Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan kan f.eks. røde kors fortsette med mm som beskytter? Hvis de, etter dette møtet sitt, kommer frem til at hun kan fortsette, mister de all legitimitet. Da lar de hensynet til kongehuset gå foran sitt mandat og gjerninger. Dette gjelder også andre organisasjoner hun er beskytter for. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sgirl skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan f.eks. røde kors fortsette med mm som beskytter? Hvis de, etter dette møtet sitt, kommer frem til at hun kan fortsette, mister de all legitimitet. Da lar de hensynet til kongehuset gå foran sitt mandat og gjerninger. Dette gjelder også andre organisasjoner hun er beskytter for. 

Helt enig. Jeg håper, og tror, at de organisasjonene hun er beskytter for kommer til å konkludere med at hun ikke kan være det lenger.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Snurrevippen skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker som Støre sier at alle som har hatt noe med denne forferdelige mannen bør få en mulighet til å redegjøre for denne dårlige dømmekraften og denne kontakten selv. Uten at folk skal oppkonstruere å spre narrativet sitt på alle (slik det blir gjort i denne tråden). 

Ja, man må for all del ikke mene at kronprinsessen av Norges løgner, henging og flørting med en allerede da seriedømt pedofil hallik er en dårlig ting. Fy skamme oss. Vi må bare tro på personene dette innefatter, så klart. De snakker jo beviselig alltid sant.

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg tror Støre vet at det kommer mer om MM, og at det ikke blir bedre akkurat. 

Og hvis MM blir stående som høyeste beskytter av noe som helst nå, da har grensene for anstendighet flyttet seg altfor langt. 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
MiominMio skrev (3 minutter siden):

Tolker ikke innlegget til Snurrevippen at hun mener at MM ikke var klar over det, men heller at hun heller bør få anledning til å forklare selv uten at alle synser her inne. Derimot personlig så bør ikke kongehuset stikke hodet i sanden og håpe at dette går over. Dette er en temmelig betent sak og da nytter det faktisk ikke annet enn å bare legge kortene på bordet. 

Jeg er helt enig med deg. Nå bør Kongehuset behandle folket sitt med respekt - og legge alle kort på bordet..det er den eneste ørlille sjangsen de har for å redde smulene som er igjen av tillit. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Vera skrev (12 minutter siden):

Oh please. Folk må slutte med det tullet der. Nei, det norske folk er ikke tjent med Martha som Dronning og Durek som Konge. Uavhengig av hva resterende kongefamilie har gjort. 

Enig , huttetu det er virkelig ikke noen jeg vil ha som konge og dronning det heller

• Liker 6
Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Slik jeg leser innlegget ditt, tolker jeg det som at du mener at MM faktisk ikke var klar over hva slags menneske dette var. Det er ikke slik jeg tolker det Støre sier..han sier tvert i mot at MM må forklare HVORFOR hun har valgt å ha kontakt med en mann av denne karakteren. 

Nei, jeg forholder meg bare til det kongehuset og hun selv sier. 

Sitat

Jeg må ta ansvar for at jeg ikke sjekket Epsteins bakgrunn bedre. Det beklager jeg på det sterkeste, sier kronprinsesse Mette-Marit til VG og legger til:

– Jeg utviste dårlig dømmekraft, og angrer på at jeg overhodet hadde kontakt med Epstein. Det er rett og slett flaut.

https://www.vg.no/nyheter/i/43zvn9/mette-marit-og-jeffrey-epstein-ekspert-reagerer-paa-slottets-versjon

Og her:

Sitat

During the time the Crown Princess had contact with Mr. Epstein, she was not aware of the scope, nor the character of the crimes he had been convicted of, and subsequently served time in jail. She was naturally not aware of the crimes that have been uncovered later”, says Varpe

https://www.dn.no/utenriks/jeffrey-epstein/mette-marit/slottet/crown-princess-of-norway-apologizes-over-jeffrey-epstein-meetings-tells-norwegian-newspaper-dagens-naringsliv-she-should-have-investigated-his-past-more-thoroughly/2-1-716538

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Babyface skrev (1 time siden):

Egentlig litt overraskende at Støre er såpass stram nå, oppfatter han ellers som veik.

Ja, jeg er veldig overrasket. Positivt for første gang.

• Liker 6
Skrevet
MiominMio skrev (7 minutter siden):

Tolker ikke innlegget til Snurrevippen at hun mener at MM ikke var klar over det, men heller at hun heller bør få anledning til å forklare selv uten at alle synser her inne. Derimot personlig så bør ikke kongehuset stikke hodet i sanden og håpe at dette går over. Dette er en temmelig betent sak og da nytter det faktisk ikke annet enn å bare legge kortene på bordet. 

Håper hun benytter seg av den anledningen. Men hun skal jo være borte lenge nå, var sikkert allerede dratt da Haakon fortalte det. Men again, da har hun litt tid på seg til å finne ut hva hun skal si. Håper hun kan være helt åpen og ærlig nå. 

Skrevet
MiominMio skrev (8 minutter siden):

Du mener på samme måte som hun forklarte det sist? Og som slottet bekreftet? Så nå ber du folk tro på løgnere. Hun har mistet all troverdighet - og det har slottet også. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Snurrevippen skrev (27 minutter siden):

Jeg tenker som Støre sier at alle som har hatt noe med denne forferdelige mannen bør få en mulighet til å redegjøre for denne dårlige dømmekraften og denne kontakten selv. Uten at folk skal oppkonstruere å spre narrativet sitt på alle (slik det blir gjort i denne tråden). 

Her taler mailene for seg. Umulig å unngå 

Endret av Junijulia
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Du mener på samme måte som hun forklarte det sist? Og som slottet bekreftet? Så nå ber du folk tro på løgnere. Hun har mistet all troverdighet - og det har slottet også. 

Den tanken slo meg også. Men nå er det ikke så mye å gjemme seg bak, vi har jo lest filene.

• Liker 7
Skrevet
Snurrevippen skrev (1 minutt siden):

Men samtidig skriver jo MM selv at hun har googlet han - i en personlig mail til han, og innrømmer selv at det hun har googlet ikke ser bra ut..hva tror du stemmer - det hun sier til media, eller det hun sier direkte til mannen? Er det mulig hun er ute etter å redde egen ræv i media? Men sier sannheten i mailen til han?

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Håper hun benytter seg av den anledningen. Men hun skal jo være borte lenge nå, var sikkert allerede dratt da Haakon fortalte det. Men again, da har hun litt tid på seg til å finne ut hva hun skal si. Håper hun kan være helt åpen og ærlig nå. 

Jeg for min del tenker at hun ble sendt bort. Ikke pga rettssaken - men på grunn av Epstein. De har nok bare ventet på dette. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Snurrevippen skrev (4 minutter siden):

Ja, eller i 2019 da, når slottet sa de bare hadde møttes og vært i kontakt 'noen få ganger' og 'alt handlet om veldedighet'.

De snakker jo beviselig alltid sant, mener jeg. Host.

Endret av Ellie42
  • Liker 20
Skrevet

Å legge seg flat er en velkjent og effektiv strategi i Norge. Med tårer til. Personlig tragedie bla bla. Håper for guds skyld den ikke fungerer denne gangen. Dette er for alvorlig på flere måter. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg kjenner at hele -hvertfall den generasjonen av kongelige (annerledes med Sonja og Harald) har mistet min tillit fullstendig. Deres troverdighet er for min del på bunnen. Det er noe med at visse ting gjør man bare ikke. Det handler om moral og det handler om å være «hel ved». 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Organisasjonen Sex og samfunn har nå et møte hvor de diskuterer kronprinsessens beskytterskap av «Skamløsprisen», som deles ut av stiftelsen.

Dette møtet bør ikke vare særlig lenge. Ironien er komplett ved at Mette Marit skal være noen beskytter av en pris gitt av Sex og samfunn.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Apropos bileta som

Epstein tilsynelatande skal ha av MM:

I ymse kommentarfelt dei siste åra sidan saka sprakk i 2019, har eg sett eit bilete av MM i boblebad med champagneglas i handa bli posta med jamne mellomrom som påminning om Epstein-sambandet hennar. Eg har heile tida lurt på om biletet var manipulert- nokon som veit?

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...