AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jeg har fått nok etter å ha blitt behandlet dårlig i mange år, men jeg klarer ikke å ta det siste steget. Når han er i godt humør så er han hyggelig, men det skal så lite til før han blir sint og sur og/eller passiv aggressiv. Jeg må gå på akkord med meg selv og mine behov for at han skal være snill. Det føles tryggest å slå opp når han er er godt humør, men da blir jeg så usikker fordi jeg ikke føler jeg kan slå opp med en så hyggelig mann. Et brudd vil endre barnas liv for alltid, og jeg vet ikke hvordan samarbeidet vil bli. Hvordan gjør jeg dette? Legger i barn og familie fordi det er barn involvert. Tidlig barneskolealder. Anonymkode: 0066c...352
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Ektefeller som ønsker å gå fra hverandre, kan søke digitalt om separasjon og skilsmisse. Statsforvalteren behandler søknaden. Ønsker du å skilles, må du først søke om separasjon dersom du og ektefellen din fremdeles bor sammen eller har bodd fra hverandre i mindre enn to år. Du kan velge å sende inn søknaden digitalt, eller fylle ut et papirskjema. Digital søknad henter automatisk nødvendige opplysninger, og gjør det raskere å fylle ut søknaden. Anonymkode: c73ae...d7e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ektefeller som ønsker å gå fra hverandre, kan søke digitalt om separasjon og skilsmisse. Statsforvalteren behandler søknaden. Ønsker du å skilles, må du først søke om separasjon dersom du og ektefellen din fremdeles bor sammen eller har bodd fra hverandre i mindre enn to år. Du kan velge å sende inn søknaden digitalt, eller fylle ut et papirskjema. Digital søknad henter automatisk nødvendige opplysninger, og gjør det raskere å fylle ut søknaden. Anonymkode: c73ae...d7e Det skjønner jeg. Jeg var kanskje litt uklar, men jeg lurer på hvordan jeg skal klare/tørre å informere ektefelle om at jeg ønsker å avslutte. Anonymkode: 0066c...352
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Det er ikke ut til at du har det travelt, og har du den luksusen, så ville jeg laget en tidslinje for det praktiske. Det blir som prosjekt skilsmisse. Forbered deg på at du vil måtte ha en periode med usikkerhet. Det er en tøff prosess, men barna dine merker på deg at du ikke har det bra med denne mannen. De ser at du godtar å bli behandlet dårlig, og de vil lære av det... Sikre deg økonomisk og gjør det minst mulig konfliktfylt for barna sin skyld. Anonymkode: 9bf06...880
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #5 Skrevet 38 minutter siden Jeg tenker du vil ha nytte av støtte i en slik prossess. Du kan prøve å ringe et krisesenter. De er sannsynlivis de som har mest kompetanse på slike dynamikker - der du går rundt og tilpasser hva du sier og gjør for å ikke "provosere" frem misnøye, kjefting,... Slik jeg har forstått det, så gir deg støtte i hvordan du kan gjennomføre det. Du kan også få støtte i å klare å stå i situasjonen når du først har sagt fra. En annen vei kan være å starte hos fastlegen for å fortelle hvordan du har det. Der kan du være heldig og møte en med god kompetanse, men ikke alle leger forstår like mye om hva som skjer i slike forhold du beskriver. Du kan trolig få hjelp via kommunens lavterskeltilbud. Der kan du også være heldig å få god støtte til å håndtere eventuelle reaksjoner. Enten det er snakk om usikkerhet på om ubehaget er verdt å stå i, hjelp til å ikke utsette i det uendelige, støtte i at det er rett for deg og barna å avslutte et usunt forhold. Rett og slett muligheten til sette ord på både hva som har skjedd og hvordan det har påvirket deg. Bare det å åpent kunne fortelle til andre (som har taushetsplikt) kan hjelpe deg å se bedre hva som har skjedd og gi deg styrke til å endre situasjonen. Ofte så vil man undervurdere alvoret når man lever i situasjonen. Kanskje også ta på seg et for stort ansvar og tenke at man sa eller gjorde "noe dumt". Det er en helt naturlig måte å beskytte seg på. Lykke til. Anonymkode: dbf27...fa0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå