Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min mor har skrevet fremtidsfullmakt, og hvor min søster er satt som fullmektig. Med tanke på at vi søstre ikke er på talefot så sa jeg til min mor at jeg ville også stå som fullmektig. Hun mente at vi begge stod som det.

Hvis fremtidsfullmakten er tinglyst, burde ikke jeg få info fra ett eller annet hold om at jeg er fullmektig i en fremtidsfullmakt?

Grunnen til jeg har en uggen følelse i magen er fordi min søster er grisk og slu, og vil gjøre alt for å få ekstra penger.

Så jeg tenker at hun har sagt til mor at jeg er skrevet inn i fullmakten, men at jeg faktisk ikke er det. Mor stoler blindt på min søster og signerer blindt…

Når jeg ber om kopi av det som er sendt inn sier min mor at hun ikke har noen kopi, og min søster vil ikke gi meg noen…

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 22122...ac3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren din har krav på kopi.

Moren din vet vel hvem som bevitnet fremtidsfullmakten, kanskje du kan spørre dem om de husker hva som sto der?

Det er ikke nødvendig å tinglyse fremtidsfullmakt før den trer i kraft.

Anonymkode: a8306...7bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Moren din vet vel hvem som bevitnet fremtidsfullmakten, kanskje du kan spørre dem om de husker hva som sto der?

Hun har krav på kopi, men hun sier hun ikke har tenkt på at hun trenger en da hun stoler 100 % på det som er gjort.

Jeg har tatt det opp et par ganger, men blir møtt med irritasjon. Jeg skjønner det på et vis, men samtidig så vil jeg at ting skal være rett.

Det har jeg ikke tenkt på, å høre hvem som var vitner. Da starter jeg der, takk for tips :)

Anonymkode: 22122...ac3

Skrevet

Fremtidsfullmakten er vel evt oppbevart i Tingretten, ikke tinglyst. 

Videre har ikke du noe krav på å være fullmektig i fremtidsfullmakten, så dette styrer moren din. 

Vitnene har heller ikke nødvendigvis lest fremtidsfullmakten, de skal bevitne at moren din skriver under og er "ved sine fulle fem" når dette blir gjort. 

Anonymkode: 44f57...7be

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke noe med hvem din mor velger, du har ingen krav på å se fremtidsfullmakten og det ville være hårreisende idiotisk å sette to personer som ikke kan samarbeide som fullmaktshavere sammen.

Anonymkode: 72a86...08e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Fremtidsfullmakten behøver ikke å være tinglyst, og den som er satt opp som fullmektig behøver strengt tatt ikke å få vite om det engang. Men kan så klart takke nei. 

Her har jeg som fullmektig én kopi, og den som har laget fremtidsfullmakten har én kopi. Jeg har ikke vært vitne og signert. 

Nå vet vi jo ikke noe om hvem av dere søstre som er grei og ikke, men jeg tviler sterkt på at du er satt opp som fullmektig. Jeg er faktisk usikker på om der kan være to? 

Dette bør du få ajekket opp i, og hvis du ikke klarer å grave frem fullmakten ville jeg satt igang hele arbeidet på nytt med en ny fullmakt som setter någjeldende fullmakt til side. 

Anonymkode: 419df...b86

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har ikke noe med hvem din mor velger, du har ingen krav på å se fremtidsfullmakten og det ville være hårreisende idiotisk å sette to personer som ikke kan samarbeide som fullmaktshavere sammen.

Anonymkode: 72a86...08e

Dette.

Du kan ikke kreve å være oppført på fremtidsfullmakten, din mor bestemmer det helt selv. Vitnene har mest sannsynlig ikke lest den heller, det ville nesten vært rart.

Den er heller ikke tinglyst, og trenger heller ikke oppbevares noe spesielt sted. Jeg og min søster er oppført på våre foreldres, det finnes 3 kopier, mamma og pappa har en, jeg har en og søster har en.

Når søsken ikke er på talefot, så er det ikke så lurt å føre opp begge. Da blir man i praksis handlingslammet når de to ikke enes om hva som skal gjøres.

Du har ingen andre valg enn å godta at din mor valgte din søster. 

Anonymkode: ad13e...279

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fremtidsfullmakten behøver ikke å være tinglyst, og den som er satt opp som fullmektig behøver strengt tatt ikke å få vite om det engang. Men kan så klart takke nei. 

Her har jeg som fullmektig én kopi, og den som har laget fremtidsfullmakten har én kopi. Jeg har ikke vært vitne og signert. 

Nå vet vi jo ikke noe om hvem av dere søstre som er grei og ikke, men jeg tviler sterkt på at du er satt opp som fullmektig. Jeg er faktisk usikker på om der kan være to? 

Dette bør du få ajekket opp i, og hvis du ikke klarer å grave frem fullmakten ville jeg satt igang hele arbeidet på nytt med en ny fullmakt som setter någjeldende fullmakt til side. 

Anonymkode: 419df...b86

Det kan være to, men de bør jo helst gå greit overens ellers avtaler man seg inn i å være helt handlingslammet.

Anonymkode: ad13e...279

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har ingen planer om å la de som signerer som vitner lese fullmakten jeg skal skrive.

Anonymkode: 8cce9...026

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...