Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstegutten blir 5 neste uke, og har bedt om å få geletog. Hvilken han selvsagt skal få, men hvordan lager jeg det? Vognene er greie nok, det er vel bare å kjøpe sånne ferdige pakker med gele. De er jo akkurat fin størrelse. Men hva med lokomotivet? Og hvordan pynter jeg? Tenkte kanskje å bruke kiwiskiver som hjul og pynte litt med fløte rundt kanten oppå vognene. Men hva mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo fylle gele i melkekartoger osv. for å få ulike størrelser. Lokomotivet lages av en lang med en mindre kloss oppå i bakkant. Kanskje et egggeglass kan brukes til pipe. Tror forresten du funner fine forslag bakpå gelepakkene i butikken.

Dersom du lager godstog kan det jo være nonstop som last på en vogn, sjokoladestenger som "tømmer" på den neste osv. "Karmene" lages av krem.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Ja, vi brukte alltid melkekartonger og gelé i forskjellige farger. Til hjul kan du bruke piratos lakris eller sånne lakrisruller du får i løsvekt (candy king). Pynt med nonstop, gelétopper og seigmenn :)

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Mener det står hvordan du skal lage geletog bak på den grønne pakken med gele (pulver-pakke).

Skrevet

Tusen takk for svar og fine ideer. :)

Skrevet

Ikke bruk nonstop ;) De blir hvite og fargen legger seg på gelen

Skrevet

For å lage lokomotivet delte jeg bare en sånn mindre pakke med ferdiggelè (det finnes jo to str med ferdiggelè) og la oppå en stor pakke. Så tror jeg jeg brukte krokanrull med krem på til pipe... Litt halvstore kjeks funker bra til hjul

Gjest Gjest
Skrevet

hvis du synes det blir vanskelig å bygge toget i høyden kan du legge det ned på siden, får litt mer kontroll over delene da.

fant forresten en side med bilder av bursdagskaker, masse kult her!

http://www.coolest-birthday-cakes.com/

Skrevet

Ikke bruk kiwiskiver til hjul, det smelter geleen. Mener det står noe på pakka om at kiwi oppi gele gjør at den ikke stivner...

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke bruk kiwiskiver til hjul, det smelter geleen. Mener det står noe på pakka om at kiwi oppi gele gjør at den ikke stivner...

kiwi og ananas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...