Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
bitmog skrev (Akkurat nå):

Han ble dømt i 2008! Mette Marit googlet han i 2011. Make it make sense?! Selvfølgelig visste hun!!!

Ja nå for vi se beviset at hun har løyet hele tiden. Tilfeldig at hun trengte en ferie under sønnens rettssak?  Tilfeldig sønnens handlinger? Venter på gru på mere info😭 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Dersom skillsmisse kan det skje. Det er en annen situasjon og kong Harald sa vel da Mette Marit var fersk at man måtte holde muligheten åpen for skillsmisse, også i hans familie. Vi har en våken konge og dronning, selv om resten svikter.

Ved skilsmisse, ja. Jeg tror ikke det blir skilsmisse. Her er hovedfokus image, og det ser ikke bra ut at en kommende konge skiller seg seg fra sin lungesyke kone. Det ser ikke bra ut for ham uansett akkurat nå, og det er sikkert derfor han ser sliten ut. Skulle gjerne visst hvem han egentlig er. Mon tro om han har ryggrad.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

#ikkemindronning

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Om hun har mottatt penger fra han er det enda forbanna verre.

Herregud, hvor korte er disse folkene?

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (34 minutter siden):

Jeg synes synd i dem i den forstand at det må være et umenneskelig press nå. Men så er det jo dette med at MM selv er skyld i denne kontakten, og hvis hun innledningsvis ikke visste noe, så har hun altså hatt flere år med kontakt på seg til å finne ut av dette. Hvis hun ikke visste fra før, altså. Noe jeg ser på som helt usannsynlig. For hun snakker vel ikke kun med rådgiverne som i så fall har gjort en slett jobb ved å ikke informere, men hun har vel andre venner og bekjente og en annen omgangskrets enn bare Epsteins nettverk? Det må jo ha vært et eller annet menneske som har sagt at "hey, dette er uklokt, tenk deg om". 

Det må være grusomt å stå i offentlig skam og medieavsløringer til langt oppover ørene. Folk har fått PTSD av mindre, så jeg ser alvoret i akkurat det. 

Men ja, det må være veldig mange hun IKKE har hørt på i alt dette her, for at både hun, sikkerthetsfolk og rådgivere har visst - det er helt klart. Det har dermed vært et bevisst valg av henne å ha kontakt med han - hun skriver jo til og med at det ikke ser helt bra ut når man googler han. 

Jeg forstår virkelig ikke vurderingene hennes, og er på nytt i tvil om vurderingene hun har gjort ift sønnen. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Ja, fremstår som wallpaper på pcn? Ikke at det utgjør noen forskjell. "Is it inappropriate for a mother to suggest two naked women carrying a surfboard for my 15 yr old sons wallpaper ?" Ja, ganske, vil jeg si.

Fy faen. Sorry at jeg gjentar meg selv men jeg tenker på Marius. Plutselig var det ikke noe rart at han ble som han ble. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Annus horribilis skrev (8 minutter siden):

For å være brutal kunne jeg ikke brydd med katta i MM. All min sympati går til ofrene for monsteret Epstein og den heksa Ghislaine Maxwell. 
Alle sympati ord fra MM og HM både i denne saken og etter Marius sine overgrep er bare tomme falske ord. Handling betyr mer enn alt. 

Helt enig. Litt av en "tilfeldighet" hvordan kronprinsessen av Norge i årevis pleiet et nært og tett vennskap med en mann dømt for seksuelle overgrep mot mindreårige, mens den hyperprivilegerte sønnen hennes nå står tiltalt for 38 lovbrudd, inkludert 4 sovevoldtekter. Snakk om å anse seg selv som hellig og langt hevet over norsk lov!  For en stinkende drittpakke Haakon Magnus har dratt inn i det norske kongehuset.

Endret av Rastebenk
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
Pilaff skrev (2 minutter siden):

Ved skilsmisse, ja. Jeg tror ikke det blir skilsmisse. Her er hovedfokus image, og det ser ikke bra ut at en kommende konge skiller seg seg fra sin lungesyke kone. Det ser ikke bra ut for ham uansett akkurat nå, og det er sikkert derfor han ser sliten ut. Skulle gjerne visst hvem han egentlig er. Mon tro om han har ryggrad.

Jeg tror ikke nødvendigvis dette, men jeg kunne ønske han gfjorde det med å vise han er. Jeg tror monarkiet ville vunnet på det, ettersom mer og mer kommer frem.

Selv min kongevennlige venn avskaff dem i dag.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
FruR skrev (3 minutter siden):

#ikkemindronning

#ikkemindronning

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (9 minutter siden):

IMG_4693.thumb.jpeg.22e09b3de6b4f20cfabcd3ae05b5a44b.jpegIMG_4694.thumb.jpeg.c246da3d35e6d9c5ca68bd49583dfc86.jpegIMG_4695.thumb.jpeg.fdc00b1ade047ccf926d0537cb6bb5b2.jpegNår man blar litt rundt i disse e-postene så  danner det seg jo en bilde av en ganske «kort» kvinne som kjeder seg på offisielle oppdrag, ikke vil være i Norge og helst bruker tiden sin på private reiser til Karibia og Paris og Dubai, er opptatt av klær og shopping, elsker ville fester og dill. Hun omtales som «crazy», «twisted» og «a mess» - og det av selveste Epstein! 
Det er mye annet rart også, tydelig at de har en felles forkjærlighet for snuskete litteratur. Bøkene hun anbefalte ham skriver han at han godt skjønner hvorfor HUN liker, for det er «powerful images, nothing left to the imagination».

I tillegg fremkommer det at hun er involvert i et shady kjøp av eiendom i Dubai som skal gå igjennom et Epstein-selskap. Og de traff hverandre fysisk minst så sent som sommeren 2014.

🎯

Det er meget problematisk å se henne i rollen som fremtidig dronning. Det er like vanskelig å se henne fortsette i rollen som kronprinsesse i nåtid. 

Så da venter vi på en pressemelding fra slottet om at det er tatt ut separasjon mellom HM og MM. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (4 timer siden):

Det er så mye personlig informasjon at jeg ser ikke bort fra at UD eller noen ber det amerikanske justisdepartementet fjerne filene. For alt vi vet forlanger Trump penger for å gjøre det.

image.thumb.png.8037b465e61f9ca2996238a6e7a3263b.png

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00951170.pdf

Jeg lurer på om journalister i Norge laster ned for harde livet før det forsvinner.

I know it is silly to smoke 
It pulls me not only physically towards darkness 
Isn't it so telling that that I started smoking again exactly when I met him

Sier hun det er Haakon sin feil at hun begynte å røyke igjen 😬

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Frøkenfryden skrev (8 minutter siden):

Årets mest uheldig plasserte smiley😳 For en skandale alt dette er.😞

Ser for meg en bok med tittelen "Smileyen som veltet hele kongeriket" ved siden av storselgeren "Mitt liv som Durek" og "Omgitt av engler og sjamaner", plassert i bokhandleren i avdelingen "Europeiske kongehus".

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Det må være grusomt å stå i offentlig skam og medieavsløringer til langt oppover ørene. Folk har fått PTSD av mindre, så jeg ser alvoret i akkurat det. 

Men ja, det må være veldig mange hun IKKE har hørt på i alt dette her, for at både hun, sikkerthetsfolk og rådgivere har visst - det er helt klart. Det har dermed vært et bevisst valg av henne å ha kontakt med han - hun skriver jo til og med at det ikke ser helt bra ut når man googler han. 

Jeg forstår virkelig ikke vurderingene hennes, og er på nytt i tvil om vurderingene hun har gjort ift sønnen. 

Hun har blitt beskrevet som egenrådig og sta av sine nærmeste. 
Men dette? Trodde ikke en kronprinsesse kunne «farte» rundt å treffe folk på denne måten uten at de hun møter blir sikkerhetsklarert, i det minste vurdert av norsk etterretning, sikkerhetsvakter, hoffet eller hvem søren som står for dette. Og ingen satte foten ned? Jeg hopper over at hun selv skulle tatt den vurderingen, for det er jo en selvfølgelighet. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Jaimatadi skrev (2 minutter siden):

Fy faen. Sorry at jeg gjentar meg selv men jeg tenker på Marius. Plutselig var det ikke noe rart at han ble som han ble. 

Jeg vet ikke om hun faktisk mente dette, eller om det var et jækla dårlig forsøk på en spøk, men å være komfortabel nok med Epstein til å få seg til å skrive noe sånt uten å være "redd" for det profesjonelle ryktet sitt, sier noe om hvor hverdsgslig og intim sjarong de hadde seg imellom. Ellers tenker jeg at det er en helt merkelig forstyrrende ting å i det hele tatt tenke, "nakne damer og min 15-årige sønn". Nei. Bare, nei.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Annus horribilis skrev (23 minutter siden):

Har trålet over det jeg fant av Mette Marit i filene og det er virkelig sjokkerende. Vet ikke hvor jeg skal starte hen.

Ikke kan jeg skjønne at ekteskapet til HM og MM kan overleve dette. Aller minst at Mette Marit skal bli vår fremtidige dronning. 
Så mange fokuserer på overgrepene som skjedde på den øya. Men har ikke folk fått med seg hva som skjedde i huset hans på Palm Beach og i townhouset på Manhattan?

Mye person sensitivt materiale her. Men nå har ikke mediene noe valg. Kan ikke hysje ned dette. Spesielt når dette er info folk kan sjekke selv på nettet. Nå er det ikke lenger spekulasjoner men faktisk håndfast info. 
Om dette skjedde kort tid etter MM og HM giftet seg kunne man fatte dumskapen. Men her har altså Mette Marit gått "prinsesseskolen" i over et tiår. 

Bare en skilsmisse som mangler nå.

MM går neppe fra HM og HM holder vel ut med MM for syns skyld. 

• Liker 7
Skrevet
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

🎯

Det er meget problematisk å se henne i rollen som fremtidig dronning. Det er like vanskelig å se henne fortsette i rollen som kronprinsesse i nåtid. 

Så da venter vi på en pressemelding fra slottet om at det er tatt ut separasjon mellom HM og MM. 

Enig, jeg tror også at det kommer.

Tenk at det er mulig å fremstå så bortskjemt, privilegert, frekk og dum som et nek, samtidig. Snakk om shitshow. Det bør komme frem mer i media om saker som har vært lagt vekk også, både fra fortid og tiden ved kongehuset. Norsk presse har vært altfor snille. 

Kongehuset må bort, det er avlegs og latterlig.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 21
Skrevet
- Brian skrev (5 minutter siden):

Ser for meg en bok med tittelen "Smileyen som veltet hele kongeriket" ved siden av storselgeren "Mitt liv som Durek" og "Omgitt av engler og sjamaner", plassert i bokhandleren i avdelingen "Europeiske kongehus".

Smilyen var jo bare begynnelsen. Bare nå en time etter, har det blitt mye værre. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Krinoline skrev (2 minutter siden):

Norsk presse har vært altfor snille. 

Kongehuset må bort, det er avlegs og latterlig.

👍👍👍👍👍👍

dessverre tror jeg ikke det kommer til å skje. 

Man kvitter seg nok bare med henne, og så er liksom alt fint og rent og pent igjen 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...