Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Andrea59 skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke så sikker på det - de snakker om noe i fortiden, prøver å tidfeste noe. Men litt rart om det var noe som skjedde for 4 år siden da. Eller ikke, det er jo først når det har gått litt tid at man begynner å sette sammen ting, jo, det var rett før det der skjedde og litt etter det…. Kanskje.

Jeg leser det også sånn, at de snakker om noe som har skjedd. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kelia skrev (2 minutter siden):

Jeg mistenker at sykehusbesøket var en fin måte å arrangere at det ble tatt et bilde på, et bilde som selvfølgelig er så og si perfekt for å kunne høste litt sympati. Grøss.

Ja, jeg tenker at du kan ha helt rett i den mistanken der. Vi vet jo litt hvordan sånn type «reparasjonsarbeid» foregår, når denne type kriser oppstår og sånne personer som kongelige mister tillit og omdømme hos folket, og akkurat det bildet der var et typisk sympatibilde sett med et sånt blikk.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Molly85 skrev (31 minutter siden):

Ikke bare det. Hun tok ungene MED på møte med JE. Hun hang også alene med ham på Gran hotel i Oslo. 

Det er helt sykt. Jeg fatter ikke at hun fremdeles er kronprinsesse.

Endret av Forumansvarlig
Sitat blir stående da resterende diskusjon er relevant og uten regelbrudd. Forumansvarlig
  • Liker 15
Skrevet
Molly85 skrev (Akkurat nå):

Ikke bare det. Hun tok ungene MED på møte med JE. Hun hang også alene med ham på Gran hotel i Oslo. 

Tok hun dem faktisk med, eller var det bare snakk i det? 

• Liker 3
Skrevet
Kelia skrev (Akkurat nå):

Om hun skulle strippes for tittel, vil vel sikkert ikke det skje umiddelbart, men etter hvert når ting har roet seg litt vil jeg tro, spesielt mtp. rettssaken.

• Liker 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Om hun skulle strippes for tittel, vil vel sikkert ikke det skje umiddelbart, men etter hvert når ting har roet seg litt vil jeg tro, spesielt mtp. rettssaken.

Ja, den ser jeg, men jeg grøsser bare ved tanken på at MM fremdeles er en representant for Norge.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Kelia skrev (2 minutter siden):

Nøkkelen her er HM. Hun kommer til å bli Norges neste dronning. Så sant HM ikke søker skilsmisse. Og det tror jeg han ikke gjør. 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Molly85 skrev (13 minutter siden):

Hvis jeg hadde en kone som hadde tatt med barna mine til en hun VISSTE (for ja hun hadde googla og det så ikke bra ut smilefjes) at var dømt sex med mindreårig da hadde jeg skilt meg! Håper Håkon er av samme oppfattning. 

Endret av FruR
  • Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet
Annus horribilis skrev (Akkurat nå):

Nøkkelen her er HM. Hun kommer til å bli Norges neste dronning. Så sant HM ikke søker skilsmisse. Og det tror jeg han ikke gjør. 

Jeg håper at han gjør det, om ikke annet for nasjonens beste. Dersom vi har en konge som ikke har landets beste som interesse, kan vi like gjerne gå over til å være republikk.

• Liker 6
  • Nyttig 15
Skrevet
Andrea59 skrev (9 minutter siden):

Broker er vel (eiendoms)megler.

Virker jo som om MM nærmest jobbet for JE i 2014, hvis hun hjalp til med et boligsalg og derav skulle få 2% av summen. Synes bare det virker bisart. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
nordnorsk skrev (1 minutt siden):

Virker jo som om MM nærmest jobbet for JE i 2014, hvis hun hjalp til med et boligsalg og derav skulle få 2% av summen. Synes bare det virker bisart. 

Det har vært mye rart med Epstein. Jeg håper virkelig at Økokrim gjennomgår alt. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Molly85 skrev (14 minutter siden):

Og alle vendt mot en åpen dør, hvor de vet fotografene stimler sammen utenfor. Det er bevisst kommunikasjon, intet annet. 

Jeg tenker de er såpass godt medietrent at de kan klare å dra på besøk på en mer diskré måte hvis de virkelig vil. 

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (18 minutter siden):

Tok hun dem faktisk med, eller var det bare snakk i det? 

https://www.aftenposten.no/norge/i/pBpboW/nye-epstein-dokumenter-epstein-ville-hjelpe-kronprinsesse-mette-marit-med-tannbleking?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Her skirver MM til JE at hun walking with the kids to meet you. Jeg regner med at «the kids» er MMs barn evt så er det noen andre barn hun har med til JE som ikke er så mye bedre. Dette er etter hun googlet og det ikke så bra ut :)

Endret av FruR
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
FruR skrev (7 minutter siden):

https://www.aftenposten.no/norge/i/pBpboW/nye-epstein-dokumenter-epstein-ville-hjelpe-kronprinsesse-mette-marit-med-tannbleking?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Her skirver MM til JE at hun walking with the kids to meet you. Jeg regner med at «the kids» er MMs barn evt så er det noen andre barn hun har med til JE som ikke er så mye bedre. Dette er etter hun googlet og det ikke så bra ut :)

Æsj, jeg får ikke lest noe annet enn ingressen. Men ok, jeg hadde ikke sett noe om dette, derfor lurte jeg :) 

• Liker 2
Skrevet

synes det er respektløst av Mette-Marit at jeg liksom skal synes synd på henne. Sympati og empati er ikke uendelige ressurser, det er noen andre som får mindre av det når hun tar så store deler av kaken. Hun har tatt store jafser av folks kapasitet til tillit og åpenhet. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
nordnorsk skrev (43 minutter siden):

Dette er jo noe økokrim bør se veldig nært på.

Men, som visse sier, det er nok bare fordi hun er dårlig i engelsk. Hjelp. :sarkasme:

Man må ikke mene noe, vi må bare forholde oss til det slottet sier. Blåøyde Norge. 

Endret av Ellie42
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Trygve Slagsvold Vedum, Senterpartiet, uttaler i intervju i streaming av rettsaken at han støtter kongehuset på tross av alt som er kommet frem! 
Det er altså lederen for Senterpartiet på Stortinget. Han mener at kongehuset tjener oss vel! Selv nå! Er det mulig!! 

Det forteller svært mye om en politisk leders etiske og moralske kompass - i negativ forstand! 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Kelia skrev (57 minutter siden):

Jeg håper at han gjør det, om ikke annet for nasjonens beste. Dersom vi har en konge som ikke har landets beste som interesse, kan vi like gjerne gå over til å være republikk.

For min del er tilliten og respekten til MM brutt for godt.

Jeg kan ikke fatte at det er et spørsmål om hun i det hele tatt kan bli dronning nå. Hun har løyet, hun har pleiet et nært vennskap med en straffedømt pedofil, hun har foret sin voksne rusmisbrukende, arbeidsskye og voldelige sønn med penger og husrom. Hun har blitt tatt med buksene nede hvor man ser en side av henne som er en helt annen enn den hun og Slottet fremviser. Hva skal vi med henne?

Hva er monarkiet uten tillit av folket? Den tilliten er grunnmuren for monarkiets eksistens, og uten den så er det kun et pengesluk hvor en familie får priviligeier de ikke fortjener.

Og en ting folk må forstå: De er ikke som alle andre, de har posisjoner som er helt unike i vårt samfunn hvor de må akte i Norges beste interresser og te seg rederlig, ærlig og verdig. Det har ikke kronprinsessen gjort. Og så kan man bare undre over hva mer er det vi ikke vet.... Orker nesten ikke å tenke på det.

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Trygve Slagsvold Vedum, Senterpartiet, uttaler i intervju i streaming av rettsaken at han støtter kongehuset på tross av alt som er kommet frem! 
Det er altså lederen for Senterpartiet på Stortinget. Han mener at kongehuset tjener oss vel! Selv nå! Er det mulig!! 

Det forteller svært mye om en politisk leders etiske og moralske kompass - i negativ forstand! 

Det er faktisk helt krise at han uttaler dette. Der mistet han siste rest av respekt fra min side, ihvertfall. 

• Liker 17
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...