Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Guri Melby er neste politiker ut som kommenterer dette på sin Facebook. Ikke veldig mye om kronprinsessen alt i alt, men hun nevnes definitivt, og hun skriver at makteliten har dyrket nettverk fjernt fra folk og trodd at ingenting har konsekvenser, uakseptabelt. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det er bra å se at det mette marit denne gangen kritiseres, er endelig å kritisere for. 

At ikke kritikken og monarkiet skal rakne for å være med sin sønn å kjøpe madrass.

Det jeg mener er kritikk verdig her er hvordan hun legger seg på en litt for personlig linje med en som har så mange mektige "venner" og at hun velger å overse overgrep på barn. 

Det jeg sliter litt med, er at det fremstilles som om hun burde ha visst mer enn alle andre mektige folk. 

Etter min mening, så må man se denne kontskten i kontekst i den tiden den foregår og ikke 2026 perspektiv.  Også faller manges argumenter litt sammen, når man hevder hennes vurderings evne bør være bedre enn alle andre mektige folk. Bill gates bla har også "vennskapelig" kontakt  i samme periode 2011 til 2014. 

Mette marit har sagt at hun syntes dette er flaut/pinlig. Og noe som ikke burde ha skjedd. Epstein må ta ansvar for sine handlinger og hun sine. 

Så etter mitt syn syntes jeg det er kritikk verdig at hun bryter litt sikkerhet iht egen familie ved å være så åpen, med en fyr som epstein. Har hun rotet seg borti han er ikke det av det smarteste.

Men hun er ikke den eneste idioten med høy status /makt som har latt seg lokke av honningfella jeffrey epstein.

Det er virkelig skremnende hvordan han også ikke bare har infiltrert kongehuset vårt men også våre stats ansatte.

• Liker 6
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Jeg syntes det er bra å se at det mette marit denne gangen kritiseres, er endelig å kritisere for. 

At ikke kritikken og monarkiet skal rakne for å være med sin sønn å kjøpe madrass.

Det jeg mener er kritikk verdig her er hvordan hun legger seg på en litt for personlig linje med en som har så mange mektige "venner" og at hun velger å overse overgrep på barn. 

Det jeg sliter litt med, er at det fremstilles som om hun burde ha visst mer enn alle andre mektige folk. 

Etter min mening, så må man se denne kontskten i kontekst i den tiden den foregår og ikke 2026 perspektiv.  Også faller manges argumenter litt sammen, når man hevder hennes vurderings evne bør være bedre enn alle andre mektige folk. Bill gates bla har også "vennskapelig" kontakt  i samme periode 2011 til 2014. 

Mette marit har sagt at hun syntes dette er flaut/pinlig. Og noe som ikke burde ha skjedd. Epstein må ta ansvar for sine handlinger og hun sine. 

Så etter mitt syn syntes jeg det er kritikk verdig at hun bryter litt sikkerhet iht egen familie ved å være så åpen, med en fyr som epstein. Har hun rotet seg borti han er ikke det av det smarteste.

Men hun er ikke den eneste idioten med høy status /makt som har latt seg lokke av honningfella jeffrey epstein.

Det er virkelig skremnende hvordan han også ikke bare har infiltrert kongehuset vårt men også våre stats ansatte.

Det er ikke kun det at hun har visst, det er jo denne likegyldigheten til det hele som er virkelig forstyrrende, at hun velger å svare med et smilefjes. 

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg er sjokkert. Leste nettop meldingene mellom MM og Epstein. Hun har på en måte vært utro. Dette er ikke bra !!!

Mette Marit kan aldri bli vår neste dronning 😡

Jeg begynner å tenke på Marius. Hvorfor er han blitt som han er blitt? Jeg tenker og mener mitt...

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (13 minutter siden):

Hun 'burde ikke ha visst' - HUN VISSTE! Hun skrev det selv. Det er ikke 'litt for personlig' å snakke om utroskap i Paris, barn som knekker tenner, at det er kjedelig på bryllup, at man skal opereres, at noen 'kiler ens hjerne', nakenbilder på 15-åringens vegg osv. Det er VELDIG personlig. Og det som mange ville kalt emosjonelt utroskap. Hun legger ut om ting som ikke en person som Epstein bør vite. Hva annet har hun fortalt ham? 

Hennes dømmekraft og moralkompass er tydeligvis helt skakkjørt. Denne tråden handler om Kongehuset, ikke 'de andre idiotene' som du hele tiden vil snakke om.

Slutt med whataboutismen din.

Endret av Ellie42
  • Liker 39
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Mette M komme neppe til å stå på 17. mai-balkongen i år. Jeg har selv syntes det har vært bittelitt stas å se mot Slottet 17. mai hvert år, men nå er det jo bare ødelagt for alle nordmenn fremover. Fordi det er bygget på løgn og verdier ingen av oss andre deler. Dette understreker jo også et velkjent poengmed at monarkier bare holder så lenge de som arver tronen er skikket. Og på en måte er ikke Haakon skikket heller, når hans livsvalg skaper dette kaoset. Selv om han selvsagt ikke kunne vite det på forhånd.

Dette handler om etikk, moral, narsissisme og statusklatring, privilegier, personlig ansvar, manglende intelligens og integritet, og også korrupsjon. Dette BØR velte det norske kongehuset. 

• Liker 20
  • Nyttig 13
Skrevet

Eneste forklaringen på det hele er vel at hun på ingen måte fattet rekkevidden av det hun gjorde da de forlovet seg. Hun har sannsynligvis kjedet vettet av seg, null interesse for alle mulige «kjedelige» aktiviteter/oppdrag. 
Jeg ville jo heller ikke likt det livet, men jeg vet at jeg hadde vært smart nok til å si nei om jeg (mot formodning) hadde blitt spurt. 😅

Så etter en stund ble det «nødvendig» for henne å avreagere. Og dessverre tydde hun ikke til noen vanlige romanser men måtte opp i jetset-ligaen. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (20 minutter siden):

Noe sier meg at hun ikke kommer til å stå der. 

Enig, tror mange hadde kommet til å kaste egg.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
iliah skrev (1 minutt siden):

Enig, tror mange hadde kommet til å kaste egg.

I alle fall ville det nok være litt begrenset jubling. 

• Liker 3
Skrevet
Andrea59 skrev (Akkurat nå):

Eneste forklaringen på det hele er vel at hun på ingen måte fattet rekkevidden av det hun gjorde da de forlovet seg. Hun har sannsynligvis kjedet vettet av seg, null interesse for alle mulige «kjedelige» aktiviteter/oppdrag. 
Jeg ville jo heller ikke likt det livet, men jeg vet at jeg hadde vært smart nok til å si nei om jeg (mot formodning) hadde blitt spurt. 😅

Så etter en stund ble det «nødvendig» for henne å avreagere. Og dessverre tydde hun ikke til noen vanlige romanser men måtte opp i jetset-ligaen. 

Sorry altså, men hvor synd er det på henne? Hun har "jobbet" kanskje, la oss si, en 30% stilling. En stilling som ikke er fysisk krevende, som innebærer at man blir fraktet til og fra, får kjøpe seg flott tøy, reise og se både Norge og verden osv. Resten av tiden har hun levd i luksus med enorme økonomiske ressurser, eiendommer å besøke, luksusreiser, shopping, masse tid til barna (om man ønsker), tid man kan bruke på akkurat det man vil, folk som hjelper deg med hva som helst osv. 

Hvis man kjeder seg da, så vil jeg påstå at det er personen det er noe galt med. 

• Liker 42
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (17 minutter siden):

Jeg er en ganske vanlig millenial. Vanlig kompetanse på internet. Lest aviser siden tenårene. Nettaviser da dette ble aktuelt. Leste litt cnn, bbc, people, the sun. Ikke daglig, men jevnt nok. Jeg hadde ikke aksjer, ikke bekjentskaper i høye kretser, ikke en jobb hvor det var aktuelt.

Jeg vil tro at en kronprinsesse 

1. Leser nyheter

2. Har litt oversikt over toppnyhetene i feks USA. 

3. Har rådgivere

4. Har sikkerhetsfolk med på tur som sjekker ut steder hun skal sove/bo. Hvem eier? Hva slags bolig er dette. 

Må også legge til at Epsteinsaken kjente jeg godt til i feks 2010. Jeg hadde to øyne og evne til å lese. 

7 mars 2011 publiserte nrk nyheter en artikkel hvor de skriver at Prins Andrew står i fare for å bli degradert etter at det hadde fremkommet informasjon om at han hadde hatt forbindelse med straffedømt pedofil, Jeffrie Epstein.

Endret av Avispapir
Leif
  • Liker 36
  • Nyttig 5
Skrevet
Andrea59 skrev (4 minutter siden):

I alle fall ville det nok være litt begrenset jubling. 

Man holder jo flaggene på en spesiell måte når man går forbi der av respekt, blir spennende å se hva som skjer med det i år. 

• Liker 2
Skrevet
Annus horribilis skrev (10 minutter siden):

Hva skal vi alle nå gjøre på 17. mai?  Blir det som H.C. Andersens "Keiserens nye klær"? Vi skal alle vinke til Mette Marit på balkongen, rope hurra, og late som ingenting?

17. mai blir bare tragisk uansett hvem av dem som velger å stå på balkongen og vinke til små barn.

Alt det grusomme som har kommet ut om Epstein og flere fra eliten.

Alt det jævlige som har foregått i huset hans. I huset Mette-Marit valgte helt frivillig å feriere i.

Jeg gremmes over å ha trodd at Norge var bedre enn dette. Den norske eliten står midt oppi det. Det er så grusomt. 

Stakkars, stakkars alle de seksuelt torturerte barna.

Jeg angrer på at jeg selv valgte å føde barn inn i denne stygge verden. Det ser virkelig mørkt ut framover. 

Denne emailen er PSYK! Dette menneske har tre barn, som tar over stafettpinnen om få år. (Minus en, forhåpentligvis.)

Screenshot_20260202_103154_SamsungInternet.thumb.jpg.fe600f68e5757810899d14baeb63874a.jpg

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-ga-jeffrey-epstein-tips-til-_konejakten_-1.17750406

Av alt som har kommet ut, så er Mette-Marit bare en fis i det mørke havet. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Mulig dette er litt på siden, men jeg skjønner ikke motives hennes for å spamme ned Epstein med eposter med fjortisspråk, var det noe spesielt hun ville? Trodde hun var omgitt av en stor (mulig nennsomt håndplukket) vennekrets her i Norge jeg, ref. det sukkersøte glansbildet som kommer frem i NRK-dokumentaren «Kronprinsesse Mette-Marit» i 2 deler. Der ser vi Bård Tufte Johansen, Ole Edvard Wold-Reitan, nabokona som går tur og ser på sommerfugler med henne, og barndomsvenninna som roser henne opp i skyene. Hva skulle hun da med Epstein av alle verst tenkelige mennesker?

Jeg vet ikke med dere andre, men jeg føler meg lurt trill rundt av hvordan hun har blitt fremstilt. Jeg vil ha alle kort på bordet NÅ. 

Endret av missLynch
  • Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (33 minutter siden):

Noe sier meg at hun ikke kommer til å stå der. 

Hun bør ikke stå der..

• Liker 16
Skrevet
Stargaze skrev (Akkurat nå):

Hun bør ikke stå der..

Nei, det burde hun ikke.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Dem fleste som vil ha monarkiet i norge er høy rank frimurere  fordi dem forguder kongefamilien for en rar religiøs grunn. Synes vi burde avskaffe begge deler hvis ikke disse folka slutter å tilber dem. Vi vanlige folk får da ingenting godt av å ha monarkiet i landet bare masse giftig slange gift i mediaen og spirituell indoktrenering fra marta .  Vi hadde hatt mer penger å rutte med uten dem.

Endret av Selis
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Korpsnerden skrev (13 minutter siden):

Sorry altså, men hvor synd er det på henne? Hun har "jobbet" kanskje, la oss si, en 30% stilling. En stilling som ikke er fysisk krevende, som innebærer at man blir fraktet til og fra, får kjøpe seg flott tøy, reise og se både Norge og verden osv. Resten av tiden har hun levd i luksus med enorme økonomiske ressurser, eiendommer å besøke, luksusreiser, shopping, masse tid til barna (om man ønsker), tid man kan bruke på akkurat det man vil, folk som hjelper deg med hva som helst osv. 

Hvis man kjeder seg da, så vil jeg påstå at det er personen det er noe galt med. 

👏👏👏

• Liker 15
Skrevet

Noen som vet eksakt pengebeløp fra forsvarsbudsjettet som brukes til garde, kongeskip etc? 

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...