Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kelia skrev (Akkurat nå):

Ja, som kjent fungerer det aldeles strålende når land blir for opptatt av hvem som har rett etnisitet og ikke ref. Tyskland for noen årtier tilbake. 

Det er veldig interessant at det blir dratt slike paralleller straks man nevner det norrøne. Det er tydelig at fortidens svertekampanjer mot alt som har med det norrøne å gjøre, fremdeles har solid fotfeste i befolkningen. Det er trist. Vi hadde både en rik og en stolt kulturarv her.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sh999 skrev (1 minutt siden):

Så hun bare «stikker av» ? Det er helt utrolig. Hun burde svart ordentlig for seg i det minste! Blir så oppgitt! For en fuckt up familie 🤯

Det finnes ingen ordentlige svar på dette. Det eneste hun kan gjøre nå for å skjerme de andre er å ta ut separasjon. Det trenger hun ikke å være i Norge for å gjøre.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

MM burde ikke bli dronning. Ikke 'min' dronning hvertfall.

Vitner om elendig bruk av hue.. Eller? 

Konspirasjonsteorier : ikke rart sønn er i trøbbel med en mor som drev med pedofile folk

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
etnavn skrev (Akkurat nå):

Det er veldig interessant at det blir dratt slike paralleller straks man nevner det norrøne. Det er tydelig at fortidens svertekampanjer mot alt som har med det norrøne å gjøre, fremdeles har solid fotfeste i befolkningen. Det er trist. Vi hadde både en rik og en stolt kulturarv her.

Det hadde vært det samme om det ikke var det norrøne det var snakk om. Sånn utover det synes jeg dette blir å spore av diskusjonen fullstendig. 

• Liker 7
Skrevet
Klink skrev (54 minutter siden):

Dette fortjener hun ikke. Hun har ikke gjort noe ulovlig. 

Det har du rett i. Det er ikke ulovlig å mangle klasse, moral og en viss dose verdighet.

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (2 timer siden):

Jeg mener også at de kan gjemme seg bak likestillingshensyn og si at konge/ dronningtittel er reservert for regenten fra nå av. For hvis vi gjør det slik som andre land og ikke lar IAs mann bli konge, så er det ingen grunn til at MM må bli dronning heller. Grunnloven sier ingenting om dette så vidt jeg kan se.

Det høres ut som en grei midlertidig løsning, men det endrer likevel ikke på det faktum at ingen etter nåværende kongepar er skikket til å overta tronen for det norske kongehuset. Familien fremstår som fullstendig ute av kontroll i alle bauger og kanter, kronprinsessens sønn er igjen arrestert for nye knivtrusler bare ett døgn før sin egen rettssak med 38 tiltalepunkter, kronprinsessa har flydd landet etter nye skandaler og HM ser ut som et forskremt rådyr. Mens kronprinsens søster har drevet engleskole og er gift med en narsissistisk sjaman og sjarlatan, mens Steinerskolebarna hennes tasser rundt med grønt og lilla hår. Ikke engang manusforfatterne for Hotel Cæsar hadde klart å lage det så kaotisk.

Jeg ønsker IKKE at Norge skal presenteres av denne gjengen!

Endret av Rastebenk
  • Liker 26
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (19 minutter siden):

Og ikke minst - innrømme dårlig vurderingsevne eller hva den vanlige unnskyldningen er. Problemet deres er at ingen tror på dem lenger - de har null tillit i befolkningen. Vi er ikke en gjeng med idioter. 

Så sant! Jeg tror dette var da det ble "nok" for flere. Vi har fått "kjeft" for å i det hele tatt tenke at vi (noen av oss) ikke nødvendigvis stoler blindt på MM. Etter dette her så er det nok flere som vil slite litt med den tilliten. Vi er ikke forpliktet til å forgude kongehuset og støtte de gjennom alt. 

Veving, urtehager og salmer. Ja jøss. Etter dette MÅ det jo bli forandringer Mette Marit har desverre avslørt at det hele er nettopp en fasade, en fasade hun hater, og som vi spytter fryktelig mye penger inn i for at de skal holde på. Hva skal vi med det etter dette? Det er jo bare tull alt sammen. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (13 minutter siden):

Det vil fremstå uforståelig om MM skal kunne dra på en privat reise etter de skandaløse avsløring rundt henne og Epstein. Hun må hindres/nektes å forlate landet når hun selv står i sentrum av en rystende skandale. 

MM gjør nok som MM vil - ingen kan hindre henne. HM fremstår som en (unnskyld uttrykket) tøffelhelt. Dersom han velger å støtte henne i å rømme landet så håper jeg han og kjenner sin besøkelsestid. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Om du trodde det var ille. Epstein jobbet med Russere.

https://www.vg.no/nyheter/i/Bx321l/dette-er-den-russiske-kvinnen-som-sendte-mette-bilder-til-epstein

Sitat

Navnet på avsenderen av den første e-posten er forsøkt sladdet, men bunnen av bokstavene er synlige: Svetlana Pozhidaeva.

VG vet ikke om det er kronprinsessen som omtales i mailene eller hva de to filene viser, men overfor Aftenposten bekrefter Pozhidaeva at bildene viser Mette-Marit og at de ble tatt i Palm Beach.

Den russiske kvinnen omtales ofte som Lana, og går igjen i Epstein-dokumentene som Lana P.

Pozhidaeva var en av flere modeller i kretsen rundt Epstein. Hun er avbildet flere ganger utenfor huset hans i New York.

I 2024 dukker Pozhidaeva opp i en stor avsløring.

Det russiske gravenettverket Dossier Center avslørte tette forbindelser mellom den FSB-utdannede russiske toppolitikeren Sergei Belyakov og Epstein.

Mette har lukket som en sil til Russisk etterretning.

Fjern denne dama NÅ! Hva har FSB nå som pressmiddel ovenfor Kronprinsparet?

MM har trukket hele kongefamilien inn i en stor sikkerhetsrisiko. FSB er da ett ledd unna både HM og KH, som har masse meget konfidensiell etterretning om både staten og militæret i Norge.

Takk Mette Marit.

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet
Kelia skrev (2 minutter siden):

Det hadde vært det samme om det ikke var det norrøne det var snakk om. Sånn utover det synes jeg dette blir å spore av diskusjonen fullstendig. 

For å si det på en annen måte; hvis vi skal beholde monarkiet i Norge, foreslår jeg en folkeavstemning om helt nye kandidater til konge-tittelen.

• Liker 5
Skrevet

For å si det på en annen måte; hvis vi skal beholde monarkiet i Norge, foreslår jeg en folkeavstemning om helt nye kandidater til konge-tittelen.

Hvordan tror du det hadde gått? Da kan man like gjerne ha republikk.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan tror du det hadde gått? Da kan man like gjerne ha republikk.

Dette er jo da absolutt ikke første gang i historien at det kommer en ny familie inn på et kongehus. Ref den dynastiske overtagelsen via ekteskap i 1387. Dette skjer jo fra tid til annen. Kanskje det er på tide igjen nå.

Skrevet
Gulline skrev (37 minutter siden):

Kronprinsen må velge kona eller krona. Begge deler er umulig. Hun har null troverdighet og ingenting i kongehuset å gjøre. 

Det valget tok han vel da han valgte å gifte seg med henne. 

• Liker 4
Skrevet

Dette er jo da absolutt ikke første gang i historien at det kommer en ny familie inn på et kongehus. Ref den dynastiske overtagelsen via ekteskap i 1387. Dette skjer jo fra tid til annen. Kanskje det er på tide igjen nå.

Jeg er uenig. Jeg tenker at verden har hatt noen framskritt på flere hundre år.

• Liker 7
Skrevet

Jeg er uenig. Jeg tenker at verden har hatt noen framskritt på flere hundre år.

Så da er ditt forslag å avskaffe kongehuset helt? Eller misforstår jeg deg da?

Skrevet

Så da er ditt forslag å avskaffe kongehuset helt? Eller misforstår jeg deg da?

Dersom kongehuset ønsker å overleve, så tenker jeg at de er nødt til å gjøre et eller annet med MM. Hun kan i all fall ikke bli dronning, og jeg synes ikke hun har gjort noe som helst for å fortjene tittelen som kronprinsesse heller. 

Dersom de heller ønsker å pleie familiebånd fremfor å ta vare på de privilegerte rollene de har, så kan vi like gjerne avskaffe kongehuset og bli en republikk. 

• Liker 21
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (3 timer siden):

Om du trodde det var ille. Epstein jobbet med Russere.

https://www.vg.no/nyheter/i/Bx321l/dette-er-den-russiske-kvinnen-som-sendte-mette-bilder-til-epstein

Mette har lukket som en sil til Russisk etterretning.

Fjern denne dama NÅ!

Dette er noe som burde blitt undersøkt nærmere. Mette har bidratt til at sikkerheten til medlemmer av kongehuset har vært under en potensiell sikkerhetstrussel (kriminelle på Skaugum), har hennes kontakt med Epstein også vært en sikkerhetstrussel? Og ikke minst, millioner av skattepengene våre går til å sikre at de kongelige skal være trygge, men det fremstår som sløsing av skattepenger når det gjelder kronprinsfamilien, Mette ser ut til å se på sikkerheten som et onde fremfor en nødvendighet. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 8
  • Nyttig 13
Skrevet

Dersom kongehuset ønsker å overleve, så tenker jeg at de er nødt til å gjøre et eller annet med MM. Hun kan i all fall ikke bli dronning, og jeg synes ikke hun har gjort noe som helst for å fortjene tittelen som kronprinsesse heller. 

Dersom de heller ønsker å pleie familiebånd fremfor å ta vare på de privilegerte rollene de har, så kan vi like gjerne avskaffe kongehuset og bli en republikk. 

Jeg er enig, jeg tenker samtidig at hvis de viser motvilje til å ta avstand til MM, så må vi stille spørsmålstegn ved resten av kongehusets vurderingsevne basert på nettopp den avgjørelsen.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva skal man si ? jeg hadde ihvertfall ikke greid å stå nede på slottsplassen 17. mai og rope hipp hipp hurra til Mette Marit. 

• Liker 18
Skrevet
Stina234 skrev (Akkurat nå):

Hva skal man si ? jeg hadde ihvertfall ikke greid å stå nede på slottsplassen 17. mai og rope hipp hipp hurra til Mette Marit. 

Måtte hun aldri stå på slottsbalkongen igjen. Det vil være en fornærmelse mot hele det norske folk hvis hun troppet opp der.

• Liker 16
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...