Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Miss Meilir skrev (2 minutter siden):

Det kan være at andre har skrevet akkurat det samme som jeg skriver nå, men må bare få si at nå det komme en biografi om kronprinsessen. Hun har noen biografier fra før, men de er gamle. Jeg ante ikke at det bak en sånn fasade kunne skjule seg så mye.

Hun er vel ikke akkurat så velvillig til å bidra sannferdige til dette.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen lage en underskrifts kampanje for avviklingen av monarkiet etter Harald & Sonja?

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Miss Meilir skrev (2 minutter siden):

Det kan være at andre har skrevet akkurat det samme som jeg skriver nå, men må bare få si at nå det komme en biografi om kronprinsessen. Hun har noen biografier fra før, men de er gamle. Jeg ante ikke at det bak en sånn fasade kunne skjule seg så mye.

Vi får bare se fasaden uansett…

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Purple Basil skrev (50 minutter siden):

Nei, man skal absolutt ikke forvente mindre av dem. Heller motsatt. En "kongelig" som ikke kan sikkerhetsklareres slik en vanlig person ville blitt, bør overhodet ikke få lov til å jobbe som "kongelig".

På tide å avskaffe hele sirkuset. 

Mtp at de kongelige gjerne inviteres inn på barneavdelinger på sykehus, skoler, barnehager, gamlehjem, kriminalomsorgen, dagsentre og andre steder med sårvare personer og/eller sensitiv informasjon må man kunne forvetne nogenlunde plettfri vandel. 

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

Det bildet vi nå er gitt av kronprinsesse MM gjennom Epsteinfilene avslører jo hvem hun er når hun er privat. Her ser vi hvordan hun skriver seg fullstendig ut av rollen som kongelig av Norge. Det er en skam, og det er ikke mulig å engang tenke på at hun kan beklage og tro at hun vil kunne tre inn i rollen som landets kronprinsesse etter dette. 
Det er kongen og kronprinsen som vil avgjøre veien videre, og den er ikke mulig å få støtte i folket med den villfarne og moralske forkrøplede kronprinsesse MM ved hans side. Altså, er det mulig å i det hele tatt se henne som opphøyd, og en kongelig som speiler etiske og moralske verdier som folk vil hegne om?! 
Vi snakker om hvordan hun har vist seg frem i sine dialoger med en overgriper, hun er en løgner, hun har sagt krenkende ting om andre kongelig (Luxemburg) mm. 

Jeg har stilt meg spørsmålet om hvordan MM kan ha påvirket sin sønn negativt opp gjennom årene. Det voldsomme sinnet, utageringen, rus, raseri osv.  Hva vet man, jo, at hun har referanser til mye av dette selv. 

MM som dronning? NEI, det vil ikke fungere. 
HM mener jeg bør ta ut separasjon. Livet kan gå videre på tross av det, og jeg er sikker på at HM er i stand til å finne seg en flott kvinne som kan tre i i rollen som landets kronprinsesse, og neste dronning. 
Om ikke tenker jeg at monarkiet er i fritt fall - en stor del av folket vil ikke støtte opp om dem slik det er nå. 

Som du skriver, først nå har folket fått lært å kjenne Mette. Frem til nå har en falsk person blitt presentert. 

Mette valgte å pleie et upassende vennskap med en dømt sedlighetsforbrytter. Det vet vi. 

Hun reagerte ikke negativt når Epstein fortalte at han ønsket å lage enn arving med en kvinne med unge gener (les unge gener i hennes egg). 

Hun har rare forestillinger om moderne medisin og menneskeligheten fremtid. 

Hun mislikte i hvert fall på den tiden sitt liv hjemme. 

Og så videre. 

Ja, hun har en personlig guru/prestinne fra New Age bevegelsen i USA. Så tror hun Märtha og Durek har mye i felles. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Miss Meilir skrev (4 minutter siden):

Nei takk!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (5 minutter siden):

Det bildet vi nå er gitt av kronprinsesse MM gjennom Epsteinfilene avslører jo hvem hun er når hun er privat. Her ser vi hvordan hun skriver seg fullstendig ut av rollen som kongelig av Norge. Det er en skam, og det er ikke mulig å engang tenke på at hun kan beklage og tro at hun vil kunne tre inn i rollen som landets kronprinsesse etter dette. 
Det er kongen og kronprinsen som vil avgjøre veien videre, og den er ikke mulig å få støtte i folket med den villfarne og moralske forkrøplede kronprinsesse MM ved hans side. Altså, er det mulig å i det hele tatt se henne som opphøyd, og en kongelig som speiler etiske og moralske verdier som folk vil hegne om?! 
Vi snakker om hvordan hun har vist seg frem i sine dialoger med en overgriper, hun er en løgner, hun har sagt krenkende ting om andre kongelig (Luxemburg) mm. 

Jeg har stilt meg spørsmålet om hvordan MM kan ha påvirket sin sønn negativt opp gjennom årene. Det voldsomme sinnet, utageringen, rus, raseri osv.  Hva vet man, jo, at hun har referanser til mye av dette selv. 

MM som dronning? NEI, det vil ikke fungere. 
HM mener jeg bør ta ut separasjon. Livet kan gå videre på tross av det, og jeg er sikker på at HM er i stand til å finne seg en flott kvinne som kan tre i i rollen som landets kronprinsesse, og neste dronning. 
Om ikke tenker jeg at monarkiet er i fritt fall - en stor del av folket vil ikke støtte opp om dem slik det er nå. 

Jeg blir også interessert i hvordan dette bildet nå trer mer og mer frem. Jeg har fulgt lite med, så dette med sinne og raseri var nytt for meg. Noen som kan fortelle mer?

Fant tilfeldigvis dette, se fra 00:26:

Synes det også begynner å bli tydelig at HM har vært veldig tålmodig. Gud vet hvor mange år han allerede har tenkt at dette egentlig ikke går lenger.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
SikketiSakk skrev (5 minutter siden):

Kan ikke politiets sikkerhetstjeneste gjennomføre noen undersøkelser angående hvem de kongelige velger å tilbringe tid sammen med?

Når kronprinsessen i tillegg har vært på besøk hos - og overnattet over flere døgn - hjemme hos Jeffrey Epstein, så burde vel sikkerhetstjenesten forsøkt å se på hvem er det egentlig hun er involvert med, og om dette faktisk er trygt.  

Og det har de helt sikkert gjort. Men de har ingen makt og mulighet til å tvinge MM til ikke å omgås noen som hun selv vil. 
Det har sikkert vært et stort dilemma for PST. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Korpsnerden skrev (10 minutter siden):

Tipper det er denne eposten som @Jette10 refererer til. 

Link: https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01850019.pdf

Screenshot_2026-02-01-16-40-39-289_com.android.chrome.jpg

Eposten må leses nedenfrs og opp

»Mette is a mess»

«What happened with Mette now??She wants to carry your child??»

Tolket det som en spøk knyttet til at MM betraktes som et «mess». Men spørsmplet er jo hva som utløser at JE sender mail til BN om at Mette er «mess». Og hvorfor det da kommer en kommentar som handler om relasjonen mellom MM og JE. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Kronprinsparet har jo en egen stiftelse der de jobber for å hjelpe unge mennesker. https://kronprinsparetsfond.no/

Med tanke på MMs tette kontakt med Epstein og det at hun har fått tjenester og muligens penger av ham burde kanskje stiftelsen granskes? Kanskje litt konspiratorisk. Men i beste fall er det upassende at hun har kontakt med vanskeligstilt ungdom når hun også pleide kontakt med en pedofil menneskehandler. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Junijulia skrev (Akkurat nå):

Planlegging av tidspunkt for frokost er det de snakker om

og så tuller hun (sannsynligvis, det er selvsagt spekulasjon fra min side at hun bare tuller) med å sende en leiemorder på ham om hun ikke får det tidspunktet hun vil

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Sikkerheten og rådgiverne er kun et verktøy egentlig. De kan brukes eller ikke brukes. Min personlige grunn for at jeg har lurt på om rådgiverne har sovet på jobb, er jo det inntrykket MM har gitt om at hun "ikke visste". Hvis oppgaven om å bakgrunnssjekke de hun skal møte, er for "vanskelig" for henne selv, må jo nesten noen andre ta den jobben. Men hun har jo googlet og alt, så da tenker jeg at rådgiverne kanskje også har gjort det og at det ikke var så nøye for henne? Her har hun rett og slett tråkka kraftig i salaten.

Man kan kanskje stille spørsmål ved om kronprinsessen er egnet til å ha et konstitusjonelt verv hvis hun ikke er i stand til å foreta et Google søk av personer hun har i sin omgangskrets, eller eventuelt lytte til rådgiverne. Jeg tviler på at de «sover på jobb.»

Det samme gjelder kronprinsessens angivelige naivitet om at en svært mektig og innflytelsesrik mann kanskje hadde baktanker angående vennskapet med en kongelig person.

Endret av Callista
Skrivefeil
  • Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
Piggsopp skrev (2 minutter siden):

Kronprinsparet har jo en egen stiftelse der de jobber for å hjelpe unge mennesker. https://kronprinsparetsfond.no/

Med tanke på MMs tette kontakt med Epstein og det at hun har fått tjenester og muligens penger av ham burde kanskje stiftelsen granskes? Kanskje litt konspiratorisk. Men i beste fall er det upassende at hun har kontakt med vanskeligstilt ungdom når hun også pleide kontakt med en pedofil menneskehandler. 

Selvfølgelig er det upassende.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...