Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Ninaen skrev (22 minutter siden):

I artikkelen står også det som en annen skrev over her, at Eva Dubin skrev «attest» til Epstein på at hun var komfortabel med at han var sammen med hennes barn. Hun vitnet også for Maxwell, til hennes forsvar, i 2021! At MM ikke har lagt korta på bordet om dette vennskapet nå i ettertid er høyst problematisk 

Tv2.no har lagt ut bilde av kronprinsessen med Eva Dubin på handletur i 2013. 

https://www.tv2.no/nyheter/la-igjen-mange-tusen-pa-denne-butikken/18529895/

så at den allerede er postet, beklager det. 

Endret av TigerK
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
trønder skrev (På 2.2.2026 den 21.41):

https://www.tv2.no/nyheter/nesten-halvparten-mener-mette-marit-ikke-bor-bli-dronning/18525479/

"I en hastemåling Verian har utført på vegne av TV 2 svarer hele 47,6 prosent at de ikke mener kronprinsesse Mette-Marit bør bli Norges neste dronning."

28,9% svarte ja.

Og i skrivende stund, ett døgn etter så sier 74% nei og bare 17 % ja i samme måling.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

At noen kan være trege med å oppfatte ting er greit nok, men de som fortsatt forsvarer og forsvarer MM og maner til at vi tar henyn fordi hun er et menneske, de begynner å skremme meg. Hva skjedde med #metoo og Time'sUp? Dette handler om det samme! Denne personen (MM) omgås de som driver med (og for alt vi vet vært medvirkende til) menneskehandel, prostitusjon, utnyttelse av kvinner og barn! Hvorfor er det en diskusjon en gang? Synes ikke det er søkt å si at hun skamløst tråkker på andre som er svært sårbare for å kunne sitte i det huset der. Hun tråkker på barn og kvinner som er grovt utnyttet. Hvordan kan man si noe annet? I mine øyne er ikke det mulig. Det er det som er grovt.

- Tenk på ofrene

- Tenk på alle som har opplevd lignende traumer og følger debatten

- Husk på #metoo og Time'sUp

- Husk at vi lever i 2026

Er noen av punktene jeg gjerne vil ha med på huskelista som alle må se på i disse dager.

Endret av Jennyfromtheblock
  • Liker 14
  • Hjerte 6
  • Nyttig 17
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (Akkurat nå):

At noen kan vær trege med å oppfatte ting er greit nok, men de som fortsatt forsvarer og forsvarer MM og maner til at vi tar henyn fordi hun er et menneske, de begynner å skremme meg. Hva skjedde med #metoo og Time'sUp? Dette handler om det samme! Denne personen har del i, og for alt vi vet vært medvirkende til, menneskehandel, prostitusjon, utnyttelse av kvinner og barn. Synes ikke det er søkt å si at hun skamløst tråkker på andre for å kunne sitte i det huset der. Hun tråkker på barn og kvinner som er grovt utnyttet. Hvordan kan man si noe annet? I mine øyne er ikke det mulig. Det er det som er grovt.

- Tenk på ofrene

Er noen av punktene jeg gjerne vil ha med på huskelista som alle må se på i disse dager.

Meget bra skrevet, og jeg er helt enig med deg i alt.

Heldigvis så ser det ut til at MM har ganske få støttespillere sånn sett. De eneste jeg har sett på nettet som kommer med noen type form for støtteerklæringer er på KG, på andre forum og sosiale medier er det reinspikka kritikk fra ende til annen. Velfortjent sådan.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (Akkurat nå):

At noen kan vær trege med å oppfatte ting er greit nok, men de som fortsatt forsvarer og forsvarer MM og maner til at vi tar henyn fordi hun er et menneske, de begynner å skremme meg. Hva skjedde med #metoo og Time'sUp? Dette handler om det samme! Denne personen har del i, og for alt vi vet vært medvirkende til, menneskehandel, prostitusjon, utnyttelse av kvinner og barn. Synes ikke det er søkt å si at hun skamløst tråkker på andre for å kunne sitte i det huset der. Hun tråkker på barn og kvinner som er grovt utnyttet. Hvordan kan man si noe annet? I mine øyne er ikke det mulig. Det er det som er grovt.

- Tenk på ofrene

Synes det ble ekstra ille nå når det kommer fram at hun er venninne med, og mer enn «perifer venninne», Eva Dubin! Og at hun ikke har adressert/kommentert dette overhodet, når det nå er godt kjent at hun har støtta Epstein, og vitnet til fordel for Maxwell i 2021! Beklagelsene til MM blir bare mindre og mindre troverdige 

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (20 minutter siden):

Det står helt tydelig i Wikipedia anno 2011, at Epstein er er en dømt seksualforbryter i 2008. Det skal også sies at flere av ofrene hans sto frem i 2011. 

https://web.archive.org/web/20111010081020/https://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Epstein

Om Epstein fra linken du postet:

«He served 13 months in jail of an 18-month sentence as a convicted sex offender in the state of Florida for soliciting an underage girl for prostitution. He is a registered sex offender,[1] and remains under investigation by the FBI over allegations of involvement with underage girls and for money laundering.»

Eller som Mette sa: -Googlet deg, det så ikke så bra ut :)

• Liker 20
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Jeg synes det er ufattelig at Mette Marit sier at hun må ta ansvar og utviste dårlig dømmekraft, men så stillhet. Ja, hun er syk, men det er faktisk ikke en unnskyldning i dette. 

Endret av Natttåke
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Billiebi skrev (38 minutter siden):

Slik jeg leser artikkelen på NRK er det ikke assistenten NRK har vært i kontakt med som er avbildet med Mette-Marit, men assistenten som tok bildet.

Altså vi vet ikke hvem Mette sitter på sofaen med. Flere som er enige i den tolkningen?

Det står i artikkelen: «

Hvem tok bildene av kronprinsessen?

– Antakelig Epstein eller en annen assistent, svarer kvinnen.»

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Sugerøret skrev (På 2.2.2026 den 19.34):

Ja han og MM burde overlate tronen til prinsesse Ingrid 

Men er hun bedre? Oppdratt av MM og HM? Eg har hatt sansen for henne siden vi fikk se henne på 18 års dagen (før vi visste om Marius med tanke på talen hennes) Etter situasjonen med MBH eskalerte og eg følte mer og mer avstand til MM og HM, har eg mange ganger tenkt at "la oss hoppe rett over til IA" Eg liker det vi har sett av henne.

MEN!!!! VI VET JO INGENTING...? Hun har vært rimelig beskyttet, sluppet å uttale seg noe særlig? Eg er redd for at hun har akkurat samme holdninger som resten, som har oppdratt henne? 

• Liker 30
  • Nyttig 9
Skrevet
Eufemia- skrev (4 timer siden):

🎯

Man forventer høy moral fra de som skal representere vårt folk og land. Det kan vi ikke se er tilfellet hva MM gjelder når man får innsyn i hennes relasjon med den pedofile overgriperen. Tenk, MM setter til side hans moralske forfall, hans overgrep og hallikvirksomhet, og etablerer et svært tett vennskap og muligens et forhold. 
Beskrivelsen din av henne treffer med gru, og det er egentlig ufattelig at ikke media har fokusert på nettopp dette. Det er såvidt nevnt, men på ingen måte løftet frem i den grad dette moralske likegyldighet og fraværet av empati fortjener. 

MM har satt seg selv og sitt ego foran alt annet, og satt etikk og moral til side. Det forteller alt om hennes moralske havari som voksen.

I lys av hennes historie fra før hun giftet seg inn i kongehuset, så er det i praksis kun en fortsettelse…

Å tolke hvem noen er og tillegge denne personen motiver, moralsk karakter og personlige egenskaper uten dokumenterte fakta er fullstendig spinnvilt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Thildamor skrev (3 minutter siden):

Det står i artikkelen: «

Hvem tok bildene av kronprinsessen?

– Antakelig Epstein eller en annen assistent, svarer kvinnen.»

Takk!

Da er det interessant å få vite hvem denne kvinnen er. Er det venninnen som Mette-Marit reiste med, et offer, en av de mange “assistentene” som hjalp Epstein med å finne nye ofre eller en annen?

• Liker 1
Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Å tolke hvem noen er og tillegge denne personen motiver, moralsk karakter og personlige egenskaper uten dokumenterte fakta er fullstendig spinnvilt.

Det er det som er så fint med akkurat dette som skjer nå. Alt er dokumentert. Meldinger, bilder, kontoutskrifter, you name it. Fra offisielle kilder i US dept. of justice. Får ikke mer fakta enn det.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Reverend skrev (2 minutter siden):

Nei! Det er nettopp det det ikke er.

Å tolke andre menneskers motiver, intensjoner og karakter er en grunnleggende menneskelig praksis. Det er slik samtaler, relasjoner og samfunn i det hele tatt fungerer. Vi gjør det kontinuerlig, ofte ubevisst, og heldigvis! Det har vært avgjørende for overlevelse: å kunne vurdere hvem som er til å stole på, hvem som er farlig, hvem som samarbeider og hvem som ikke gjør det. Forskning på sosial kognisjon viser jo det, mennesker er ekstremt gode på (og avhengige av) å lese intensjoner ut fra begrenset informasjon.

Det betyr ikke at tolkninger alltid er riktige eller rettferdige. Men å late som om all meningsdannelse om andre først er legitim når den er "dokumentert" i streng forstand, er å misforstå hva menneskelig kommunikasjon er.

Samtaler har alltid handlet om mer enn bare verifiserbare fakta. De handler om å prøve å forstå hverandre, navigere usikkerhet og skape mening sammen.

Å diskutere tolkninger er ikke spinnvilt. Å nekte for at vi gjør det, er det som er merkelig.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
TigerK skrev (17 minutter siden):

Om Epstein fra linken du postet:

«He served 13 months in jail of an 18-month sentence as a convicted sex offender in the state of Florida for soliciting an underage girl for prostitution. He is a registered sex offender,[1] and remains under investigation by the FBI over allegations of involvement with underage girls and for money laundering.»

Eller som Mette sa: -Googlet deg, det så ikke så bra ut :)

Kan være enig med Mette i det. Synd at hun ikke tok sin egen vurdering til etterretning. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det blir spennende å se hva morgendagen bringer. Måtte dagen bringe at kronprinsessetittelen ikke lenger tilhører MM.

Amen.

Endret av Kelia
  • Liker 19
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (10 timer siden):

Hun bodde hos Trump i en periode

Det er ikke noen hemmelighet da. Hun bodde der for å lære om business, var forklaring. At Epstein skulle ha gitt henne i gave til trump er en ny teori. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...