Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har aldri hatt særlig sansen for MM av en eller annen grunn, nå skjønner jeg hvorfor. Da hun fikk spørsmål ang sønnen for en god stund tilbake svarte hun at hun «står godt i det» eller noe i den duren. Det etter månedsvis med taushet etter saken mot MH beg å rulle. For en arroganse! Ja, jeg skjønner at det er hennes sønn og at det er vanskelig så klart. Men likevel.. ikke et kløyva ord om at hun tenkte på ofrene som sitter igjen med traumer for livet. Og nå at på til denne saken her med Epstein . Ord blir fattige, og jeg er glad at samtlige ser nå at dette ikke er en kongelig/ evt dronning verdig. 

• Liker 44
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (5 timer siden):

Kronprinsen må velge kona eller krona. Begge deler er umulig. Hun har null troverdighet og ingenting i kongehuset å gjøre. 

Ja han og MM burde overlate tronen til prinsesse Ingrid 

Skrevet
Hirondelle skrev (19 minutter siden):

Sonja har vært eksemplarisk. 

Harald fant en blant folket - men hun hadde klasse, integritet, stil, interesser og oppdragelse som en dronnibg verdig. Sonja Haraldsen var s nært kongelig man kan komme, blant borgerne. 

Mette Marit……… når ikke Sonja opp til anklene, en gang. Kan ikke sammenliknes et øyeblikk, hun er ikke i nærheten av å bli slik Sonja er. Harald skulle aldri godtatt MM - men han hadde ikke noe valg siden han selv brukte så mange år på å få sin Sonja!

Det som slår meg er den talen dronning Mary holdt for Fredrik på hans 50-årsdag. Husker enda hvor stolt dronning Margrete virket. Har vi nonesinne sett dronning Sonja vise samme stolthet overfor sin svigerdatter? Ikke som jeg har sett. Jeg får vondt av Harald og Sonja som aldri vil oppleve den tryggheten og stoltheten som deres kollega i Danmark har kunnet oppleve. Tenk å måtte oppleve dette marerittet på slutten av livet sitt. Uff - ingen skulle måtte gå gjennom noe sånt. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Rastebenk skrev (45 minutter siden):

PST har ansvar for sikkerheten til dem de passer på. De har ikke noe ansvar for å etterforske kriminelle forhold. Hvis MM ønsker å gjøre noe kritikkverdig så kan PST neppe stoppe henne, med mindre det er fare for hennes liv eller helse. 

Det er mulig PST ikke kan det, men det er jo ikke bare snakk om personen Mette Marit, det er snakk Norges fremtidige dronning, kona til kronprinsen!
Det er kanskje politiet selv som har ansvaret for deres sikkerhet og de burde selvsagt varslet tronarvingen om evt kritikkverdige relasjoner hans kone inngikk! 

Dette fremstår fullstendig absurd. 

Endret av LeneXCII
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
LeneXCII skrev (1 minutt siden):

Det er mulig PST ikke kan det, men det er jo ikke bare snakk om personen Mette Marit, det er snakk Norges fremtidige dronning, kona til kronprinsen!
Det er kanskje politiet selv som har ansvaret for deres sikkerhet og de burde selvsagt varslet tronarvingen om evt kritikkverdige relasjoner hans kone inngikk! 

Dette fremstår fullstendig absurd. 

Jeg er helt enig med deg, men med tanke på all galskapen som tydeligvis har foregått i kongefamilien de siste årene så er det åpenbart at politiet og PST har hatt ufattelig dårlig kommunikasjon seg imellom. 

• Liker 9
Skrevet
missLynch skrev (8 timer siden):

Mulig dette er litt på siden, men jeg skjønner ikke motives hennes for å spamme ned Epstein med eposter med fjortisspråk, var det noe spesielt hun ville? Trodde hun var omgitt av en stor (mulig nennsomt håndplukket) vennekrets her i Norge jeg, ref. det sukkersøte glansbildet som kommer frem i NRK-dokumentaren «Kronprinsesse Mette-Marit» i 2 deler. Der ser vi Bård Tufte Johansen, Ole Edvard Wold-Reitan, nabokona som går tur og ser på sommerfugler med henne, og barndomsvenninna som roser henne opp i skyene. Hva skulle hun da med Epstein av alle verst tenkelige mennesker?

Jeg vet ikke med dere andre, men jeg føler meg lurt trill rundt av hvordan hun har blitt fremstilt. Jeg vil ha alle kort på bordet NÅ. 

Det kan fremstå som at hun hadde en lengre fase hvor det ble jetsetliv.

Ferdig med barnefødsler, dette var før meetoo ikke minst. 

Hun hadde stor oppmerksomhet i medier, og interesserte seg for utenrikstemaer innenfor helse. 
Det var mye glamorøse antrekk og tilstelninger.

Hun ble vel litt koplet til Gwyneth Paltrow og? Hennes rykte da var jo en som løftet det norske litt trauste kongehuset, og det gjorde hun jo. 

Det gikk rykter nasjonalt om la oss bare kalle det en utenomekteskapelig festlighet som var en hårsbredde fra å komme på trykk. Kanskje de hadde en dårlig periode privat og hun lot seg friste litt av flørt med andre 🤷‍♀️ Det kan skje alle - men ikke med en dømt pedofil. 

Så ble de jo eldre, covid kom - og hun virket å tone ned jetsetgreiene endel. Nå gjaldt boktog og «veve er å leve», samt familiereiser. Mindre glamour generelt. 

Jeg tror helt enkelt det var snakk om tidsånden også - veldig mye mer ble feiet under mange monarki- og kjendistepper på den tiden. Men ikke overgrep.

Så blir det jo så ekstra knusende med hennes uttalelser til en hun visste var dømt overgriper - til Marius og rettssaken. 

Dette kan bare aldri repareres tror jeg.

Hadde Epstein drevet med svindel hadde nok saken vært litt annerledes. Men det var menneskehandel og overgrep. 

Samtidig er jeg faktisk litt bekymret for om det tipper fullstendig over for både Marius og MM. 

De har melet hele kaka si sjøl, men presset nå særlig på MM er jo helt drøyt. 

Og det må jo diskuteres 🤷‍♀️Hun må nok stå i at det blir mange debatter om hennes rolle nå. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt enig med deg, men med tanke på all galskapen som tydeligvis har foregått i kongefamilien de siste årene så er det åpenbart at politiet og PST har hatt ufattelig dårlig kommunikasjon seg imellom. 

Ja, det må de. Men det er jo ingen unnskyldning. 

• Liker 5
Skrevet
Gulline skrev (7 timer siden):

Jeg for min del tenker at hun ble sendt bort. Ikke pga rettssaken - men på grunn av Epstein. De har nok bare ventet på dette. 

Tenkte det samme. Jeg tror de vil ha henne bort før det virkelig smeller. Om man ser på klippet der han forteller om hvordan de skal forholde seg til rettsaken så ser mannen knust ut, han vet nok allerede da hva som kommer.

Skal kongehuset berges nå så må det nok skillsmisse til. Ellers så tror jeg at HM må betale dyrt for å fortsette ekteskapet. Det at hun e syk må det sees bort i fra, gjerningene ble da gjort før den tid. 

Stakkars stakkars Harald og Sonja! Dette blir jo bare mer og mer trist.

• Liker 27
  • Nyttig 2
Skrevet
Hirondelle skrev (30 minutter siden):

Sonja har vært eksemplarisk. 

Harald fant en blant folket - men hun hadde klasse, integritet, stil, interesser og oppdragelse som en dronnibg verdig. Sonja Haraldsen var s nært kongelig man kan komme, blant borgerne. 

Mette Marit……… når ikke Sonja opp til anklene, en gang. Kan ikke sammenliknes et øyeblikk, hun er ikke i nærheten av å bli slik Sonja er. Harald skulle aldri godtatt MM - men han hadde ikke noe valg siden han selv brukte så mange år på å få sin Sonja!

Sonja er dannet på en måte MM aldri kan bli. Og det er jo på godt og vondt. Hva slags tull er det å leve så prim and proper som et kongelige?? Fint hvis man har personlighet til det,  men herregud så ødeleggende for alle de som ikke har det. Ref et utall britiske kongelige og forsåvidt norske kongelige også

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Håper det kommer et ras fra organisasjoner som vil ha MM fjernet som beskytter :klappe:

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (29 minutter siden):

Hun kan faktisk finne på å lage reality serie med sønnen. I motsetning til sjamanparet kunne de ha tjent en del på det.

Blir det skilsmisse ender det nok med en deal med Netflix. "Eks-royalty MM and her son et-eller-annet".

Kunne solgt bra det! Så hadde de begge hatt råd til å leve i sus og brus!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Forundret.. skrev (6 minutter siden):

Tenkte det samme. Jeg tror de vil ha henne bort før det virkelig smeller. Om man ser på klippet der han forteller om hvordan de skal forholde seg til rettsaken så ser mannen knust ut, han vet nok allerede da hva som kommer.

Skal kongehuset berges nå så må det nok skillsmisse til. Ellers så tror jeg at HM må betale dyrt for å fortsette ekteskapet. Det at hun e syk må det sees bort i fra, gjerningene ble da gjort før den tid. 

Stakkars stakkars Harald og Sonja! Dette blir jo bare mer og mer trist.

Hvor er MM nå?

• Nyttig 1
Skrevet
Nettrollet skrev (1 minutt siden):

Hvor er MM nå?

Aner ikke. Det siste er vel at de ble sett kjørende sammen i fra Skaugum.

• Liker 4
Skrevet
Forundret.. skrev (2 minutter siden):

Aner ikke. Det siste er vel at de ble sett kjørende sammen i fra Skaugum.

De er vel på Road Trip da 

• Liker 2
Skrevet
Hanne67 skrev (1 time siden):

Det hadde vel Ari Behn også det!

MM har en sønn som skal i retten i 7 uker fra imorgen av + en alvorlig lungesykdom hvor lungetransplantasjon er uunngåelig. Det kommer oppå all den negative oppmerksomheten hun får nå i media og her.

Håper hun har gode folk rundt seg, for dette er tøft! Jeg vet ikke om jeg hadde klart det.

Veldig enig med deg. 

• Liker 4
Skrevet
Tradegy skrev (7 minutter siden):

Håper det kommer et ras fra organisasjoner som vil ha MM fjernet som beskytter :klappe:

Hadde kongehuset og MM selv vært lure nå, hadde alle beskytterskapene hennes blitt " sagt ifra seg" på ubestemt tid, slik at det ikke er opp til organisasjoner og ha møtevirksomhet og diskutere dette og/eller måtte ta konsekvens for hva MM har bedrevet tiden sin med. Organisasjonene skal måtte slippe og forklare hvorfor evnt de tar avstand. 

MM burde forstått at hun nå må ta avstand, hennes moralske parameter har ikke vært forenelig med beskytterskap. Organisasjoner bør akkurat nå beskyttes mot å assosieres med henne.

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet
Nymerïa skrev (6 timer siden):

Jeg mener også at de kan gjemme seg bak likestillingshensyn og si at konge/ dronningtittel er reservert for regenten fra nå av. For hvis vi gjør det slik som andre land og ikke lar IAs mann bli konge, så er det ingen grunn til at MM må bli dronning heller. Grunnloven sier ingenting om dette så vidt jeg kan se.

Harald bestemmer hva slags tittel Mette-Marit skal ha. Haakon bestemmer hvilke tittel partneren til Ingrid Alexandra skal ha.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...