Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (10 timer siden):

Hun bodde hos Trump i en periode

Det er ikke noen hemmelighet da. Hun bodde der for å lære om business, var forklaring. At Epstein skulle ha gitt henne i gave til trump er en ny teori. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fremmed fugl skrev (10 timer siden):

Jepp, mye yngre enn Mette, fotografen og guruen til Mette. 

Hadde Mette vært enn mann så hadde alle på en gang tenkt en ting.... 

kun fordi vi vet det er hos Epstein . Bildet er ikke rart i seg selv. 

• Liker 6
Skrevet
Gulline skrev (15 minutter siden):

Dette er vel det mange av oss tenkte - at båten hadde noe med Estein å gjøre:

https://www.seher.no/

Må si jeg blir rimelig kvalm av det hele. 

Det har man jo spekulert i, over en årrekke. Her har altså vår kronprins og kronprinsesse tatt imot en ren og pur pengegave fra et nettverk man VET driver med pedofili og menneskehandel. De tar med sine unge barn på dette vanviddet.

Legg ned hele kongehuset. Både HM og MM er moralsk gjennomkorrupte og kompromittert. Ingen bakkekontakt, ingen omtanke for ofrene. Skal ha, ha, ha. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Hva er egentlig grunnen til at så mange ville ha kontakt med denne epstein? 

• Liker 5
Skrevet
Gulline skrev (17 minutter siden):

Dette er vel det mange av oss tenkte - at båten hadde noe med Estein å gjøre:

https://www.seher.no/

Må si jeg blir rimelig kvalm av det hele. 

Selv om vedkommende var en nær venn av Epstein, så er det ikke sagt at han har gjort noe galt. Er mange som er nevnt flere ganger i filene som ikke har noe med «gutteklubben (u)grei» å gjøre.
Epstein hadde et enormt nettverk.

• Liker 9
Skrevet (endret)
Thildamor skrev (4 minutter siden):

Selv om vedkommende var en nær venn av Epstein, så er det ikke sagt at han har gjort noe galt. Er mange som er nevnt flere ganger i filene som ikke har noe med «gutteklubben (u)grei» å gjøre.

Ja, så det er helt greit at HM og MM tar imot gaver som dette og nekter å svare for seg?

Minner om at Jagland antageligvis blir jaget ut av alt for dumme emailer og økonomisk urede med Epstein, mens MM sitter på sofaen til Epstein, drar på gratis ferie til huset hans, og nå kommer det frem at de drar på ferie på en yacht som leies ut til 4.5 millioner i uka og vil ikke svare om hvem som betalte.

Det ser ikke suspekt ut i det hele tatt.

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
Thildamor skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor har aldri kronprinsparet eller slottet ønske uttale seg om hvem som eier båten og hvem som betaler? Leien for denne er flere millioner i uken. 

• Liker 14
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Ja, så det er helt greit at HM og MM tar imot gaver som dette og nekter å svare for seg?

Minner om at Jagland antageligvis blir jaget ut av alt for dumme emailer og ting, mens MM sitter på sofaen til Epstein, drar på gratis ferie til huset hans, og nå kommer det frem at de drar på ferie på en yacht som leies ut til 4.5 millioner i uka og vil ikke svare om hvem som betalte.

Det ser ikke suspekt ut i det hele tatt.

Nå bør du vel ikke tillegge meg meninger som jeg ikke har? Jeg svarte ikke på hva MM og Hakkon har gjort eller ikke. Jeg svarte kun på at alle som er navngitt i filene ikke har gjort noe galt.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor har aldri kronprinsparet eller slottet ønske uttale seg om hvem som eier båten og hvem som betaler? Leien for denne er flere millioner i uken. 

Hvorfor de ikke svarer på hvem som eide båten er det vel bare de som vet.
Men det står jo at det ikke var noe sponset eller påspandert ferie, så da betale vel kronprinsparet selv ferien?

• Liker 1
Skrevet (endret)
Sukkerogkanel skrev (15 minutter siden):

Hva er egentlig grunnen til at så mange ville ha kontakt med denne epstein? 

Han var en styrtrik finansmann og filantrop med innflytelsesrike kontakter (og venner) blant finanseliten, statsoverhoder mm. over hele verden, en det "kunne lønne" seg å kjenne å være i nettverket til.  

Står litt om bakgrunnen hans i denne artikkelen (lenker til enda flere artikler i saken)
Det viktigste om norske maktpersoner kontakt med Epstein

Endret av enkefru
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Thildamor skrev (2 minutter siden):

Hvorfor de ikke svarer på hvem som eide båten er det vel bare de som vet.
Men det står jo at det ikke var noe sponset eller påspandert ferie, så da betale vel kronprinsparet selv ferien?

Det tviler jeg veldig sterkt på. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg merker meg at Mette Marit kan skrive  ordentlig Engelsk om hun vil, og at hun har lagt seg på denne latterlige 'pick me'-girl tonen med JE helt med pur vilje. Hva er egentlig greia? Det virker så utrolig dumt og moralsk veigt. Nå må slottet snart si noe. Meningsmålingene som ligger ute daler for hver dag de ikke adresserer dette. 

fra https://www.vg.no/rampelys/i/3p6dBX/mette-marit-bodde-i-jeffrey-epsteins-hus

image.png.62c9a512d189ab9ac0e0d57a374c3ce9.png

Endret av Ellie42
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Når ingen vil si noe om hvem som har betalt, hvem som har vært tilstede eller hvorfor, så er det selvfølgelig fordi svaret ikke tåler dagens lys. Slottet fronter åpenhet og gjennsiktighet, kongen fronter «alt for Norge», og hele bunten er ansatt på fulltid for å jobbe for å promotere Norge og representere landet. Det er altså jobben deres å være åpne og by på seg selv. Så å nekte å svare, svare ullent og tvetydig eller bare gjemme seg er rett og slett skandaløst. Både Støre pg Solberg har vært ute i media  og oppfordret kronprinsessen på det sterkeste til å forklare seg. Men det kan virke som hun gir totalt blaffen i alt. Nå er hun for syk til å forholde seg til konsekvensene av sine handlinger, og tilfeldigvis er sønnen hennes også det - mest sannsynlig for syk til å stå til rette for sine handlinger. 

Jeg skammer meg på kongefamiliens vegne, og på mitt lands vegne. Tenk at vi har gått rundt og latt tvilen komme dem til gode gjennom så mange år. For en kalddusj for nasjonen! 

Endret av TigerK
Skrivefeil
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Jeg merker meg at Mette Marit kan skrive  ordentlig Engelsk om hun vil, og at hun har lagt seg på denne latterlige 'pick me'-girl tonen med JE helt med pur vilje. Hva er egentlig greia? Det virker så utrolig dumt og moralsk veigt. Nå må slottet snart si noe. Meningsmålingene som ligger ute daler for hver dag de ikke adresserer dette. 

fra https://www.vg.no/rampelys/i/3p6dBX/mette-marit-bodde-i-jeffrey-epsteins-hus

image.png.62c9a512d189ab9ac0e0d57a374c3ce9.png

Var dette etter at kronprinsfamilien hadde vært i Karibien?

Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Var dette etter at kronprinsfamilien hadde vært i Karibien?

Ja, etter hun hadde med seg 'the kids' og møtte Epstein utenfor kirken på St. Barts.

Får grøsninger av hele greiene. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Ja, etter hun hadde med seg 'the kids' og møtte Epstein utenfor kirken på St. Barts.

Får grøsninger av hele greiene. 

Jeg lurer på hvordan dette ble forklart for familien.

• Liker 6
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Når ingen vil si noe om hvem som har betalt, hvem som har vært tilstede eller hvorfor, så er det selvfølgelig fordi svaret ikke tåler dagens lys. Slottet fronter åpenhet og gjennsiktighet, kongen fronter «alt for Norge», og hele bunten er ansatt på fulltid for å jobbe for å promotere Norge og representere landet. Det er altså jobben deres å være åpne og by på seg selv. Så å nekte å svare, svare ullent og tvetydig eller rett og slett gjemme seg er rett og slett skandaløst. Både Støre pg Solberg har vært ute i media  og oppfordret kronprinsessen på det sterkeste til å forklare seg. Men det kan virke som hun gir totalt blaffen i alt. Nå er hun for syk til å forholde seg til konsekvensene av sine handlinger, og tilfeldigvis er sønnen hennes også det - mest sannsynlig for syk til å stå til rette for sine handlinger. 

Jeg skammer meg på kongefamiliens vegne, og på mitt lands vegne. Tenk at vi har gått rundt og latt tvilen komme dem til gode gjennom så mange år. For en kalddusj for nasjonen! 

Helt enig - jeg håper virkelig at Haakon fremmer forslag om en folkeavstemming før han tar over som konge en dag. Her må den jevne nordmann få ytre sin mening. 

• Liker 10
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Helt enig - jeg håper virkelig at Haakon fremmer forslag om en folkeavstemming før han tar over som konge en dag. Her må den jevne nordmann få ytre sin mening. 

Da håper vi får tre alternativ. Monarki utenHaakon, Monarki med Haakon, republikk.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (9 timer siden):

At noen kan være trege med å oppfatte ting er greit nok, men de som fortsatt forsvarer og forsvarer MM og maner til at vi tar henyn fordi hun er et menneske, de begynner å skremme meg. Hva skjedde med #metoo og Time'sUp? Dette handler om det samme! Denne personen (MM) omgås de som driver med (og for alt vi vet vært medvirkende til) menneskehandel, prostitusjon, utnyttelse av kvinner og barn! Hvorfor er det en diskusjon en gang? Synes ikke det er søkt å si at hun skamløst tråkker på andre som er svært sårbare for å kunne sitte i det huset der. Hun tråkker på barn og kvinner som er grovt utnyttet. Hvordan kan man si noe annet? I mine øyne er ikke det mulig. Det er det som er grovt.

- Tenk på ofrene

- Tenk på alle som har opplevd lignende traumer og følger debatten

- Husk på #metoo og Time'sUp

- Husk at vi lever i 2026

Er noen av punktene jeg gjerne vil ha med på huskelista som alle må se på i disse dager.

Er så enig med deg! Blir skremt når jeg ser at det finnes folk som forsøker å forsvare/bortforklare alt MM har foretatt seg. Det er virkelig ikke noe igjen å forsvare nå.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...