AnonymBruker Skrevet 1. februar #21 Skrevet 1. februar Ja. Det skyldes at dollaren har svekket seg mot krona, så hele avkastningen er spist opp. Globale indeksfond er drøyt søtti prosent USA/dollareksponert. Og Trump har lovet å svekke dollaren ytterligere. Han har tre år igjen til å gjøre det, og har intensjoner om å få dollaren ned på nivået fra nittitallet. Dessuten er AI en boble, og denne bobla er i ferd med å sprekke. Globale indeksfond har ca 50 prosent direkte AI-eksponering. Anonymkode: 4d14e...0cb
AnonymBruker Skrevet 2. februar #22 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): 9 tusen? Glemte du en null eller to? Anonymkode: 5073e...444 Glemte ingenting. Hva er det du insinuerer? Anonymkode: f21c2...4ab 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar #23 Skrevet 2. februar Blir nok en laaang nedtur. Det som holder seg best i hyperinflasjon er gull, sølv og fast eiendom. Anonymkode: c6341...3b8
Knirke Skrevet 2. februar #24 Skrevet 2. februar Alltid kommer det tråder som dette når pilene peker ned, aldri når de peker opp. Dere som starter disse trådene har ikke skjønt grunnprinsippet med investeringer. Man kjøper når det er rødt, og selger når det er grønt. Fondsforvalterne skjønner dette, kundene trenger ikke å skjønne noe annet enn at det er tiden i markedet som er viktig. Altså ikke selg når det går nedover. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #25 Skrevet 2. februar Enig, ikke selg når det går nedover. Men ikke så veldig smart å kjøpe da. Anonymkode: c6341...3b8
Knirke Skrevet 2. februar #26 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig, ikke selg når det går nedover. Men ikke så veldig smart å kjøpe da. Anonymkode: c6341...3b8 Enig når det gjelder globale indeksfond😛. Har det ikke selv og er glad for det. Har dog flere andre fond som går litt i begge retninger.
AnonymBruker Skrevet 2. februar #27 Skrevet 2. februar Nei, det er gått ned alt for mye til at jeg ville solgt nå! Det er uansett lenge til jeg trenger pengene, så dette vil korrigere seg innen den tid. Det vil også med 100% sikkerhet komme enda flere slike dupper. Som andre er inne på, er dette tiden for å kjøpe, ikke selge. Som kjent er ordtaket "buy low, sell high", ikke "buy high, sell low". Da blir det tapsprosjekt. Hvis du har kort horisont på sparingen (under 5 år), er ikke globalt indexfond for deg. Da bør du velge høyrentekonto. Men blr kanskje se litt an før du selger. Det er som sagt gått langt ned nå, så det er et dårlig tidspunkt for salg. Anonymkode: 75b7c...c62
AnonymBruker Skrevet 2. februar #28 Skrevet 2. februar Nei. Jeg har en tidshorisont på 20 år. Så jeg kjøper hver mnd som er planen. Den følger jeg. Anonymkode: 588e9...8bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå