Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Forundret.. skrev (16 minutter siden):

Ja, jo.. Men hvis det skulle vise seg at han er holdt for narr. Er det ikke da tiden er innenfor at det norske folk støtter ham? 

Jeg vet ikke om jeg har så tro på at Haakons moralske kompass er så voldsomt mye bedre. Av mailkorrespondanse som har kommet ut fremgår det jo at han også har møtt/hatt kontakt med denne gjengen (dog i mindre omfang)? I tillegg til at han aldri tok kontakt med Snekkestads mor slik han sa han skulle (og burde gjort) etter at de ba om hjelp, og han tok med Marius på surfeferie til Portugal bare dager før tiltalen kom.

Endret av Frømiks
  • Liker 30
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Forundret.. skrev (3 minutter siden):

Ja, jo.. Men hvis det skulle vise seg at han er holdt for narr. Er det ikke da tiden er innenfor at det norske folk støtter ham? 

Har han visst like lite som oss andre, altså kun at hun "bare har møtt ham" noen få ganger, og ikke visst om denne nære, hyppige, veldig vennlige kontakten, så er nok dette et like stort sjokk for ham som for oss. Da føler jeg med fyren, virkelig.

• Liker 7
  • Hjerte 4
Skrevet
K_mb skrev (Akkurat nå):

Veldig bra! Når Støre krever ærlighet og at alle kort legges på bordet, ja da er det alvorlig! 

Bare spent på om de faktisk kommer til å være helt ærlige her... 

• Liker 5
Skrevet
Krokenguri skrev (30 minutter siden):

Jeg syntes det er bra å se at det mette marit denne gangen kritiseres, er endelig å kritisere for. 

At ikke kritikken og monarkiet skal rakne for å være med sin sønn å kjøpe madrass.

Det jeg mener er kritikk verdig her er hvordan hun legger seg på en litt for personlig linje med en som har så mange mektige "venner" og at hun velger å overse overgrep på barn. 

Det jeg sliter litt med, er at det fremstilles som om hun burde ha visst mer enn alle andre mektige folk. 

Etter min mening, så må man se denne kontskten i kontekst i den tiden den foregår og ikke 2026 perspektiv.  Også faller manges argumenter litt sammen, når man hevder hennes vurderings evne bør være bedre enn alle andre mektige folk. Bill gates bla har også "vennskapelig" kontakt  i samme periode 2011 til 2014. 

Mette marit har sagt at hun syntes dette er flaut/pinlig. Og noe som ikke burde ha skjedd. Epstein må ta ansvar for sine handlinger og hun sine. 

Så etter mitt syn syntes jeg det er kritikk verdig at hun bryter litt sikkerhet iht egen familie ved å være så åpen, med en fyr som epstein. Har hun rotet seg borti han er ikke det av det smarteste.

Men hun er ikke den eneste idioten med høy status /makt som har latt seg lokke av honningfella jeffrey epstein.

Det er virkelig skremnende hvordan han også ikke bare har infiltrert kongehuset vårt men også våre stats ansatte.

Her legger du skylden på JE, noe som er ganske uforståelig. 

MM er kongelig. De kongelige har mange privilegier, men også enormt mye ansvar og kan ikke gjøre alt de ønsker. Til gjengjeld har de andre muligheter, opplevelser etc. 

Skal MM ha privileger, men uten ansvaret, så er dette ren utnyttelse av kongehuset og befolkningen. 

Hva skal vi da med kongelige? 

MM visste om dommen til JE. Hun vet godt det ansvaret hun bærer. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det MM sin feil. For selv oss "vanlige" mennesker ville holdt oss unna en med en slik dom. 

JE har ikke infeltrert det norske kongehuset. Det var MM som ønsker kontakt med han, vel viten om dommen hans, ansvaret hun bærte, posisjonen sin etc. 

Sånn for å vri det om...... Hvor mange mektige og rike mennesker har IKKE hatt kontakt med JE? 

Og vet du, flere av vennene til JE er selv pedofile, svært glad i unge jenter og/eller liker den makten han ble forbunnet med. Så fordi andre mektige personer hadde en relasjon til han betyr på ingen måte at det hadde blitt endret ved en dom. 

• Liker 14
  • Nyttig 10
Skrevet

Mette har mistet absolutt alle troverdighet nå, så selvfølgelig skal hun bare tre av, enten det gjøres i form av skilsmisse eller at hun frasier seg alle kongelige plikter. Det går jo ikke an å tro på noe av det hun sier.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Det jeg ikke forstår er dette konstante løgn-jaget om veving, bøker og kammermusikk, når man i realiteten ser i disse meldingene at MM er en bortskjemt usympatisk person som elsker å kaste penger rett i dass for å dra på tur til en av verdens verste pedofile bakmenn. Ikke bare det, men hun innrømmer at hun skal på retail therapy når Marius ligger på sykehus fordi han har falt i slalåmbakken.

Fasaden og realiteten er så skinnsyk forskjellig. Dette viser jo dype løgner som det kommer til å være forferdelig vanskelig å kvitte seg med.

Veving osv har jo funket som fasade, mener det er gjengitt her i tråden en del ganger for å vise hvor «høyverdig og dyp» hun er, nesten som argument for at hun selvsagt ikke har hjulpet til med å skjule MBH’s fe lovbrudd (ødelegge telefon, rydde vekk bevis muligens). En seriøs og moralsk kronprinsesse. Joda.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Krompen er jo også ikke av ren moral. Han ble konfrontert med å surfe ulovlig i et fredningsområde i Larvik kommune flere ganger på 2000-tallet, og sluttet ikke for det. Naboene på stedet oppfattet han som enormt bortskjemt og egoistisk.

https://www.op.no/nyheter/kronprinsen-surfet-ulovlig-ved-saltstein/s/1-85-1472669

Det har kommet grums rundt vedlikehold av bygninger og utleie også. Han var i hvert fall tidligere ikke så nøye på om han brukte våre eller egne penger. Det samme gjaldt søstera.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Andrea59 skrev (5 minutter siden):

Veving osv har jo funket som fasade, mener det er gjengitt her i tråden en del ganger for å vise hvor «høyverdig og dyp» hun er, nesten som argument for at hun selvsagt ikke har hjulpet til med å skjule MBH’s fe lovbrudd (ødelegge telefon, rydde vekk bevis muligens). En seriøs og moralsk kronprinsesse. Joda.

Ikke glem at MM liker salmer også. Ut ifra hennes ordlegging på mail til JE, så klarer jeg ikke se for meg at hun oppriktig bryr seg om salmer. Snarere tvert imot.

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet

Folk trekker seg i hytt og pine nå. Jeg lurer på hvor lenge slottet kan sitte på hendene.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (33 minutter siden):

Det er ikke kun det at hun har visst, det er jo denne likegyldigheten til det hele som er virkelig forstyrrende, at hun velger å svare med et smilefjes. 

Jo og det er ikke annet enn å kalle det dårlig dømmekraft. 

Men da kommer vi inn i forskjeller også i tidsepoker. 

Tidligere var det et ordtak som var vanlig. Det er mange år siden jeg har hørt: målet helliger midlene. Det var ikke uvanlig at du måtte igjennom dritt for å få til noe. Og det var på sett og vis greit , hvis det tjente noe godt. Da det tidligere var mye dritt med folk med makt. De slapp unna alt.

legger med to artikler her. 

mette marit har jobbet med bill gates og hans kone iht veldedighet , noen år før. Denne mellommannen (husker ikke navnet) mellom epstein og mette marit, er oppgitt som bill gates rådgiver. Så sannsynlig at hun kjenner han fra før, og at det er han som er koblingen mellom jeffrey, bill gates og kona, og mettemarit. De har kontakt samme år og brudd på kontakt samme år. 

Nå er det ikke kommet frem hva som er grunnlaget for mm sin kontakt med jeffrey, men lett å anta felles mål om veldedighet. På den tiden der, var også nettverkbygging viktig. Og det ble opprettet nettverk møter, der kun medlemmer inviterte og gikk god for nye medlemmer. Altså nettverk der nye inn ble anbefalt. Litt slik epstein også holdt åå med. Og som denne mellom mannen ser ut til å ha en liten del av.

Nettverksbyggingen var  å møtes, ta en fest, hygge etc og du var ikke inne i varmen før du ble godtatt og gitt tilitt. 

På hennes svar, får man iallefall et intrykk av at han har tatt opp dette selv, at hun må sjekke ut. Og etter nettverksystemet, da svarer som hun gjør, har hun vist han tilitt. Og muligens helliget midlene til hva det enn måtte være som på hennes side var et mål. 

Det var selvsagt en feilvurdering, av henne, og det var en feilvurdering av bill gates å fortsette samarbeid over 2-3år med han. 

jeg syntes også å bli så nær venn også er svært problmatisk mtp norges sikkerhet. En mann med så mye mektige venner, skal og bør ikke vite for mye personlig.

Nå har vi ikke sett så store bomber i komunikasjonen deres. Men mye mangler også. Så ting kan være mye værre enn å dele bok interesse og rusleturer. Håper ikke det da. Men kan være det

Krokenguri skrev (58 minutter siden):

Her er hva bill gates forteller til skavland om epstein. Sier litt om kontakten og bildet av epstein. Her fikk ikke bill så mye ut av forholdet, annet enn bortkastet tid

https://www.dagbladet.no/kjendis/det-handlet-ikke-om-kvinner/84166757

Krokenguri skrev (1 time siden):

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (33 minutter siden):

Nei, det burde hun ikke.

Men har vi ikke «glemt» alt på 17.mai? Hvis kongehuset ikke kommer til å uttale seg og bare la alt gå sin vante gang? 

• Liker 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (5 minutter siden):

Ikke glem at MM liker salmer også. Ut ifra hennes ordlegging på mail til JE, så klarer jeg ikke se for meg at hun oppriktig bryr seg om salmer. Snarere tvert imot.

Kanskje salmene hun liker er fra 1600-tallet, hvor man måtte betale til kirken for å holde sjela si hellig. Passer sånn sett MO.

• Liker 6
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Tidligere var det et ordtak som var vanlig. Det er mange år siden jeg har hørt: målet helliger midlene. Det var ikke uvanlig at du måtte igjennom dritt for å få til noe. Og det var på sett og vis greit , hvis det tjente noe godt. Da det tidligere var mye dritt med folk med makt. De slapp unna alt.

mette marit har jobbet med bill gates og hans kone iht veldedighet , noen år før. Denne mellommannen (husker ikke navnet) mellom epstein og mette marit, er oppgitt som bill gates rådgiver. Så sannsynlig at hun kjenner han fra før, og at det er han som er koblingen mellom jeffrey, bill gates og kona, og mettemarit. De har kontakt samme år og brudd på kontakt samme år. 

Nå er det ikke kommet frem hva som er grunnlaget for mm sin kontakt med jeffrey, men lett å anta felles mål om veldedighet. På den tiden der, var også nettverkbygging viktig. Og det ble opprettet nettverk møter, der kun medlemmer inviterte og gikk god for nye medlemmer. Altså nettverk der nye inn ble anbefalt. Litt slik epstein også holdt åå med. Og som denne mellom mannen ser ut til å ha en liten del av.

Nettverksbyggingen var  å møtes, ta en fest, hygge etc og du var ikke inne i varmen før du ble godtatt og gitt tilitt. 

På hennes svar, får man iallefall et intrykk av at han har tatt opp dette selv, at hun må sjekke ut. Og etter nettverksystemet, da svarer som hun gjør, har hun vist han tilitt. Og muligens helliget midlene til hva det enn måtte være som på hennes side var et mål. 

Det var selvsagt en feilvurdering, av henne, og det var en feilvurdering av bill gates å fortsette samarbeid over 2-3år med han. 

jeg syntes også å bli så nær venn også er svært problmatisk mtp norges sikkerhet. En mann med så mye mektige venner, skal og bør ikke vite for mye personlig.

Nå har vi ikke sett så store bomber i komunikasjonen deres. Men mye mangler også. Så ting kan være mye værre enn å dele bok interesse og rusleturer. Håper ikke det da. Men kan være det

Er ikke mye som har kommet frem enda som skriker veldedighet! 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Avispapir skrev (44 minutter siden):

Jeg er en ganske vanlig millenial. Vanlig kompetanse på internet. Lest aviser siden tenårene. Nettaviser da dette ble aktuelt. Leste litt cnn, bbc, people, the sun. Ikke daglig, men jevnt nok. Jeg hadde ikke aksjer, ikke bekjentskaper i høye kretser, ikke en jobb hvor det var aktuelt.

Jeg vil tro at en kronprinsesse 

1. Leser nyheter

2. Har litt oversikt over toppnyhetene i feks USA. 

3. Har rådgivere

4. Har sikkerhetsfolk med på tur som sjekker ut steder hun skal sove/bo. Hvem eier? Hva slags bolig er dette. 

Må også legge til at Epsteinsaken kjente jeg godt til i feks 2010. Jeg hadde to øyne og evne til å lese. 

7 mars 2011 publiserte nrk nyheter en artikkel hvor de skriver at Prins Andrew står i fare for å bli degradert etter at det hadde fremkommet informasjon om at han hadde hatt forbindelse med straffedømt pedofil, Jeffrie Epstein.

Ja jeg også. Derfor jeg også var så overasket over hvor fort dommen hans ble blåst vekk og nermest bagatellisert. Det var vel noen programmer eller dokumentarer som ikke lot folket glemme. Han ble anmeldt tidligere også, som ble en sak som forsvant på mystisk vis før retten.  

Jeg husker faktisk ikke at den engelske prinsen ble nevnt i 2011.

• Liker 1
Skrevet
Pilaff skrev (6 minutter siden):

Du skjønte at jeg spøkte, eller? Det var typen menneske jeg gjerne skulle hatt. Ikke en duknakket stakkarsliggjort type med "skjønne" Mette-Marit ved sin side.

Det var et korrupt menneske du gjerne skulle hatt?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

En annen del av problemet her, er jo at hun ikke har vært åpen om hva denne kontakten innebar. At den var så hyppig og nær, og at det strekte seg langt videre enn å "ha møtt ham noen få ganger". Det er et stort spenn fra å møte noen noen få ganger for å f.eks jobbe med veldedighet, og det å ha den typen sjarong og ellers kontakt med vedkommende. Hun bodde i huset hans i flere dager, hun fortalte private ting om familien, hun møttes for kaffe, hun klagde til ham når ting var kjedelig på jobb osv. Hun uttrykte at han var en sweetheart, at hun savnet ham etc. Det er ikke i nærheten av det inntrykket de ga om kontakten i 2019.

• Liker 16
  • Nyttig 8
Skrevet
Julerosa skrev (4 minutter siden):

Men har vi ikke «glemt» alt på 17.mai? Hvis kongehuset ikke kommer til å uttale seg og bare la alt gå sin vante gang? 

Når Støre uttaler seg som han gjør i dag, så sier det alt. Blir sikkert et trivelig statsråd til fredag. 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
Julerosa skrev (5 minutter siden):

Det er sikkert det de håper på, men...

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...