Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant og opplysende om Epstein i Aftenposten
bl.a. 
"Epstein bygget et omfattende nettverk av venner blant rikinger, mektige politikere og Hollywood-kjendiser. Det gikk rykter om at han omga seg med meget unge jenter. Nå er han beryktet for å ha utnyttet mange av dem seksuelt."

"Mange var imponert over Epsteins kunnskapsnivå på en lang rekke områder, viser dokumentene som ble offentliggjort forrige uke. Som ung studerte han matematikk og fysikk, men tok aldri noen avsluttende eksamen.
Selv kalte han seg en vitenskaps-filantrop. Før domfellelsen i 2008 donerte han over 9 millioner dollar til Harvard, viser en granskning eliteuniversitetet gjorde av seg selv i 2020. Han var der over 40 ganger og likte å tilbringe tid med ledende akademikere."

Hva lokket mektige mennesker til Jeffrey Epstein?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (44 minutter siden):

Og rød isaksen

Rød Larsen, ikke Rød Isaksen! 

"– En gang, da vi diskuterte Oslo-avtalene, plukket Jeffrey opp telefonen og ringte den norske diplomaten som styrte dem. Det førte til en livlig meningsutveksling, skriver Chomsky.
Her sikter han trolig til Terje Rød-Larsen, den tidligere norske statsråden og diplomaten. Han gikk av som sjef for tankesmien IPI i 2020 etter at hans koblinger til Epstein ble kjent."

Endret av enkefru
  • Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (8 minutter siden):

Ja, ser/vet det, men hun har jo fortsatt ansvaret for egne handlinger selv om mange andre også ble brukt. Og selv om man forstår hvorfor hun har forsøkt å dempe ned kontakten med han så er det jo ikke greit å ikke fortelle sannheten? Hun skal bli dronning og det handler om dømmekraft og tillit. 

Ja selvfølgelig har hun det. Det var derfor jeg sa at jeg husker godt hvordan anklagene mot han ble dysset ned. Og det var litt forvirrende. Klarte aldri helt å bikke over på hans side der. Men det bikket over til å boikotte filmene hans. Det var også flere som gjorde. Og fritt fra hukommelsen, så ble han da bare mer inn i veldedighet. Ser på det nå, var jo det værre. Mer tilgang til sårbare barn, og mer tilgang til makt eliten. 

• Nyttig 2
Skrevet
Annus horribilis skrev (4 minutter siden):

For dere som vil vite mer enn hva media legger ut:

https://www.justice.gov/epstein/search
Bruk søkeord Mette. Kan sikkert prøve andre søkeord. Det er MYE å gå gjennom. 

Takk

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Ja selvfølgelig har hun det. Det var derfor jeg sa at jeg husker godt hvordan anklagene mot han ble dysset ned. Og det var litt forvirrende. Klarte aldri helt å bikke over på hans side der. Men det bikket over til å boikotte filmene hans. Det var også flere som gjorde. Og fritt fra hukommelsen, så ble han da bare mer inn i veldedighet. Ser på det nå, var jo det værre. Mer tilgang til sårbare barn, og mer tilgang til makt eliten. 

Filmene hans? Du blander med Harvey Weinstein?

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Veldig enig med den som sa at dette er lakmus-testen på om pressen gjør jobben sin. Blir spennende å se fremover.

• Liker 19
  • Nyttig 10
Skrevet
enkefru skrev (5 minutter siden):

Rød Larsen! 

"– En gang, da vi diskuterte Oslo-avtalene, plukket Jeffrey opp telefonen og ringte den norske diplomaten som styrte dem. Det førte til en livlig meningsutveksling, skriver Chomsky.
Her sikter han trolig til Terje Rød-Larsen, den tidligere norske statsråden og diplomaten. Han gikk av som sjef for tankesmien IPI i 2020 etter at hans koblinger til Epstein ble kjent."

Får desverre ikke lesr, ser interessant ut.  Og riktig ut. Media dekning før og etter rundt tiden siste arrestasjon hadde kontakt. Er stor forskjell.

Nesten på nivå som om solveig kloppen skulle blitt arrestert for det samme. Egentlig. I dag vet man jo heldigvis bedre. Men det var vanskelig å tro. Spesielt iht hvordan media også hadde vært med å fremstille han nermest som en helgen og verdens helt

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Får desverre ikke lesr, ser interessant ut.  Og riktig ut. Media dekning før og etter rundt tiden siste arrestasjon hadde kontakt. Er stor forskjell.

Nesten på nivå som om solveig kloppen skulle blitt arrestert for det samme. Egentlig. I dag vet man jo heldigvis bedre. Men det var vanskelig å tro. Spesielt iht hvordan media også hadde vært med å fremstille han nermest som en helgen og verdens helt

Har du link til dette?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Pilaff skrev (5 minutter siden):

Veldig enig med den som sa at dette er lakmus-testen på om pressen gjør jobben sin. Blir spennende å se fremover.

Syns denne var verst av det jeg har lest så langt. 

Mette Marits e-post til Epstein 23. okt 2011:

" Googled u after last email. Agree didn’t look too good :) "

Dette var vel i starten av vennskapet dems? Hun googlet han. Hun visste altså hvem og hva han var i de årene de var omgangsvenner. Kvalmende. 

Har norsk presse skrevet noe om dette? Jeg har kun sett fokus på tannlegebesøk. 

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Skrevet
CeXNS skrev (2 timer siden):

«Is it inappropriate for at mother to suggest two naked women carrying a surfboard for my 15 yr old sons wallpaper»

»U are very charming u know»

Dette er altså eksempler på ting vår kronprinsesse skriver til Epstein. Hva sier det egentlig om kvaliteten på relasjonen? Det uformelle språket, innholdet. 

Dette er altså bare helt knusende for henne. Hele fasaden krakelerer. 

Når vi vet hva sønnen hennes er sikta for så er det veldig upassende ja .. ,, 😳 Og kan forklare en hel del …. 

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg fant en veldig rar mailutveksling mellom  Jeffrey og en kalt Boris. Nederst på side 12 dersom man søker "mette" i arkivene. Vet ikke om jeg kan quote det her engang, men det er veldig rart?

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Natttåke skrev (7 timer siden):

Nå har jeg også et annet perspektiv på at dette slippes nå

https://www.nrk.no/nyheter/stort-flertall-for-monarki-pa-stortinget-1.17745023

Likte spesielt at vi må bevare kongehuset for det er så bra og representerer nordmenn. Jeg for min del vil helst ikke representeres av noen som har pleid nært vennskap med en av verdens verste pedofile og som støtter/skjuler vold og narkotika. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Annus horribilis skrev (19 minutter siden):

Filmene hans? Du blander med Harvey Weinstein?

Usikker , ganske sikker på han og film. Men trekker det tilbake. 

Skrevet (endret)

En lenke som er blitt delt her før: https://www.dn.no/politikk/mette-marit/jeffrey-epstein/bill-gates/dn-erfarer-gates-stiftelsen-involvert-da-mette-marit-motte-jeffrey-epstein/2-1-717775

Dette er en lengre sak fra 2019 i DN som viser at Mette-Marit ble introdusert for Epstein gjennom noen i Bill and Melinda Gates Foundation. Kronprinsparet møtte Gates-ekteparet flere ganger på denne tiden, og kronprinsessen jobbet videre med Melinda Gates for å opprette en veldedig organisasjon for målrettede helsetiltak verden over. Bill Gates' forhold til Epstein er jo også velkjent nå og sterkt diskutert, også etter at nye filer har blitt tilgjengeliggjort det siste døgnet.

I følge saken i DN skal det ha vært noen i Gates-stiftelsen som introduserte MM for Epstein, med henblikk på finansiering av stiftelsens arbeid.

Det er imidlertid dårlig krisehåndtering av Slottet og kronprinsessen å ikke gå ut med alle detaljer i kontakten med Epstein da den først ble offentlig kjent. Det å tilsynelatende bli presset fra skanse til skanse og inn i et hjørne er den verste måten å håndtere slikt på.

Endret av Aricia
  • Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (4 minutter siden):

Dette var vel i starten av vennskapet dems? Hun googlet han. Hun visste altså hvem og hva han var i de årene de var omgangsvenner. Kvalmende. 

Beviser st hun visste alt om ham, selvsagt gjorde hun det, denne bør sendes VG med et kritisk spørsmål til hvorfor de ikke deler at hun visste alt om ham. Selv om hun sa at hun ikke ante noenting.
Den forklaringen hennes har skranglet siden den kom. Hun hadde jo ikke bodd i ødemarken uten netttilgang…

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Stargaze skrev (1 minutt siden):

Beviser st hun visste alt om ham, selvsagt gjorde hun det, denne bør sendes VG med et kritisk spørsmål til hvorfor de ikke deler at hun visste alt om ham. Selv om hun sa at hun ikke ante noenting.
Den forklaringen hennes har skranglet siden den kom. Hun hadde jo ikke bodd i ødemarken uten netttilgang…

Husker at hun sa at hun ikke visste om alvorlighetsgraden av hans handlinger eller noe sånt. Jeg tenkte den gang at det var en tynn unnskyldning.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå har jeg sagt "men NÅ kan det ikke bli verre" i to år, men jaggu… 

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (3 minutter siden):

Og det ille er at Mette Marits uttalelse fra Slottet i dag er:

"Jeg tar ansvar for at jeg ikke sjekket Jeffrey Epsteins bedre". 

Men her viser jo Epstein-filene at hun googlet han allerede i 2011 og likevel fortsatte å ha kontakt til 2013. 
Mette Marit lyver altså igjen med dagens uttalelse. Roter seg inn i et nett av løgner her. 
Har hun hukommelsessvikt? Ofte er det slik med folk som lyver mye at de roter seg inn i noe de ikke kommer seg ut av med troverdighet i behold. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet

Lurer på om Blåkors angrer litt i dag?

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...