Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor valgte hun å omgås Epstein? En pedofil serieovergriper av en gris? Av alle i verden så måtte hun bo i huset hans i 4 dager?? Hvor var rådgiverne? Dette er så kokkos at det ikke er til å fatte. 

Endret av missLynch
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Isild skrev (4 minutter siden):

Jeg tror også han velger det. Disse filene er nok ikke noe sjokk for han. MBH har heller ikke vært noe sjokk for han/dem. Det vanskelige "sjokket" er at alle trollene har sprukket. 

Ser for meg alvorlig og "ærlig" sit down med media og masse "veldig veldig vanskelig", "veldig alvorlig", "vi er ikke feilfrie, og her utviste kronprinsessen dårlig dømmekraft, men viste også at hun bare er et menneske". Blablabla om at familien står samlet i dette og at tilgivelse og raushet er viktig. 

Jeg vet ikke om jeg syns synd på dem eller ikke nå jeg. Det er nok forferdelig å stå i alt dette, det må være helt grusomt, men jeg vet ikke om jeg syns synd på dem. Jeg begynte å gjøre det, men jeg klarer ikke helt å få tak på moral og verdier der. Stoler ikke på dem. 

Jeg synes synd i dem i den forstand at det må være et umenneskelig press nå. Men så er det jo dette med at MM selv er skyld i denne kontakten, og hvis hun innledningsvis ikke visste noe, så har hun altså hatt flere år med kontakt på seg til å finne ut av dette. Hvis hun ikke visste fra før, altså. Noe jeg ser på som helt usannsynlig. For hun snakker vel ikke kun med rådgiverne som i så fall har gjort en slett jobb ved å ikke informere, men hun har vel andre venner og bekjente og en annen omgangskrets enn bare Epsteins nettverk? Det må jo ha vært et eller annet menneske som har sagt at "hey, dette er uklokt, tenk deg om". 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

Nettopp derfor burde de ha fortalt sannheten om omfanget med en gang, det er jo en helt uforståelig vurdering og ikke gjøre det når det er så mye dokumentasjon. 

Da hadde de avvæpnet filene lang mer, hvis de fra første stund var åpen.

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jeg synes synd i dem i den forstand at det må være et umenneskelig press nå. Men så er det jo dette med at MM selv er skyld i denne kontakten, og hvis hun innledningsvis ikke visste noe, så har hun altså hatt flere år med kontakt på seg til å finne ut av dette. Hvis hun ikke visste fra før, altså. Noe jeg ser på som helt usannsynlig. For hun snakker vel ikke kun med rådgiverne som i så fall har gjort en slett jobb ved å ikke informere, men hun har vel andre venner og bekjente og en annen omgangskrets enn bare Epsteins nettverk? Det må jo ha vært et eller annet menneske som har sagt at "hey, dette er uklokt, tenk deg om". 

Hun har vel vært like uangripelig som sønnen sin, tenker hun…. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Da hadde de avvæpnet filene lang mer, hvis de fra første stund var åpen.

Nettopp. 

• Liker 4
Skrevet
Hirondelle skrev (Akkurat nå):

Hun har vel vært like uangripelig som sønnen sin, tenker hun…. 

Vet ikke hva hun har tenkt, men hun kan hvert fall ikke ha tenkt at dette kan komme ut en dag... Men så naiv kan man ikke være når man har årevis lang kontakt med en dømt pedofil.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Har trålet over det jeg fant av Mette Marit i filene og det er virkelig sjokkerende. Vet ikke hvor jeg skal starte hen.

Ikke kan jeg skjønne at ekteskapet til HM og MM kan overleve dette. Aller minst at Mette Marit skal bli vår fremtidige dronning. 
Så mange fokuserer på overgrepene som skjedde på den øya. Men har ikke folk fått med seg hva som skjedde i huset hans på Palm Beach og i townhouset på Manhattan?

Mye person sensitivt materiale her. Men nå har ikke mediene noe valg. Kan ikke hysje ned dette. Spesielt når dette er info folk kan sjekke selv på nettet. Nå er det ikke lenger spekulasjoner men faktisk håndfast info. 
Om dette skjedde kort tid etter MM og HM giftet seg kunne man fatte dumskapen. Men her har altså Mette Marit gått "prinsesseskolen" i over et tiår. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Søker råd! skrev (3 minutter siden):

Hva er dette? Tilbyr han en 17-årig jente til Mette Marit?!?

Det er vanskelig å lese annerledes. ;/ 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Det ser ut til at det frislippes mer og mer nå som mediene føler at de har fått mer oversikt. Flere medier fokuserer blant annet på at det er usannsynlig at ikke MM var klar over JEs kriminelle bakgrunn. 

Venter i spenning på om det også frislippes skjermdumper om "MM is a mess", "Substances" osv. Det norske folket har rett på å få vite hva slags mennesker deres eget kongehus består av. 

Jeg tenker (håper) også at det er dette det går på. Mediene trenger å få oversikt over innholdet på det som er sluppet, er mye å gå igjennom. Ellers enig i at det er usannsynlig at hun ikke var klar over dette.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Annus horribilis skrev (2 minutter siden):

Har trålet over det jeg fant av Mette Marit i filene og det er virkelig sjokkerende. Vet ikke hvor jeg skal starte hen.

Ikke kan jeg skjønne at ekteskapet til HM og MM kan overleve dette. Aller minst at Mette Marit skal bli vår fremtidige dronning. 
Så mange fokuserer på overgrepene som skjedde på den øya. Men har ikke folk fått med seg hva som skjedde i huset hans på Palm Beach og i townhouset på Manhattan?

Mye person sensitivt materiale her. Men nå har ikke mediene noe valg. Kan ikke hysje ned dette. Spesielt når dette er info folk kan sjekke selv på nettet. Nå er det ikke lenger spekulasjoner men faktisk håndfast info. 
Om dette skjedde kort tid etter MM og HM giftet seg kunne man fatte dumskapen. Men her har altså Mette Marit gått "prinsesseskolen" i over et tiår. 

Jeg har faktisk ikke fått med meg så mye om det, hva handler det om?

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Jeg har faktisk ikke fått med meg så mye om det, hva handler det om?

Uh. Jeg orker ikke. Blir deprimert av det. Det mange jenteskjebner som har fått unngjelde her. Hele greia er superdeprimerende. 

• Liker 6
  • Hjerte 5
Skrevet
Annus horribilis skrev (Akkurat nå):

Uh. Jeg orker ikke. Blir deprimert av det. Det mange jenteskjebner som har fått unngjelde her. Hele greia er superdeprimerende. 

Æsj, fælt 💔

• Liker 2
Skrevet

Man burde starte en undertegningskampanje om at man må ta opp spørsmålet om republikk i stortinget igjen. Dette har gått alt for langt. Løgn, vold, voldtekter, pleiing av kontant med pedofile overgripere som man selv innrømmer ikke ser bra ut, for så mer løgn om hvor lenge dette varte.

Det er ikke et kongehus verdig. Nå må Harald slutte å sitte på hendene.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
bitmog skrev (1 minutt siden):

Vel.... Er nå ikke så sikker på at Kongehuset eller Mette Marit ikke kjente til han og hans historie jeg da..

Ifølge NRK googlet hun han i 2011 og innrømmet "Det ser ikke så bra ut" - dette er en privat e-post 

https://www.nrk.no/nyheter/kronprinsesse-mette-marit-innrommet-i-private-e-poster-at-hun-googlet-epstein-1.17750599

Med en smiley vel og merke...

Foto: Skjermbilde / Det amerikanske justisdepartementethttps://www.tv2.no/nyheter/googlet-deg-enig-i-at-det-ikke-ser-sa-bra-ut/18519181/

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Annus horribilis skrev (9 minutter siden):

Googlet du Mette Marit? Mette? 
Man får svært mange treff ved å google; Kronprinsessen 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi kan ærlig talt ikke ha en dronning som ikke hører på råd, ikke gjør som leger sier, ikke følger noen form for normal oppførsel ifm. kriminelle og en som ikke har nok ryggrad til å slutte å lyve om og om igjen.

Dette er ikke godt nok. Både på Epstein og hvordan de har håndtert varsler osv. mtp Marius.

Har ikke MM og HM noe moralkompass?

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
missLynch skrev (13 minutter siden):

Hvorfor valgte hun å omgås Epstein? En pedofil serieovergriper av en gris? Av alle i verden så måtte hun bo i huset hans i 4 dager?? Hvor var rådgiverne? Dette er så kokkos at det ikke er til å fatte. 

Det er skandaløst! Og den tonen de imellom? Det er nesten ikke til å fatte!

Måtte dette mennesket ALDRI bli dronning!

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Uff, håper ikke hun kommer tilbake til Skaugum.

Det gjør hun nok. Så skal de 140 menneskene i hoffet bruke år og evigheter på å pønske ut Plan Z for å få disse folkene til å virke spiselige. Blir sikkert en "åpen" og "ærlig" angre og grine-session på NRK, der de dårlige lungene får stor plass.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...