Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
FruR skrev (7 minutter siden):

Er ikke sikkert hun ble beordret engang. Kanskje hun så at fornærmede trengte hjelp- ikke at det gjør det noe bedre tvert i mot, 

Selvfølgelig er jeg enig i dette, tenkte på det å bli beordret til å være dem som skulle gi denne galskapen en fernise av verdighet, samtidig som klarering å komme inn på Skaugum var basert på om Marius syntes damer var flotte. Og så ikke kunne fortelle om galskapen, som de gardistene som nesten ble kjørt ned av Marius. Hvorfor ble det ikke politianmeldt? Fordi han og den falske bildet av Skaugum skulle beskyttes. 

• Liker 8
Skrevet
Guinevere skrev (1 minutt siden):

Ja, vil vel tro det bryllupet var litt tamt sammenlignet med de festene hun ser ut til å trives best på. 

Det er bare flaut. Og jeg lurer virkelig på hva kongeparet tenker om det. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Guinevere skrev (5 minutter siden):

Jeg var kritisk til MM i 2001. Veldig kritisk. Og det har jeg vært hele tiden samme hvor mange reportasjer som kom om veving og salmer. Jeg mener at hvitvaskingskampanjen som ble utført er en studie i propaganda og manipulasjon av folket. Men ikke en gang jeg kunne forestilt meg en brøkdel av det som nå rulles opp. Det er verre enn de verste konspirasjonsteorier. 

Nei, du kunne ikke ha diktet opp noe verre. Det hadde vært mindre pinlig om hun hadde vært utro og Se og hør hadde sluppet historien med kornete bilde "Kronprinsessens hete strandferie med Roberto 26." 

Det kunne ha vært klassifisert som en feil. Skrive flørtete meldinger med Epstein i 3 år er ikke en feil. Det er en personlighetsbrist. Det er hinsides alt annet jeg noen sinne har lest om noen kongelige.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Ok . da sendte hun bare melding og klaget på hvor kjedelig det var .... Hadde vært litt upassende å bli reddet av Epstein når både HM, Harald og Sonja var tilstede.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg husker at NRK laget et portrett av kronprinsessen, der vi fulgte henne på reiser og andre oppdrag, i tillegg til at hun lot seg intervjue. Det som imidlertid fikk all oppmerksomhet var en sekvens hvor hun besøkte en flyktningeleir i Afrika, med knallgul veske fra Prada på armen.  Mange ble oppgitt av denne sekvensen, og i perspektiv fortalte den vel en god del om Mette Marit.

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Ok . da sendte hun bare melding og klaget på hvor kjedelig det var .... Hadde vært litt upassende å bli reddet av Epstein når både HM, Harald og Sonja var tilstede.

Det er jo relevant å holde oss til fakta her, også så tråden ikke blir stengt. Spesielt når det spekuleres i om «us» inkluderer HM fordi man blander sammen to ulike situasjoner. noen ganger bør man kanskje bare si «beklager, jeg tok feil». 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
FORFAR skrev (Akkurat nå):

Jeg husker at NRK laget et portrett av kronprinsessen, der vi fulgte henne på reiser og andre oppdrag, i tillegg til at hun lot seg intervjue. Det som imidlertid fikk all oppmerksomhet var en sekvens hvor hun besøkte en flyktningeleir i Afrika, med knallgul veske fra Prada på armen.  Mange ble oppgitt av denne sekvensen, og i perspektiv fortalte den vel en god del om Mette Marit.

Hadde hun forstått sin rolle så kunne hun utrettet så mye. Idag er det kreftens dag - tenk om hun var som dronning Mary og var ivrig i kreftbekjempelsen. Istedet har vi en kronprinsesse som oppfører seg som en bortskjemt tenåring og skjemmer ut både land og kongehus. Og som går i dekning når livet butter imot. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

For ikke å snakke om at han vel ikke befant seg i Luxembourg - så det hadde jo vært rart å be ham om å komme… 😛 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

«Kom og redd oss. Jeg dør av kjedsomhet», skrev kronprinsessen til Epstein fem over elleve på kvelden en septemberdag i 2012.

Kronprinsessens offisielle program viser at hun befant seg i New York denne dagen. Hun var blant annet til stede for å delta på det årlige møtet til Bill Clintons organisasjon «Clintons Global Initiative».

En måned senere, den 20. oktober 2012, klaget hun igjen over at hun kjedet seg. Den gang var anledningen prins Guillame og grevinne Stéphanie de Lannoy sitt bryllup i Luxemburg.

«Kjedelig bryllup. Var som en slags gammel film. Hvor du vet at karakterene ikke kommer til å være der noe særlig lenge», skrev kronprinsessen til Epstein.

link nettavisen

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (10 minutter siden):

Det er jo relevant å holde oss til fakta her, også så tråden ikke blir stengt. Spesielt når det spekuleres i om «us» inkluderer HM fordi man blander sammen to ulike situasjoner. noen ganger bør man kanskje bare si «beklager, jeg tok feil». 

Beklager en ting - og det at jeg ikke så store forskjellen. Bare det å kritisere et flott kongelig bryllup de er invitert i er galt nok i mine øyne. Kalle folk gammeldagse og kjedelige er så stygt og utskjemmende at jeg finner ikke ord for det. Blir flau på hennes vegne. 

Jeg synes mailen hun sendte fra bryllupet var den verste selvom hun ikke bad om å bli reddet. Måten hun kritiserer det kjedelige bryllupet vitner om en kvinne som helt tydelig har havnet på feil hylle i livet. Hun var der tross alt sammen med kronprinsen, kongen og dronningen. 

Endret av Gulline
  • Liker 12
Skrevet
Ninaen skrev (24 minutter siden):

Han var ikke 15 år. Det var første gang han møtte Skaugum-kvinnen, da var han russ. Altså 18-19 år. Har denne misforståelsen oppstått fordi der var i 2015? Den gikk igjen flere ganger i MBH-tråden i dag også.

Han var russ i 2016. Men det stemmer at han var 19 år, ikke 15. 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
FORFAR skrev (14 minutter siden):

I Sverige kalles hun Prinsessen i Prada.

Gøy at Epstein har bidratt til samlingen.

Endret av Ellie42
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (5 minutter siden):

Beklager en ting - og det at jeg ikke så store forskjellen. Bare det å kritisere et flott kongelig bryllup de er invitert i er galt nok i mine øyne. Kalle folk gammeldagse og kjedelige er så stygt og utskjemmende at jeg finner ikke ord for det. Blir flau på hennes vegne. 

Jeg har da ingen steder påstått at ikke det er pinlig og flaut og helt katastrofe å omtale det kongelige bryllupet på den måten? Det endrer ikke på at det er viktig å ha fakta korrekt her, spesielt når din feilinformasjon blir grunnlaget for å spekulere om HM var del av «save us», og han ikke var til stedet. 2 ting kan være sant samtidig: viktig med korrekte fakta OG at det er kjempekrise og flaut at hun omtaler bryllupet på den måten (selv om hun ikke ber JE om å redde henne fra det)

• Liker 7
Skrevet
Natttåke skrev (På 2.2.2026 den 21.01):

Ja.

Jeg tror absolutt hun vil ha fordelene av rollen og livet, men helst privat og med så liten granskning som mulig. Det jeg ikke skjønner er at hun kunne ha omgang med en slik mann, samt være så uforsiktig. 

Fikk hun stormannsgalskap? Trodde hun at hun ikke ville bli avslørt?

Jeg fatter ikke at hvis man først skal drive med slik tvilsom kommunikasjon, så er det ubegripelig at man ikke i det minste lager seg en annen email.

Istedenfor å sende fra sin offisielle.

Gjelder både MM og diverse politikere.

• Liker 4
Skrevet
moroklompen skrev (Akkurat nå):

Jeg fatter ikke at hvis man først skal drive med slik tvilsom kommunikasjon, så er det ubegripelig at man ikke i det minste lager seg en annen email.

Boomers gonna boom.

• Liker 4
Skrevet
moroklompen skrev (Akkurat nå):

Det er ikke den offisielle, det er en privat en. NRK har hatt sak på det i dag. Så hun hadde i det minste litt mer vett på akkurat det enn vi trodde. 
https://www.nrk.no/norge/kronprinsessens-e-post-og-mobilnummer-lekket_-_-en-sikkerhetstrussel-1.17754770

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Jeg har da ingen steder påstått at ikke det er pinlig og flaut og helt katastrofe å omtale det kongelige bryllupet på den måten? Det endrer ikke på at det er viktig å ha fakta korrekt her, spesielt når din feilinformasjon blir grunnlaget for å spekulere om HM var del av «save us», og han ikke var til stedet. 2 ting kan være sant samtidig: viktig med korrekte fakta OG at det er kjempekrise og flaut at hun omtaler bryllupet på den måten (selv om hun ikke ber JE om å redde henne fra det)

Da beklager jeg feilen - trodde selv hun skrev "save us" fra bryllupet. Når det er sagt så var det nok fordi jeg syntes akkurat meldingen hun sendte til Epstein derfra var den absolutt groveste. Og om det stod save us eller ei ville ikke gjort den store forskjellen for mitt vedkommende. Jeg får vondt i magen ved tanken på at noen snakker så stygt om et bryllup og hvordan hun beskriver det som gammeldags og det som verre er. Stakkars Harald og Sonja som skal treffe disse folkene igjen. 

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...