Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Det ville vært unaturlig at ikke familien er samlet når et medlem er lagt inn på sykehus. Ting skjer ikke i et vakuum. IA trenger fortsatt begge foreldrene sine, uansett hvor mye galt de har gjort. 

Det er jo selvfølgelig aldri snakk om at MM vil slutte å være moren til IA, men sakens kjerne er at MM ikke bør være kronprinsesse.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minner også da Haakon forklarte at MM skulle bort for noen dager siden sa han i den svært rysta samtalen bla at "Marius er en del av vår familie" 

https://www.tv2.no/video/nyheter/dette-sier-kronprins-haakon-om-rettssaken/JYFgp0r3rw-20324363

Vi vet at Haakon regner seg som bonusfar

https://www.klikk.no/underholdning/kongelig/slik-er-kronprins-haakons-forhold-til-marius-borg-hoiby-7452890

Derfor er jeg ikke på et menneskelig plan overrasket over at de besøker ham, så forventer jeg en tydelighet overfor MM de kommende dagene og at han viser oss at han er ansvarlig.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (13 timer siden):

Vi har sett det i alle disse sakene at det virker som om Kongehuset og kongefamiliens medlemmer omgir seg med rådgivere som kanskje ikke er gode nok. 

Problemet med denne setningen, er at den legger til grunn at de kongelige ikke er oppegående nok til å skille mellom rett og galt. 

Hvis det trengs rådgivere for å gjøre en oppmerksom på og fraråde omgang med dømte seksualforbrytere, eller for MBH sin del bruk av narkotika og vold mot andre mennesker, så er ikke rådgiverne hovedproblemet. Da er IQ-nivået og evnen til empati hovedproblemet. Og da er vi over på en helt annen problematikk som  det sikkert ikke er lov å spekulere i her.

Nå har det jo fremkommet enda mer via NRK som ikke akkurat setter MM i et bedre lys. 

Når det gjelder sladding i filene, så handler det om hva som passer Trump administrasjonen. Og som alltid, kommer det tilstrekkelig kritikk, vil nok også dette endres på. TACO

• Liker 22
  • Nyttig 11
Skrevet
Gaia skrev (9 timer siden):

Blir spennende med voteringen i Stortinget på onsdag da, når de skal finne ut om vi skal droppe monarki og gå for republikk. 

De skal vel bare stemme over om hvorvidt det skal bli folkeavstemning? Noe de visstnok gjør hvert 4 år. 
det er en så lang prosess bare fram til eventuell folkeavstemning. Jeg tror ikke det skjer, men om det skjer vil det jo ta mange år. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (8 timer siden):

Hæ, når kom IA hjem fra Australia??

I desember 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

De skal vel bare stemme over om hvorvidt det skal bli folkeavstemning? Noe de visstnok gjør hvert 4 år. 
det er en så lang prosess bare fram til eventuell folkeavstemning. Jeg tror ikke det skjer, men om det skjer vil det jo ta mange år. 

Men det var litt naivt søtt i går da NRK rapporterte at oppslutningen om kongehuset er høy - basert på en måling i forrige uke. Altså - ta den målingen nå. 

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet
MorTil2 skrev (Akkurat nå):

Men det var litt naivt søtt i går da NRK rapporterte at oppslutningen om kongehuset er høy - basert på en måling i forrige uke. Altså - ta den målingen nå. 

Tv2 har tatt den lingen nå. Oppslutningen var under 50%.

• Liker 9
Skrevet
Molly85 skrev (8 timer siden):

Enig. De vet at alt blir fotografert og publisert. De står midt i en åpen dør og VIL bli sett. De kommuniserer noe. Og det er dette de kommuniserer jeg reagerer på. De tar ikke avstand fra noe, og sannsynligvis er alt medias feil. Som Märtha også marmer om, og MM har skrevet «tåredryppende» brev om. Here we go again. 

Dette. Det vet veldig godt hva slags signaler dette sender ut.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (13 timer siden):

Der er vi enige. Mette kan umulig ha lyttet til rådgiverne sine. 

Som MM selv har uttalt, det er kun hun selv som bestemmer over sitt eget liv.

Med dette forstår jeg at det ikke nytter å rådføre henne, for hun bestemmer selv uansett hva andre rådføre henne til. Hørte MM snakke om dette i en dokumentar.

Dronningen har uttalt at MM har et kraftig temperament. Bror til MM har uttalt at hun har sterk vilje og pleier og få det som hun vil.

Jeg synes ikke noen av disse beskrivelsene er bra, de er heller negative. 

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet

Mulig det er nevnt tidligere i tråden, men reiste Mm til Australia (eller hvor hun skulle) i går? Eller ble det utsatt pga pågripelsen?

• Liker 2
Skrevet
Tjolahopphei skrev (1 minutt siden):

Mulig det er nevnt tidligere i tråden, men reiste Mm til Australia (eller hvor hun skulle) i går? Eller ble det utsatt pga pågripelsen?

Det var vel en planlagt privat reise i forbindelse med saken mot Marius. Hvor hun dro er det vel bare de nærmeste som vet, jeg har ikke lest noe om hvor hun skulle. 

• Liker 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (8 timer siden):

Det ville vært unaturlig at ikke familien er samlet når et medlem er lagt inn på sykehus. Ting skjer ikke i et vakuum. IA trenger fortsatt begge foreldrene sine, uansett hvor mye galt de har gjort. 

Er han innlagt? Trodde det bare var snakk om vanlig legeundersøkelse i forbindelse med varetektsfengslingen jeg.

Molly85 skrev (8 timer siden):

Enig. De vet at alt blir fotografert og publisert. De står midt i en åpen dør og VIL bli sett. De kommuniserer noe. Og det er dette de kommuniserer jeg reagerer på. De tar ikke avstand fra noe, og sannsynligvis er alt medias feil. Som Märtha også marmer om, og MM har skrevet «tåredryppende» brev om. Here we go again. 

Ja, det er litt spesielt at de ikke prøver å skjule seg mer enn at de stiller seg rett foran en dør som åpner seg på vidt gap. Såpas til kynisk forståelse har jeg fått med årene, at jeg også reagerte på dette, og tenker mitt om hva de nå håper å oppnå hos befolkningen. 

• Liker 22
  • Nyttig 9
Skrevet
Thildamor skrev (7 minutter siden):

Det var vel en planlagt privat reise i forbindelse med saken mot Marius. Hvor hun dro er det vel bare de nærmeste som vet, jeg har ikke lest noe om hvor hun skulle. 

Ja, men jeg lurte på om hun faktisk har reist, eller om hun fortsatt er i Norge pga Marius pågripelse/innleggelse.

• Liker 1
Skrevet
Kinder skrev (6 minutter siden):

Er han innlagt? Trodde det bare var snakk om vanlig legeundersøkelse i forbindelse med varetektsfengslingen jeg.

Ja, det er litt spesielt at de ikke prøver å skjule seg mer enn at de stiller seg rett foran en dør som åpner seg på vidt gap. Såpas til kynisk forståelse har jeg fått med årene, at jeg også reagerte på dette, og tenker mitt om hva de nå håper å oppnå hos befolkningen. 

Det er vel lite sannsynlig at hele familien reiser på sykehuset pga en legeundersøkelse?

jeg vil tro at han ble lagt inn på psyk? Ikke uvanlig når det er snakk om rus og vold. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Tjolahopphei skrev (6 minutter siden):

Det er vel lite sannsynlig at hele familien reiser på sykehuset pga en legeundersøkelse?

jeg vil tro at han ble lagt inn på psyk? Ikke uvanlig når det er snakk om rus og vold. 

De skulle kanskje vurdere om han var i stand til å gjennomføre rettsaken?

https://www.seher.no/kongelig/na-kan-bli-utsatt/84179422

Endret av etnavn
  • Liker 6
Skrevet (endret)
Kelia skrev (9 timer siden):

Jeg er uenig. Dette er en sak som ikke bør vente, og som Slottet bør uttale seg om for å unngå enda mer spekulasjoner enn det som allerede er rundt om på diverse forum.

Men kjære vene. Hennes sønn  har gått klikk, og bla søndag truet en kvinne med kniv få dager før en rettsak. I går hastet de til sykehuset av ukjent grunn. Som mor , så prioriterer du selvsagt først og fremst avkommet her. 

Her er det jo kriser på kriser kastet på dem. I et umenneskelig nivå.

Og da syntes jeg det er ganske humant å la folk få pusterom nok til å ta en ting om gangen, og i den grad de er istand til å puste. Epstein saken blir ikke borte, rettsaken mot marius blir ikke borte. Det tåler å vente. Akkurat nå er en de er glad i innlagt på sykehus for oss ukjent årsak. Og bildet i døra, ser jeg 3 bekymrede mennesker. 

Da er nok ditt og norges vite begjær om epstein langt ned på lista. Akkurat slik det bør være

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er en dårlig vurdering å ta med IA til sykehuset såfremt MBH ikke ligger for døden. Selv om hun ønsket selv, hadde jeg sagt nei. Hun er ikke tjent med dette.

• Liker 29
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Enig at reisene til New York ser utrolig dumme ut, med tanke på at det til stadighet har blitt sagt at MM er syk osv for å unngå representasjon.

Hva har hun gjort i New York så mange ganger alene? Både VG og Nettavisen var på dette på denne tiden, men fikk ikke videre svar. Det er veldig tilfeldig for en mor med så små barn å bare ta slengreiser til New York flere ganger i året mens mannen er hjemme og jobber.

Det er så mye som skurrer med MM at jeg snarlig kan se at hun kan bli dronning. Hun virker alt for vant til løgn og bedrag, og sånne folk kan vi ikke ha på tronen.

Endret av Ellie42
  • Liker 32
  • Nyttig 6
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er en dårlig vurdering å ta med IA til sykehuset såfremt MBH ikke ligger for døden. Selv om hun ønsket selv, hadde jeg sagt nei. Hun er ikke tjent med dette.

Dette er å sparke noen som ligger nede.

Du vet ikke hvorfor han er innlagt engang.

Bildet i døra sier sitt, det står 3 meget bekymrede personer der. 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...