-Tone- Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 Jeg var så dum å klippe meg før jul. Har ikke klippet meg etterpå, driver og sparer. Visste jo ikke da at vi skulle gifte oss! Håret rekker til midt på nakken ca, og vi skal gifte oss 7. oktober. Hva er mulighetene for meg i forhold til ordning av hår på bryllupsdagen? Håper det går an å sette det opp på en måte, men... Har søkt en det på nettet etter frisyrer som er satt opp med ganske kort hår som utgangspunkt, men de fleste ser ut som kjerringfrisyrer! Vil ikke se ut som jeg er 50 år når jeg er 24 heller... Noen som har nettsider med bilder jeg har oversett, eller andre bilder? Evnt en beskrivelse og ideer til hva jeg kan gjøre? Dette med pris...Slik jeg har forstått er det store forskjeller her. Jeg skal sminke meg selv. Jeg lurer på om jeg skal si til frisøren at jeg bare skal i bryllup eller noe, og dermed betale for vanlig håroppsats? Det eneste jeg tenker på i den forbindelse, er at jeg skal jo ha tiara (tror jeg). Hvordan er det å sette på denne selv? Det er kaskje ikke så lurt, eller? Noen som kan dele erfaringer på pris for BARE ordning av hår (og hva det inngår- vask- kur- stuss osv?), uten sminke?
Gjest Piper Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 Så du ut som en kjerring på håret, da du klippet deg kort? Jeg kan ikke forstå at man bare må ha langt hår på bryllupsdagen, for trives en med kort hår ellers bør en vel kunne føle seg fin med kort hår på den dagen og. Eller er bryllupsdagen noe så spesielt, at en bare ikke kan ha kort hår?
*Emma* Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Håret ditt rekker jo å vokse masse frem til oktober da!! Tror du har massevis av muligheter om håret feks rekker nesten ned til skuldrene. Er ikke bra med for langt hår heller. Det blir tungt og vanskelig å sette opp. Tipper jeg kommer til å klippe meg litt for jeg tror mitt blir for langt og tungt. Kan desverre lite om priser da jeg ikke skal gifte meg i Norge...
-Tone- Skrevet 6. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2006 Så du ut som en kjerring på håret, da du klippet deg kort? Jeg kan ikke forstå at man bare må ha langt hår på bryllupsdagen, for trives en med kort hår ellers bør en vel kunne føle seg fin med kort hår på den dagen og. Eller er bryllupsdagen noe så spesielt, at en bare ikke kan ha kort hår? ← Nei, så ikke ut som ei kjerring da jeg klippet meg, men de fleste frisyrene jeg har sett på nettet som er ordnet til ut fra kort hår, ser ut som kjerringfrisyrer. Ingenting galt med kort hår, jeg bare lurer på fine muligheter, ettersom de fleste jeg har sett IKKE er spesielt fine...Man vil jo ordne seg fint på håret selv om det ikke er langt? Jeg er ikke vant til å ha helt kort hår, og planen var egentlig å bare stusse da jeg var hos frisøren sist. Det er bare det at hun snakket meg rundt, og til slutt så sa jeg "Ja vel, da...". Jeg trives veldig godt med oppsatt hår, og har satt opp håret selv når jeg har vært i bryllup- og fått spørsmål om hvilken frisør som har gjort det. Så jeg liker altså å sette opp håret mitt når jeg skal skikkelig pynte meg.
-Tone- Skrevet 6. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2006 Håret ditt rekker jo å vokse masse frem til oktober da!! Tror du har massevis av muligheter om håret feks rekker nesten ned til skuldrene. Er ikke bra med for langt hår heller. Det blir tungt og vanskelig å sette opp. Tipper jeg kommer til å klippe meg litt for jeg tror mitt blir for langt og tungt. Kan desverre lite om priser da jeg ikke skal gifte meg i Norge... ← Takk for det. Håper det vokser fort da, pleier ikke å gjøre det...
lil Skrevet 6. april 2006 #6 Skrevet 6. april 2006 Trodde som Emma at det var en fordel om ikke håret er altfor langt jeg. Hvis det er skulderlangt nå, så rekker det jo å vokse litt lenger til oktober. Og dessuten vil jeg tro at endel av de frisyrene du har sett bilder v på nettet er det fullt mulig å lage med halvlangt hår som utgangspunkt. Men du.. hvorfor ikke gå til en frisør og spørre da?? Kanskje du kan bestille deg en billig lærlingtime en gang du skal ut på noe annet, og se om det ikke går an å lage noe pent? Forresten, hos to frisører jeg har vært hos, tar de samme prisen for meg og min forlover. (timepris) Så det virker ikke som om "brudepris" er høyere.
Gjest HB Skrevet 6. april 2006 #7 Skrevet 6. april 2006 Jeg hadde kort hår (i prinisppet gutteklipp) da jeg ble fridd til på nyttårsaften, men jeg sparte ned til skuldrene frem til slutten av august. Da fikk jeg satt opp håret med både blomster og slør. Jeg betalte 1000,- for sminking og frisyre, også inkl. "prøvetime". Men på prøvetimen snakket vi bare om farger på sminke og prinsippene for frisyren. Dette er snart 4 år siden og den lokale frisøren i en mindre østlandsby. Hilsen Lille meg
-Tone- Skrevet 6. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 6. april 2006 Hvis det er skulderlangt nå, så rekker det jo å vokse litt lenger til oktober. Og dessuten vil jeg tro at endel av de frisyrene du har sett bilder v på nettet er det fullt mulig å lage med halvlangt hår som utgangspunkt. Det er bare til nakken nå. Hvis det vokser ut til skuldrene innen oktober så ser jeg ikke på det som noe problem nei, tror det er en fin lengde å sette opp hår fra. Skal ikke gifte meg her jeg bor, men skal dit i påska. Da skal jeg ordne meg med telefonnummer til ulike salonger iallfall, så jeg kan ringe og høre om priser og muligheter etter påske.
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 6. april 2006 #9 Skrevet 6. april 2006 Hår vokser gjennomsnitlig en cm i mnd. Dvs 4 cm før bryllupet. Det går veldig bra å sette opp selv kortkort hår, hårspray, hårspenner, hårpynt(som feks blomster) og eventuelt ekstrahår, og vips! en "vanlig" oppsats på vei. Dersom det er mulig å samle det meste av håret ditt bakover, så skjuler man bare de korte endene, og det som ikke rekker helt bak det spenner man fast. Jeg har hatt masse oppsatt hår, selv om jeg har hatt kort hår, og ingen skjønner bæret. Når det er sagt så er det selvfølgelig masse fint man kan gjøre med kort hår, jeg har faktisk hår nedpå ryggen, og har tenkt å klippe det kort selvom jeg skal gifte meg om et år. Snakk men noen frisører og se hva de har å foreslå Litt av poenget med en frisyre er jo at den fullfører ett anntrekk, så ta for all del med både tiara og bilder av kjolen til frisøren, i den grad de tar ekstra for "brudehår" så er det i stor grad forde de gjør seg mer flid med det, bla passer på at håret sitter bedre.
*Emma* Skrevet 6. april 2006 #10 Skrevet 6. april 2006 Hår vokser gjennomsnitlig en cm i mnd. Dvs 4 cm før bryllupet. Hvis det vokser 1 cm i mnd har hennes vokst 6 cm.....(Hun skal gifte seg i oktober....)
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 8. april 2006 #11 Skrevet 8. april 2006 Jeg har hairextensions... de er supre, lettstelte og tapet på. Billig og lekkert og genialt til festhår Alle frisører gjør dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå