Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
JustAsking skrev (7 minutter siden):

At Mette-Marit personlig, som særeie, har formue på et titalls millioner?

Nei, det har hun ikke.

"Det er bestemt at kronprins Haakon og Mette-Marit skal ha særeie etter at de har giftet seg, melder TV2.

Særeie betyr at hver av partene beholder det de hadde med seg inn i ekteskapet hvis det skulle bli en skilsmisse."

https://www.nrk.no/nyheter/innenriks/kongehuset/kronprinsbryllupet/brudeparet/1219377.html

Men hun har jo verdifulle gaver, osv hun mest sansynlig ville fått beholde.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Nei, det har hun ikke.

"Det er bestemt at kronprins Haakon og Mette-Marit skal ha særeie etter at de har giftet seg, melder TV2.

Særeie betyr at hver av partene beholder det de hadde med seg inn i ekteskapet hvis det skulle bli en skilsmisse."

https://www.nrk.no/nyheter/innenriks/kongehuset/kronprinsbryllupet/brudeparet/1219377.html

Men hun har jo verdifulle gaver, osv hun mest sansynlig ville fått beholde.

Hvis du googler MM + formue får du opp hvor mye hun har i personlig formue. Aldri om det ender med skilsmisse og tom bankkonto 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Snurrevippen skrev (4 minutter siden):

Det jeg påpekte var at det ikke var dokumentert hva hun siktet til i e-posten. Likevel ble det i tråden fremstilt som et ubestridelig faktum at hun visste hvem denne mannen var. Det er poenget mitt, at folk tolker før fakta ligger på bordet. 

Jeg tror at hvis hun inngikk en bekjentskap med mannen før hun visste noe, må hun ha fått info rimelig kjapt etter at kontakten ble opprettet, og jeg mener hun da hadde et moralskt ansvar å sjekke opp dette, og faktisk ta innover seg alvoret. Og avslutte. Hva ellers har hun rådgivere, PST og alle disse for ellers? Hun hadde kontakt fra 2011-2014... Istede fortalte hun ham om familien, om røyking og at hun savnet ham og kalte ham sweetheart...

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Nettrollet skrev (Akkurat nå):

Hvis du googler MM + formue får du opp hvor mye hun har i personlig formue. Aldri om det ender med skilsmisse og tom bankkonto 

Hvordan kan hun ha det? Hun hadde ingenting med inn i ekteskapet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvinne31 skrev (39 minutter siden):

Og tenk: vi er bare i januar, hvem vet hva annet året vil bringe 🤭

Strengt tatt, er vi i februar :knegg:

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Nettrollet skrev (Akkurat nå):

1) tviler på at de skiller seg. 2) Men om det skulle skjedd hadde hun aldri blitt satt på barna bakke. 

Hun får ta med ut det hun hadde med inn, jamfør dokumentasjonen min. Dersom du leste innlegget mitt så begrunnet slottet det med at slik er det bare. Personlige gaver får hun ta med seg ut mest sansynlig.

Skrevet
Momma skrev (6 timer siden):

Det har du rett i. Det er ikke ulovlig å mangle klasse, moral og en viss dose verdighet.

Nei det er ikke ulovlig. 

• Liker 3
Skrevet
JustAsking skrev (7 minutter siden):

Følger ikke så mye med utenriks kanskje? Skjedd saker og ting i USA.

Kan du forklare dette nærmere?

Skrevet
Kelia skrev (9 minutter siden):

Kan vi ikke som nasjon bare si "Game over" til kongefamilien og bli republikk i stedet? Hadde vært fint. 

Det er jeg enig i. En president kan vi velge bort. Disse folka er vi stuck med.

• Liker 10
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Hun får ta med ut det hun hadde med inn, jamfør dokumentasjonen min. Dersom du leste innlegget mitt så begrunnet slottet det med at slik er det bare. Personlige gaver får hun ta med seg ut mest sansynlig.

Som sagt, tror aldri dette ender med skilsmisse,  men om så skjer tror jeg ikke Krompen har hjerte til å ta fra henne det som er på hennes sparekonto.  Hun er mor til hans barn og alvorlig syk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan hun ha det? Hun hadde ingenting med inn i ekteskapet.

Man kan avtale underveis i ekteskapet at andre ting også blir særeie. Med en oppdatert ektepakt. Kanskje har hun spart noe av apanasjen også.

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Nettrollet skrev (4 minutter siden):

Som sagt, tror aldri dette ender med skilsmisse,  men om så skjer tror jeg ikke Krompen har hjerte til å ta fra henne det som er på hennes sparekonto.  Hun er mor til hans barn og alvorlig syk. 

Nå beveger du deg litt over i tror her. Vi vet ingenting, og jeg vet heller ikke om han går fra henne eller ikke. Jeg tenker det er klokt av ham å gjøre det, særlig med tanke på "Alf for Norge", som de tre konger før ham har fulgt. Det betyr å gjøre vanskelige valg når det kreves. 

Og nei, vi vet ikke om han viderefører dette valgspråket, men oppsummert innebefatter det alt en kongegjerning bør gjøre

Som kronisk syk vil hun få hjelp fra NAV. 

Endret av Natttåke
  • Liker 3
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Man kan avtale underveis i ekteskapet at andre ting også blir særeie. Med en oppdatert ektepakt. Kanskje har hun spart noe av apanasjen også.

Det kan man, men det vet vi ikke om de har gjort. Sonja og Harald har også særeie, jamfør tidligere delte artikkel. 

Skrevet
trønder skrev (Akkurat nå):

https://www.tv2.no/nyheter/nesten-halvparten-mener-mette-marit-ikke-bor-bli-dronning/18525479/

"I en hastemåling Verian har utført på vegne av TV 2 svarer hele 47,6 prosent at de ikke mener kronprinsesse Mette-Marit bør bli Norges neste dronning."

28,9% svarte ja.

Det er ikke så høyt tall, egentlig.  Mark my word, dette blåser over like kjapt som Erna og mannens greier.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...