Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Helt enig. Det er helt umenneskelig det mennesket MM går gjennom nå, men det ser ut som de fortsatt har en strategi med å skjule og unngå, ser de ikke at det er nettopp derfor sakene får utvikle seg og at spekulasjonene og kommentarene blir enorme? Må bare si at jeg stiller store spørsmålstegn med denne strategien de fortsetter med, det inngir vanvittig lite tillit, det virker som om de ikke tar dette på alvor annet enn å beskytte deres egne (som selvsagt også er viktig). 

Ja, denne taktikken gir ikke tillit i befolkningen til at MM har oppgaven som folkets representant som fokus. En uttalelse hvor hun la seg flat og bad om unnskyldning hadde roet gemyttene mer enn å stenge kommentarfeltet. Det gir bare inntrykket av at det er ikke det MM som har gjort som er forkastelig, men reaksjonen til folket. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvom jeg tenker at MM eller iallfall en representant fra slottet (helst henne selv) burde forklare seg og jeg ikke ønsker at hun skal representere Norge som kronprinsesse lenger, så har jeg også empati med henne. Det må være tøft med alt som skjer. Og jeg ønsker henne ikke noe vondt på personlig plan. Hvis folk kommer med personlige trusler til henne har det gått for langt.
Men selvom jeg kan se dette, har hun også gjort en stor feil. Og selvfølgelig skal folk kunne få snakke om dette!! 

En av grunnene til at disse mektige, slemme personene slik som Epstein kan fortsette og få mer forbindelser og igjen flere ofre er jo fordi folk til tross for advarsler og dom involverer seg med dem.. og hun visste fordi han hadde sonet en straff.
Og tenk også på dette; at en såpass mektig person i det hele tatt fikk en staff for det han gjorde betyr nok at bevisene var overveldende sterke. Så dette var lett å finne informasjon om da hun hadde kontakt med E.  Mange som slipper unna.. 

• Liker 7
Skrevet
Molly85 skrev (4 timer siden):

Må si jeg undrer meg over hvor lite på ballen slottets PR-avdeling virker å være. De har sannsynligvis fått heads up om at filene ville bli publisert. Lørdag kom de. Hvorfor har de ikke gått ut og forklart feks bildet og ting MM skrev? Bedre å prøve å ta kontroll på narrativet, enn at mediene får ta for seg og grave opp det ene og det andre, med total stillhet fra slottet. Denne stillheten gagner dem ikke. Og MM kommer nok til å møte det hele med at hun er så syk og stakkars henne og Marius som har vært i mediesirkus så lenge. Arrogansen provoserer meg mer enn jeg liker å innrømme. 

De har stengt kommentarfeltet på Instagram så noe har de jo gjort… 🙄

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

For meg handler det også om at hun i utgangspunktet har løyet om omfanget av kontakten og fortsatte å lyve om hvor lenge den varte. De har skaffet seg et enormt tillitsproblem og det blir ikke bedre av hvor lenge stillheten runger. Men nå ser jeg at flere organisasjoner hun er beskytter for har gått sammen om et brev der de ønsker en utdypning av situasjonen med Epstein, så må de jo komme med noe. 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Det er jo tydelig hva denne familien har hatt som fokus internt. Og det er at de er offer for det meste som skjer og at pressen gjør alt ulevelig for dem. Bare les hva MBH greier å si i retten nå. I alle intervjuer er det fokus på at at de har også krav på det hvermannsen har krav på med tanke på rettsprosess osv. Aldri har de lagt seg flat for den mer og mer forskrudde oppførselen de har. Kongen og dronningen er av heeeelt annet kaliber! Stakkars kongeparet, virkelig! Dette fortjener de ikke! Problemet er kanskje heller at de har vært for snille. Synd det blir utnyttet.

Når vi nå ser at apparatet rundt kongehuset lukker seg helt, da er det bare å avvikle alt! 

Endret av Kløftfrid
  • Liker 24
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Ellie42 skrev (11 minutter siden):

Det ble heftig moderert så det så sånn ut, helt til de tidlig i dag stengte kommentarfeltene helt.

Det var overraskende at folk gir negative tilbakemeldinger på slottets plattformer. Mer overraskende at Kronprinsessen faktisk leser kommentarfeltet.  

• Liker 5
Skrevet (endret)
blvck skrev (1 time siden):

Ut fra hva jeg har erfart nå på hvordan Kongehuset tenker så er det jo dem det er synd på. At de har gjort noe feil og må stå til ansvar for det er ikke i tankene her. 

Når det er sagt skjønner jeg ikke hva Kongehuset skal kunne kommentere for at den saken her skal bli noe bedre. De har løyet om det tidligere, og de kan lyve igjen. Ingen troverdighet hos meg. 

Hvis det skulle være noe å kommentere så måtte det vært at Kongehuset ber om en folkeavstemning om monarkiet skal avskaffes, og at Kronprinsesses fratas alle titler og privileger med øyeblikkelig virkning. 

Enig i dette.
Kongehuset har alt feilinformert om at kontakten mellom MM og Epstein opphørte i 2013. Når de faktiske hadde kontakt til 2014
Hvorfor skal vi tro på noe de kommer med nå. De har alt løyet.

Endret av Junijulia
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Molly85 skrev (2 timer siden):

Tragisk, og føyer seg inn i rekken av situasjoner hvor de svarer med total stillhet, og deretter noe om hvor tungt de har det/syk hun er/tøft det er med mediesirkuset. 

Enig.  Dette er adferden til noen som kun er lei seg fordi de ble tatt.

Endret av SVK
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (10 minutter siden):

De har stengt kommentarfeltet på Instagram så noe har de jo gjort… 🙄

Du siterer noe jeg skrev for fire timer siden………

Skrevet
-Pusheen- skrev (21 timer siden):

Tror ikke det var så koselig, jeg da.

Om det ikke var så koselig så velger hun helt selv å bli med og å tilbringe tid med både mor og bror...

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (21 timer siden):

Jeg har skrevet før at jeg syntes det var feil. Hvis jeg virkelig legger godviljen til så kan jeg på ett eller annet nivå forstå at foreldrene dro. For alt vi vet truet han med å ta sitt eget liv. Men som forelder så hadde jeg ikke ønsket at lillesøster skulle bli assosiert mer enn absolutt nødvendig med han. Jeg hadde sagt «dette tar jeg og pappa meg av, han synes nok det er skikkelig hyggelig om du ringer senere i kveld i stedet».

De tingene han er tiltalt for er så grelle, og ofrene er unge damer. Jeg hadde ikke ønsket at hun skulle være hun jenta med den ekle broren. Jeg håper jeg hadde gjort det lille som var i min makt for å begrense skaden det fikk for henne.

Veldig godt skrevet, det eg og tenker!

• Liker 4
Skrevet
VibeckeST skrev (4 minutter siden):

Om det ikke var så koselig så velger hun helt selv å bli med og å tilbringe tid med både mor og bror...

Ja, jeg har ikke sagt noe annet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror hun står på balkongen 17 mai og blir dronning. 

Hennes sønn får maks en fotlenke. 

Tror heller ikke denne sønnen hennes har hatt det så lett. Får to halvsøsken som begge er arvinger til tronen, uten selv å være kongelig. Og hadde aldri MM møtt Haakon så hadde aldri han havnet i det ekstreme rikmanns miljøet heller eller dratt så mange damer.

Skulle hørt på Astrid.

• Liker 13
Skrevet
zemer skrev (Akkurat nå):

Jeg tror hun står på balkongen 17 mai og blir dronning. 

Hennes sønn får maks en fotlenke. 

Jeg velger å ha såpass tiltro til rettssystemet at jeg tenker Marius får langt mer enn en fotlenke. Det er begrenset hvor mye Høiby-familien kan komme unna med uten at det nærmest ville skapt demonstrasjonstog i gatene, eller revolusjoner for å få innført republikk. Worst case scenario, men likevel.

Det er dypt tragisk og trist at kongeparet må stå i dette, men jeg håper at Kongen tar affære her, og at MM ikke blir dronning. Tilliten fra folket er totalt ødelagt dersom hun skal stå og vinke til toget på 17.mai, og spesielt dersom hun skal være dronning. Det vil ta seg svært dårlig ut internasjonalt også, så jeg håper vi aldri får se dronning Mette-Marit i aksjon.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Kelia skrev (1 minutt siden):

Jeg velger å ha såpass tiltro til rettssystemet at jeg tenker Marius får langt mer enn en fotlenke. Det er begrenset hvor mye Høiby-familien kan komme unna med uten at det nærmest ville skapt demonstrasjonstog i gatene, eller revolusjoner for å få innført republikk. Worst case scenario, men likevel.

Det er dypt tragisk og trist at kongeparet må stå i dette, men jeg håper at Kongen tar affære her, og at MM ikke blir dronning. Tilliten fra folket er totalt ødelagt dersom hun skal stå og vinke til toget på 17.mai, og spesielt dersom hun skal være dronning. Det vil ta seg svært dårlig ut internasjonalt også, så jeg håper vi aldri får se dronning Mette-Marit i aksjon.

Dersom hun står på slottsbalkongen 17 mai tror jeg mange slutter å feire den dagen. 

• Liker 6
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Dersom hun står på slottsbalkongen 17 mai tror jeg mange slutter å feire den dagen. 

Det tror jeg også. 

• Liker 2
Skrevet
exictence skrev (3 timer siden):

Menner du ut fra dette at MM har spurt Epsteij om han vil ha sex med ham, og at han har avvist? Nei du, menn kan si litt av hvert og skryte av at damer vil ha dem, uten at det er noe i det.

Men noen kan tolke alt mulig til det helt vanvittige

Ja, for av det du beskriver her så er det tolkninger som er problemet, ikke menns atferd. Selvsagt. 

Nivået på kommentarfelt på FB/IG er såpass lavt at man kan forstå hvorfor de stenger dem pr nå. Hvis man tror KG er ille har man ikke sett mye.

På den annen side, hvis man har blitt 50+ og vært kongelig i 25 år, samt sett mediekjøret rundt sin sønn siste halvannet året, og fortsatt ikke har knekt koden på å skjerme seg, så er det vel egentlig ikke håp om bedring. 

Noen som husker Märthas opprør på nittitallet? Røyking, eldre kjæreste, vise fingeren til journalister osv? Allerede da fikk pressen (den gangen var det også hovedsakelig S&H som var drøyest, men da på papir) kjeft for å være voldsomme og ufine, selv om den norske pressen var snillest i klassen internasjonalt.
Ingen dekning var like massiv som nå, hvor det popper opp noe nærmest sekund for sekund 24/7, mesteparten ferdigtygd og resirkulert til det kjedsommelige.
Er det ikke merkelig, i 2026, at det fortsatt finnes offentlige personer som ikke har lært det mest grunnleggende om mediekunnskap og PR? 

Jeg synes ikke det er rart at de venter med å si noe til alt er kommet frem. Det gir ikke mening å kommentere påstand for påstand underveis. Kanskje de ville blitt beskyldt for å ta fokus fra rettssaken til MBH og ofrene hans. (For øvrig kvalmende med Holager Andenæs’ ikke-så-subtile victim blaming, men det hører til i den andre tråden forsåvidt.)

Hvis vi skal fortsette med monarkiet, håper jeg MM (og MBH) forsvinner helt ut av bildet på den ene eller andre måten, enten det er skilsmisse eller å bruke helsen som årsak til early retirement. Det er nok nå.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Det får vel være grenser for drama, nordmenn dropper ikke nasjonaldagen på grunn av råtne epler i kongefamilien! Men at det blir noen reaksjoner og kanskje endringer ift tradisjoner og slottsbalkongen er vel mulig. Men SÅ stor betydningen trenger vi ikke gi dem at vi dropper verdiene vi feirer :) 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
JustAsking skrev (3 minutter siden):

Ja, for av det du beskriver her så er det tolkninger som er problemet, ikke menns atferd. Selvsagt. 

Nivået på kommentarfelt på FB/IG er såpass lavt at man kan forstå hvorfor de stenger dem pr nå. Hvis man tror KG er ille har man ikke sett mye.

På den annen side, hvis man har blitt 50+ og vært kongelig i 25 år, samt sett mediekjøret rundt sin sønn siste halvannet året, og fortsatt ikke har knekt koden på å skjerme seg, så er det vel egentlig ikke håp om bedring. 

Noen som husker Märthas opprør på nittitallet? Røyking, eldre kjæreste, vise fingeren til journalister osv? Allerede da fikk pressen (den gangen var det også hovedsakelig S&H som var drøyest, men da på papir) kjeft for å være voldsomme og ufine, selv om den norske pressen var snillest i klassen internasjonalt.
Ingen dekning var like massiv som nå, hvor det popper opp noe nærmest sekund for sekund 24/7, mesteparten ferdigtygd og resirkulert til det kjedsommelige.
Er det ikke merkelig, i 2026, at det fortsatt finnes offentlige personer som ikke har lært det mest grunnleggende om mediekunnskap og PR? 

Jeg synes ikke det er rart at de venter med å si noe til alt er kommet frem. Det gir ikke mening å kommentere påstand for påstand underveis. Kanskje de ville blitt beskyldt for å ta fokus fra rettssaken til MBH og ofrene hans. (For øvrig kvalmende med Holager Andenæs’ ikke-så-subtile victim blaming, men det hører til i den andre tråden forsåvidt.)

Hvis vi skal fortsette med monarkiet, håper jeg MM (og MBH) forsvinner helt ut av bildet på den ene eller andre måten, enten det er skilsmisse eller å bruke helsen som årsak til early retirement. Det er nok nå.

Godt innlegg! 

• Liker 2
Skrevet
Ninaen skrev (16 timer siden):

I artikkelen står også det som en annen skrev over her, at Eva Dubin skrev «attest» til Epstein på at hun var komfortabel med at han var sammen med hennes barn. Hun vitnet også for Maxwell, til hennes forsvar, i 2021! At MM ikke har lagt korta på bordet om dette vennskapet nå i ettertid er høyst problematisk 

Har noen varslet media om dette? De finner nok ut av ting selv, men av og til kan privatpersoner catche ting raskere. Det er jo ekstremt viktig at dette kommer ut. 

• Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...