Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom Kongehuset tror at de kan «ri denne bølgen av» med stillhet, så kjenner de ikke det norske folk. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Annus horribilis skrev (3 timer siden):

Kanskje litt stygt av meg. Men jeg håper de finner noe skikkelig graverende i de gjenstående Epstein-filene. Eller materiale fra andre som sitter på noe.
Noe som vil utelukke MM 100% fra noen gang å skulle innta dronning-tronen. 

Syns det er nok allerede. Hun har kjedet seg i bryllup i Luxemburg så dit kan vi ikke sende henne. Kjeda seg under middag med presidenten til Maldivene, enda ett sted hun ikke kan vise seg. Media i utlandet har slaktet henne mye hardere enn snille nordmenn som godtar alt. Når er det egentlig nok for Ola Nordmann? Vi blir omtalt som Nordens tristeste nasjon av Svenskene...

Sex & samfunn har hittil vært den tøffeste organisasjon av alle som har turt å bryte samarbeidet med henne. De andre følger nøye med på saken. Hun har aldri vist noen for for ydmykhet, men vært en stor egoist hele veien som kun har handlet utfra egne ønsker. Det norske folk og rollen som representant har hun aldri brydd seg om, kun privilegier. De få gangene hun må gjøre noe har alltid vært halvhjerta, med dårlige skuespillerevner, men mange har likevel falt for narrative. Hun og lillegutt minner meg mer, og mer om en verre variant av Gjerterud og Svein Krokstad fra Hotel Cæsar. 

Endret av Jette10
  • Liker 13
  • Nyttig 15
Skrevet
Virrum skrev (5 minutter siden):

Når man ikke trodde det kunne bli verre, så kommer dette med MM og Epstein. Jeg lurer på hva som skal til før det norske folk synes nok er nok med tanke på kongehuset, jeg.?

Dette utdaterte styresettet burde avskaffes etter Harald og Sonja!

Enig.  Kan legge til at om man skal ha monarki så får man det i minste fjerne den immuniteten. Vanskelig å skjønne hvorfor vi skal ha den.

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Enig.  Kan legge til at om man skal ha monarki så får man det i minste fjerne den immuniteten. Vanskelig å skjønne hvorfor vi skal ha den.

Og det er noe de kan gjøre ganske raskt. Det trengs vel bare 2/3 flertall for å fjerne paragrafen.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (2 minutter siden):

En annen ting de kan gjøre er å ikke godkjenne apanasjen neste gang de spør. Og hvis de truer med å nekte å representere så er det virkelig ikke noe problem.

• Liker 23
Skrevet
Jette10 skrev (13 minutter siden):

Syns det er nok allerede. Hun har kjedet seg i bryllup i Luxemburg så dit kan vi ikke sende henne. Kjeda seg under middag med presidenten til Maldivene, enda ett sted hun ikke kan vise seg. Media i utlandet har slaktet henne mye hardere enn snille nordmenn som godtar alt. Når er det egentlig nok for Ola Nordmann? Vi blir omtalt som Nordens tristeste nasjon av Svenskene...

Sex & samfunn har hittil vært den tøffeste organisasjon av alle som har turt å bryte samarbeidet med henne. De andre følger nøye med på saken. Hun har aldri vist noen for for ydmykhet, men vært en stor egoist hele veien som kun har handlet utfra egne ønsker. Det norske folk og rollen som representant har hun aldri brydd seg om, kun privilegier. De få gangene hun må gjøre noe har alltid vært halvhjerta, med dårlige skuespillerevner, men mange har likevel falt for narrative. Hun og lillegutt minner meg mer, og mer om en verre variant av Gjerterud og Svein Krokstad fra Hotel Cæsar. 

At disse tingene er kommet fram er noe av det verste. Det viser at Norge har en kronprinsesse som absolutt ikke egner seg for rollen, hun vet rett og slett ikke hva som kreves i rollen som kronprinsesse og kommende dronning. Jeg vil si det er som å spytte på folk. Alle vet dette nå - informasjonen går raskt. Det er ødeleggende og flaut for hele Norge - men selvsagt verst for kongen og dronningen som står familien i Luxemburg nært. Både kong Harald og dronning Sonja var tilstede i bryllupet. 

• Liker 14
  • Nyttig 14
Skrevet
2 minutter siden, Gulline said:

At disse tingene er kommet fram er noe av det verste. Det viser at Norge har en kronprinsesse som absolutt ikke egner seg for rollen, hun vet rett og slett ikke hva som kreves i rollen som kronprinsesse og kommende dronning. Jeg vil si det er som å spytte på folk. Alle vet dette nå - informasjonen går raskt. Det er ødeleggende og flaut for hele Norge - men selvsagt verst for kongen og dronningen som står familien i Luxemburg nært. Både kong Harald og dronning Sonja var tilstede i bryllupet. 

Hun eier ikke klasse, anstendighet eller folkeskikk. For ikke å snakke om moral og empati. 

Og sånt skal bli dronning? 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
TigerK skrev (2 timer siden):

Kanskje de har gjort det, anbefalt at de holder seg unna, og så har Mette gitt blaffen i det. Hva skulle de gjort da? Hun hadde foreldreansvar, hun bestemmer hvor de kan reise og hvem de kan treffe. Den eneste som kunne ha hindret henne er HM, som kunne forbudt henne å ta med barna ut av landet. Men det har han tydeligvis ikke gjort. 

Jeg tenker det fatisk er mest sansylig at mm er blitt rådet til å kutte komtakt men at prinsesse vill-ikke har latt være å høre på råd.  Rådgiverne kan ikke offeentlig nå at  vi advarte dette pga taushetsplikt men de er sikkert irriterte  over MM når hun sier hun ikke visste.

Eposten hvor mm ber ej save us fra bryllup  i Luxemburg. Så skriver hun save US ikke save ME. Jeg lurer på hvem andre som også skulle reddes fra bryllupet, 

Endret av FruR
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker det fatisk er mest sansylig at mm er blitt rådet til å kutte komtakt men at prinsesse villi-ikke har latt være å høre på råd.  Rådgiverne kan ikke offeentlig nå at  vi advarte dette pga taushetsplikt men de er sikkert irriterte  over MM når hun sier hun ikke visste.

Eposten hvor mm ber ej save us fra bryllup  i Luxemburg. Så skriver hun save US ikke save ME. Jeg lurer på hvem andre som også skulle reddes fra bryllupet, 

Antar at det er hun og HM - det var de to og kongeparet som var tilstede fra Norge. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi må tenke litt over hva vi skriver i sosiale medier. Blir det for grovt, kan det få motsatt effekt og slå over i sympati for MM og HM.

• Liker 5
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Fra Marius idag. 

Inne på det kongelige residentet Skaugum, når kronprinsparet og prinsen og prinsessen er hjemme, så er det vill fest med rusede personer uten sikkerhetsklarering. En kvinnelig gardist hjalp en av de fornærmede inn i drosje tidlig på morgenen når bonusprinsen Marius kastet henne ut. 

Må si, dette er mer en flaut, og er en skam at flott norsk ungdom i garden har blitt beodrett til slik dritt. 

Er ikke sikkert hun ble beordret engang. Kanskje hun så at fornærmede trengte hjelp- ikke at det gjør det noe bedre tvert i mot, 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Ja med overvåkningskamera og vakter må de virkelig ha jobbet hardt for å lukke øynene for slikt. 

reagerer også på at Marius sier han  var 15 altså mindreårig første gang han brukte kokain. Hvis MM og Hm hadde tatt grep da hadde M kanskje vært et helt annet sted i dag men MM var mest opptatt av å skrive til Epstein( overgriper og menneskehandler) om at hun skulle male nakene damer på sin 15år gammel sønns rom, hva om hun hadde prøvd å stoppe rusmisbruket hans i stedet?

Han var ikke 15 år. Det var første gang han møtte Skaugum-kvinnen, da var han russ. Altså 18-19 år. Har denne misforståelsen oppstått fordi der var i 2015? Den gikk igjen flere ganger i MBH-tråden i dag også.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg var kritisk til MM i 2001. Veldig kritisk. Og det har jeg vært hele tiden samme hvor mange reportasjer som kom om veving og salmer. Jeg mener at hvitvaskingskampanjen som ble utført er en studie i propaganda og manipulasjon av folket. Men ikke en gang jeg kunne forestilt meg en brøkdel av det som nå rulles opp. Det er verre enn de verste konspirasjonsteorier. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
FruR skrev (31 minutter siden):

Jeg tenker det fatisk er mest sansylig at mm er blitt rådet til å kutte komtakt men at prinsesse vill-ikke har latt være å høre på råd.  Rådgiverne kan ikke offeentlig nå at  vi advarte dette pga taushetsplikt men de er sikkert irriterte  over MM når hun sier hun ikke visste.

Det er IKKE bryllupet hun ber om å bli reddet fra, nå må den sammenblandingen slutte. Det var fra arrangement i New York, da hun hadde med seg MBH på 15 år på turen. Om han var med på middagen/arrangementet hun ber om å bli reddet fra er ikke kommet fram, så om det er ham eller noen annen som ligger i «us» vites ikke. 
Bryllupet beskriver hun «bare» som kjedelig og gammeldags osv.

https://www.nettavisen.no/kjendis/kongehusekspert-reagerer-pa-kronprinsesse-mette-marits-meldinger-uverdig-a-skrive-pa-den-maten/s/5-95-2858037

Endret av Ninaen
Lagt inn kilde, som falt ut ved publisering av kommentar
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Ninaen skrev (3 minutter siden):

Det er IKKE bryllupet hun ber om å bli reddet fra, nå må den sammenblandingen slutte. Det var fra arrangement i New York, da hun hadde med seg MBH på 15 år på turen. Om han var med på middagen/arrangementet hun ber om å bli reddet fra er ikke kommet fram, så om det er ham eller noen annen som ligger i «us» vites ikke. 

Jo - det var det:

https://www.seher.no/reels/dette-er-bryllupet-i-luxembourg-som-kronprinsesse-mette-marit-og-epstein-mailet-om-se-video/spJXKi7u

Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Ja, vil vel tro det bryllupet var litt tamt sammenlignet med de festene hun ser ut til å trives best på. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...