Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Annus horribilis skrev (8 minutter siden):

Maybe this is a reason that you do not want to f... Her highness??? ;)

I still can't believe that she asked that

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00943681.pdf

IMG_8286.thumb.png.6b59e0f0680dda19aa046a4e1bd6409e.png

🤮

Det er sikkert bare Engelskkunnskapene hennes (og dine!) som gjør at du ikke forstår innholdet.. eller noe.. Var det ikke sånn man skulle forklare dette nå?

Endret av Ellie42
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Snurrevippen skrev (10 timer siden):

Poenget mitt er ikke at hun ikke kan engelsk, men at e-posten hennes er språklig svake og lite presise. Språkferdigheter er noe som gjerne må vedlikeholdes over tid. I tillegg er juridiske tekster og dommer på engelsk ofte vanskelig å forstå, selv for folk med gode språkkunnskaper. Det ser vi jo bare i denne tråden, hvor mange sliter med å tolke e-postene korrekt og gjengi det som faktisk står der. 

I tillegg var det helt andre algoritmer når man søkte etter noen i 2011 enn det er i dag. Selv Wikipedia artikkelen av Epstein har blitt endret siden den gang. 

Jeg tviler derfor ikke på at hun, og andre i det norske miljøet rundt han ikke forstod omfanget eller hvilken type kriminalitet det dreide seg om.

Ifølge Aftenposten var det allerede i 2011 publisert mange artikler - på norsk - om Epstein, hvor han blant annet ble omtalt som en pedofilidømt milliardær.

https://www.aftenposten.no/norge/i/L41Q01/kronprinsessens-google-soek-av-epstein-saa-ikke-bra-ut-fortsatte-likevel-kontakten-i-tre-aar

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Sh999 skrev (8 timer siden):

Jeg undres om HM var klar over dette omfanget? Eller om han også fikk sjokk nå som det var uunngåelig å skjule lenger? Og om han visste det, hvorfor satt han ikke foten ned? Så mange spørsmål..

Jeg tror aldri vi får vite hva han visste og ikke visste. Og å vite, vil ikke avhjelpe situasjonen.

Visste han - er det en forverrelse av fortielsen overfor det offentlige.

Visste han ikke - er det en blottlegging av et svik innad i et ekteskap som de fleste ikke ville akseptert og endt i skilsmisse. Men setter han rollen og kongehuset først, blir det ingen skilsmisse. Sånn som med Erna Solberg og Sindre Finnes. Hun står der og blottlegger sin uvitenhet i full offentlighet, og folk blir bare enda mer oppgitt.

Så uansett hvilket av de to de måtte velge, vil det skape enda mer hoderisting. Jeg tror de holder dette innenfor egne vegger, og konsentrerer seg om å håndtere det som allerede er kjent. Og det er egentlig det mest fornuftige . Det er tross alt mer enn nok å ta av allerede.

Endret av MorTil2
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg fikk en uggen følelse av at det fortsatt er mye i vente da jeg leste Hanne Skartveit sin kommentar i VG 

https://www.vg.no/nyheter/i/y57JqE/kan-monarkiet-overleve-dette

«Det vil trolig komme enda mer informasjon om kronprinsesse Mette-Marit og hennes nære forhold til Jeffrey Epstein de neste dagene og ukene»

Så her er det bare å holde seg fast. Innlegget over her peker vel i en viss retning. Journalistene og redaktørene sitter nok på mer info mens de vurderer etikk. 

Endret av CeXNS
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Frømiks skrev (5 minutter siden):

Ifølge Aftenposten var det allerede i 2011 publisert mange artikler - på norsk - om Epstein, hvor han blant annet ble omtalt som en pedofilidømt milliardær.

https://www.aftenposten.no/norge/i/L41Q01/kronprinsessens-google-soek-av-epstein-saa-ikke-bra-ut-fortsatte-likevel-kontakten-i-tre-aar

Nok et argument (ikke at det trengs) for at dette visste hun om. Hvis hun ikke så de artiklene selv, så ville jo andre ha vært kjent med dem og reagert når hun snakket om vennen Epstein.

Og hvis hun ikke nevnte han til de andre vennene sine, så må hun ha ansett forholdet som noe som burde skjules. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Nok et argument (ikke at det trengs) for at dette visste hun om. Hvis hun ikke så de artiklene selv, så ville jo andre ha vært kjent med dem og reagert når hun snakket om vennen Epstein.

Og hvis hun ikke nevnte han til de andre vennene sine, så må hun ha ansett forholdet som noe som burde skjules. 

Ja, tror ikke det skal gå an å late som hun ikke visste. SÅ isolert har hun ikke levd, og det må være en grunn til at hun googlet han i utgangspunktet. Da hadde hun jo allerede hørt noe, fordi hun "googlet deg etter siste mail", så noe må ha fått henne til å gjøre det i utgangspunktet. Om det var noe annet hun googlet, må hun likevel ha ramlet over denne dommen og alt. For det lå jo der.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
CeXNS skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk en uggen følelse av at det fortsatt er mye i vente da jeg leste Hanne Skartveit sin kommentar i VG 

https://www.vg.no/nyheter/i/y57JqE/kan-monarkiet-overleve-dette

«Det vil trolig komme enda mer informasjon om kronprinsesse Mette-Marit og hennes nære forhold til Jeffrey Epstein de neste dagene og ukene»

Så her er det bare å holde seg fast. Innlegget over her peker vel i en viss retning. Journalistene og redaktørene sitter nok på mer info mens de vurderer etikk. 

Ja, de anslår vel at om lag 25% av filene er sluppet. Så her er det mye igjen. Alt skal igjennom et team pluss en dommer, også passer det vel på å fjerne det mest graverende om Trump siden Pam Bondi er hans lakei.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
MorTil2 skrev (2 minutter siden):

Jeg tror aldri vi får vite hva han visste og ikke visste. Og å vite, vil ikke avhjelpe situasjonen.

Visste han - er det en forverrelse av fortielsen overfor det offentlige.

Visste han ikke - er det en blottlegging av et svik innad i et sketeskap som de fleste ikke ville akseptert og endt i skilsmisse. Men setter han rollen og kongehuset først, blir det ingen skilsmisse. Sånn som med Erna Solberg og Sindre Finnes. Hun står der og blottlegger sin uvitenhet i full offentlighet, og folk blir bare enda mer oppgitt.

Så uansett hvilket av de to de måtte velge, vil det skape enda mer hoderisting. Jeg tror de holder dette innenfor egne vegger, og konsentrerer seg om å håndtere det som allerede er kjent. Og det er egentlig det mest fornuftige . Det er tross alt mer enn nok å ta av allerede.

Han setter ikke nødvendigvis Kongehuset først ved å IKKE skille seg. Det er leit å si det, men en konge sin kone main function er å føde en arving til tronen. Hun har skaffet to arvtagere, de er begge myndige. Det vil ikke være noe tap for institusjonen som sådan om de skilles. Det er naturligvis noe annet på det personlige og private plan. Jeg har alltid tenkt at Håkon elsker henne, så han må naturligvis selv finne ut hvor grensene hans går og hva han ønsker. Men det norske kongehus tåler en skilsmisse. Det kan til og med være at det vil styrke kongehuset slik situasjonen ser ut akkurat nå.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Bare vent. Om justisdepartementet i USA velger å legge ut transkripsjoner (det er fortsatt 2,5 mill filer igjen) fra Epsteins sms-meldinger, messenger, Viber, What’s app, Line in etc så vil de pinlige e-post meldingene vi har sett fra MM til nå fortone seg som en veldig liten forsmak på hva som kommer.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Ja, de anslår vel at om lag 25% av filene er sluppet. Så her er det mye igjen. Alt skal igjennom et team pluss en dommer, også passer det vel på å fjerne det mest graverende om Trump siden Pam Bondi er hans lakei.

Jeg håper ikke det kommer krav til norske myndigheter om Oljefond-investering i Trumpcoin i motbytte mot å holde de mest graverende filene unna offentligheten.

Endret av Nymerïa
  • Liker 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Ja, tror ikke det skal gå an å late som hun ikke visste. SÅ isolert har hun ikke levd, og det må være en grunn til at hun googlet han i utgangspunktet. Da hadde hun jo allerede hørt noe, fordi hun "googlet deg etter siste mail", så noe må ha fått henne til å gjøre det i utgangspunktet. Om det var noe annet hun googlet, må hun likevel ha ramlet over denne dommen og alt. For det lå jo der.

Hun henviser til en tidligere mail, men hvorfor er ikke den i saksdokumentene? Jeg lurer på hvor tett kontakt det har vært mtp sms, telefoner osv. Man kan argumentere for at det har vi ikke noe med, men når hun er landets neste dronning (et svært bevisst VALG hun tok da hun giftet seg) og han var en dømt pedofil så mener jeg vi har noe med det. Vi burde få mye mer informasjon fra Kongehuset/MM enn det vi har fått hvis hun skal fortsette i rollen sin.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Jeg håper ikke det kommer krav til norske myndigheter om Oljefond-investering i Trumpcoin i motbytte mot å holde de mest graverende filene unna offentligheten.

Nåja, nå er det bare 4 måneder til valgkampen om mellomvalget starter, om Trump gjør noe så dumt kommer han til å bli tatt med en gang resultatet faller i november.

Hans store problem er at han nå er enormt upopulær, de tapte bla. a. et representatsete i Fort Worth i Texas i natt som var Trump vant med 17%. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Avispapir skrev (Akkurat nå):

Hun henviser til en tidligere mail, men hvorfor er ikke den i saksdokumentene? Jeg lurer på hvor tett kontakt det har vært mtp sms, telefoner osv. Man kan argumentere for at det har vi ikke noe med, men når hun er landets neste dronning (et svært bevisst VALG hun tok da hun giftet seg) og han var en dømt pedofil så mener jeg vi har noe med det. Vi burde få mye mer informasjon fra Kongehuset/MM enn det vi har fått hvis hun skal fortsette i rollen sin.

Jeg tror ikke alt er sluppet enda, og at det kommer mer. Det kan virke som at kontakten har vært hyppig og tett. Hvis det er sånn at ikke alt er gitt ut engang, så er det jo bare å glede seg til fortsettelsen... 
Skal det være noen sjans i havet for at hun skal kunne bli dronning, så er de faktisk nødt å håndtere dette, og ikke bare være stille. MM og Slottet har jo allerede sagt at de ikke vil kommentere Googlingen, så vi får se om det blir noe håndtering.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke alt er sluppet enda, og at det kommer mer. Det kan virke som at kontakten har vært hyppig og tett. Hvis det er sånn at ikke alt er gitt ut engang, så er det jo bare å glede seg til fortsettelsen... 
Skal det være noen sjans i havet for at hun skal kunne bli dronning, så er de faktisk nødt å håndtere dette, og ikke bare være stille. MM og Slottet har jo allerede sagt at de ikke vil kommentere Googlingen, så vi får se om det blir noe håndtering.

Det kan vel hende MM allerede er ute av gamet, det er bare ikke offisielt enda? Jeg tviler på at rettsaken til Marius alene var grunnen til at Haakon var på gråten på fredag. Han har måttet stå i det med Marius lenge nå, uten at han har vært på randen.. Tror heller det var hva han visste ville komme med kona som gjorde at gråten satt i halsen. 

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (9 minutter siden):

Slottet og MM er fullstendig inkompetente. De tror det her kan bare stilltiende passere? At det skal renne ut i sanden og bli glemt etterhvert? MM drar på "privat reise", stikker hodet i sanden, og kommunikasjonssjef Guri Varpe skal forsette å si "ingen kommentar"?
Hvis de ikke tar tak i dette nå så kommer MM og Slottet til å oppleve enda mer eksponering av pinlige detaljer som kommer til å slå fullstendig sprekker i monarkiet i Norge. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Noen var på sporet av kontakten i 2019

Sikkert derfor MM gikk ut i media. 

I følge dette dokumentet: 

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00147994.pdf

Så har MM (og en annen nordmann - mange å ta av viser det seg) reist med Epsteins private jet flere ganger. Lurer på fra hvor til hvor. 

Les fra bunnen og oppover 

Screenshot_2026-02-02-08-30-37-926_com.android.chrome.jpg

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg hørte på dagens episode (2. feb) om Epstein-dokumentene i Forklart sin podcast:

Lytt til denne podkasten på Podme: www.podme.com/no/episode/10682593

Det virker som om Børge Brende, Torbjørn Jagland og Terje Rød Larsen nettverket med JE for å få viktige forretningsforbindelser, økonomiske fordeler og mektig nettverk, noe som var JEs modus operandi og sosiale valuta ved å ha et svært mektig nettverk. Shady og kynisk business.

Den norske kronprinsessen derimot, hun valgte den tidligere seksualforbryteren for å flørte og være crazy ("Mette is a mess"), snakke om utroskap og romanser og å ha private, intime samtaler a la "I am sensitive like you". Ord som "sweetheart"og "love" går igjen  i følge dagens Forklart-podcast. Og å foreslå wallpaper med nakne damer for sin egen 15-åring.

Kronprinsessen velger også å baksnakke sine "kjedelige" representasjonsoppdrag, hvor hun flere ganger ba JE om å komme og redde henne. F eks Luxembourg sitt bryllup, hvor hun dømte ekteskapet nord og ned. I Luxembourg kan aldri kronprinsessen representere Norge igjen. Hun ba også om å bli reddet fra et arrangement angående Bill Clinton sitt Global Initiative. Det er svært uheldig å vite at den norske kronprinsessen anser representasjonsoppdragene sine som kjedelige. Hun betrodde åpenbart svært sensitive opplysninger til Epstein, som hun har googlet og skrevet at det ikke så bra ut.

MM fremviser katastrofal dømmekraft og dårlig moral som kronprinsesse ved å være privat, flørtende og nær med en tidligere straffedømt. De andre fremstående norske personene med forbindelse til JE har fokusert på kynisk makt, shady økonomiske fordeler og andre kritikkverdige forbindelser.

Alt er naturligvis forkastelig. Hvis Jagland ikke var pensjonist, så måtte han ha gått av. Børge Brende er fremdeles høyt på strå i verdens økonomiske forum. Terje Rød Larsen måtte gå av tankesmien International Peace Institute når det ble oppdaget økonomiske forbindelser til JE.

Men MM? Nei da, hun har gått under jorda og lar som vanlig tøffel HM ri stormen av. Det er svært betenkelig at kronprinsessen har så forkastelig moral at hun ikke bare har hatt et nært og intimt vennskap med en tidligere seksualforbryter, hun skjemmer også bort sin 38 x tiltalte særkullsssønn med et ellevilt luksusliv som mange ganger har gått utover sikkerheten på Skaugum.

Ønsker vi virkelig å ha en person med forkastelig moral som Norges fremste gallionsfigur og dronning?? 

Endret av Rastebenk
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet

Så skal man også huske at det som er sluppet til nå er omtrent bare mail. Altså gjenstår SMS, MMS, Viber, WhatsApp, Messenger osv. Der hvor man ofte sender talebeskjeder, bilder, video osv.

Jeg vil påstå at man ikke en gang er i nærheten av å ha sett det verste MM har skrevet.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
luna1 skrev (12 minutter siden):

Det kan vel hende MM allerede er ute av gamet, det er bare ikke offisielt enda? Jeg tviler på at rettsaken til Marius alene var grunnen til at Haakon var på gråten på fredag. Han har måttet stå i det med Marius lenge nå, uten at han har vært på randen.. Tror heller det var hva han visste ville komme med kona som gjorde at gråten satt i halsen. 

Han visste åpenbart om noe annet enn kun rettssaken, ja. Helt tydelig en veldig sliten mann.

Annus horribilis skrev (4 minutter siden):

Slottet og MM er fullstendig inkompetente. De tror det her kan bare stilltiende passere? At det skal renne ut i sanden og bli glemt etterhvert? MM drar på "privat reise", stikker hodet i sanden, og kommunikasjonssjef Guri Varpe skal forsette å si "ingen kommentar"?
Hvis de ikke tar tak i dette nå så kommer MM og Slottet til å oppleve enda mer eksponering av pinlige detaljer som kommer til å slå fullstendig sprekker i monarkiet i Norge. 

Det begynner faktisk å bli for sent å si noe snart, og kanskje de vet det selv og at du har rett, at de tror dette kan passere i stillehet.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...