Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
JustAsking skrev (Akkurat nå):

Det får vel være grenser for drama, nordmenn dropper ikke nasjonaldagen på grunn av råtne epler i kongefamilien! Men at det blir noen reaksjoner og kanskje endringer ift tradisjoner og slottsbalkongen er vel mulig. Men SÅ stor betydningen trenger vi ikke gi dem at vi dropper verdiene vi feirer :) 

Det er vel kongefamilien som selv har gjort dagen omtrent til sin egen. Ved å ta imot barnetoget på Skaugum og hilse til barnetogene fra slottsbalkongen.

Setter man på TV 17. mai så skal det mye til å unngå kongefamilien. Leser man aviser så er de klistret på forsiden der og. 

Jeg elsker 17. mai og bærer min bunad med stolthet ... men jeg vil helst ha meg frabedt at kongefamilien liksom skal være "toppen av kransekaken" den dagen. Skal hun bli værende i kongefamilien så håper jeg de feirer dagen for seg selv. Vi skal feire norges selvstendighet og ikke kongefamilien. 

Sonja og Harald kan selvsagt stå på slottsbalkongen - resten bør feire for seg selv. Jeg mener at skandalene kronprinsessen og hennes sønn har påført det norske kongehuset og det norske land er utilgivelig. Stortingsrepresentanter må gå for langt mindre forseelser. Enkelte ser ut til å mene at vi ikke klarer oss uten MM - hun må skjermes, må vite.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke spesielt interessert i å skjerme personen MM, selv om det tynnes ut med respekt for hennes rolle, men jeg håper virkelig, virkelig ikke at dette ender med tragedie i den ene eller andre saken. For det første av åpenlyse årsaker, jeg ønsker ingen døde, men også fordi det vil punktere alle muligheter for objektiv og rettferdig prosess rundt både kongehuset og ofrene til MBH. Jeg har gode ønsker og håp for både IA, SM og alle som uforskyldt har blitt utsatt for en Høiby.

• Liker 12
Skrevet
Gulline skrev (22 minutter siden):

Dersom hun står på slottsbalkongen 17 mai tror jeg mange slutter å feire den dagen. 

😆 unnskyld, men dette kan ikke være seriøst ment?

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Denne er verdt å lese. 

https://www.nrk.no/norge/kronprinsessens-e-post-og-mobilnummer-lekket_-_-en-sikkerhetstrussel-1.17754770

«NRK har spurt Slottet om kronprinsessen fortsatt bruker den samme e-postadressen, men har ikke fått svar.» 

Rart at mediene ikke har funnet ut av dette før nå, jeg fant telefonnummeret til MM i dokumentene på fredag. Regner med hun har byttet for lengst 😆

• Liker 3
Skrevet
Kollontaj skrev (16 minutter siden):

😆 unnskyld, men dette kan ikke være seriøst ment?

Er det mulig?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Hillary-vibber.

(Privat epost server i kjelleren, for dem som ikke husker).

Tausheten fra slottet og stenging av kommentarfelt på deres plattformer, sender ut dårlige signaler. De kan ikke bruke tiden som en strategi på dette her. Det står seg dårlig. Rettssaken til MBH kan ta lang tid, hvis det blir anke på anke. Og det forventes slipp av flere millioner Epstein filer til. Dette vil ikke gå over med det første. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
JustAsking skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke spesielt interessert i å skjerme personen MM, selv om det tynnes ut med respekt for hennes rolle, men jeg håper virkelig, virkelig ikke at dette ender med tragedie i den ene eller andre saken. For det første av åpenlyse årsaker, jeg ønsker ingen døde, men også fordi det vil punktere alle muligheter for objektiv og rettferdig prosess rundt både kongehuset og ofrene til MBH. Jeg har gode ønsker og håp for både IA, SM og alle som uforskyldt har blitt utsatt for en Høiby.

Det har allerede skjedd tragedier. Minst et av Epsteins ofre har begått selvmord. Men ofrene er kanskje ikke like viktige?

• Liker 12
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Morsomt å tenke på hvor mye Slottet var på for å få slettet MM sin opptreden i sjekkeprogrammet "Lysthuset". Nå finner du ikke opptaket lenger. 
Men Epsteins files? Det er en tapt sak. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Annus horribilis skrev (Akkurat nå):

Morsomt å tenke på hvor mye Slottet var på for å få slettet MM sin opptreden i sjekkeprogrammet "Lysthuset". Nå finner du ikke opptaket lenger. 
Men Epsteins files? Det er en tapt sak. 

Og godt er det! Nå kan hvem som helst se sannheten med egne øyne :) Endelig!

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Veldig flinke til å rydde bort stygge ting, da går alt fort. Ikke så flinke til å svare for seg når de har ansvar.

PR-strategien er katastrofal. Som en togkræsj i sakte film.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
Purple Basil skrev (18 minutter siden):

Det har allerede skjedd tragedier. Minst et av Epsteins ofre har begått selvmord. Men ofrene er kanskje ikke like viktige?

Her fløy visst poenget over hodet på deg med god margin. Hvis det skjer noe tragisk i forbindelse med MM/MBH så vil ettermælet og historien se helt annerledes ut, med fokus på dem, pressen osv fremfor de opprinnelige sakene og ofrene. Noen av oss klarer flere tanker i hodet samtidig. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvordan kan slottet ikke ha gjort bakgrunnssjekk på personer som kronprinsparet med barn oppsøker og oppholder seg hos?

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Palmemor skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan slottet ikke ha gjort bakgrunnssjekk på personer som kronprinsparet med barn oppsøker og oppholder seg hos?

Hvordan vet du at de ikke har gjort det?

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
JustAsking skrev (12 minutter siden):

Her fløy visst poenget over hodet på deg med god margin. Hvis det skjer noe tragisk i forbindelse med MM/MBH så vil ettermælet og historien se helt annerledes ut, med fokus på dem, pressen osv fremfor de opprinnelige sakene og ofrene. Noen av oss klarer flere tanker i hodet samtidig. 

Så ofrene er altså ikke viktige. Sakene er så alvorlige at fokuset nok alltid kommer til å være der. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (59 minutter siden):

Det er vel kongefamilien som selv har gjort dagen omtrent til sin egen. Ved å ta imot barnetoget på Skaugum og hilse til barnetogene fra slottsbalkongen.

Setter man på TV 17. mai så skal det mye til å unngå kongefamilien. Leser man aviser så er de klistret på forsiden der og. 

Jeg elsker 17. mai og bærer min bunad med stolthet ... men jeg vil helst ha meg frabedt at kongefamilien liksom skal være "toppen av kransekaken" den dagen. Skal hun bli værende i kongefamilien så håper jeg de feirer dagen for seg selv. Vi skal feire norges selvstendighet og ikke kongefamilien. 

Sonja og Harald kan selvsagt stå på slottsbalkongen - resten bør feire for seg selv. Jeg mener at skandalene kronprinsessen og hennes sønn har påført det norske kongehuset og det norske land er utilgivelig. Stortingsrepresentanter må gå for langt mindre forseelser. Enkelte ser ut til å mene at vi ikke klarer oss uten MM - hun må skjermes, må vite.

Er dette fasiten på hvordan nasjonaldagen skal feires basert på et drama av personlig misnøye, moralsk indignasjon og nasjonale symboler etter egen målestokk og fantasifulle konsekvenser?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (48 minutter siden):

Enig Gulline. Jeg ikler meg også min flotte bunad og feirer dagen helt fint uten denne skipbrudne kronprinsessen. 
Kongen og dronningen, ja, men der går nok strekene for meg så lenge kronprinsen ikke tar et realt oppgjør med denne kvinnen fra festivallivet på Sørlandet. 

Les gjerne ironien i innlegget i svensk presse. 
https://www.expressen.se/kultur/kristin-lundell/klart-mette-marit--ska-bli-drottning/

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...