Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (27 minutter siden):

Jeg påpeker det at du insinuerer at hun ikke har gjort det, og siden JE har gjort det, kan de absolutt ikke sammenlignes...

Argumenterer i vei.

Men ikke be folk "stoppe" å motsi deg, eller komme med sine meninger og argumenterer. Det blir sutrete.

At hun ikke har gjort HVA? 

Her er det jeg skrev: 

Jeg opplever at du konsekvent tillegger meg og andre standpunkter vi ikke har. Jeg diskuterer strukturer, maktbehov konsekvenser og en lenke som ble delt her inne med dokumentasjon på mine refleksjoner. 

Står ingenting at jeg insinuerer eller ikke der. Sikter du til andre innlegg, så vennligst siter meg på det.

Jeg ber folk stoppe å legge ord i munnen på andre, det er hverken sutrete eller mye å be om. Nå holder du bare på med avsporing. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ronaldo85 skrev (18 minutter siden):

Jenta på bildet ser ganske ung ut..

Jepp, mye yngre enn Mette, fotografen og guruen til Mette. 

Hadde Mette vært enn mann så hadde alle på en gang tenkt en ting.... 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Humas skrev (1 time siden):

Jeg er alltid nysgjerrig på hva som ligger bak sånn atferd. Psykologien er ganske klar her. Har man vokst opp i et ustabilt miljø, så kan det påvirke personen resten av livet, delvis også i det ubevisste. (også Freud’s ‘shadowwork’ er interessant lesning her)

Virker som Epstein hadde en ekstrem tiltrekning på kvinner, politikere, samfunnsledere og andre ‘rikinger’. Vi ser Jonathan han ser ‘ekkel ut’ når vi vet at han er et monster. Men enkelte hjerner blir ganske ‘fucka’ av å bli sett. Men han hadde psykologisk ekspertise på området, og hadde et slags tak på alle. I et samfunn burde det ikke gå an, og så viser det seg å overgå hva man kan tenke seg. 

Selv om Epstein tok det svært langt så er vel ikke metoden  hans noe spesiell?  Det er klassisk korrupsjon.  Han gir store økonomiske verdier til samfunnstopper. Som jeg skrev tidligere så var det Jagland som maste om å få økonomiske goder. Det var ikke noe vanskelig å få han på kroken.

Den ene ferieturen som Jagland  skulle få, men ikke ble noe av hadde verdi på 50 000 dollar.  Du hadde klart å bestikke folk du også om du fikk beløpene Epstein brukte. 

Det er Mette Marit som maser på Epstein. 

Terje Rød-Larsen begynte med grov økonomisk kriminalitet allerede på 80-tallet og var gjennomkorrupt. Det kan ikke ha vært vanskelig å få han på kroken heller.

Så fikk han vel milliardærene med på det  ved at de finansierte bestikkelsene Epstein delte ut i bytte mot at  milliardærene fikk tjenester fra politikerne. Epstein var vel en slags mellommann. 

Det er dessverre også mange kjendiser og rikinger som har drevet seksualforbrytelser i lang tid og hvor enormt mange så gjennom fingrene på det.  Det mest ekstreme er vel Den katolske kirke og de pedofile overgrepene mot guttene. Men det er mange andre navn å nevne også: Harvey Weinstein, Roman Polanski, Jimmy Savile, Bill Cosby, R. Kelly, Sean Combs, osv. 

Endret av SVK
  • Liker 5
  • Nyttig 17
Skrevet
K_mb skrev (19 minutter siden):

Ja det er nok det, kanskje umulig hvis de forblir gift.

Men så er det sånn at enkelte handlinger ikke er forenelig med å bli dronning. Og da må man ta grep for monarkiets beste. Mette Marit blir aldri min dronning og jeg tror jeg har flere med meg. En splittet nasjon når kongehuset skal være en samlende kraft? Da mister det all sin funksjon. 

Vi har Harald og Sonja på lånt tid, alder tatt i betraktning. Og la det være helt klart: Kong Harald og Dronning Sonja har gjort en god jobb! Den etterfølgende generasjonen har jeg ingen tillit til.

Eneste mulighet er at Mette Marit tar ut skilsmisse umiddelbart og "forsvinner" fra offentligheten.

Selv sliter jeg også med Haakon siden han må, eller bør, ha visst hva som har foregått.. Men han har nok til en viss grad fortsatt tillit blant folk, men Mette Marit er definitivt ferdig! 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
Tiger Jack skrev (1 time siden):

Den jenta ser ikke mindreårig ut. Så akkurat dette bildet kan jo være helt uskyldig i seg selv. Men med tanke på bakteppet her, så vil jo alt som publiseres være suspekt. 

NRK skrev at en ansatt hos Epstein hadde vært bekymret for et bilde av kronprinsessen. Hvis dette er bildet, og historien korrekt vedrørende den ansattes bekymring, kan man spørre seg om hvorfor. Hvem er den andre kvinnen på bildet? Etc.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
LeneXCII skrev (1 minutt siden):

Eneste mulighet er at Mette Marit tar ut skilsmisse umiddelbart og "forsvinner" fra offentligheten.

Selv sliter jeg også med Haakon siden han må, eller bør, ha visst hva som har foregått.. Men han har nok til en viss grad fortsatt tillit blant folk, men Mette Marit er definitivt ferdig! 

Hun kommer ikke til å ta ut skilsmisse tror jeg. Dersom det blir skilsmisse, så tror jeg det må komme fra Haakon. Hva han har visst og ikke er selvfølgelig svært viktig at Slottet må være åpne om, dette hemmelighetskremmeriet som de har holdt på med i alle år holder ikke lenger.

• Liker 19
Skrevet
FORFAR skrev (1 minutt siden):

NRK skrev at en ansatt hos Epstein hadde vært bekymret for et bilde av kronprinsessen. Hvis dette er bildet, og historien korrekt vedrørende den ansattes bekymring, kan man spørre seg om hvorfor. Hvem er den andre kvinnen på bildet? Etc.

Dette er neppe det eneste bildet som er av MM i Epstein-filene, tror jeg.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Kelia skrev (1 minutt siden):

Dette er neppe det eneste bildet som er av MM i Epstein-filene, tror jeg.

Meget mulig.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Kelia skrev (4 minutter siden):

Hun kommer ikke til å ta ut skilsmisse tror jeg. Dersom det blir skilsmisse, så tror jeg det må komme fra Haakon. Hva han har visst og ikke er selvfølgelig svært viktig at Slottet må være åpne om, dette hemmelighetskremmeriet som de har holdt på med i alle år holder ikke lenger.

Det tror jeg også, dessverre. Hun er nok ikke "klok nok" til å gjøre det... 

Regner med regjeringen er på ballen og det er nok allerede gjennomført samtaler både med Kongen og tronarvingen vedr. saken.. 

Endret av LeneXCII
skrivefeil
  • Liker 4
Skrevet
blvck skrev (12 minutter siden):

Er det MM det er snakk om her? 

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01888818.pdf

(Sorry om det er postet tidligere)

Screenshot_20260203_211302_Chrome.thumb.jpg.2801fa4d7d1bcf05e504248899e4dfbf.jpg

Ja, det er vel den generelle vurderingen. 

Det at Boris ble overrasket over at Mette spurte Epstein å ha sex med henne, er vel kanksje det mest positive om henne i disse dokumentene. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Klump skrev (28 minutter siden):

Bildet som ligger på vg nå. Så hun var der ikke akkurat alene med denne yogalæreren, men var der altså sammen med Epstein og unge jenter. Hva er det som er på bordet og det ser ut som noe som har vært sammenrullet som ligger bak bordet på glassbordet.

Aftenposten skriv at den bikinikledde kvinna både var assistenten til Epstein og eit av ofra hans. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Snurrevippen skrev (22 minutter siden):

At hun ikke har gjort HVA? 

Her er det jeg skrev: 

Jeg opplever at du konsekvent tillegger meg og andre standpunkter vi ikke har. Jeg diskuterer strukturer, maktbehov konsekvenser og en lenke som ble delt her inne med dokumentasjon på mine refleksjoner. 

Står ingenting at jeg insinuerer eller ikke der. Sikter du til andre innlegg, så vennligst siter meg på det.

Jeg ber folk stoppe å legge ord i munnen på andre, det er hverken sutrete eller mye å be om. Nå holder du bare på med avsporing. 

Sikter til det første jeg skrev. Om du bestemt mener at MM ikke har gjort det samme som Epstein. Samme råd til deg som du gir alle andre: gå tilbake og les ordentlig selv 👍

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
LeneXCII skrev (10 minutter siden):

Det tror jeg også, dessverre. Hun er nok ikke "klok nok" til å gjøre det... 

Regner med regjeringen er på ballen og det er nok allerede gjennomført samtaler både med Kongen og tronarvingen vedr. saken.. 

Det hadde vært det eneste hun kunne ha gjort som hun kunne ha framstilt positivt. Som om at hun tok en for laget.

"HM og IA har et stort ansvar som jeg nå ikke kan hjelpe dem med på noen som helst måte lenger. Jeg skjønner at jeg blir en distraksjon. Jeg har derfor bestemt meg for å ta ut separasjon. Jeg ønsker fred og ro av helsemessige årsaker og håper at det blir respektert framover."

Og så i kulissene forhandlet fra en avtale om et dugelig underholdsbidrag for å holde seg helt unna.

• Liker 13
Skrevet
LeneXCII skrev (7 minutter siden):

Det er det klokeste hun kan gjøre tenker jeg. Hun vet selv at hun har tråkket over alle grenser i denne korrespondansen med Epstein, og det er derfor hun ikke har vært ærlig om hvor nær og vulgær kontakten har vært. Og er det mer blant de millioner filer som ikke er frigitt? Det vet kun Mette Marit.

Hun har nå blitt bedt om å legge alle kort på bordet av blant annet statsministeren, men hvordan skal hun forsvare dette? Jada folk legger ulike tolkninger henne til gode, men skrevet er skrevet uten at jeg trenger å nevne de oppsiktsvekkende detaljene igjen. Enkelte ting kan ikke mistolkes og språkbruken er hinsides hva man kan akseptere av en kommende dronning. 

Og angående HM så er det vanskelig å vite hva og hvor mye han har visst. For meg fremstår kontakten mellom MM og Epstein som såpass tillitsfull og intim at det krysser grenser for hva som er akseptabelt når den ene parten og herved MM er gift. Og når kontakten i tillegg er med en styrtrik, pedofil finansmann så kan jeg ikke forstå at det er akseptabelt selv for HM.

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Screenshot_20260203_211302_Chrome.thumb.jpg.2801fa4d7d1bcf05e504248899e4dfbf.jpg

Ja, det er vel den generelle vurderingen. 

Det at Boris ble overrasket over at Mette spurte Epstein å ha sex med henne, er vel kanksje det mest positive om henne i disse dokumentene. 

Jeg er ikke overrasket etter å leset disse epsostene for å si det sånn 😬

• Liker 5
Skrevet
Natriumclorid skrev (1 time siden):

Tor Bomann Larsen pratet mye tull på Dagsnytt 18 i kveld. 

Ja, men representanten fra Venstre hadde mange gode poenger.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...