Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

En tale alla Elizabeth etter gruve-tragedien hadde vært på sin plass. Ikke at det er å forvente.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at nå er det på tide at den godeste kongen slutter å lalle i vei om prat og gode samtaler på kammerset, nå kreves det handling og tydelig tale for at ikke han også skal fremstå som en sullik fullstendig uten kongelige baller. 

Dronning Elizabeth fratok Andrew privilegier før hun døde. Jeg tror ikke det var lett for henne heller. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Helt enig. Jeg lurer blant annet på hvordan kongeparet reagerer på dette. Når de skjønner omfanget.

Kanskje de skal sette seg ned å ha samtaler med MM også, slik de visstnok har hatt/har med ML.

• Liker 10
Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Ikke jeg heller. Jeg tipper hun hadde grått og sagt at hun var veldig lei seg.

Veldig, veldig lei sei.

• Liker 15
  • Nyttig 11
Skrevet

Skal jeg tippe noe, kommer ikke kongehuset til å si noe om dette. MM har jo beklaget seg, så da er de kanskje ferdig med det i deres øyne.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (8 minutter siden):

Ikke jeg heller. Jeg tipper hun hadde grått og sagt at hun var veldig lei seg.

Veldig, veldig lei seg, snufs og snufs hadde det blitt.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Momma skrev (14 minutter siden):

Det er kun noen få, en liten håndfull, i Norge som har hatt utstrakt kontakt med overgriperen. Herunder vår kronprinsesse. Hun har i tillegg hatt nær kontakt med overgriperen, selv etter at hun googlet ham og visste hva han hadde gjort, og smisket, flørtet og gjort seg dum gjennom utallige meldinger til nevnte drittsekk. Hva er det du ikke skjønner er galt her?

Jeg skjønner at hun har hatt kontakt med en syk jævel av en mann. Har ikke helt fått med meg så mye av innholdet i e-postene. Hva er nær kontakt? 
Støtter hun han i det han har gjort? 

• Liker 5
Skrevet
Istapp skrev (1 minutt siden):

Det gjør slottet også - de holder pressekonferanser. MM måtte sågar innrømme sine ungdomsutsvevende liv i en slik. Det ble utelatt, pyntet på og skuffet fakta bort da også, så slottet holder praksisen sin som den bruker.

Et utsvevende ungdomsliv kan unnskyldes, dette hun har gjort i nærmest middelaldrende alder viser hvilket dårlig kaliber denne dama er. Hun har absolutt ingen kvalifikasjoner å vise til, annet enn det vår arveprins tilsynelatende fant uimotståelig på rave-party i hine, hårde dager.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner at hun har hatt kontakt med en syk jævel av en mann. Har ikke helt fått med meg så mye av innholdet i e-postene. Hva er nær kontakt? 

Les e-postene, de trenger ingen ytterligere forklaring.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Istapp skrev (Akkurat nå):

Veldig, veldig lei seg, snufs og snufs hadde det blitt.

Tviler jeg på, faktisk. Mer sannsynlig at det hadde blitt sutring over pressens grafsing i privatlivet hennes, og at mediekjøret har vært veldig, veldig slitsomt og utrolig vanskelig for hele familien. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (3 timer siden):

Det er litt av poenget her....vi tolker, synser, lanserer ideer og teorier. Samtale og diskusjon er gjerne slik. Denne tråden er ikke vits i om vi kun skal legge frem det som allerede er verifisert. Når man har en slik samtale gående så tenker man gjerne litt høyt, det innebærer tanker og følelser også.

Om du ikke har sansen for det og gjerne vil lese andre type tekster om temaet anbefaler jeg andre type nettsider.

Ser du heller velger å gå på Brukerdebatt enn å komme med linker til graviditeten som også flere har etterspurt. Synd, for jeg skulle gjerne sett linken til det du sier om den graviditeten 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Klink skrev (2 minutter siden):

https://www.justice.gov/epstein/search

Bruk søkeord kronprinsessen. Hvis ikke innholdet gjør deg flau som nordmann kan ikke kvinneguiden hjelpe deg.

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Skrevet

For et svik mot Norge. 

MM er sikkert veldig, veldig lei seg og angrer og innser at hun burde ha gjort noe mer, og gråter litt og angrer mer. Men det holder ikke.

Vi fikk en tåpelig bortforklaring av hennes «ungdomsopprør» ved forlovelsen, men problemet er at det bare har fortsatt og også eskalert. 

MM kan ikke være kronprinsesse lenger. Hvordan skal hun kunne representere Norge? Hun har ingen troverdighet. 

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
Skrevet

Du kan ta jenta bort fra gata, men ikke gata bort fra jenta.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Momma skrev (2 minutter siden):

Et utsvevende ungdomsliv kan unnskyldes, dette hun har gjort i nærmest middelaldrende alder viser hvilket dårlig kaliber denne dama er. Hun har absolutt ingen kvalifikasjoner å vise til, annet enn det vår arveprins tilsynelatende fant uimotståelig på rave-party i hine, hårde dager.

Eller har hennes "privatliv" vært rimelig likt i all hennes tid? Skalkeskjulet som kongeligskikkethet har vi liksom sett fremstilt i pressen og ved representasjon, men e-post korrespondansen med Epstein viser noelunde lik "utsvevende, "vill" og uansvarlighet" som i den såkalte perioden i ungdomstiden. 

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
Istapp skrev (Akkurat nå):

Eller har hennes "privatliv" vært rimelig likt i all hennes tid? Skalkeskjulet som kongeligskikkethet har vi liksom sett fremstilt i pressen og ved representasjon, men e-post korrespondansen med Epstein viser noelunde lik "utsvevende, "vill" og uansvarlighet" som i den såkalte perioden i ungdomstiden. 

Trolig. Særlig siden skalkeskjulet har vært såpass ytterliggående ting som salmer, veving, "master"-oppgaver og  bokbusser. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg lurer egentlig mest på hvorfor det ikke reageres mer på de åpenbare løgnene kronprinsessen har bedrevet, løgn er jo noe av det mest bedritne man kan fare med som offentlig person?

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Multe skrev (34 minutter siden):

Jeg er så ubeskrivelig lei av diplomatiske vendinger om «dårlige vurderinger», «tar avstand fra», og det ene med det andre, og så skal tiden få jobbe litt her, og så skal alt være glemt neste 17.mai

Det er det jeg også er redd for. Og så legge seg litt flat bruker å funke. Og nå kommer rettssaken og da blir dette litt borte og vips, så har det kanskje blåst over. Nordmennene trekker på skuldrene og noen går ut og sier at MM må få fred fordi det har vært så mye nå og hun er tross alt syk stakkar. 

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet
Klink skrev (20 minutter siden):

Jeg syns det er vanskelig å forstå oppstandelsen. Virker som at «alle» har hatt kontakt med Epstein. MM har ikke misbrukt noen? Hva er problemet? 

Problemet er at hun helt bevisst utviklet et nært vennskap med en pedofil seksualforbryter. 

'Googlet deg. Enig i at det ikke så bra ut :)" Dette skrev hun i 2011. Vennskapet ble oppretholdt til 2014. I tillegg har både MM og slottet løyet om når kontakten ble kuttet (2013 mot 2014)

Hun har bagatellisert kontakten utad før filene kom for sin dag. Kontakten mellom de fremstår som intim, personlig og tillitsfull, med en språkbruk og holdning som ikke er en kronprinsesse verdig.

Kongehuset må ha tillit for å kunne fungere. Kongehuset skal ha et moralsk kompass, være forbilledlig og være en samlende kraft for folket. Hun er en representant for kongeriket Norge og kommende dronning, og da skal man forvente at hun holder sin sti ren.

Prøv bare LITT å forstå hvorfor dette er problematisk for monarkiet og at som kongelig så kan man ikke bare gjøre, si, og henge med hvem man vil! 

Oppstandelsen som du kaller det, er helt på sin plass!

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
Ninaen skrev (1 time siden):

Det som slår meg når dette begynner å synke inn er at hun virker utrolig umoden og lite voksen, veldig lav mentaliseringsevne, veldig begrensa verdensbilde, og desperat etter oppmerksomhet og bekreftelse fra menn… jeg blir flau, pinlig berørt, uvel og forbanna på samme tid.

Veldig enig i dette 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...