Gå til innhold

Løs mage i 3 uker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært løs i magen daglig i 3 uker utenom fredag. Har typ kremaktig avføring en gang til dagen, ikke flytende. Lukter som et helvete av driten. Andre som har opplevd lignende?

Sliter med angst og engster meg mye, men går på do 1 gang om dagen, ikke 14. 

Anonymkode: cd029...dcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forsøk å røre ut en teskje potetmel i et halvt lite glass med vann og drikk. Rør og rør mens du drikker, slik at du får i deg alt potetmelet, potetmelet legger seg fort i bunnen av glasset. 

Det binder magen slik at tarmfloraen får tid til å komme i balanse igjen. Works as a charm. 

Anonymkode: 24b0e...d92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Forsøk å røre ut en teskje potetmel i et halvt lite glass med vann og drikk. Rør og rør mens du drikker, slik at du får i deg alt potetmelet, potetmelet legger seg fort i bunnen av glasset. 

Det binder magen slik at tarmfloraen får tid til å komme i balanse igjen. Works as a charm. 

Det kan jeg prøve ja. Har du opplevd det samme?

Spiser du som normalt i tillegg eller mild mat som loff banan pasta ris kylling ol?

Kan nevne at jeg ikke hadde magesjau på forhånd, ble plutselig bare løs etter en bytur (1 år siden sist) og er det enda...

Skrevet

Hva spiser du og drikke du?

Har du prøvd imodiun eller idoform 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Hva spiser du og drikke du?

Har du prøvd imodiun eller idoform 

Spiser helt normal mat; husman knekkebrød, snøfrisk vanlig gulost eller makrell som pålegg, banan, brød 60% grovt, gulrøtter agurk paprika osv. Vanlig middagsmat, hatt kylling stort sett. Drikker kaffe, ca 2 kopper daglig da jeg ammer. Ikke prøvd imodium pga amming, tok idoform noen dager for å se om det hjalp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Spiser helt normal mat; husman knekkebrød, snøfrisk vanlig gulost eller makrell som pålegg, banan, brød 60% grovt, gulrøtter agurk paprika osv. Vanlig middagsmat, hatt kylling stort sett. Drikker kaffe, ca 2 kopper daglig da jeg ammer. Ikke prøvd imodium pga amming, tok idoform noen dager for å se om det hjalp.

Man må gjerne ta idoform mer enn noen dager :) Men du kan like gjerne drikke biola eller spise yoghurt som å ta de kapslene.

Du har nok en ubalanse i tarmfloraen, men jeg ville ikke kalt det løs mage når du bæsjer 1 gang om dagen. Ellers kan du prøve blåbærsaft eller risvann.

Anonymkode: bdf31...f90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det kan jeg prøve ja. Har du opplevd det samme?

Spiser du som normalt i tillegg eller mild mat som loff banan pasta ris kylling ol?

Kan nevne at jeg ikke hadde magesjau på forhånd, ble plutselig bare løs etter en bytur (1 år siden sist) og er det enda...

Jeg spiser helt normal mat. 

Har opplevd lignende før ja. Funker fint med potetmel. Går man lenge slik får ikke bakteriefloraen i tarmene tid til å komme i balanse igjen og så blir det en ond sirkel. Har fikset mang en mangesjau både hos meg og andre med potetmel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vært løs i magen daglig i 3 uker utenom fredag. Har typ kremaktig avføring en gang til dagen, ikke flytende. Lukter som et helvete av driten. Andre som har opplevd lignende?

Sliter med angst og engster meg mye, men går på do 1 gang om dagen, ikke 14. 

Gå til legen og ta avføringsprøve.Kan være en infeksjon

Anonymkode: be6f3...dee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gå til legen og ta avføringsprøve.Kan være en infeksjon

Anonymkode: be6f3...dee

Hadde lignende problematikk i fjor desember med løs mage desember til mars, tok aldri avføringsprøve. Hun sa det var for å finne evt usynlig blod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Man må gjerne ta idoform mer enn noen dager :) Men du kan like gjerne drikke biola eller spise yoghurt som å ta de kapslene.

Du har nok en ubalanse i tarmfloraen, men jeg ville ikke kalt det løs mage når du bæsjer 1 gang om dagen. Ellers kan du prøve blåbærsaft eller risvann.

Anonymkode: bdf31...f90

Får prøve mer med probiotika kombinert med potetmel tips da 😊

Håper det, mine tanker spinner helt klart mot tarmkreft når det ikke bedrer seg med mat..

Avføringen er kremaktig og lukter skikkelig ille, men er ikke diare/vannete i konsistens. Vet ikke helt hvordan det skal defineres 😅

AnonymBruker
Skrevet

Andre som har opplevd å ha løs mage over lang tid? 

Skrevet

Dårlig vann kanskje? 

Anonymkode: 8f5a5...c35

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dårlig vann kanskje? 

Anonymkode: 8f5a5...c35

Hmm nei skal være god kvalitet her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...