Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Junijulia skrev (1 minutt siden):

Planlegging av tidspunkt for frokost er det de snakker om

Ja. De ville ha middag den 10., Boris har møte den 10. og foreslår den 11. Mette-Marit drar den 11., og det foreslås frokost istedenfor middag. "Kommer du ikke bestiller jeg en hitman" som i at hun virkelig vil at han skal komme. Er nok ikke bokstavelig, bare en teit kommentar som gjenspeiler en laid back tonen de har seg imellom.

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

og så tuller hun (sannsynligvis, det er selvsagt spekulasjon fra min side at hun bare tuller) med å sende en leiemorder på ham om hun ikke får det tidspunktet hun vil

Ja, jeg håper jo selvsagt hun tuller ;)

Virker jo skikkelig seriøst at vi har en kronprinsesse av dette kaliberet. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Problemet til sikkerhetstjenesten er når de som de er ansatt for å passes på, sier "nei takk" til tjenesten deres. 

Hvis MM vil tilbringe tid med lugubre folk, så kan hun si nei takk til livvaktene og bakgrunnsjekk og what not. 

PROBLEMET er vel at de kongelige bør strengt tatt ikke kunne ta disse avgjørelsene selv. Det er ikke alltid man vet hva som er best for seg. Og det ser vi jo godt nå… 

Hva en Kongelig tror er trygt, er faktisk ikke opp til den kongelige selv.

• Liker 14
Skrevet
Callista skrev (2 minutter siden):

Man kan kanskje stille spørsmål ved om kronprinsessen er egnet til å ha et konstitusjonelt verv hvis hun ikke er i stand til å foreta et Google søk av personer hun har i sin omgangskrets, eller eventuelt lytte til rådgiverne. Jeg tviler på at de «sover på jobb.»

Det samme gjelder kronprinsessens angivelige naivitet om overraskelsen av at en svært mektig og innflytelsesrik mann kanskje hadde baktanker angående vennskapet med en kongelig person.

Hun er jo i stand til å ta Google-søk tydeligvis, hun bare synes ikke det var så farlig det hun fant. Ref. smilefjes.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Ja. De ville ha middag den 10., Boris har møte den 10. og foreslår den 11. Mette-Marit drar den 11., og det foreslås frokost istedenfor middag. "Kommer du ikke bestiller jeg en hitman" som i at hun virkelig vil at han skal komme. Er nok ikke bokstavelig, bare en teit kommentar som gjenspeiler en laid back tonen de har seg imellom.

Hun hadde mye kontakt med han der Boris. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Avispapir skrev (Akkurat nå):

Hun hadde mye kontakt med han der Boris. 

Han dukker stadig opp, så ja, tydeligvis.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

Her skriver Boris Nikolic og Jeffrey Epstein om MM sine angivelig brystkreft - biopsi og evt. kirurgi. 
Det er meget spesielt når to menn er gjort kjent med slike personlige medisinske utfordringer. 

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00671865.pdf

Det står ingenting ser om angivelig brystkreft. 

Hva er greia med å finne på ting?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har i utgangspunktet ingenting i mot kongehuset - men nå er det NOK.

Dersom det skal bestå MÅ det hoppe over en generasjon og gå rett til Ingrid Alexandra 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
Eufemia- skrev (10 minutter siden):

Jeg har stilt meg spørsmålet om hvordan MM kan ha påvirket sin sønn negativt opp gjennom årene. Det voldsomme sinnet, utageringen, rus, raseri osv.  Hva vet man, jo, at hun har referanser til mye av dette selv. 

Nei, hva tenkte Mette at ville bli konsekvensene av å forlange at sønnen på femten år hadde nakenbilder på veggen, og ta han med til møter med en pedofil overgrepsmann? 

Konsekvensene ser vi alle i atferden til Marius nå. Så kan man lure på om hun utsatte Marius for dette, vel vitende om hva det ville gjøre med ham, eller om hun er så nedsnødd og bortreist at hun ikke forsto.

Uansett, hadde de vært en vanlig familie ville barnevernet garantert vært involvert. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Natttåke skrev (1 time siden):

Ja, noen bindinger må det være siden det er familie uansett, men det er det jeg ser på som prisen MM må betale for dette. Hvordan skal hun kunne representere og møte folket nå? Og dette tar kraften vekk fra den gangen hun angret på tv før forlovelsen. 

Ja hun har tydeligvis aldri endret seg.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hirondelle skrev (1 minutt siden):

Problemet til sikkerhetstjenesten er når de som de er ansatt for å passes på, sier "nei takk" til tjenesten deres. 

Hvis MM vil tilbringe tid med lugubre folk, så kan hun si nei takk til livvaktene og bakgrunnsjekk og what not. 

PROBLEMET er vel at de kongelige bør strengt tatt ikke kunne ta disse avgjørelsene selv. Det er ikke alltid man vet hva som er best for seg. Og det ser vi jo godt nå… 

Hva en Kongelig tror er trygt, er faktisk ikke opp til den kongelige selv.

Hun reiser til USA på skattebetalernes penger - for å treffe denne pedoen. I tillegg så klager hun til ham at hun ikke fikk det rette setet på turen. Fy søren for en usympatisk dame. 

• Liker 42
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Who is she skrev (4 minutter siden):

Tolker ikke dette som at hun er gravid. Det er mer et uttrykk for at hun er interessert.

«She want to carry your child» kan i denne lettbente formen mer indikere at hun er så interessert at hun ser han som en livspartner» 

Så svarer han også at «Mette is a mess» som underbygger at han ikke ser på henne med like stor begeistring. Går altså ikke begge veier. 

Hadde hun vært gravid ville han brukt termen pregnant. 

Ja, jeg tror også det, jeg bare hjalp til å finne linken jeg.  Jeg tror "Mette is a mess" er starten, hvorpå  "...carry your child" er svaret. 

• Liker 5
Skrevet
Korpsnerden skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg tror også det, jeg bare hjalp til å finne linken jeg.  Jeg tror "Mette is a mess" er starten, hvorpå  "...carry your child" er svaret. 

Japp. Man må visst lese noen av disse mailene nedenfra og opp, var det noen som sa. Ting ble litt mer sammenhengende for min del da hvert fall😅

• Liker 5
Skrevet
Korpsnerden skrev (2 minutter siden):

Ja så det nå at det var motsatt 😜

Tolker det likt, bare at han først viser en slags avstand og at Boris tuller litt og bruker sjargongen for å si at hun er veldig interessert. 

Ser ikke bra ut dette her, kan se ut til at det har vært en sterk emosjonell relasjon fra hennes side. 

På denne tiden gikk det mye utforskete om henne også faktisk. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Snurrevippen skrev (10 minutter siden):

Det står ingenting ser om angivelig brystkreft. 

Hva er greia med å finne på ting?

det nevnes mastektomie. Det har med fjerning av brystene å gjøre. Og at kulen hadde skrumpet inn etter at hun hadde fått oppmerksomhet. 

Men spm er om det er MM de snakker om. "Hun fortalte så mange om operasjonen den 21. From mette to people at work. " Altså at denne kvinnen hvem hun nå er hadde fortalt det både til mette og til arbeidskolleger. 

• Liker 9
Skrevet
Kollontaj skrev (38 minutter siden):

Mye opphausing og tunnelsyn nå, MM har beklaget og mye som er offentliggjort nå er pinlig og beyond flaut, men å nærmest kreve skilsmisse? 🧐 Nei, jeg håper hun har HM sin støtte og at han selvsagt står ved hennes side. Noen og enhver bør puste med magen. Dårlig dømmekraft fra MMs side? Ja. 

Hva har Gates, Bondevik, Jagland, Rød-Larsen, Brende og MM til felles? De passer iallfall inn i det miljøet Epstein likte å ferdes i. Kontakter ble utnyttet og antakelig (eller forhåpentligvis) visste svært få av disse hva JE drev med utenom business og velgjørenhet. 

https://www.theguardian.com/us-news/2025/nov/16/jeffrey-epstein-powerful-friends

"He was a diabolical monster, but at the same time he was brilliant in a sense that he was able to maintain this incredible network of some of the world's most powerful individuals," said Barry Levine, author of The Spider: Inside the Criminal Web of Jeffrey Epstein and Ghislaine Maxwell. 

"He had a certain charisma attached to himself that put him in a position where people turned to him."

kilde: 

https://www.bbc.com/news/articles/cy7v6xl4me8o.amp

Ja, Epstein beveget seg i mektige miljøer, og mange sentrale personer hadde kontakt med ham uten å kjenne hele bildet. Nettopp derfor skjerpes kravene til dømmekraft og aktsomhet for dem som innehar statens mest symbolske verv.

Mette-Marit har beklaget. Det er nødvendig, men ikke tilstrekkelig. I et konstitusjonelt monarki gjenopprettes ikke tillit med ord alene. Det er rimelig å forvente en redegjørelse for hvilke vurderinger som ble gjort, hvorfor kontakten fortsatte etter domfellelsen, og hvilke konkrete grep som nå tas for å forhindre lignende situasjoner.

Dette er ikke opphausing. Det handler om ansvar i praksis – og om hvorvidt Kronprinsessen faktisk følger ordene opp med handling. Samtidig må Kongehuset som institusjon svare på pressens spørsmål og gi offentligheten den åpenheten som situasjonen krever, dersom tilliten skal kunne gjenopprettes.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Mette-Marit har alltid fremstått som en som har vært lite interessert i kongelige plikter men svært interessert i kongelige privilegier. Det har vært feriereiser, shopping, party, klesbudsjett hinsides alt, men få offisielle oppdrag. 
Rent bortsett fra den skandaløse forbindelsen med Epstein, så illustrerer jo også disse mailene en livsstil som har vært ganske godt skjult for folket.

Og når hun til og med syter over at gallamiddager og kongelige bryllup er schjeeeeeeedelig! Kom og redd meg!!! - hvordan skal kongehuset noen sinne få folket til å kjøpe narrativet om at hun synes det er «veldig veldig koselig» å besøke gamlehjemmet i Selbu og biblioteket i Fredrikstad? Det er jo bare å le høyt av disse diverse «engasjementene» hennes.

Er det norske folket så dumme at de godtar å bukke og skrape for en person som så tydelig har uttrykt at hun avskyr å være i Norge?

Dessverre tror jeg ikke det kun gjelder MM. Folket og (pressen) er kun nødvendige onder for å kunne leve akkurat som man vil, med alle muligheter og "ubegrensede" midler resten av tiden. På med smilet, vink og si noen korte setninger om hvor fint xxx er. 

Så kynisk(realistisk) er jeg...

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Hun er jo i stand til å ta Google-søk tydeligvis, hun bare synes ikke det var så farlig det hun fant. Ref. smilefjes.

Denne er nok den mest problematiske av det som så langt er avdekket. 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg synes faktisk det er litt urovekkende og finurlig at disse Epstein-filene kommer frem rett etter alt styret som foregikk med Trump og Grønland. Plutselig var det om å gjøre å få ut de dokumentene og få svertet Kongehuset vårt, rett etter at de har fått flere grunner til å ikke like oss. Kan nesten virke som et forsøk på å få resten av verden i mot oss. Grusomme ting, det skal sies.

Selvfølgelig ingen unnskyldning for det som har foregått fra slottets side heller men timingen er RIMELIG spesiell, må jeg få si. Mildt sagt.

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...