Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mmmwhatever skrev (11 minutter siden):

Jeg ønsker å vite hva denne «private reisen» til MM koster norske skattebetalere. 
Alle skjønner jo at hun rømmer fra både rettssak og Epstein-saken gjennom å dra til utlandet. Formodentlig til et sted med høy standard, med sikkerhetsvakter med. 
Hva koster det?

Har du link til sak om denne reisen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eufemia- skrev (32 minutter siden):

Her skriver Boris Nikolic og Jeffrey Epstein om MM sine angivelig brystkreft - biopsi og evt. kirurgi. 
Det er meget spesielt når to menn er gjort kjent med slike personlige medisinske utfordringer. 

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00671865.pdf

Slik jeg leser det skriver de ikke om MM sin operasjob, mem at MM er en av de som denne personen har fortalt det til. 

"Strangely it turns out that she told so many people re her surgery on 21. From mette to people at work. All are very 
sympathetic."

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (19 timer siden):

Må bare presisere at det ikke er noe dokumentasjon på pengeoverføringer, og at det ikke er bekreftet at bilde av den blonde kvinnen er Mette. 

Det er ikke Kronprinsessen på bildet, men et bilde forfatterne av boken stjal fra en kjent kunstner. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Har du link til sak om denne reisen? 

Det ble sagt i et intervju med kronprins Håkon, i forbindelse med den forestående rettssaken med MBH. De skulle ikke være tilstede i retten, og MM skulle på en privat ferie av uviss lengde. 

https://www.nrk.no/sorlandet/mette-marit-reiser-bort-under-sonnens-rettssak-1.17746196

Endret av MorTil2
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Noe som slo meg er at den kommende rettssaken også kan avsløre ufordelaktige ting om medlemmer av kongefamilien. Forsvarets jobb er å gjøre alt for at MBH skal bli frikjent, bla barndom/oppvekst kan i mange tilfeller være formildende/forklarende. Også de som har hatt et tett forhold til MBH og dermed kongefamilien kan ha opplysninger som ikke er til deres fordel. Jeg må bare si jeg ser annerledes på flere av de tingene som er blitt kommunisert i forbindelse med MBH etter gårsdagens avsløringer. 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

I bunn og grunn handler dette her om at ikke hvem som helst kan ha mektige og opphøyde stillinger i samfunnet vårt, hvor de skal bukkes og skrapes for, snakkes i tredjeperson til og tiltales som «høyheter». 
NOE forståelse av rollen må man ha. Det er helt greit at en kronprins gifter seg med en kvinne av folket, men da må den folkelige kvinnen jobbe seg inn i rollen sin og la seg korrigere av fagfolk som har som jobb å gi råd. 
- Ikke lurt å bli bestis/inngå et forhold med en dømt overgriper, altså? Da hører man på det og går videre, uten å trompe gjennom sin egen mening. 

At MM ikke var skolert, sier selvfølgelig ingenting om evnenivå. Mange oppegående folk klarer seg helt fint i livet uten skolegang. Men at hun var SÅ «kognitivt utfordret», hadde jeg ikke drømt om. Og når man legger til at hun heller ikke er veiledningsbar, ALDRI I LIVET at hun ikke har blitt advart om dette, så er shitshowet komplett. 

FOR et nek.

• Liker 31
  • Nyttig 15
Skrevet
velociraptor skrev (22 minutter siden):

ikke 17-åring, 15-åring!

Både femten og syttenåring er barn. Jeg skjønner ikke at noen kan se gjennom fingrene med slikt ;( Det er sykt

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Kvinne31 skrev (45 minutter siden):

En hvem som helst 'vanlig' person, i en stilling hvor det kreves plettfri vandel, klarering o.l. hadde mest sannsynlig mistet stillingen sin hvis man hadde en sønn som MBH, (med klare tilknytninger til kjente kriminelle) og hvis man i tillegg hadde disse epostene som kom frem, da hadde det bare vært å pakket sekken. Skal man forvente mindre av en som skal bli DRONNING? 

Nei, man skal absolutt ikke forvente mindre av dem. Heller motsatt. En "kongelig" som ikke kan sikkerhetsklareres slik en vanlig person ville blitt, bør overhodet ikke få lov til å jobbe som "kongelig".

På tide å avskaffe hele sirkuset. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (Akkurat nå):

Nå kommer det krav om at politikere som har hatt kontakt med Epstein må gå av. Så hva gjør vi da med en kronprinsesse. Hvem avsetter henne? 
https://www.vg.no/nyheter/i/GxQJ3Q/medlemmer-i-stavanger-ber-jagland-og-roed-larsen-melde-seg-ut-av-arbeiderpartiet

Det beste ville vært om Haakon gikk fra henne. Hun har ikke lenger den tilliten en dronninng av landet må ha.

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Det beste ville vært om Haakon gikk fra henne. Hun har ikke lenger den tilliten en dronninng av landet må ha.

Synd å si det, men jeg er helt enig. Da hadde kongehuset også sluppet unna den idioten av en stesønn kronprinsen dessverre har.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 21
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (27 minutter siden):

Det er verdt å merke seg hvor utrolig utspekulert Epstein var. Mulig disse bildene av Mette skulle brukes til noe, selv om jeg ikke vet helt hva. 

Her står det hvordan Bill Gates ble forsøkt utpresset på grunn av utenomekteskapelig forhold. Så dette er kjent MO. 
https://www.nrk.no/nyheter/avis_-jeffrey-epstein-skal-ha-forsokt-a-utpresse-bill-gates-1.16416859

Ikke at det frikjenner MM på noen måte, hun burde jo ikke pleiet vennskap med ham. Kan ikke være mye til menneskekjenner når du tror du har nært vennskap og så både brukes du og blir kalt «mess» bak ryggen. Lurer på hvordan det føles for henne å se hvordan Boris og Epstein snakker om henne. 

Det er også mulig at sikkerhetsekspertene til kongehuset advarte Mette Marit mot muligheten for utpressing om hun hadde nær kontakt med Epstein.  Livvakttjenesten til kongehuset er underlagt PST så det er slike vurderinger de jobber med kontinuerlig. 

Endret av SVK
  • Liker 12
Skrevet
Jette10 skrev (9 minutter siden):

Det er bare å søke opp på google så får man tilgang til mailen, vært publisert i flere norske medier siste døgn. 
Mailen kan tolkes som at hun er gravid, og at personen som skriver lurer på om hun skal bære frem barnet. 
Jeg opprettet en tråd i natt og kopierte inn teksten, og nevnte at jeg hørte om hennes utroskap ( men ikke med hvem i 2012). Utroskap er forøvrig ikke noe nytt i den familien. Dronningen hadde tidligere en egen leilighet bak slottet som ble brukt til ett formål, derav « Sonjas hemmelig» som mange har hørt om.. media har beskyttet kongehuset i mange tiår… jeg kjenner til både adressen og navn, men fakta skal ties ihjel, også her..

Har du link? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer også på hva han har visst , men har uansett vondt av situasjonen han er i nå

Ja, vi vet jo ikke hva han har bedrevet på privaten. Men han virker ha hjerne nok til å skjønne at ting kan komme i media. Han bærer jo alt alene nå 🙉

Denne tiden var jo en litt «kaksete» periode for dem. Få problemer i horisonten, MM likte jo å ta på seg internasjonale roller ifbm hiv og aids(?) hvor jeg mener huske hun en periode var mye utenlands på konferanser og div FNarrangement. 

Var på denne tiden hun fikk kritikk for å besøke et lutfattig område i et afrikansk land med ei knallgul sjukt dyr designerveske. 

Hun var frisk, hadde ferdigstilt utdanningene hun ville ta og føk verden rundt for å engasjere seg i ting hun synes var spennende.

På denne tiden drev vel HM med kanskje litt vel stor interesse for økonomisk politikk og fikk noe kritikk for det om jeg husker rett.

Så fulgte revisjon av pengebruk hvor store summer ble brukt på «konsulenter». Jeg bare tolket det som samlivsterapi og diverse private tjenester - kanskje MMs meditasjonslærer/venninne var endel av dette. IDK. 

De fikk og kritikk for lån av en yacht? I det hele tatt litt for mye jetset. 

Virket som de roet seg og valgte frekventere den øya de disponerer på Sørlandet istedet i takt med MMs påbegynnende dårlige helse. 

Men til poenget: i denne jetsettiden var det mye som var akseptert å bare skuffe under teppet. Så kom meetoo. Og da raste noen korthus. 

• Liker 16
  • Nyttig 9
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Jeg frykter at det er familien først, og at HM, IA og SM vil gå ut av Kongehuset. Og hva da? Er alternativet bedre? Grøss

• Liker 2
Skrevet
Kelia skrev (Akkurat nå):

Synd å si det, men jeg er helt enig. Da hadde kongehuset også sluppet unna den idioten av en stesønn kronprinsen dessverre har.

Ja, noen bindinger må det være siden det er familie uansett, men det er det jeg ser på som prisen MM må betale for dette. Hvordan skal hun kunne representere og møte folket nå? Og dette tar kraften vekk fra den gangen hun angret på tv før forlovelsen. 

• Liker 6
Skrevet
CeXNS skrev (Akkurat nå):

Jeg frykter at det er familien først, og at HM, IA og SM vil gå ut av Kongehuset. Og hva da? Er alternativet bedre? Grøss

Husk at vi for noen dager siden så en nedbrutt og ødelagt kronprins i intervju, så det er ikke sikkert.

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Husk at vi for noen dager siden så en nedbrutt og ødelagt kronprins i intervju, så det er ikke sikkert.

Ja, nå få vi se hva som er viktigst for ham; familien eller institusjonen. 
Som jeg skrev tidligere; det er jo noe med hvordan man skal knikse og neie, tiltaleformer etc. Der fordrer jo at det er noe å knikse for. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...