Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

Han ble vel beskrevet som en med slike manipulerende (sterke) trekk, ja, som innyndet seg hos og utnyttet viktige forbindelser såvel som mindreårige. 

Han klarte og innynde seg hos Jagland, Rød Larsen og Brende. Knyttet de til seg i nettverket sitt. De måtte også ha hvis om dommen, men valgte likevel og omgås han. Akkurat som MM. Så hun var ikke alene om å la seg blende av denne mannen.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (7 minutter siden):

Ja, mulig du har rett i det (det første) - har ikke lest bunnteksten du nevner.

Står på alle epostene. Det er trusler om at det kan være «unlawful» å bruke epostene og at det er JE som har rettighetene. 

• Liker 4
Skrevet
Anne Liese Braun skrev (35 minutter siden):

de skulle ha vært publisert allerede for flere måneder siden. Filene er altså kraftig forsinket. Jeg tror heller det er som @-Pusheen- sier; de har jobbet på overtid for å fjerne et visst navn. De driter vel i kongehuset i Norge. Så viktige er vi ikke. 

Enig med deg. De slipper kun ut trygge dokumenter for seg selv. Hvem bryr seg om MM der ute i den store verden? Er jo ingen poliktere eller folk høyt på strå som kommenterer her hjemme engang…

• Liker 6
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (Akkurat nå):

Ja, det er en ekkel og farlig holdning at ektepar må støtte hverandre uansett hva. Jeg håper ikke folk som har blitt utsatt for overgrep ser tingene du skriver fordi det må være veldig ubehagelig. Det mest vanlige er at det ties ihjel, feies under teppet og at andre hensyn kommer foran (som andre relasjoner, spesielt blant voksne, eksteskap eller noe annet man anser for å ha viktigere status). Det er klart at vi er mange som ønsker å endre på det, og en måte å gjøre det på er åpenhet og samtaler.

Når det utrykkes vemmelse og fordømming her, kan du kanskje se for deg at noen som trenger det faktisk blir oppløftet av det? Tenker du på den siden overhodet?

Det du opplever her er bare at andre har meninger, slik som deg. Ingen grunn til å ta offerrollen. Om det viser seg at flertallet mener noe annet enn deg så er det bare en realitet, ikke en feil eller ugjerning mot deg.

Håper du vet at ektepar (og andre) kan støtte hverandre selv om den ene er svært uenige i det den andre har gjort. Vi snakker ikke om at de har gjort noe mot hverandre eller at en av dem er overgriper, den sammenligningen er helt uaktuell. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 time siden):

Dessverre tror jeg ikke det kun gjelder MM. Folket og (pressen) er kun nødvendige onder for å kunne leve akkurat som man vil, med alle muligheter og "ubegrensede" midler resten av tiden. På med smilet, vink og si noen korte setninger om hvor fint xxx er. 

Så kynisk(realistisk) er jeg...

Har de kongelige virkelig så fritt liv og mulighet for livsførsel på den måten og hvordan kan de holde på sånn i skjul?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Frømiks skrev (1 time siden):

Jeg tror helt ærlig hun ikke evner å kjenne særlig skamfølelse eller ta noe selvkritikk. Virker som hun har «stått godt i» det som har skjedd til nå. Vi kan jo merke oss e-posten om hvordan hun reagerte da hun ikke fikk gratis upgrade på Air France. Dama kommer ikke til å si fra seg et eneste gode eller privilegium. Dessverre. 

Lurer på om hun faktisk reagerte sånn, eller om hun skulle tøffe seg for Epstein på et vis? Synet av en kronprinsesse som i trass legger seg ned på gulvet på økonomiklassen etter masse drama  , for senere å reise seg opp med fucked rygg hadde jo vært litt av en opplevelse. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Håper du vet at ektepar (og andre) kan støtte hverandre selv om den ene er svært uenige i det den andre har gjort. Vi snakker ikke om at de har gjort noe mot hverandre eller at en av dem er overgriper, den sammenligningen er helt uaktuell. 

Vet du, jeg er ganske sikker på at de aller fleste ikke hadde funnet seg i utenomekteskapelig aktiviteter med en kjent pedofil. Vanskelig å komme seg over det. Gift eller ei. Null respekt om han velger å fortsette med henne. 

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Lurer på om hun faktisk reagerte sånn, eller om hun skulle tøffe seg for Epstein på et vis? Synet av en kronprinsesse som i trass legger seg ned på gulvet på økonomiklassen etter masse drama  , for senere å reise seg opp med fucked rygg hadde jo vært litt av en opplevelse. 

Hahaha! Skulle gjerne vært en flue i taket på den flyturen.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Mette-Marit har alltid fremstått som en som har vært lite interessert i kongelige plikter men svært interessert i kongelige privilegier. Det har vært feriereiser, shopping, party, klesbudsjett hinsides alt, men få offisielle oppdrag. 
Rent bortsett fra den skandaløse forbindelsen med Epstein, så illustrerer jo også disse mailene en livsstil som har vært ganske godt skjult for folket.

Og når hun til og med syter over at gallamiddager og kongelige bryllup er schjeeeeeeedelig! Kom og redd meg!!! - hvordan skal kongehuset noen sinne få folket til å kjøpe narrativet om at hun synes det er «veldig veldig koselig» å besøke gamlehjemmet i Selbu og biblioteket i Fredrikstad? Det er jo bare å le høyt av disse diverse «engasjementene» hennes.

Er det norske folket så dumme at de godtar å bukke og skrape for en person som så tydelig har uttrykt at hun avskyr å være i Norge?

Hvor har du det fra at hun har levd slik?

• Liker 4
Skrevet
Jette10 skrev (Akkurat nå):

Hahaha! Skulle gjerne vært en flue i taket på den flyturen.

For de som har litt mer oversikt enn meg: kom 'beskjeden' om at hun hadde flyskrekk før eller etter den videoen hvor hun skjelte ut alle i nærheten av den flytrappen den gangen? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Maia70 skrev (37 minutter siden):

Hva heter hun. Jeg orker ikke google.

Gir mening at det var sånn ja, i og med at han ser ut til å ha utnyttet alle for å få forbindelser, penger, sex og alt ellers han ville ha. Det de snakker om med Paris og Norge, når MM sier at Paris er bra for utroskap og Norge er bra for konemateriale, viser etter min mening at han lette etter kvinner i flere land, noe som gir mening når MM sier at han ville bruke henne for å få tilgang til andre. Så en av metodene han har brukt er tydeligvis flørting.

Myoshin Kelley, Mette nevnte navnet til Epstein når hun var i huset hans. 

Skrevet
Kollontaj skrev (35 minutter siden):

Folk som er opptatt av fakta, tilgjengelig fakta. Ingenting tyder på at verken MM eller Bondevik eller noen andre «kjente eller mektige» visste hva han var dømt for. 

Fakta? De ligger ute du. Bare å lese hvilken som helst av våre aviser, alternativt sjekker ut det amerikanske justisdepartementets hjemmeside som flere i denne tråden har linket til. Der får du alle fakta du vil om MM nære relasjon til den pedofile serieovergripern. Hva synes du forresten om diskusjonen hun har med Epstein om 15 år gamle Marius bør få en tapet med nakne kvinner? 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Avispapir skrev (1 time siden):

Se for dere at det hadde vært Ari som hadde hatt denne kontakten med JE. Han hsdde blitt kjeppjaget ut av kongehuset, men siden hun er kvinne så skal vi legge godvilje til. For antagelsen er at hun ikke har gjort noe shady-epstein-buisness. Ari hadde ikke fått den godviljen. 

Nei, det hadde han ikke fått. Har lidd meg gjennom mang en sosial setting der folk okket seg og latterliggjorde «spradebassen», at han var snobbete og livsfjern. Prøvde alltid å forsvare ham, selv om jeg ikke kjente ham personlig. Men har alltid likt ham. Han virket genuin.

Mette Marit? Husker de gamle tantene som var skeptiske, og ble demonisert som bakstreverske mørkemenn. 
De gamle tantene fikk rett. Igjen. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (45 minutter siden):

Folk som er opptatt av fakta, tilgjengelig fakta. Ingenting tyder på at verken MM eller Bondevik eller noen andre «kjente eller mektige» visste hva han var dømt for. 

Men du Kollontaj, hu MM googla han og; «agree it didn’t look too good» SMILEFJES. 

Det er jo INGEN grunn til å forsvare det her!

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Når blir det folkeavstemning om å avskaffe Monarkiet? 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Reisejenta skrev (10 minutter siden):

Fakta? De ligger ute du. Bare å lese hvilken som helst av våre aviser, alternativt sjekker ut det amerikanske justisdepartementets hjemmeside som flere i denne tråden har linket til. Der får du alle fakta du vil om MM nære relasjon til den pedofile serieovergripern. Hva synes du forresten om diskusjonen hun har med Epstein om 15 år gamle Marius bør få en tapet med nakne kvinner? 

Du vet godt at jeg ikke snakker om relasjonen, men om MM visste hva han var dømt for. Google-kommentaren er den eneste som kan peke i en retning, selv om vi ikke vet hva som ble googlet, dette tapet-spørsmålet peker jo i motsatt retning. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
rebella81 skrev (1 minutt siden):

Men du Kollontaj, hu MM googla han og; «agree it didn’t look too good» SMILEFJES. 

Det er jo INGEN grunn til å forsvare det her!

Nå er det vel faktisk ingen som vet hva hun sikter til med den setningen. Hun hopper ned noen linjer og skriver den. Slik hun gjør i andre e-poster der hun skifter emne. Hun takker også for en video i samme e-post.

Jeg kjenner ikke konteksten til hva som ble skrevet før og etter, men det blir for bastant å konkludere med at det var det hun mente og at hun visste noe. Det tenker jeg bare er hun som kan svare på.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Er helt enig i at timingen er noe i sin egen klasse. Og tilfeldigvis er timingen også elendig for MM mtp sønnens rettssak og det hun står i der.

Men bra for Marius. Nå tar hun mye av oppmerksomheten samt at flere har fått en ny forståelse for hvorfor han har blitt som han har blitt…

• Liker 17
Skrevet
missLynch skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke man skal bli overrasket hvis Mette-Marit fratrer fra «vervet» som kronprinsesse og trekker seg tilbake nå. Hun er alvorlig syk og kan uansett ikke representere i særlig grad. Skaden har skjedd og jeg skjønner ikke hvordan den kan rettes opp, 

Ja, jeg tror faktisk dette er det mest sannsynlige utfallet. Også fordi det sikkert strategisk sett er det som etterlater henne med mest "verdighet". En frivillig tilbaketrekking, en påtatt ydmykhet og liksom botsgang ovenfor det norske folk. Så skal vi se henne som duknakket, sårbar og ærlig og så går vi videre....Ingenting spesielt skjer. HM blir konge. MM prøver å holde lav profil. Vi får nada innblikk i om eksteskapet egentlig fortsatt er ekte. Og HM og de andre fortsetter bare å svare profesjonelt på ting. 🙄

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...