Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Leyla
Skrevet

Ja, hva gjør du?

Jeg som er fra Vestlandet spidder pølser på bål.

Men nå skjønner jeg at det er det ikke alle som gjør. Noen griller pølser på bål.

Hvor er du fra, og hva gjør du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Man griller da pølse på bål. Er fra østlandet.

Skrevet

Tror jeg kanskje gjør begge deler jeg... (samme fysiske handling da altså...) alt ettersom....

Skrevet

Jeg spidder pølsa og griller den over bål.

(Halvt østlending, halvt nordlending) ;)

Gjest baby-E
Skrevet

det kommer ann på hva jeg har tilgjenglig. Har vi ikke rist, så spidder jeg pølsa, har vi det griller jeg pølsa ;)

Fra østlandet

Skrevet

Spidde pølse gjør jeg over åpen flamme på bål. Dvs når jeg trøkker pølsa innpå en pinne som er spikka spiss i ene enden. Grille gjør jeg på grillen.

Gjest Gjest
Skrevet
Spidde pølse gjør jeg over åpen flamme på bål. Dvs når jeg trøkker pølsa innpå en pinne som er spikka spiss i ene enden. Grille gjør jeg på grillen.

Og hvor er du fra? :)

Skrevet

Jeg er fra vestkantnorge jeg også :)

Skrevet

Som jeg skulle ha sagt det selv :sjarmor: og jeg er nordlending/vestlending som bor på østlandet :)

Gjest Gjest
Skrevet

Samme fremgangsmåte her. Oppvokst og bosatt midt på østlandet (Lillehammer).

Forøvrig smaker de spiddede pølsene best ;)

Skrevet
Forøvrig smaker de spiddede pølsene best  ;)

Absolutt! Gjerne med pinnebrød også :)

Skrevet

Spidder selvsagt, som noen sier over her, skal jeg grille bruker jeg en grill. Poenget med bål er jo nettopp å spidde og den gode "brente" smaken. Er forøvrig nordlending.

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv.

Er fra Trøndelag.

Gjest Gjest
Skrevet
Spidder selvsagt, som noen sier over her, skal jeg grille bruker jeg en grill. Poenget med bål er jo nettopp å spidde og den gode "brente" smaken.

Enig! Er fra østlandet.

Gjest Leyla
Skrevet

Når jeg sier jeg spidder pølser, mener jeg å stikke pølser på en pinne og holde det over flammene på et bål. Da spidder jeg pølser.

Når jeg legger pølser på en rist av metall, det være seg på et bål eller over en grill, da griller jeg pølser.

Etter en diskusjon med en venninne, viser det seg at det finnes altså noen som kaller begge deler "å grille pølser".

Jeg spør altså ikke hva som er best, for det er jo helt klart å spidde pølser på bål, som vi skal gjøre nå i påsken. :D

Gjest Gjest
Skrevet
Etter en diskusjon med en venninne, viser det seg at det finnes altså noen som kaller begge deler "å grille pølser".

Jeg pleier å kalle begge deler å grille, men skjønte forskjellen i denne tråden. ;)

Skrevet

Spidde pølsa er det man fysisk gjør når man setter den på pinnen... Etterpå griller man pølsa på bålet... (evt flamberer)

(er fra østlandet)

Gjest Elfrida
Skrevet
Spidde pølsa er det man fysisk gjør når man setter den på pinnen... Etterpå griller man pølsa på bålet... (evt flamberer)

(er fra østlandet)

Akkurat som jeg skulle sagt det selv!

Skrevet

Jeg er fra østlandet. Hvis noen sier til meg at de skal "spidde pølser", da skal de banke opp pølsene og skjære de ihjel, slik at de blir istykkerrevne, tenker jeg.

Jeg griller pølser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...