Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 hour ago, Annus horribilis said:

Har trålet over det jeg fant av Mette Marit i filene og det er virkelig sjokkerende. Vet ikke hvor jeg skal starte hen.

Ikke kan jeg skjønne at ekteskapet til HM og MM kan overleve dette. Aller minst at Mette Marit skal bli vår fremtidige dronning. 
Så mange fokuserer på overgrepene som skjedde på den øya. Men har ikke folk fått med seg hva som skjedde i huset hans på Palm Beach og i townhouset på Manhattan?

Mye person sensitivt materiale her. Men nå har ikke mediene noe valg. Kan ikke hysje ned dette. Spesielt når dette er info folk kan sjekke selv på nettet. Nå er det ikke lenger spekulasjoner men faktisk håndfast info. 
Om dette skjedde kort tid etter MM og HM giftet seg kunne man fatte dumskapen. Men her har altså Mette Marit gått "prinsesseskolen" i over et tiår. 

Hun har nok skulket veldig, veldig mye.

Kanskje trodde hun at undringskompetansen skulle holde her også? 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellie42 skrev (1 time siden):

Uff, håper ikke hun kommer tilbake til Skaugum.

Har jeg vært henne nå hadde jeg gått i kloster. I hvert fall tatt et lengre opphold for å kontemplere. Og jeg er ikke religiøs engang.

• Liker 7
Skrevet

Kanskje denne «reisen» til MM handler om mer enn bare rettsaken…

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
TigerK skrev (15 minutter siden):

Epsteins modus operandi var å knytte til seg mektige personer, for så å sette dem i «uheldige» situasjoner hvor de ble filmet m.m. Mektige venner er en ting;  mektige venner som man har uheldige bevis mot, er noe annet. Plutselig er deres makt blitt din makt.  

Derfor lurer jeg oppriktig på om ikke slottet har profesjonelle rådgivere blant de flere hundre ansatte?

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette handler ikke om dårlig dømmekraft, dette er valg som hun har gjort ganske så bevisst - fordi hun ønsket et luksusliv og pedofyren kunne tilby det.  Det er merkelig hvor lite kongehuset og den familien følger med på noe som helst generelt, de får jo aldri med seg hva som er nyhetssaker verken i Norge eller i verden. Hvordan kan noen som er så ufattelig dårlig opplyst skulle være beskytter for en organisasjon?

• Liker 22
  • Nyttig 11
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (Akkurat nå):

Men, hun gjentar jo i det uendelige at hun er "the rebellion", og "mature is for grown-ups" mens JE faktisk prøver i et skriv å fortelle henne at det ligger hos henne, at hun har alle muligheter til å ta tak og kan klare det og må få orden på seg selv og livet sitt. Her er faktisk overgriperen den voksne, mens hun, mor til tre barn, inkl en datter, en kommende dronning, den som fortsatt sitter med beina i lekegrinda med sneipen i kjeften og klager på livet sitt.

JE var aldri into voksne damer, han likte "barely legal", som har hatt huset fullt av skrapfattige øst-europeere de siste årene og ikke orker å høre på en overprivilegert voksen cry baby lengre, sender henne et godt svar. Da reiser hun tilbake til Oslo og Norge og HM igjen. Romantiseringen tar slutt for en periode og rebellen roer seg ned etter noen gode måneder "for å finne seg selv".  

Mens vi blir servert vev, litteratur og salmer. Det blir for dumt 😂

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Derfor lurer jeg oppriktig på om ikke slottet har profesjonelle rådgivere blant de flere hundre ansatte?

De er kun rådgivere. De kan ikke tvinge noen til å følge rådene de gir. Sikkerhetstjeneste har sikkert også kommet med sin vurdering. Alle parter har helt sikkert vært klar over at Epstein var dømt for overgrep. Men MM gjør som hun vil. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
Rastebenk skrev (17 minutter siden):

MM skal ha hatt et VELDIG nært og tillitsbasert vennskap med Jeffrey Epstein for å komme med så hårreisende uttalelser!

Helt enig med deg i den vurderingen. En slik uttalelse er uhørt, uakseptabel og fullstendig utillatelig. Den viser at hun mangler, ikke forstår, hva det innebærer å opptre som medlem av kongehuset.
Hun viser seg frem som et simpelt menneske ved en slik opptreden. 

Hennes uttalelse bør sendes til Luxembourg Times. Det skal jeg faktisk gjøre. Fint om flere også gjør det. 

• Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet
Rastebenk skrev (25 minutter siden):

MM skal ha hatt et VELDIG nært og tillitsbasert vennskap med Jeffrey Epstein for å komme med så hårreisende uttalelser!

Lukter vi midtlivskrise? 

Er HM i overkant "vanilje" for henne?

• Liker 6
Skrevet
Bacteria skrev (10 minutter siden):

Har jeg vært henne nå hadde jeg gått i kloster. I hvert fall tatt et lengre opphold for å kontemplere. Og jeg er ikke religiøs engang.

Hvor er hun på ferie egentlig? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Se og Hør er på ballen. 

«Se og Hør ble i 2013 felt av Pressens Faglige Utvalg for å trykke bilder fra en ferie på St. Barts i Karibien.

Nå viser det seg at kronprinsparet møtte Epstein på gaten under det samme oppholdet. Kan dette karakteriseres som privat?» 

https://www.seher.no/kongelig/en-varslet-katastrofe/84171088

Og de hadde med seg alle barna. 

https://www.seher.no/kongelig/dro-pa-hemmelig-badeferie/64451235

«2. juledag reiste kronprins Haakon (39) og kronprinsesse Mette-Marit (39) med barna Marius (15), prinsesse Ingrid Alexandra (8) og prins Sverre Magnus (7) til paradisøya St. Barts i Karibien.» 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet
Junijulia skrev (7 minutter siden):

De er kun rådgivere. De kan ikke tvinge noen til å følge rådene de gir. Sikkerhetstjeneste har sikkert også kommet med sin vurdering. Alle parter har helt sikkert vært klar over at Epstein var dømt for overgrep. Men MM gjør som hun vil. 

Ja, nettopp. Hun gjør som hun vil - kaller det vel privat og da har ingen noe med hva slags forbindelse hun har hatt til den pedofile finansmannen. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Inn med teskje:

Den mailen hun sendte med at hun hdde googlet han og det ikke så bra ut med en smiley (den var salatplask): det var FØR hun lånte kåken med venninne i 4 dager? 

Jessufader, leser på NRK nå om mail og da lpn av bolig i etterkant OG «du må være med på shopping på Prada».

Går det an? 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette er i ferd med å gå så fort at slottet sliter med å komme seg ut forran problemene.

Nå må noen ta tak. HM eller Harald. Klare ting må sies, man kan ikke tie dette ihjel.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
Natttåke skrev (37 minutter siden):

Genrelt er det ikke bestandig vi kan si unnskyld, så er alt glemt. Her er en salig blanding av overgrep, mørke og skyggelegging, og å leve to liv. 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrOylX/mette-marits-mejl-till-epstein-trakigt-brollop

ett mejl från 2012 skriver kronprinsessan om ett ”tråkigt bröllop”.

”Det var som i en gammal film, där man vet att karaktärerna inte kommer att finnas med särskilt länge”, skriver hon till Epstein.

Mejlet skickades bara timmar efter att Mette-Marit deltagit i Luxemburgs arvstorhertig Guillaume och Stéphanie de Lannoys bröllop.

Bland gästerna fanns även delar av den svenska kungafamiljen, däribland kung Carl XVI Gustaf och drottning Silvia.

Du sier ikke sånt. du er landets kronprinsesse.

Jeg blir flau som nordmann av dette. Og jeg lurer litt på hvordan Kongen forholder seg til det hvis han får det med seg. Bestemoren til denne Guillaume var hans søskenbarn. Har han tenkt å forsvare dette også på samme måte som han har forsvart alt annet hun har gjort?

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Dette er i ferd med å gå så fort at slottet sliter med å komme seg ut forran problemene.

Nå må noen ta tak. HM eller Harald. Klare ting må sies, man kan ikke tie dette ihjel.

Ja, nå har de tiet ihjel Marius sine ofre og nå dette🤯 Nå er det nok! Nå må dem snakke! 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

«Større åpenhet fra de kongeliges egen side, og ikke minst fra deres hjelpere ved det kongelige hoff, kunne ha forhindret denne skandalen», skrev Ulf Andrè Andersen for hele seks år siden.

Haha, men men åpenhet velger man jo gjerne når man vil legge noe bak seg! Når man er klar for å erkjenne at noe er ille, og er trygg på at det ikke skjer igjen. 

Såklart de ikke har operert med åpenhet når dette er en vedvarende livsstil, når MM selv ikke ønsker at det skal endre seg. Når hun vet selv at hun trenger denne typen flukt fordi det er så "kjedelig" å leve som kongelig.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Korpsnerden skrev (På 31.1.2026 den 15.29):

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi står vel egentlig ved et veiskille, nå. Hvis selv DETTE ikke gjør at HM velger å distansere seg fra Mette, så vil det indirekte bety at han ikke ser situasjonen som problematisk. Og DET vil jo fortelle oss noe vesentlig om HANS moralske kompass!

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...