Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
AprilLudgate skrev (5 minutter siden):

Inn med teskje:

Den mailen hun sendte med at hun hdde googlet han og det ikke så bra ut med en smiley (den var salatplask): det var FØR hun lånte kåken med venninne i 4 dager? 

Ja, denne mailen skrev hun i 2011. Hun avsluttet sitt nære vennskap med pedofile Epstein en gang i 2014.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Det er fint å ikke drive brukerdebatt og å spekulere i andres følelser. 

Jeg vet at jeg regnes som fanklubb - selv om jeg hele tiden har hevdet at alle skal stå til ansvar for EGNE  handlinger, og ikke stilles til ansvar for andres. Jeg har også vært åpen om mine meninger om at verken dialekt eller valg av frisyre har noe som helst med egnethet for et verv eller en posisjon å gjøre.

Nå kommer det for en dag at det har vært utvist svært dårlig dømmekraft og ditto rolleforståelse av MM i valg av omgangskrets, og da tenker jeg at den som har utvist dette, nemlig MM, må stå til ansvar for valgene som er gjort, og valgene som IKKE er gjort. Akkurat som hennes voksne sønn er ansvarlig for valgene han har gjort over lang tid.

Dette er krise for kongehuset og krise for MM og helt sikkert for ekteskapet til HM og MM. Jeg tenker at krav om å strippes for titler slik det skjedde i UK, er å dra den langt - det er forskjell på å ha hengt sammen med og å ha deltatt i overgrep . hvilket det (i hvert fall hittil) ikke er noe dokumentasjon på at har skjedd.

Jeg misunner virkelig ikke noen i Kongehuset og staben deres nå - dette er en stor krise og jeg er spent på hva som skjer videre her.

Jeg håper barna deres har god hjelp rundt seg. 

Tenker også på barna, dette må være vanskelig for dem. 

• Liker 6
Skrevet
Natttåke skrev (1 time siden):

Jeg har aldri sett kronprinsen så preget som da han sa mm skulle reise bort. #Ikkemindronning

Nå nylig? Beklager, har ikke fått med meg noen slike videoer i avisene..

Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (5 minutter siden):

Ja, vi er litt som ungene og nissen.  

Leste en mail at hun ankommer med et am airlinesfly sent på kvelden og møter security`n sin der. Hun spesifiserer i neste setning i mailen til assistenten til JE (2012) at hennes security skal bo på et hotell i Palm Beach mens hun selv skal bo hos JE. Makes sense? 

Man kan ko spekulere. HM var ikke med?

• Liker 7
Skrevet
Eyr skrev (23 minutter siden):

Kanskje denne «reisen» til MM handler om mer enn bare rettsaken…

Den tanken har streifet meg også. At skattebetalerne skal finansiere en reise hvor hun i praksis rømmer bort fra virkeligheten i flere uker mener jeg er helt uakseptabelt. Skal si det er lettvint å være kronprinsesse, også økonomisk sett. Hun bare gjør akkurat som hun vil, åpenbart. 

• Liker 18
  • Nyttig 17
Skrevet
Gulline skrev (14 minutter siden):

Se og Hør har en interessant artikkel om saken:

https://www.seher.no/kongelig/en-varslet-katastrofe/84171088

Nettopp. Og jeg tror det er unødvendig å prøve å finne syndebukker. MM kjører sitt eget løp.

Sitat

Det har tidligere vært gnisninger mellom politi og kongelige om valg på grunn av deres egenrådighet. 

Hoffet må ha blitt advart av politiet. Noe annet ville være en skandale. Kronprinsessen må i tilfelle ha gitt blaffen i advarslene, noe som er en enda større skandale.

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

La oss, med stor bekymring, slå fast at denne kvinnen har vært mor og referanseperson. Jeg er forferdet. 
Det er med sterk forundring at ikke verken kronprins eller slottet har hatt oversikt og styring på hva som ha fått lov til å foregå. 

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet

image.thumb.png.e3761c7318472192a0ed125c214405ce.png

😳 😳 😳 😳

• Liker 31
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

La oss, med stor bekymring, slå fast at denne kvinnen har vært mor og referanseperson. Jeg er forferdet. 
Det er med sterk forundring at ikke verken kronprins eller slottet har hatt oversikt og styring på hva som ha fått lov til å foregå. 

Noe sier meg at MM sitt valgspråk er "Ingen har noen med hva jeg gjør!"

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Avispapir skrev (På 31.1.2026 den 15.54):

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 6
Skrevet
Junijulia skrev (Akkurat nå):

Der kom du kort innpå. Med noe å kritisere som vanlig.

Ikke bit på.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Tilbake til denne tapeten/wallpaper med nakne damer hun ville at den da 15 år gamle Marius skulle ha. Særdeles spesielt. Men kan noen gi meg EN god grunn til hvorfor hun skulle nevne det for Jeffrey Epstein -  hvis hun ikke var fullstendig innforstått med hva som foregikk rundt på eiendommene hans? 
Det er da ikke normalt verken å foreslå sånt eller å lufte det med «venner»? Jeg får en virkelig dårlig følelse av den mailen. Det er litt sånn «blunk blunk».

Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å lese. Det er utaktisk av flere grunner, hun er mor til en gutt på 15 som hun burde la vær å nevne i den sammenhengen (nakne damer), hun bryr seg ikke om hva det evt gjør med hennes rykte, så da er hun altfor komfortabel med pedoen, og hvorfor skulle hun spørre ham? Hvis hun virkelig lurte på om det var inappropriate, burde hun kanskje spørre hans far eller stefar? Hva skal Epstein med den informasjonen å gjøre? Med mindre hun visste mer enn hun sier...?

• Liker 25
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

MBH er ikke som han er ut av det blå. Hun har garantert støttet mye av hans livsstil, hvem vet hvor hun egentlig synes grensen går. Og kanskje bedrevet litt "parenting by guilt", dvs synes synd på han som kommer inn i kongehuset på den måten og sliter litt med å finne sin plass. Kanskje har det vært andre ting også som vi ikke vet. Har han slitt på skolen i yngre år? Slitt sosialt? Blitt utnyttet for status? Alt dette spiller jo inn, og kan påvirke psyke og dermed utløse ulike strategier hos en mor som selv er noe umoden og strever fryktelig med sine egne problemer (kjeder seg så fælt). Når alt om MBH virkelig kom frem så tenkte jeg umiddelbart på MM. Det er klart foreldre spiller en rolle. Det er dessverre det som hører med foreldrerollen. Folk vil se på deg når de ser ungen din sin oppførsel. Og det med rette. Når de er unge så er de faktisk et produkt av omgivelsene, noe du har hatt ansvar for. Det er først senere at de er i stand til å rive seg løs fra det og gjøre endringer som de kan stå for selv.

Faren er vel også en turbulent type? Så jeg skjønner at det spiller mye inn. Men mor har noe makt. Jeg kan ikke se at hun har brukt den klokt. Hun har vel unnet han å ha det gøy.

Endret av Jennyfromtheblock
  • Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet
-Pusheen- skrev (10 minutter siden):

Ironisk:

"Som DNs politiske redaktør så treffende skriver: Det er bare et Google-søk unna."

Jauda : ) 

Det henger ikke på greip at hun ikke har visst. Hun har jo kjent han svært godt, venninnen er journalist, vaktene hennes må ha sjekket hvem han var, det var offentlig kjent på tidspunktet osv osv. Dette har hun visst. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (9 minutter siden):

"Det er mer enn dårlig dømmekraft", Harald Stanghelle

https://www.nrk.no/video/kongehusekspert--ubegripelig_ea1f6868-b842-4085-9783-a62aa93b9378

Shit, når han uttaler seg negativt da er det ekstremt negativt for Mette. Han er en tro monarkist og har vært forsiktig med kritikk av kongehuset selv de siste månedene der ML og DV har blitt kritisert. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (9 minutter siden):

image.thumb.png.e3761c7318472192a0ed125c214405ce.png

😳 😳 😳 😳

Her ser vi hvem hun virkelig er! Språket er grovt og dårlig, og hun forstår åpenbart at hun som kronprinsesse ikke kan kommunisere på denne måten. 

• Liker 25
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (22 minutter siden):

Her ser vi hvem hun virkelig er! Språket er grovt og dårlig, og hun forstår åpenbart at hun som kronprinsesse ikke kan kommunisere på denne måten. 

Ikke bare det, men dårlig attitude?

"I was fuming" fordi hun måtte betale. La seg trassig for å sove på gulvet bakerst i flyet!?!? I all verden....Høres ut som verste Karen på flyet jo.

Og "You would have found it amusing"? Ekle folk.

Føler at ekte kongelige ikke koser seg fullt så mye med å heve seg over andre og lage drama. Ikke de fremste representantene vi er vant til å se her i Norden i hvert fall, eller Storbritannia. De legger vel hele sin ære i å opptre korrekt og ydmykt til en hver tid, selv om gudene vet hva som skjer bak lukkede dører. Men at hun ikke gjør det en gang....jeg ser ingenting positivt rebelsk, eller stilig med dette.

Endret av Jennyfromtheblock
  • Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Det er kanskje litt stygt sagt det her, men jeg skjønner helt ærlig ikke hva kronprinsen ser i den dama

• Liker 25
  • Nyttig 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...