville skrevet under på: "Vi som vil nedlegge slottet, og be de kongelige betale for sine egne ansatte mot at alt som pr dags dato går over statsbudsjettet til Kongefamilien AS, går til barnehagesektoren. Med unntak av Sonja og Harald, de kan få beholde privilegiene sine livet ut". Så kan MM, HM, IA og SM lære seg å vaske, rydde, organisere, shoppe, lage mat, handle mat, vedlikeholde bostedene sine selv, eller i det minste betale for det av egen formue. De kommer neppe til mangle penger til dette av egne midler. HM og MM har kontakter til de beste innen finansverden og kan fint få en såpass stor formue til å bli generasjonsformue slik at all deres fremtidige slekt kan slippe å jobbe.

Endret av Nettrollet
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg undrer meg over at det er så mye fokus på Jagland og ekteparet Rød Larsen og eventuelle etterforskninger fra Økokrim, men de nevner ingenting om MM i denne forbindelse? De har kanskje ikke funnet noe kriminelt (økonomisk) i hennes forhold til Epstein?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (1 time siden):

Jeg skal ta en for laget og erkjenne min naivitet. 

Jeg har jo mange ganger ledd av fortellingen om «Keiserens nye klær». Men må erkjenne at jeg på ingen måte har vært noe bedre enn de som blindt aksepterte Keiseren. 

Jeg synes det er en treffende beskrivelse, inkludert hvordan Keiseren selv ble lurt av skredderen til å gå ut naken. Blind av sin egen forteffelighet. 

Noen skriver at monarki er en anakronisme. Jeg har i grunnen akseptert tanken på at disse menneskene er opphøyet i kraft av blodet som renner gjennom årene deres. Hvor dumt er ikke det egentlig. For å bruke MM sitt begrep; det er flaut. 

Kanskje det er derfor dette engasjerer så veldig; for det er lett å føle seg både dum og lurt. 

Hele premisset for denne historien er jo at man tror at noen mennesker er bedre enn andre. Det er tullete å tenke på i ettertid hvordan Kongehuset krever en form for seremoniell ærbødighet som sementerer inntrykket av at de er opphøyet. Alt rundt dem legger opp til dette. Du skal bøye deg i respekt. Og så raser korthuset sammen i det du skjønner at de ikke er opphøyet. De har ikke en livsførsel som inngir respekt. De har ikke gode verdier og de går ikke av veien for å misbruke posisjonene sine. Det siste er nok det som hele veien har vært det mest provoserende. 

Men nå har endelig teppet falt. Og mynten har droppet for min egen del. 

Jeg synes eksempelet ditt med Keiserens nye klær var svært godt!

Jeg ble lurt jeg også. 

Men jeg vil si dette også handler om at pressen og politikerne har vært og er svært servile.  Vanlige borgere får kun kjennskap til kongefamilien gjennom mediene så når mediene er servile så er det lett for borgerne å blir lurt. 

For pressen og Stortinget kan også uttrykk som elefanten i rommet og ikke spør om det du ikke vil ha svar på. De vet hvordan monarkiet er, men de vil ikke si det høyt. De vet også at om de begynner å stille de åpenbare spørsmålene så kommer svarene til å vise at monarkiet må avskaffes.  Så derfor vil de ikke stille disse spørsmålene. 

Hvorfor kjører ikke pressen og politikerne hardt på hvem som betalte for feriene til kronprins Haakon og hva han visste? Det er fordi pressen og politikerne vet han er like skyldig som Mette Marit. Pressen og politikerne vet at sannheten gjør det umulig å forsvare at Haakon skal bli konge. 

Dette er også noe pressen har holdt på med i hele historien. Pressen var også mye mer servile før. Så pressen  sitter nok på enormt med opplysninger som kunne revet ned monarkiet for lenge siden om pressen hadde valgt å skrive  det de visste om kongefamilien. 

Endret av SVK
  • Liker 5
  • Nyttig 12
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (5 minutter siden):

Nei, hva skal de liksom si? «Ja, jeg visste jo at han var dømt for overgrep og kjøp av seksuelle tjenester fra barn, men det viktigste for meg var tross alt at han tok meg med på shopping på Prada og betalte luksus-ferier for meg. For jeg synes ikke jeg får nok penger nemlig. Ja, og så var det jo litt tøft at han var kriminell og sånn. Så jeg var litt forelska. Og så var det jo så kjedelig med alle de derre kronprinsesse-pliktene, så jeg syntes jeg fortjente å kose meg.»

Antakelig bedre å vente til folk får noe annet å være opptatt av.

Problemet med strategien om ikke å uttale seg, er vel nettopp dette. Vi danner oss generelt bilder som kan være verre enn virkeligheten. Og ja, det kan jo selvsagt også være at virkeligheten er verre enn det vi kan tenke oss. Men veien videre må uansett være å være åpen om alt. Hvis ikke vil skjelettene fortsette å ramle ut av skapet, og for hver gang vil det bli mindre igjen av tilliten til kongehuset.

Det er bedre å rive av plasteret først som sist, og se hvilken reaksjon man får. Hvis man ikke husker eller ikke vet, er det bedre å si nettopp det. Jeg kan for eksempel forstå at MM ikke nødvendigvis husker å ha møtt Ghislaine Maxwell, hvis hun bare kjapt har hilst på henne i to minutter. Hun møter jo så mange mennesker. Men det blir riktigere å uttale at hun ikke kan utelukke å ha møtt henne, enn å slå fast at hun ikke har det. 

• Liker 7
Skrevet
Sumarina skrev (2 minutter siden):

Jeg undrer meg over at det er så mye fokus på Jagland og ekteparet Rød Larsen og eventuelle etterforskninger fra Økokrim, men de nevner ingenting om MM i denne forbindelse? De har kanskje ikke funnet noe kriminelt (økonomisk) i hennes forhold til Epstein?

Hun har jo også mottatt gaver og goder, men som kronprinsesse så gjør hun som hun vil. Hun kan ikke straffes for noe, da det er kongen som bestemmer.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Gulline skrev (2 timer siden):

Kan ikke erindre det, nei 😅

Tatt i løgn, igjen! En ny bekreftelse på at hun ikke er til å stole på, og troverdighet og tillit er borte som følge av løgner, hvilket er selvpåført, ene og alene. 
Det er så man ikke tror at det er mulig! 

Endret av Eufemia-
  • Liker 11
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (16 minutter siden):

Hun har jo også mottatt gaver og goder, men som kronprinsesse så gjør hun som hun vil. Hun kan ikke straffes for noe, da det er kongen som bestemmer.

https://www.vg.no/nyheter/i/JOEGrJ/epstein-beskrev-betaling-til-mette-paa-20-000-dollar
Hun kan, som du også sier, ikke straffes for dette. Jeg vet ikke engang om det vil bli ettergått. Likevel, slikt som dette skaper en tvilsom og lite tillitsvekkende situasjon ift. både kongehuset og MM. 
Det vil ikke tjene kongehuset om de lar være å opplyse om hva denne pengetransaksjonen gjelder. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (40 minutter siden):

Og det trengs flere i helsevesenet framover. 

• Liker 2
Skrevet
Vinterjenta skrev (Akkurat nå):

Håper de får mange spørsmål. Ikke la de slippe unna.

Kanskje derfor de valgte å feire samisk nasjonaldag i en barnehage?

Lisa 4 år stiller de ubehagelige spørsmålene: Hva er din yndligsfarge? Hvorfor har du ikke krone på deg? 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Eufemia- skrev (8 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/JOEGrJ/epstein-beskrev-betaling-til-mette-paa-20-000-dollar
Hun kan, som du også sier, ikke straffes for dette. Jeg vet ikke engang om det vil bli ettergått. Likevel, slikt som dette skaper en tvilsom og lite tillitsvekkende situasjon ift. både kongehuset og MM. 
Det vil ikke tjene kongehuset om de lar være å opplyse om hva denne pengetransaksjonen gjelder. 

Det er mye å sjekke - blant annet:

• Prada-handletur med Epstein i New York
  • Overnattingne i hans resedens i Palm Beach
  • Båtturen til kronprinsparet - hvor det viser seg at vennen er en venn av Epstein. 
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (6 minutter siden):

Kanskje derfor de valgte å feire samisk nasjonaldag i en barnehage?

Lisa 4 år stiller de ubehagelige spørsmålene: Hva er din yndligsfarge? Hvorfor har du ikke krone på deg? 

🙈🙈🙈

Helt sikkert!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Det er mye å sjekke - blant annet:

• Prada-handletur med Epstein i New York
  • Overnattingne i hans resedens i Palm Beach
  • Båtturen til kronprinsparet - hvor det viser seg at vennen er en venn av Epstein. 

Enig! Selv om de kongelige ikke får straff fordi de er beskyttet/immune. Likevel, det skader kongehuset noe så grenseløst at monarkiet kan gå over ende, hvilket langt på vei er tilfelle. Når mistillit bygges opp til høyder hvor deres legitimitet og troverdighet er revet ned av dem selv, og i største grad utført av kronprinsessens selvpåførte og tankeløse valg. 
Vi snakker om landets kronprinsesse som hodeløst har ført en livsstil som på ingen måte er forenlig med et monarki. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...