AnonymBruker Skrevet 1. februar #1 Skrevet 1. februar Jeg er i uke 5 + 4, men de siste dagene har gravidsymptomene avtatt mye. Puppene er så og si tilbake til normalen, og jeg kjenner mye mindre kvalme og slapphet enn for to dager siden. Jeg tok en clearblue ukesindikator test i morges, og den viste 2-3 uker, selv om jeg er 23 DPO Jeg kjenner på kroppen min at utviklingen har stoppet opp. Ringte derfor fastlegen for å få dokumentert avtagende HCG-nivå med blodprøver. Jeg fikk beskjed om at kontoret ikke utfører disse analysene, og at positiv urintest = graviditet uansett. Siden dette veldig sannsynlig er MA, ønsker jeg: 1) Komme meg videre ved å få ut fosteret tidligst mulig. Ved forrige MA gjennomgikk jeg en svært smertefull medisinsk abort. Hvis jeg må vente, kan det være resten av fosteranlegget utvikler seg sånn at jeg må få ut mer rester enn nødvendig. Må jeg vente til uke 7-8 med tidlig UL før jeg får hjelp til medisinsk abort (til når man i teorien burde hørt hjerteslag)? Eller er det nok med dokumentasjon på avtagende HCG nivåer fra blodprøver? 2) Jeg ønsker dokumentasjon på enda et mislykket svangerskap. Vi har vært gjennom to mislykkede svangerskap tidligere, og vi ønsker derfor utredning for habituell abort. Vi har ingen barn fra før. Er det nok å vise bilder til legen av positive tester dersom kroppen ordner opp av seg selv nå? Eller må det være noen mer formelle bevis, f.eks blodprøver eller UL? Takknemlig for alle råd ❤️ Hilsen K32 Anonymkode: ffa56...fa6
AnonymBruker Skrevet 1. februar #2 Skrevet 1. februar Å mistenke ma allerede har du vel ingen grunn til. Spontanabort skjer ikke umiddelbart. Kan ta flere uker. Med MA så fortsetter også hcg å stige. Ville heller testet med noen dagers mellomrom med vanlig test. Du ser om det øker eller ei. Graviditetssymptomer går opp og ned. Jeg hadde knapt noen symptomer. Kun kvalme i uke 5 som gikk over Anonymkode: 226a2...8ac
AnonymBruker Skrevet 1. februar #3 Skrevet 1. februar Du vet jo ikke at har MA bare fordi du har mindre symptomer, det er jo vanlig. Rart å konkludere med det uten å ha vært hos lege. Anonymkode: b2e0a...fe3 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #4 Skrevet 1. februar Snakk om å ta sorgene på forskudd! Anonymkode: ca35b...445 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #6 Skrevet 1. februar Ts her. Takk for svar. Er det vanlig at alle symptomer avtar samtidig, før første trimester er over? Altså mye mindre kvalme, mindre slapphet og ømme pupper? Anonymkode: ffa56...fa6
AnonymBruker Skrevet 1. februar #7 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snakk om å ta sorgene på forskudd! Anonymkode: ca35b...445 Tja, har aldri hørt om at alle symptomer forsvinner samtidig før første semester. Men takk for konstruktivt svar TS Anonymkode: ffa56...fa6
pusevalpen Skrevet 1. februar #8 Skrevet 1. februar (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du vet jo ikke at har MA bare fordi du har mindre symptomer, det er jo vanlig. Rart å konkludere med det uten å ha vært hos lege. Anonymkode: b2e0a...fe3 Glemte AB, men dette er TS Hvordan kan få svar på dette det til lege når de ikke måler hcg fra blodprøver på legekontoret? Endret 1. februar av pusevalpen
AnonymBruker Skrevet 1. februar #9 Skrevet 1. februar Ta kontakt med privat fertilitetsklinikk og be om blodprøverekvisisjon fra dem. Det offentlige er helt udugelig, de har null sympati med hvor stor påkjenning det er å ha opplevd flere aborter. Siden du er såpass tidlig kan du også forsøke å følge med på hcg utviklingen via graviditetstester typen strimmeltest. Ved 23 dpo bør du ha en tydelig test strek. Er den svakere, kan det være et tegn på at det ikke går rette veien. Også vil jeg legge til helt til slutt at når du er såpass tidlig gravid, så trenger ikke symptomene stemme overens med om det går bra eller ikke. Kvalmen og slappheten kan ha skyltes noe helt annet. Anonymkode: 778ef...b6e 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #10 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Takk for svar. Er det vanlig at alle symptomer avtar samtidig, før første trimester er over? Altså mye mindre kvalme, mindre slapphet og ømme pupper? Anonymkode: ffa56...fa6 Ja, det går i rykk og napp Anonymkode: 8c792...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #11 Skrevet 1. februar Har du furst i nærheten, kan du gå dit og ta prøve. Trenger ikke rekvisisjon, men du må betale ekstra Anonymkode: 567d9...425 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #12 Skrevet 1. februar Alle mine symptomer forsvant, så jeg var overbevist om at jeg hadde en ny MA, men det sitter en frisk 3 åring ved siden av meg. Da jeg hadde MA derimot så hadde jeg alle symptomene for graviditet og var kjempe dårlig selv om fosteret ikke levde lenger. Så ikke ta sorgene på forskudd❤️ Anonymkode: b31bb...2e0 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar #13 Skrevet 1. februar pusevalpen skrev (1 time siden): Glemte AB, men dette er TS Hvordan kan få svar på dette det til lege når de ikke måler hcg fra blodprøver på legekontoret? Du vil jo se om testene blir svakere og negative til slutt. Anonymkode: cbf5b...677
AnonymBruker Skrevet 1. februar #14 Skrevet 1. februar Hei. Jeg hadde det akkurat slik for noen uker siden. Man blir så sjukt gaslighted!! Min magefølelse stemte. Jeg har vært gravid flere ganger tidligere og det stemte rett og slett ikke. Jeg fikk målt hcg som ikke doblet seg slik det skulle. Clearblue viste 3+ da jeg var 5+0. Lege mente prøvesvarene var fine men jeg fikk ta en til og den hadde enda mindre stigning. Han henviste meg til gyn pol pga tidligere MA og i uke 6+1 så vi såklart ikke embryo. Det ble tatt ny hcg og på fem dager hadde den bare steget fra 4375 - 4425. Lege på gyn mente det var håp fortsatt så hun satt meg opp på en kontroll 7+1 med påfølgende medisinsk abort dersom det ikke viser noe hjerteaksjon, men både plommesekk og fostersekk vokser slik det skal. Det ble medisinsk abort. Man skal ikke kimse med magefølelse. Gå privat ❤️ Anonymkode: d23ee...935 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar #15 Skrevet 1. februar Ps; med MA er ikke det sikkert testene vil bli svakere og svakere på lenge fordi fostersekk og plommesekk utvikler seg så kroppen registrerer ikke at det ikke er noe foster der. Mange går helt til ordinær ul i uke 12 før det blir oppdaget. Anonymkode: d23ee...935 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #16 Skrevet 1. februar pusevalpen skrev (6 timer siden): Glemte AB, men dette er TS Hvordan kan få svar på dette det til lege når de ikke måler hcg fra blodprøver på legekontoret? Du kan gå privat. Anonymkode: 8b553...025
AnonymBruker Skrevet 3. februar #17 Skrevet 3. februar Det er helt normalt at symptomer kan gå opp og ned, forsvinne helt, komme tilbake etc.. ved en MA vil hcg forsette å stige, så blodprøve vil ikke påvise MA sånn helt konkret. MA oppdages ved UL, noe som er litt tidlig enda. Mange SA er faktisk egentlig MA. Men det skjer av seg selv før man oppdager det på UL. Svært mange legekontor tar ikke hcg blodprøver, akkurat som du har fått svar om. Det er helt vanlig. Du kan vente og ta UL privat eller gi kroppen tid. Mangel på symptomer er ikke klassisk MA. Tvert imot egentlig. Selv ikke hatt noen symptomer utenom uteblitt mensen før magen poppet. Anonymkode: 17891...fec 1
pusevalpen Skrevet 4. februar #18 Skrevet 4. februar Tusen takk for svar alle sammen ❤️ Mange nyttige tips, og fine innspill her Jeg tok en ny ukesindikator test i morges, og den viste fortsatt 2-3 uker, til tross for at det er 25 DPO, og 8 dager siden samme test viste 2-3 uker for første gang. I tillegg har streken på de vanlige stav-testene blitt mye saktere tydelig enn ved tidligere graviditeter (jeg har kun testet med morgenurin). Overraskende nok, fikk jeg ta blodprøve for hCG-måling hos fastlegen i dag. Neste test blir på fredag, så da får jeg vite hvordan hCG stigningen er på mandag. Jeg kjenner dette blir en tung helg. Har en vond magefølelse, men får prøve å ikke gi opp håpet helt Hilsen TS 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar #19 Skrevet 4. februar så bra du får målt hcg stigning. Lykke til Anonymkode: bbb4b...0f0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå