Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Enig, men jeg tror verken din eller min mening spiller inn. Slottet har effektivt en kommunikasjonsavdeling som ikke kommuniserer. De kan like godt bare sparke hele gjengen og sette gartneren til å svare 'Husker ikke, ingen kommentar, vi har ikke noe å komme med'.

Patetisk.

Det må komme en skikkelig uttalelse, ikke i drypp.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Det må komme en skikkelig uttalelse, ikke i drypp.

Det tror jeg de aller fleste er enig i. Nåværende strategi går imot nær sagt all ekspertise på krise-kommunikasjon.

Om man ikke vet alt, så får man heller innrømme det. Ikke bruke det som en unnskyldning for å ikke si noe.

• Liker 10
Skrevet
Natttåke skrev (7 minutter siden):

Og Ingrid kan velge. Hun kan si neitakk, dette ønsker jeg ikke. Nå som hun er ung har hun ekstra mulighet til å bygge seg et fritt liv  utenfor gullburet. 

Familien har over en milliard i verdier, de vil klare seg helt fint selv om de kastes ut av slottet og mister posisjonene sine i dag, og hvis de vil fortsette å være priviligerte klyser trenger de hverken å ta utdannelse eller jobbe igjen, noen av dem, selv om de ikke får en krone mer av skattebetalerne. Men de må vel betale formueskatt om de avsettes, og det vil de nok ikke risikere.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Familien har over en milliard i verdier, de vil klare seg helt fint selv om de kastes ut av slottet og mister posisjonene sine i dag, og hvis de vil fortsette å være priviligerte klyser trenger de hverken å ta utdannelse eller jobbe igjen, noen av dem, selv om de ikke får en krone mer av skattebetalerne. Men de må vel betale formueskatt om de avsettes, og det vil de nok ikke risikere.

Nei, mye vil ha mer har vi lært.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Det har du rett i. Hun trenger ikke jobbe en dag, men hun kan og bør. Det burde de alle.

Nei, men jeg synes de både burde avsettes og betal.

Endret av Natttåke
  • Liker 6
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (4 minutter siden):

De kan flytte alle verdiene sine til Sveits. Er det ikke det alle rikingene gjør nå om dagen?

Endret av Ms.Hannigan
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Denne stillheten fra Slottet er jo øredøvende. 

Burde vært et skikkelig intervju på Marienlyst med f.eks Fredrik Solvang. En skikkelig god og skarp journalist.

Ikke pusestemme med Kirsti Marie Skrede (som jeg forøvrig elsker..) 

🎤 👑

• Liker 8
Skrevet
Tradegy skrev (Akkurat nå):

Burde vært et skikkelig intervju på Marienlyst med f.eks Fredrik Solvang. En skikkelig god og skarp journalist.

🎤 👑

Enig.

• Liker 2
Skrevet
Tradegy skrev (7 minutter siden):

🎤 👑

Men hva skal de si? Det er jo ikke noe å bortforklare, det er for avslørende alt som har kommet fram. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

IA hadde ikke problemer med pressen da hun nå sist reiste rundt i Nord. Da var de gode å ha slik at de kunne brukes til litt omdømmebygging og fokus-flytting. En gjennomregissert strategisk tur. Det er helt fjernt at hun kritiserer dem, når hun samtidig bruker dem aktivt. 

Men hun har vel fått presseforakt inn med morsmelka, bokstavelig talt. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Stille Ferd skrev (24 minutter siden):

Jeg tror vi er mange i denne tråden som ikke har vært i nærheten av å leve så trygt og privilegert som IA, men likevel har klart å bite tennene sammen, rettet opp ryggen, hevet hodet og fullført jobb og studier.

Selv med tomme mager, traumer i bagasjen, smerter i kroppen, ubetalte regninger i skuffen og henvisning til spesialisthelsetjenesten ett halvt år frem i tid. 

Noen av oss måtte bli voksne som barn, og ta vare på både foreldre og søsken. 

IA er ikke et barn. 

Jeg er en av de du refererer til, og det er derfor jeg har den medfølelsen som jeg har med henne og SM nå. 

Jeg var bare priviligert nok til at ikke hele norge så på at familien min gikk i oppløsning, i motsetning til dem. Ikke var sosiale medier populært, så det jeg skrev i frustrasjon ble ikke postet annet enn på et ark som ble brent, imotsetning til dette- som var uheldig ja. 

Når det blir sagt nå at dagens 70 åringer er det gamle 60åringene, og vi ser at folk bare blir "yngre og yngre". Hun har vært myndig i fire år. 

Ikke kan vi sammenligne våres liv opp mot demmes, og ei heller alderen. Hennes første (og gigantiske) storm er nå. Når denne er over er hun voksen. Det er da vi ser hvilket menneske hun vokser opp til å bli. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet
Tradegy skrev (18 minutter siden):

🎤 👑

Hva skal de si? De kan ikke si sannheten, for sannheten er verre - MYE VERRE - enn det som er kommet fram til nå. Og hvis de juger en gang til, så risikerer de at løgnene blir avslørt i neste omgang. Den strategien de følger nå er den eneste mulige - holde kjeft og håpe på at det hele blåser over. Akkurat nå gjetter jeg på at de håper på en krig med Russland. Det ville få kongefamilen bort fra forsidene. 

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (34 minutter siden):

Da må vel dette gjelder for alle unge influensere der ute? Vi kan jo ikke forvente mer av dem, enn av vår kommende dronning?

Tja, men IA er ikke influenser, så vidt jeg vet, hun har ikke valgt dette. Influensere flest har tatt et valg om å eksponere seg, og brette ut alt de ønsker. I tillegg hviler ikke monarkiets fremtid, som er så viktig for mange, på influensernes skuldre. IA kunne ikke velge. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke de tenker de har noe å si til media. Tror ikke noen av de tenker de har gjort noe galt. Så da skylder de helller ikke folket noen svar. Det er bare pressen og folket som trakasserer de. Det derre begrepet noblesse oblige klarte ikke dronningen og kongen å videreføre til barna sine, gitt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Rick skrev (5 minutter siden):

Hva skal de si? De kan ikke si sannheten, for sannheten er verre - MYE VERRE - enn det som er kommet fram til nå. Og hvis de juger en gang til, så risikerer de at løgnene blir avslørt i neste omgang. Den strategien de følger nå er den eneste mulige - holde kjeft og håpe på at det hele blåser over. Akkurat nå gjetter jeg på at de håper på en krig med Russland. Det ville få kongefamilen bort fra forsidene. 

Jo lengre de holder stilt, jo lettere er det jo å konkludere med dette.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (3 timer siden):

samtidig så vet vi også at «selv i de beste familier». 

Ja, det vet vi, og selvsagt er det sånn, men kongefamilien er i en helt spesiell særstilling i denne problematikken. De får leve i ekstrem luksus mot at de holder seg på matta i det offentlige. Og det er svært lite de gjør som ikke er offentlig, eller risikerer å bli offentlig. Det er det eneste kravet. En kongefamilie med slagside mot rus- og overgrepsproblematikk har ingen funksjon. De innehar da ikke den tryggheten, nøytraliteten, etikken og moralen som kreves for at de kongelige skal være noe å løfte blikket mot og kunne lene seg på når det stormer.

At IA også må blåse ut i denne tiden sier noe om at hele institusjonen er vanstyrt. Har hun ikke fått råd om det er viktig å ikke skape noe støy? De har et pr-apparat på høyde med statsministeren. De blå blodcellene lider av oksygenmangel. Er det total kollaps vi er vitne til? 

Et kongehus kan ikke bestå av individer som trenger vår støtte og sympati for sine dårlige valg. Hva er det vi eventuelt betaler for da?  

Endret av Kygos
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
LilliMilli skrev (4 minutter siden):

Tja, men IA er ikke influenser, så vidt jeg vet, hun har ikke valgt dette. Influensere flest har tatt et valg om å eksponere seg, og brette ut alt de ønsker. I tillegg hviler ikke monarkiets fremtid, som er så viktig for mange, på influensernes skuldre. IA kunne ikke velge. 

Men hun kan velge bort.

• Liker 8
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Jo lengre de holder stilt, jo lettere er det jo å konkludere med dette.

Ja!

• Liker 3
Skrevet

Nei, hva skal de liksom si? «Ja, jeg visste jo at han var dømt for overgrep og kjøp av seksuelle tjenester fra barn, men det viktigste for meg var tross alt at han tok meg med på shopping på Prada og betalte luksus-ferier for meg. For jeg synes ikke jeg får nok penger nemlig. Ja, og så var det jo litt tøft at han var kriminell og sånn. Så jeg var litt forelska. Og så var det jo så kjedelig med alle de derre kronprinsesse-pliktene, så jeg syntes jeg fortjente å kose meg.»

Antakelig bedre å vente til folk får noe annet å være opptatt av.

• Liker 11
  • Nyttig 19
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...