rugrat Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 Eldstegutten blir 5 neste uke, og har bedt om å få geletog. Hvilken han selvsagt skal få, men hvordan lager jeg det? Vognene er greie nok, det er vel bare å kjøpe sånne ferdige pakker med gele. De er jo akkurat fin størrelse. Men hva med lokomotivet? Og hvordan pynter jeg? Tenkte kanskje å bruke kiwiskiver som hjul og pynte litt med fløte rundt kanten oppå vognene. Men hva mer?
Gjest HB Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 Du kan jo fylle gele i melkekartoger osv. for å få ulike størrelser. Lokomotivet lages av en lang med en mindre kloss oppå i bakkant. Kanskje et egggeglass kan brukes til pipe. Tror forresten du funner fine forslag bakpå gelepakkene i butikken. Dersom du lager godstog kan det jo være nonstop som last på en vogn, sjokoladestenger som "tømmer" på den neste osv. "Karmene" lages av krem. Hilsen Lille meg
-Fisken- Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Ja, vi brukte alltid melkekartonger og gelé i forskjellige farger. Til hjul kan du bruke piratos lakris eller sånne lakrisruller du får i løsvekt (candy king). Pynt med nonstop, gelétopper og seigmenn Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 Mener det står hvordan du skal lage geletog bak på den grønne pakken med gele (pulver-pakke).
liv Skrevet 6. april 2006 #6 Skrevet 6. april 2006 Ikke bruk nonstop De blir hvite og fargen legger seg på gelen
Goosebump Skrevet 6. april 2006 #7 Skrevet 6. april 2006 For å lage lokomotivet delte jeg bare en sånn mindre pakke med ferdiggelè (det finnes jo to str med ferdiggelè) og la oppå en stor pakke. Så tror jeg jeg brukte krokanrull med krem på til pipe... Litt halvstore kjeks funker bra til hjul
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #8 Skrevet 6. april 2006 hvis du synes det blir vanskelig å bygge toget i høyden kan du legge det ned på siden, får litt mer kontroll over delene da. fant forresten en side med bilder av bursdagskaker, masse kult her! http://www.coolest-birthday-cakes.com/
Kvist Skrevet 6. april 2006 #9 Skrevet 6. april 2006 Ikke bruk kiwiskiver til hjul, det smelter geleen. Mener det står noe på pakka om at kiwi oppi gele gjør at den ikke stivner...
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #10 Skrevet 6. april 2006 Ikke bruk kiwiskiver til hjul, det smelter geleen. Mener det står noe på pakka om at kiwi oppi gele gjør at den ikke stivner... ← kiwi og ananas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå