Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (29 minutter siden):

Psyken rakner nok fullstendig snart. Snakk om "dårlig timing" på sluppet av disse filene, når rettssaken starter snart. Tro om de som er nevnt i filene, har fått en heads up om at de kom til å komme.

Dette er så Clusterfuck som noe kan bli. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Som noen nevnte over her, og som jeg også la merke til, han så helt ferdig ut da han møtte pressen sist og snakket om rettssaken. Spørs om han allerede da visste hva som kom til å skje, evt hva som sto i filene. Men hvis ikke - han må ha det sinnssykt vanskelig nå. 

Jeg så ikke intervjuet, men det er klart at de nok er blitt advart om dette på forhånd. Og det gir jo mer mening til at madammen stikker på ferie til ukjent sted. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Som noen nevnte over her, og som jeg også la merke til, han så helt ferdig ut da han møtte pressen sist og snakket om rettssaken. Spørs om han allerede da visste hva som kom til å skje, evt hva som sto i filene. Men hvis ikke - han må ha det sinnssykt vanskelig nå. 

Skilmisse er det eneste som kan redde det her i mine øyne. Men nordmenn er utrolig naiv og vil bare se det som er enklest for de så du skal se at dette får null konsekvenser.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 25
Skrevet
Eyr skrev (Akkurat nå):

Skilmisse er det eneste som kan redde det her i mine øyne. Men nordmenn er utrolig naiv og vil bare se det som er enklest for de så du skal se at dette får null konsekvenser.

Tenker også på skilsmisse. Hun har tapt ansikt for alltid for mange. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

«(…) (except substance which till blows my mind.«

IMG_0015.jpeg

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at alt dette er adskillig bedre argumenter for dårlig dømmekraft og rolleforståelse, enn både dialekt og valg av hårfrisyre. 

og så kom denne publiseringen veldig brått på alle, så jeg tviler på at noen er varslet på forhånd. Antakelig var hensikten å få fokus vekk fra de store og alvorlige tingene som skjer i USA/Minnesota.

Det må være forferdelig flaut å bli konfrontert med dette. 

Politisk redaktør i Aftenposten skriver nøkternt og bra om dette i dag. https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/XM6JMn/hun-fikk-hjelp-med-tannlege-av-en-sexforbryter

Og så er det sånn at det hjelper ikke engang å ha verdens beste rådgivere, hvis man ikke lytter til og handler i henhold til rådene man får. En rådgiver har ikke myndighet til avgjørelsene de kongelige tar. 

Æsj, jeg har brukt min kvote på gratis tilgang, får ikke lest hele. 
Enig i at dette er langt bedre argumenter for dårlig dømmekraft, enn småplukk som dårlig klesstil og diverse annet pirk. Dette her kan vi jo alle enes om at er helt hull i hodet, og det er sjokkerende å faktisk lese svart på hvitt.

Det med rådgivere - nei, hvis man ikke gidder å høre på dem, så spiller det liten rolle hva de sier. Man skulle jo tro at både samvittighet og dømmekraft ville slått inn uansett, men ser ut som at det var andre ting som var viktigere. Lurer på hva som var motivasjonen til å opprettholde denne kontakten. Hadde han noe på henne? Hadde han noe å gi henne? Tannlege, tja, det kan man fikse selv. Er det en kode for noe? Blir rent konspiratorisk her, Epstein var en sleiping, så man vet jo faktisk ikke.

• Liker 6
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at alt dette er adskillig bedre argumenter for dårlig dømmekraft og rolleforståelse, enn både dialekt og valg av hårfrisyre. 

og så kom denne publiseringen veldig brått på alle, så jeg tviler på at noen er varslet på forhånd. Antakelig var hensikten å få fokus vekk fra de store og alvorlige tingene som skjer i USA/Minnesota.

Det må være forferdelig flaut å bli konfrontert med dette. 

Politisk redaktør i Aftenposten skriver nøkternt og bra om dette i dag. https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/XM6JMn/hun-fikk-hjelp-med-tannlege-av-en-sexforbryter

Og så er det sånn at det hjelper ikke engang å ha verdens beste rådgivere, hvis man ikke lytter til og handler i henhold til rådene man får. En rådgiver har ikke myndighet til avgjørelsene de kongelige tar. 

Jeg tror de visste, det intervjuet med HM på onsdag var helt hjerteskjærende å se på. Klart rettssak og alt er vanskelig for dem, men her var det noe mer, det slo meg med en gang. 

• Liker 8
  • Hjerte 4
Skrevet

Det er jo egentlig bare å legge sammen to og to her. Det er spesielt nok at en mor (og kronprinsesse) foreslår at den 15 år gamle sønnen skal ha fototapet med nakne damer på rommet sitt - men hvorfor spør hun en amerikansk forretningsmann om hva han mener om det, en som tilfeldigvis er kjent for orgier og misbruk av mindreårige…,

Hm. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Eyr skrev (2 minutter siden):

Det er vi enig i. Hadde jeg vært Haakon, hadde jeg faktisk ikke vært interessert i å prøve å redde et ekteskap som nå garantert kommer til å få lide. Fordi ens ektefelle har vært utrolig dum, korttenkt, vist dårlig dømmekraft og gud vet hva... Hadde aldri kunnet tilgi selv, hvert fall.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Hermegåsa skrev (3 minutter siden):

«(…) (except substance which till blows my mind.«

IMG_0015.jpeg

I alle dager

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Jeg så ikke intervjuet, men det er klart at de nok er blitt advart om dette på forhånd. Og det gir jo mer mening til at madammen stikker på ferie til ukjent sted. 

Det at hun tar en 7-ukers, er nok en kombinasjon av alt som skjer. Hvert fall nå, i tillfelle hun ikke visste om filene før i går.

• Liker 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (37 minutter siden):

De ser unektelig veldig nære ut..

IMG_0193.jpeg

Æsj!

• Liker 11
Skrevet
Rastebenk skrev (1 minutt siden):

MM og JE hadde åpenbart et nært vennskap. Nesten 1000 treff i Epstein Files. 

https://www.justice.gov/epstein/search

Screenshot_20260131_100632_Chrome.jpg

Skal godt gjøres å bortforklare, eller ufarliggjøre kontakten nå...

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
blvck skrev (2 minutter siden):

I alle dager

Også skal man ikke spekulere her, men man begynner jo å lure på hva som menes med dette😳

• Liker 14
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (4 minutter siden):

Det er jo egentlig bare å legge sammen to og to her. Det er spesielt nok at en mor (og kronprinsesse) foreslår at den 15 år gamle sønnen skal ha fototapet med nakne damer på rommet sitt - men hvorfor spør hun en amerikansk forretningsmann om hva han mener om det, en som tilfeldigvis er kjent for orgier og misbruk av mindreårige…,

Hm. 

What? 🤯

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (1 minutt siden):

MM og JE hadde åpenbart et nært vennskap. Nesten 1000 treff i Epstein Files. 

Og dette har hun løyet om til oss alle, pokker til kjerring! Jeg er mildt sagt sterkt provosert, og kan ikke se annet enn at dette må få store følger.

• Liker 12
  • Nyttig 15
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden):

Jeg tror de visste, det intervjuet med HM på onsdag var helt hjerteskjærende å se på. Klart rettssak og alt er vanskelig for dem, men her var det noe mer, det slo meg med en gang. 

Tror du har helt rett.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Det at hun tar en 7-ukers, er nok en kombinasjon av alt som skjer. Hvert fall nå, i tillfelle hun ikke visste om filene før i går.

Det er klart de har visst om filene. I mange måneder har vi kunne lest og høre at alt oppstyret Trump har skapt for seg selv de siste månedene er forsøk på avledning i forhold til Epstein-filene som snart skulle slippes. Klart MM har visst om dette. Spørsmålet er hvem andre som har visst om kontaktens intensitet. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (9 minutter siden):

Det er vi enig i. Hadde jeg vært Haakon, hadde jeg faktisk ikke vært interessert i å prøve å redde et ekteskap som nå garantert kommer til å få lide. Fordi ens ektefelle har vært utrolig dum, korttenkt, vist dårlig dømmekraft og gud vet hva... Hadde aldri kunnet tilgi selv, hvert fall.

For å være ekstremt kynisk, så ville kongehuset da også ha blitt kvitt store deler av problemstillingen omkring Marius Borg Høiby.

Endret av Rastebenk
  • Liker 21
  • Nyttig 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...