Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (22 minutter siden):

Nei. Hun ankom alene. Venninnen hennes (som visstnok var lærer ihht mailene) var på privat retreat et sted i Florida og skulle møte henne senere hos JE. MM skulle ankomme Florida med et Am A fly (fra St.Maarten) på kvelden og møte sin security der. I neste setning står det "My security is going to stay at a hotel in Palm Beach." Altså, de møtes på flyplassen når hun lander, hilser på hverandre og det briefes sikkert om dagene som kommer. Assistenten til JE har ordnet med sjåfør til MM fra flyplassen til huset hans i PB og rommet står klart. Assistenten ber også om informasjon om landingstidspunkt, terminal osv ang venninnen hennes slik at hun kan hentes når hun lander. MM svarer at hun skal sende info om det når hun er tilbake på hotellet, men at hun ikke er på rommet akkurat nå. 

Skjønner nå hvorfor kronprinsparet har tatt så lett på Marius sitt kriminelle nettverk, og besøk av disse på Skaugum. Sikkerheten ser ut til å ha vært et onde fremfor en nødvendighet. Det er så mye som skurrer rundt Mette sin utøvelse av rollen som kronprinsesse, og at hun har valgt å utnytte posisjonen sin fremfor å være ydmyk over det ansvaret rollen innebærer. Hun rydder opp for IA når det trengs, samme gjelder MBH gjennom å utnytte sin posisjon. Er det en slik kommende dronning Norge har behov for? Monarkiet som styreform viser oss at man slipper unna med det meste, hadde det vært et presidentektepar som hadde utvist slik manglende dømmekraft, så kunne de blitt kastet ut av presidentpalasset. Slik det er nå kan man bare fortsette å unndra seg ansvar og gjemme seg når det blir for hett rundt ørene, og droppe å utføre jobben  i perioder fordi det passer seg slik. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Susanne skrev (1 minutt siden):

Det er kanskje litt stygt sagt det her, men jeg skjønner helt ærlig ikke hva kronprinsen ser i den dama

Det var mange som ikke skjønte det den gang han nylig hadde truffet henne heller. Han var en populær fyr blant mange kvinner i passende alder den gang husker jeg. Tror nesten han kunne velge fra øverste hylle. 

• Liker 22
  • Nyttig 9
Skrevet
Eufemia- skrev (12 minutter siden):

Her ser vi hvem hun virkelig er! Språket er grovt og dårlig, og hun forstår åpenbart at hun som kronprinsesse ikke kan kommunisere på denne måten. 

Jeg reagerte også på språket. Selv om handlingene hennes i seg selv er kritikkverdige, sier det skriftlige språket hennes mye om henne. Jeg synes rett og slett ikke at en slik formulering er verdig en kongelig. Dette er altså en person vi skal omtale som Hennes Kongelige Høyhet. 

• Liker 33
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Jennyfromtheblock skrev (21 minutter siden):

Kanskje har det vært andre ting også som vi ikke vet. Har han slitt på skolen i yngre år? Slitt sosialt? Blitt utnyttet for status? Alt dette spiller jo inn, og kan påvirke psyke og dermed utløse ulike strategier hos en mor som selv er noe umoden og strever fryktelig med sine egne problemer (kjeder seg så fælt). Når alt om MBH virkelig kom frem så tenkte jeg umiddelbart på MM. Det er klart foreldre spiller en rolle. Faren er vel også en turbulent type? Så jeg skjønner at det spiller mye inn. Men mor har noe makt. Jeg kan ikke se at hun har brukt den klokt. Hun har vel unnet han å ha det gøy.

I MM sitt brev til pressen på MBHs 18-årsdag, så skrev hun at både lærere og andre foreldre hadde uttrykket bekymring for MBH. Mens hun selv  fastslo at MBH var en sjeldent nydelig gutt med et åpent blikk. 

Du lurer på om MBHs far også var en turbulent type. Det er ingen tvil om at Borg Høiby-familien er svært belastet. MM sin far Sven O Høiby var sterkt alkoholisert. MM hadde et svært utagerende liv med festing og narkotika før hun møtte HM. MBH sin far har sittet i fengsel for vold, fyllekjøring og narkotika. Og MBHs onkel er også straffedømt. Så dette var åpenbart en ekstremt upassende gjeng å smelte inn i den norske kongefamilien.

Nymerïa skrev (35 minutter siden):

Nettopp. Og jeg tror det er unødvendig å prøve å finne syndebukker. MM kjører sitt eget løp.

MM fremstår ekstremt utakknemlig og egenrådig. En fattig og uutdannet alenemor med dårlig rykte som finner en ekte drømmeprins. Siden hun møtte ham, så har hun levd et hyperprivilegert drømmeliv som resten av den norske befolkningen bare har kunnet drømme om. Og slik har hun takket sin mann og kongehuset.

I mange år fremsto hun som en lutrygget, rolig dame som kosa seg med veving og salmer, samtidig som hun altså pleiet sitt nære vennskap med en straffedømt pedofil overgriper og la ut om hvordan hun kjedet seg i kongelige bryllup, nattrøykte mens legen fant skygger på lungene hennes  og vurderte nakne damer som wallpaper for sin 15 år gamle sønn. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
velociraptor skrev (49 minutter siden):

Håper ikke, siden det da så ut til at kun Rødt og SV ville avvikle monarkiet… Så da håper jeg de andre partiene ikke har visst?

Det ser dessverre ikke sånn ut. Det er flere alternativer her, og ingen av dem er positive. Er han enig med og støtter henne? Bryr han seg ikke? Er han manipulert og undertrykket av henne? Uansett er det svært uheldig.

Et alternativ, gitt at man faktisk nå synes at MM har gjort noe ugreit her er jo å si «oj, dette endrer på ting, nå som dette kommer frem i lyset trekker jeg tilbake min tidligere støtte til henne».

Takk som byr. Endret mening fordrer at de nye opplysningene knyttet til Epstein påvirker tidligere syn på alt fra kronprinsparets håndtering av MBH-saken til kronprinsessens helse og madrasskjøp, noe jeg ikke har forutsetninger for å vite enda. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Jennyfromtheblock skrev (På 31.1.2026 den 16.05):

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 27
  • Nyttig 14
Skrevet
Susanne skrev (8 minutter siden):

Det er kanskje litt stygt sagt det her, men jeg skjønner helt ærlig ikke hva kronprinsen ser i den dama

Men ikke bare det. Tror hun er utnyttet av Epstein også. Han får stjerner i øynene av ordet "princess". Tror ikke det var hennes utrolige personlighet som var utslagsgivende...og hun har tydeligvis gått rett på hans evner til å sjarmere og få det til å tro at du er veldig spesiell.

Litt mange med dårlig fungerende instinkter samlet på ett sted må jo gå gærent...

• Liker 17
  • Nyttig 8
Skrevet
Nymerïa skrev (22 minutter siden):

Det henger ikke på greip at hun ikke har visst. Hun har jo kjent han svært godt, venninnen er journalist, vaktene hennes må ha sjekket hvem han var, det var offentlig kjent på tidspunktet osv osv. Dette har hun visst. 

Kan faktisk ikke tenke meg noe annet. Og hun har jo i tillegg brukt Google og sagt at "det ikke så så bra ut". Hva annet enn akkurat dette er det som ikke så så bra ut, i så fall? 

• Liker 11
Skrevet
Kelsi skrev (5 minutter siden):

Jeg reagerte også på språket. Selv om handlingene hennes i seg selv er kritikkverdige, sier det skriftlige språket hennes mye om henne. Jeg synes rett og slett ikke at en slik formulering er verdig en kongelig. Dette er altså en person vi skal omtale som Hennes Kongelige Høyhet. 

I dokumentene kan vi lese at hun blir beskrevet som «a mess», «twisted», og ikke en typisk kongelig. 
Jeg undret på hva det legges i at «Mette is a mess!»? 

På ville veier! 

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

I dokumentene kan vi lese at hun blir beskrevet som «a mess», «twisted», og ikke en typisk kongelig. 
Jeg undret på hva det legges i at «Mette is a mess!»? 

På ville veier! 

Må jo ha noe med det som står om «substance» å gjøre antakelig.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (7 minutter siden):

Det var mange som ikke skjønte det den gang han nylig hadde truffet henne heller. Han var en populær fyr blant mange kvinner i passende alder den gang husker jeg. Tror nesten han kunne velge fra øverste hylle. 

HM kunne fått akkurat hvem han ville, så går han hen og finner seg en enslig mor med en historie som ikke er kongelig verdig.

Undres om HM noen gang har angret på å dratt det mennesket inn i livet sitt med tanke på alt rundt Marius og nå selveste MM selv også. Det er vel flere årsaker til at MM drar på tur akkurat nå. Jeg blir ikke overrasket om vi en dag leser at de skal skilles. Helt ærlig, så håper jeg det skjer for vi trenger ikke MM og hun egner seg ikke som kongelig.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Kan faktisk ikke tenke meg noe annet. Og hun har jo i tillegg brukt Google og sagt at "det ikke så så bra ut". Hva annet enn akkurat dette er det som ikke så så bra ut, i så fall? 

Det gir ikke mening. Og selv om vi ser bort fra Google søket så holder ikke forklaringen. Hvis jeg hadde blitt dømt for noe og mediene hadde skrevet om saken med mitt navn, så hadde vennene mine hørt om det. Noe annet er ikke mulig. Selv om de ikke hadde lest nyheter så ville jo andre nevne det. "Så leit med Nymeria. Går det bra med henne?" "Er Nymeria ferdigsonet nå?" "Du kjenner hun Nymeria som ble dømt for skattesvik, gjør du ikke det? Har hun begynt å jobbe igjen?"

Dette var en kjent person med en brennbar sak. Folk snakker.

• Liker 15
Skrevet
Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

HM kunne fått akkurat hvem han ville, så går han hen og finner seg en enslig mor med en historie som ikke er kongelig verdig.

Undres om HM noen gang har angret på å dratt det mennesket inn i livet sitt med tanke på alt rundt Marius og nå selveste MM selv også. Det er vel flere årsaker til at MM drar på tur akkurat nå. Jeg blir ikke overrasket om vi en dag leser at de skal skilles. Helt ærlig, så håper jeg det skjer for vi trenger ikke MM og hun egner seg ikke som kongelig.

Når man står midt i det, tror jeg ikke det er så lett å reflektere over det ene eller det andre. Han har tross alt levd det gifte livet med henne, og ting skjer ikke i et vakuum. Det er først når (hvis) man får ting på avstand at det blir lettere å reflektere over "hva hvis" eller "burde heller" osv.

• Liker 5
Skrevet
Natttåke skrev (1 time siden):

Genrelt er det ikke bestandig vi kan si unnskyld, så er alt glemt. Her er en salig blanding av overgrep, mørke og skyggelegging, og å leve to liv. 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrOylX/mette-marits-mejl-till-epstein-trakigt-brollop

ett mejl från 2012 skriver kronprinsessan om ett ”tråkigt bröllop”.

”Det var som i en gammal film, där man vet att karaktärerna inte kommer att finnas med särskilt länge”, skriver hon till Epstein.

Mejlet skickades bara timmar efter att Mette-Marit deltagit i Luxemburgs arvstorhertig Guillaume och Stéphanie de Lannoys bröllop.

Bland gästerna fanns även delar av den svenska kungafamiljen, däribland kung Carl XVI Gustaf och drottning Silvia.

Du sier ikke sånt. du er landets kronprinsesse.

Såpass ja 😳🤮

• Liker 7
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Det gir ikke mening. Og selv om vi ser bort fra Google søket så holder ikke forklaringen. Hvis jeg hadde blitt dømt for noe og mediene hadde skrevet om saken med mitt navn, så hadde vennene mine hørt om det. Noe annet er ikke mulig. Selv om de ikke hadde lest nyheter så ville jo andre nevne det. "Så leit med Nymeria. Går det bra med henne?" "Er Nymeria ferdigsonet nå?" "Du kjenner hun Nymeria som ble dømt for skattesvik, gjør du ikke det? Har hun begynt å jobbe igjen?"

Dette var en kjent person med en brennbar sak. Folk snakker.

Nemlig! Nei, denne "jeg var ikke klar over"-greia holder bare ikke vann...

• Liker 8
Skrevet
Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Nei, det gjør hun så absolutt ikke. Etter de siste avsløringene nå så vil jeg faktisk si at både hun og den voldsmannen hun har til sønn er en regelrett skam for kongehuset. Jeg synes oppriktig synd på kongeparet. HM burde skamme seg for hvordan han har latt henne dure på. 

• Liker 15
  • Nyttig 18
Skrevet

MM har jo tydeligvis gått rundt med tidenes skyggelapper 😂 Ikke ANT noenting om hvordan Epstein er, ikke ANT noenting om hvordan MBH er...

eller...? 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (41 minutter siden):

image.thumb.png.e3761c7318472192a0ed125c214405ce.png

😳 😳 😳 😳

Ikke mye kongelig verdighet å spore der i gården. Lurer forresten på hvordan "hennes egne" i de kongelige kretser tar disse nyhetene? Det er for eksempel riktig så uspiselig at hun ber sin gode, pedofilidømte venn om å komme og redde henne siden hun kjeder seg så voldsomt blant de kongelige.

• Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet
Kvinne31 skrev (3 minutter siden):

MM har jo tydeligvis gått rundt med tidenes skyggelapper 😂 Ikke ANT noenting om hvordan Epstein er, ikke ANT noenting om hvordan MBH er...

eller...? 

Hun tenker sikkert at bare man lyver om noe tilstrekkelig mange ganger, så blir det til slutt en sannhet. 

• Liker 12
Skrevet (endret)
Reisejenta skrev (5 minutter siden):

Nei, det gjør hun så absolutt ikke. Etter de siste avsløringene nå så vil jeg faktisk si at både hun og den voldsmannen hun har til sønn er en regelrett skam for kongehuset. Jeg synes oppriktig synd på kongeparet. HM burde skamme seg for hvordan han har latt henne dure på. 

Tror du HM visste noe om disse private mailene? Eller, innholdet i dem? Jeg er litt usikker på om han har visst omfanget.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...