Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Beklager om dette har blitt luftet tidligere, men jeg lurer på en ting. For noen år siden var det mye rabalder rundt kronprinsparet etter det kom frem at de hadde bodd på en luksusyaht. Norsk presse ønsket å finne ut hvem eier av luksusyahten var. Kongehuset og kronprinsparet nektet å svare, og fremfor at saken døde hen fortsatte den i flere måneder. Tror dere at eieren av yahten kan ha vært Jeffrey Epstein?

Jeg husker ikke alle detaljer om den saken, men vil forsøke å lese meg opp.

Endret av FORFAR
  • Liker 20
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FORFAR skrev (1 minutt siden):

Beklager om dette har blitt luftet tidligere, men jeg lurer på en ting. For noen år siden var det mye rabalder rundt kronprinsparet etter det kom frem at de hadde bodd på en luksusyaht. Norsk presse ønsket å finne ut hvem eier av luksusyahten var. Kongehuset og kronprinsparet nektet å svare, og fremfor at saken døde hen fortsatte den i flere måneder. Tror dere at eieren av yahten kan ha vært Jeffrey Epstein?

Jeg husker ikke alle detaljer om den saken, men vil forsøke å lese meg opp.

Ikke mulig. Var den registrert på Cayman Islands, eller husker jeg feil da?

Skrevet
Kvittre skrev (1 time siden):

Høres litt rart ut at han trengte å bruke MM for forbindelser ja. Lurer på begge veier, hva brukte han henne til? At hun fikk ferier, shopping på Prada og tannrens ( ? ) var jo sikker fint for henne og venninnen. 

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00715585.pdf

Han begrunner det selv med dette. Når det gjelder Epstein så tror jeg ikke det er en tilfeldighet at han beskriver girls og people som to forskjellige ting.

image.png.f466a085790a049a460fc7342f9c0d23.png

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (3 minutter siden):

Det er ingenting som tyder på at Tøffel Haakon, jeg mener Kronprins Haakon, kommer til å skille seg fra MM. Det er bare ren ønsketenkning fra alle de som har satt seg godt inn i MBH-saken og Epstein Files. Og en eventuell avstemning omkring monarki eller republikk tror jeg dessverre at vi kan glane lenge etter. Verden er urolig og utrygg, og med både Putin og Trump på ktogsstien så anser sikkert Norgeseliten det slik at tidenes mest dysfunksjonelle og moralsk forkastelige kongehus er å anse som et mindre problem. 

#ikkemindronning

Jeg har aldri sett kronprinsen så preget som da han sa mm skulle reise bort. #Ikkemindronning

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Rastebenk skrev (4 minutter siden):

Det er ingenting som tyder på at Tøffel Haakon, jeg mener Kronprins Haakon, kommer til å skille seg fra MM. Det er bare ren ønsketenkning fra alle de som har satt seg godt inn i MBH-saken og Epstein Files. Og en eventuell avstemning omkring monarki eller republikk tror jeg dessverre at vi kan glane lenge etter. Verden er urolig og utrygg, og med både Putin og Trump på ktogsstien så anser sikkert Norgeseliten det slik at tidenes mest dysfunksjonelle og moralsk forkastelige kongehus er å anse som et mindre problem. 

#ikkemindronning

Jeg har sagt at han bør skilles pga MM sin oppførsel rundt MBH, jeg! Dette med Epsteinfilene blir jo mer en.. tja, berømt sistespiker i en ganske ferdig-snekra, beiset, finslipt og rosemalingsdekortert kiste. 

Hun finnes ikke egnet. 

Hvis han ikke skiller seg, bør han i det minste trå ut av arverekken. 

Så lenge han er gift med MM, så egner ikke han seg som konge heller. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
missLynch skrev (2 minutter siden):

Haakon burde bli skikkelig adrenalinsint på kona nå. Synes synd på han. Han står jo til knes i dritt. Hvilket kvinnfolk får seg til å bli bestis med en serieovergriper?! Hva fikk hun ut av det? Dette er så sjokkerende at jeg ikke klarer mer, har hun levd et slags morbid dobbeltliv med boktog, snorklipping og AIDS-arbeid på den ene siden, og pleid kontakt med shady folk på den andre siden? Er det mer vi ikke vet? 

#ikkemindronning

Og hva visste HM? Ante han noe om denne omfattende og upassende kontakten MM hadde med denne pedofile overgriperen? Dette er jo et stort tillitsbrudd og en type utroskap hvis HM var helt uvitende om dette. 

Dette viser en helt ny og stygg side av MM man ikke kunne forestille seg. 

Det berømte SIM-kortet har jeg latt tvilen komme MM til gode, nå er jeg ikke så sikker mer, hun er skruppelløs.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
Natttåke skrev (4 minutter siden):

Ikke mulig. Var den registrert på Cayman Islands, eller husker jeg feil da?

Det stemmer at yahten var registrert på Cayman Islands.

• Liker 2
Skrevet
Rastebenk skrev (5 minutter siden):

#ikkemindronning

Hadde du vært like hard mot HM om han var kvinnen i dette forholdet? 

Det er like vondt for en mann å bli bedratt og emosjonelt mishandlet, som for en kvinne.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Javisst. Man har jo lenge visst om at filene kom til å bli sluppet, har jo vært snakk om det lenge.

Ja, jeg tenkte mest på da det var tematisert i 2019.

• Liker 2
Skrevet

Er det noen her som har greie på om det er noen automatikk i at MM blir dronning hvis HM blir konge? Jeg vet bare om paragrafen i grunnloven som sier at kongen bestemmer hvem som er prinser og prinsesser. Jeg tror ikke noen lover brytes hvis hun ikke blir dronning fordi mannen er konge, men jeg kan jo ta feil.

• Liker 6
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Er det noen her som har greie på om det er noen automatikk i at MM blir dronning hvis HM blir konge? Jeg vet bare om paragrafen i grunnloven som sier at kongen bestemmer hvem som er prinser og prinsesser. Jeg tror ikke noen lover brytes hvis hun ikke blir dronning fordi mannen er konge, men jeg kan jo ta feil.

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/2m0Xv/mette-marit-blir-dronning

Spørsmålene om Mette-Marits status og tittel ved giftermål og senere troneovertakelse har ifølge statsministeren ikke vært gjenstand for spesielle utredninger. Det har heller ikke spørsmålet om hvorvidt kronprinsen en dag skal overta tronen.

En selvfølge - Det regner jeg som en selvfølge. Vår grunnlov og vår statsskikk er klar på dette punktet. Vi har en arveprins som vil bli konge og hans ektefelle blir dronning. Det eneste som trengte en vurdering, var spørsmålet om kongen personlig måtte gi samtykke til ekteskap, eller om det var regjeringen. Dette har vi avklart, sa statsministeren.

Skrevet
Hirondelle skrev (2 minutter siden):

Jeg har sagt at han bør skilles pga MM sin oppførsel rundt MBH, jeg! Dette med Epsteinfilene blir jo mer en.. tja, berømt sistespiker i en ganske ferdig-snekra, beiset, finslipt og rosemalingsdekortert kiste. 

Hun finnes ikke egnet. 

Hvis han ikke skiller seg, bør han i det minste trå ut av arverekken. 

Så lenge han er gift med MM, så egner ikke han seg som konge heller. 

Jeg er helt enig med deg i at Haakon ikke egner seg som konge når han tviholder på MM og hennes sønn. Men aldri i livet at Haakon sier fra seg tronen, og aldri i livet at han skiller seg fra MM. Hun har åpenbart gjort nøyaktig som hun vil i alle år, mens han har tøflet etter.  

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (1 time siden):

Og tenk på edn 15 år gamle jenta som prøvde å svømme fra øya - men ble hentet inn igjen og tatt til fange og fratatt passet sitt:

https://www.nettavisen.no/nyheter/jente-15-forsokte-a-svomme-fra-sex-oya-til-jeffrey-epstein/s/12-95-3423910815

• Liker 8
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Hun bør holde seg langt unna kongehuset - og selvsagt ikke ha noen tittel eller apanasje. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå begynner også utenlandske medier å skrive om skandaliserte Mette, Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrOylX/mette-marits-mejl-till-epstein-trakigt-brollop

Det begynner å komme ut i tyske medier også, men foreløpig er det mest referert fra norske medier, og derfor ganske forsiktig. I Storbrittania er de mest opptatt av Andrew, naturlig nok. Der kommer det også mye stygt nå.

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet

Andrew og Mette. Nære venner av Jeff.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krinoline skrev (Akkurat nå):

Nå begynner også utenlandske medier å skrive om skandaliserte Mette, Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrOylX/mette-marits-mejl-till-epstein-trakigt-brollop

Det begynner å komme ut i tyske medier også, men foreløpig er det mest referert fra norske medier, og derfor ganske forsiktig. I Storbrittania er de mest opptatt av Andrew, naturlig nok. Der kommer det også mye stygt nå.

Så flaut for oss! Akkurat som vi ikke har hatt nok dritt om oss pga hvordan kongehuset har blitt. Min støtte går til Haakon og foreldrene. Selv om naive, tror jeg de er gode mennesker. 

• Liker 14
  • Hjerte 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...