Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man vil ned i vekt, så er det bare spise rå grønt og frukt hver gang man er sulten, kutte ut kjøtt og meieriprodukter. Jeg spiste bare grønt og frukt hele tiden når jeg gikk ned, og så litt mager kylling når jeg ble kjøttsulten. Det er litt myte at man bør spise mye proteiner på diett, da får jo kroppen nok mat uansett. Før i tiden ved juletider når man skulle spise mye, så spiste de gjerne bare en potet om dagen i en ukes tid på forhånd, bare så man beholder humøret og blodsukkeret litt.

Det har alt med hodet ditt å gjøre egentlig, du må lære deg å akseptere å være slank. Du kan spise kjøtt og meieriprodukter iblant når du er fornøyd med vekta, med små mengder da. Det er også veldig bra forbrenningen å spise litt karbohydrater, man forbrenner fett mye lettere på det. Du må velge med andre ord, slank eller ikke, du trenger ikke å sitte på en spinningsykkel to timer om dagen, det holder med litt styrketrening eller å gå noen km hver dag

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her var det jammen mye tull på én plass

Anonymkode: e781d...113

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye tull 😅

Anonymkode: 1b96a...966

• Liker 2
Skrevet

Ok... Du kan nå si til leger etc at du har funnet den universelle løsningen... kanskje de med diabetes skal tenkte at de ikke har diabetes....eller de sil har kreft ikke er syk....der ligger bare i hodet 

AnonymBruker
Skrevet

🥱

Anonymkode: d17d7...1cb

Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Ok... Du kan nå si til leger etc at du har funnet den universelle løsningen... kanskje de med diabetes skal tenkte at de ikke har diabetes....eller de sil har kreft ikke er syk....der ligger bare i hodet 

Man er ikke syk om man er overvektig da

AnonymBruker
Skrevet
Merom skrev (Akkurat nå):

Man er ikke syk om man er overvektig da

Poenget var at det bare ligger i hodet.

Omtrent "alt" ligger i hodet. Om det er så lett å fikse fordi det ligger i hodet, så er det veldig mye vi kan fikse opp i på dagen.

Anonymkode: e1055...933

• Nyttig 1
Skrevet
MarianneE skrev (2 minutter siden):

🍷

Får i gang pumpa det

AnonymBruker
Skrevet

Oppskrift på vitaminmangel mv. TS. 

Anonymkode: e3295...941

AnonymBruker
Skrevet

Skummelt råd dette her. Du må ha proteiner. Kroppen er totalt avhengig av det for å opprettholde funksjoner. Når man slanker seg skal man spise magre proteinrike matvarer. 

Anonymkode: 6f502...815

AnonymBruker
Skrevet
Merom skrev (20 minutter siden):

Hvis man vil ned i vekt, så er det bare spise rå grønt og frukt hver gang man er sulten, kutte ut kjøtt og meieriprodukter. Jeg spiste bare grønt og frukt hele tiden når jeg gikk ned, og så litt mager kylling når jeg ble kjøttsulten. Det er litt myte at man bør spise mye proteiner på diett, da får jo kroppen nok mat uansett. Før i tiden ved juletider når man skulle spise mye, så spiste de gjerne bare en potet om dagen i en ukes tid på forhånd, bare så man beholder humøret og blodsukkeret litt.

Det har alt med hodet ditt å gjøre egentlig, du må lære deg å akseptere å være slank. Du kan spise kjøtt og meieriprodukter iblant når du er fornøyd med vekta, med små mengder da. Det er også veldig bra forbrenningen å spise litt karbohydrater, man forbrenner fett mye lettere på det. Du må velge med andre ord, slank eller ikke, du trenger ikke å sitte på en spinningsykkel to timer om dagen, det holder med litt styrketrening eller å gå noen km hver dag

Åja. Kan du da forklare meg hvorfor jeg gikk opp 3 kg, på 4 uker rehabilitering der de kun serverte vegetar kost? 

Anonymkode: 9131f...107

AnonymBruker
Skrevet

Den enkleste måten å gå ned i vekt er vel bare å spise mindre. Hopp over et måltid. Dropp dessert. Bli komfortabel med å være sulten.

Om man har helseutfordringer som gjør at man MÅ spise til enhver tid (tvilsomt) så vil det selvfølgelig bli vanskelig.

Til syvende og sist er det kalorier inn og kalorier ut, du er ikke så spesiell at termodynamikkens lover ikke gjelder deg. Du er ikke sulten, du har bare lyst på mat.

Anonymkode: 58847...735

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til syvende og sist er det kalorier inn og kalorier ut, du er ikke så spesiell at termodynamikkens lover ikke gjelder deg. 

Anonymkode: 58847...735

Tja, nå fungerer jo ikke kroppen heeeelt som en bilmotor eller annen forbrenningsmaskin, da. Det skjer ikke det samme i kroppen med 100 kcal fra sjokolade som det gjør med 100 kcal fra kylling, f.eks. Så type energikilde har faktisk en viss betydning for forbrenningen.

Om man spiser sjokolade, øker insulinnivået, noe som kan stoppe fettforbrenningen midlertidig og lagre overskuddsenergi som glykogen eller fett. Når energilagrene (glykogen) i muskler og lever er fulle, omdannes overskuddet til fett. Sjokolade med mye sukker trigger insulin, som både lagrer sukker og stopper fettforbrenningen i kroppen, noe som gjør at kroppen prioriterer å bruke sukkeret fremfor fett. 

Kylling er ganske proteinrikt, derfor bruker kroppen en del energi (kalorier) bare på å fordøye og bearbeide maten, ofte omtalt som "matens termiske effekt". Proteiner fungerer som byggesteiner for muskler, noe som på sikt også øker hvileforbrenningen. Siden kyllingfilet nesten ikke inneholder karbohydrater, fører det ikke til rask stigning i blodsukkeret. Dette holder insulinnivået stabilt, noe som fremmer en mer jevn forbrenning.Uten skinn er kyllingfilet magert (ca. 1–2 % fett), hovedsakelig bestående av umettede fettsyrer, som er lett for kroppen å håndtere. 

Jeg er klar over at man ikke skal vektlegge termisk effekt i stor grad, poenget var å vise at det har betydning for metthetsfølelse, fettlagring og hvileforbrenning hvor energien (kaloriene) kommer fra. Om man skal ned i vekt, har disse faktorene betydning.

Anonymkode: c6444...be3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke tull at man går ned om man spiser hovedsakelig frukt og grønnsaker, og at frukt og grønnsaker har nok proteiner i seg selv. Man trenger ikke "legge til" proteinrik mat. Det er helt meningsløst, så lenge man ikke er en ren kjøtteter som er avhengig av kjøtt for å leve. Alle primater lever fint uten å bryte i seg lassevis av proteinrik mat. Det er bare mennsker som har fått for seg at de er ulver de siste årene.

Anonymkode: 6554b...fb6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Åja. Kan du da forklare meg hvorfor jeg gikk opp 3 kg, på 4 uker rehabilitering der de kun serverte vegetar kost? 

Anonymkode: 9131f...107

Og nøyaktig hva serverte de? Vegetarkost kan være så mangt. TS snakker faktisk om frukt og grønnsaker, og jeg skal vedde mye på at den maten ikke bestod av bare det.

Anonymkode: 6554b...fb6

• Liker 1
Skrevet
Merom skrev (6 timer siden):

Før i tiden spiste folk for å holde seg i live, ikke for å gå ned i vekt eller for å bygge muskler… 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...