Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Andrea59 skrev (Akkurat nå):

Ja, dette burde de jo virkelig ha sagt, om det var sant! 

Ja, hva er farlig med det, liksom? Er det bedre å ikke si noe, og la ryktene gå? Blir skeptisk når de er stille...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

"Det skal sies at e-posten der Kronprinsessen skriver dette, i noen grad åpner for tolkning. Til tross for bruken av «u» – «du» – kan det se ut som om hun kommenterer noe annet i e-posten hun svarer på, nemlig Epsteins klaging over en oversettelse av den franske forfatteren Michel Houellebecq."

Dette sto ang Googlingen. Ok, la oss si det var det hun googlet. Hvorfor var det da ikke mulig å få en kommentar fra Slottet eller MM selv her omdagen ang Googlingen? For dette er i så fall helt uskyldig. Da kan man jo bare si det...?

Enig med deg, det er mange andre ting som gjør at hun må ha visst dette.

Og hvis noen går ut fra at åpenhet i denne situasjonen redder noe som helst, så tror jeg ikke de kan ha lest alle e-postene. Åpenhet kommer ikke til å sette MM i et bedre lys.

• Liker 6
Skrevet

Kan vi ikke sette ungene til prinsesse Astrid på tronen?

• Liker 5
Skrevet
Vinterjenta skrev (1 minutt siden):

Da tror jeg grunnloven må endres, de har ikke arverett.

• Nyttig 1
Skrevet
Vinterjenta skrev (1 minutt siden):

Nei, vi trenger ikke etterkommere fra kongefamilien på tronen. Vi trenger en folkevalgt som vår øverste leder. Forstår ikke de som tenker at det må være noen med samme genene som de som sitter på tronen idag. Hvorfor må det være det?

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
Eufemia- skrev (30 minutter siden):

Jeg registrerer at det nå er politikere og fremtredende journalister som stiller spørsmål om MM i det hele tatt kan være dronning. Til syvende og sist er dette et spørsmål om moral og løgn. 

Moraldebatt er én ting. Statsrettslige realiteter er noe helt annet. Jeg forholder meg til dokumenterte forhold, ikke moralske antakelser.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Enig med deg, det er mange andre ting som gjør at hun må ha visst dette.

Og hvis noen går ut fra at åpenhet i denne situasjonen redder noe som helst, så tror jeg ikke de kan ha lest alle e-postene. Åpenhet kommer ikke til å sette MM i et bedre lys.

Javisst. Og måten hun har uttrykt seg på, avslører jo (hvert fall slik jeg ser det) at hun har visst litt. 

"– Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger. Jeg burde undersøkt Epsteins fortid nærmere, og beklager at jeg ikke gjorde det, sier kronprinsesse Mette-Marit i en uttalelse til DN."

Mette-Marit beklager: Møtte Jeffrey Epstein flere ganger – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Det understrekede står ikke ut for meg som noen som ikke har ant noen verdens ting. Og som jeg har sagt før også, ved å henge rundt den der gjengen, maile frem og tilbake, ringe og sikkert sende sms - man hører ting når kontakten er så tett som den er. 

• Liker 8
Skrevet
Hebbe-lille skrev (31 minutter siden):

Sett i lys av manglende dømmekraft når det gjelder håndtering av sønnen til Mette og nå vennskapet med Epstein, så er det ikke nødvendig med diplomatisk eller statsrettslig dimensjon. Det handler om manglende tillit til kongehuset, noe de er helt avhengig av for å kunne utføre sitt virke. Uten tillit så er den symbolpolitikken der kongefamilien skal være samlende for folket ikke verdt noe. At Mette har hatt et tett og intimt vennskap med en pedofil kriminell handler om verdier man ikke ønsker å assosiere med et kongehus som skal representere Norge som land. 

Mistillit er en følelse. Statsforfatning styres av fakta og handlinger.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Javisst. Og måten hun har uttrykt seg på, avslører jo (hvert fall slik jeg ser det) at hun har visst litt. 

"– Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger. Jeg burde undersøkt Epsteins fortid nærmere, og beklager at jeg ikke gjorde det, sier kronprinsesse Mette-Marit i en uttalelse til DN."

Mette-Marit beklager: Møtte Jeffrey Epstein flere ganger – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Det understrekede står ikke ut for meg som noen som ikke har ant noen verdens ting. Og som jeg har sagt før også, ved å henge rundt den der gjengen, maile frem og tilbake, ringe og sikkert sende sms - man hører ting når kontakten er så tett som den er. 

Ja, det var det hun uttalte den gang. Husker at det gav meg dårige vibber allerede da. Hun visste hva han hadde gjort - men ikke alvorlighetsgraden av hans ugjerninger !! 

• Liker 8
Skrevet
etnavn skrev (56 minutter siden):

For å si det på en annen måte; hvis vi skal beholde monarkiet i Norge, foreslår jeg en folkeavstemning om helt nye kandidater til konge-tittelen.

Og en av de kandidatene skal komme fra din familie?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Ja, det var det hun uttalte den gang. Husker at det gav meg dårige vibber allerede da. Hun visste hva han hadde gjort - men ikke alvorlighetsgraden av hans ugjerninger !! 

Slik tolker jeg det hvert fall. Hadde hun ikke visst at han var kriminell, hadde vel uttalelsen vært nettopp det. "Jeg var ikke klar over at Epstein var kriminell, og angrer på at jeg ikke sjekket opp bakgrunnen hans" eller noe.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Reverend skrev (3 minutter siden):

Og vi mennesker motiveres og med det styres av følelser. 

• Liker 5
Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Monarkiet er avhengig av tillit for å bestå. Ikke bare fra folket med også de folkevalgte. Noterer meg at gransking av norske Epstein bindinger skal taes opp i kontroll-og konstitusjonskomiteen. Dette gjelder også kronprinsessen sitt forhold til Epstein. 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (1 time siden):

Om du trodde det var ille. Epstein jobbet med Russere.

https://www.vg.no/nyheter/i/Bx321l/dette-er-den-russiske-kvinnen-som-sendte-mette-bilder-til-epstein

Mette har lukket som en sil til Russisk etterretning.

Fjern denne dama NÅ! Hva har FSB nå som pressmiddel ovenfor Kronprinsparet?

MM har trukket hele kongefamilien inn i en stor sikkerhetsrisiko. FSB er da ett ledd unna både HM og KH, som har masse meget konfidensiell etterretning om både staten og militæret i Norge.

Takk Mette Marit.

Den russiske kvinnen som er koblet til russiske FSB var allerede i kretsen til Epstein i 2010. 
Et lite utdrag fra artikkelen vedr. bilder;

«Jeg kan ikke be om din tillatelse uten å gjøre deg oppmerksom på at jeg har lagt merke til at noen bilder tatt av deg har blitt brukt på en måte som min magefølelse sier meg er upassende. Disse bildene inkluderer Mette på din eiendom», står det i e-posten som er sendt til Epstein.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Kelia skrev (56 minutter siden):

Jeg er uenig. Jeg tenker at verden har hatt noen framskritt på flere hundre år.

Veldig enig med deg. Kongerike er en styreform fra middelalderen, som fungerte da - fordi kongen hadde politisk og militær makt. 

I 2026 er kongehus gallionsfigurer. Vi liker det historiske, men det kongehuset vi har nå er heller hverken gammelt eller Norskt, så jeg ser ikke hvorfor vi skal tviholde på det - eller forsøke å lappe det sammen. Forstår at mange er glade i det, men nå er det bare kaos, helt vanlige folk -  og ingen glans igjen. Det siste av det høyhetlige slik jeg ser det - forsvinner med Sonja og Harald. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Slik tolker jeg det hvert fall. Hadde hun ikke visst at han var kriminell, hadde vel uttalelsen vært nettopp det. "Jeg var ikke klar over at Epstein var kriminell, og angrer på at jeg ikke sjekket opp bakgrunnen hans" eller noe.

Så egentlig kan hun ha snakket sant? Hun visste han var dømt kriminell , men ble åpenbart så betatt og sjarmert at hun ikke tok til seg omfanget? Han har bedt henne IKKE google han, hun gjorde det allikevel og haha , det så ikke bra ut , men stoler mest på Mr charming allikevel. 

• Liker 2
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Veldig enig med deg. Kongerike er en styreform fra middelalderen, som fungerte da - fordi kongen hadde politisk og militær makt. 

I 2026 er kongehus gallionsfigurer. Vi liker det historiske, men det kongehuset vi har nå er heller hverken gammelt eller Norskt, så jeg ser ikke hvorfor vi skal tviholde på det - eller forsøke å lappe det sammen. Forstår at mange er glade i det, men nå er det bare kaos, helt vanlige folk -  og ingen glans igjen. Det siste av det høyhetlige slik jeg ser det - forsvinner med Sonja og Harald. 

I følge Vedum så er det så dyrt å avvikle kongehuset 🥴

• Liker 1
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Det siste av verdighet forsvinner med Harald og Sonja, ja  .... 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (7 minutter siden):

Så egentlig kan hun ha snakket sant? Hun visste han var dømt kriminell , men ble åpenbart så betatt og sjarmert at hun ikke tok til seg omfanget? Han har bedt henne IKKE google han, hun gjorde det allikevel og haha , det så ikke bra ut , men stoler mest på Mr charming allikevel. 

Hva som var bakgrunnen for denne googlingen vet vi jo ikke, som det sto i det jeg siterte, så er det jo åpent for tolkning hva det gikk ut på. Men jeg synes måten hun ordla seg på da hun uttalte seg, sier at hun visste at han var kriminell. Hvis ikke hadde hun uttrykt seg annerledes. Som det eksempelet jeg skrev der. Jeg har bare antatt at det var han hun googlet, siden det er det det står. "googled u"

Endret av -Pusheen-
Skrevet

Og der ble MBH varetektsfengslet i 4 uker. 

For et Høibysk Clusterfuck...

• Liker 14
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...