AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:52 #1 Skrevet lørdag kl. 12:52 Jeg vet flere er kritiske til denne siden, selv skulle jeg ønske mange flere brukte den. Jeg vurderer å bytte fastlege for første gang, men synes det er vanskelig å vite hvilke leger som er ok når det kun ligger gamle vurderinger der eller ingen overhodet. Anonymkode: b188f...e1c 4
Daisy-love Skrevet lørdag kl. 15:45 #2 Skrevet lørdag kl. 15:45 Jeg har ikke vurdert min egen fastlege, men lest en del om både min og andre. Jeg hjalp et eldre familiemedlem å velge ny fastlege når vedkommendes gikk av med pensjon. Da var det fint å både kunne bruke legelisten og «rykte på bygda», og vi fant en en lege å stille seg på listen til. Det ble en veldig god match. Jeg er veldig fornøyd med min egen lege som har et godt rykte, og venteliste deretter. Legelisten har et blandet rykte ja, men jeg tenker det har sin funksjon. Et annet tips er å sjekke googleanmeldelser på ulike legekontor. Det kan også hjelpe på valget av lege. Lykke til 😊
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:52 #3 Skrevet lørdag kl. 15:52 Man kan spørre folk man kjenner om hvilken fastlege de har og om de er fornøyde. Evt. sjekke hvor mange de har på venteliste. Populære leger har mange, men man kan til gjengjeld måtte stå lenge og vente. Jeg står på venteliste til fastlegen til sønnen min, for opplever at hun er veldig flink. Er redd jeg må stå der en stund.... Anonymkode: dbab6...f68
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:52 #4 Skrevet lørdag kl. 15:52 Jeg er absolutt IKKE kritisk til denne nettsiden. Anonymkode: cb6d4...d18
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:55 #5 Skrevet lørdag kl. 15:55 Jeg synes den stemmer veldig bra! Hatt mange forskjellige fastleger oppigjennom Anonymkode: c86fe...434 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:55 #6 Skrevet lørdag kl. 15:55 Jeg bruker siden. Og så velger jeg å gi behandler en sjanse til å vise hva slags menneske det er. Ofte er de negative feedbackene korrekte på kornet. Jeg liker den siden. Syns det er bra de lagde den. Hver gang jeg er fornøyd med en behandler, så skriver jeg det. Jeg skriver ikke om de jeg ikke har sansen for. Kommentarene er godkjent, før de blir posta. Jeg forstår jævla godt hvorfor en påtvunget ny fastlege for noen år siden ikke kan bli omtalt. Vesenet er sosiopat, dessverre. Anonymkode: 9eb04...239
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:59 #7 Skrevet lørdag kl. 15:59 Synes den fungerer bra. Det som står om mine fire fastleger i voksen alder stemmer godt, og også om spesialister jeg har gått til. I jobben min snakker jeg med veldig mange om forholdet deres til fastlegen sin. Det er ofte de samme tingene som går igjen og det stemmer også ofte godt med beskrivelser på legelisten. Jeg har ikke inntrykk av at folk i særlig grad er opptatt av hvor lett det skrives ut medisiner eller sykemeldinger. Anonymkode: bf0d4...38a 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:16 #8 Skrevet lørdag kl. 16:16 Nå er min personlige erfaring med Legelisten selvfølgelig begrenset, men av de to fastlegene jeg har hatt siden siden startet, vil jeg si at på den ene stemmer det på en prikk, på den andre overhodet ikke - etter min mening. Begge har positive omtaler, det er den med mest glødende ros jeg var misfornøyd med (men der kunne man se at det var et voldsomt gjennomtrekk på lista). Så er det vanskelig med både anbefalinger og avbefalinger fordi ulike leger passer for ulike folk. Jeg hadde løpt så fort jeg kunne ut hvis legen var veldig alternativt orientert, mens min nabo hadde elsket en slik lege. Ingen av oss har vel feil, det dreier seg om preferanser også. Min nåværende fastlege, som jeg for øvrig er meget godt fornøyd med, er ikke verdens varmeste og næreste person. Vedkommende har blitt beskrevet på Legelisten som distansert, og jeg forstår denne innsigelsen altså, men jeg har kommet fram til at akkurat det ikke betyr så mye for meg. Anonymkode: c78cd...e85
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:19 #9 Skrevet lørdag kl. 16:19 Jeg byttet til en fastlege som hadde helt fantastiske vurderinger på legelisten, han viste seg å være helt udugelig. Byttet til en som hadde mer blandede tilbakemeldinger, og han har vært helt super. Legelisten er ikke idiotsikker eller noe du trygt kan lene deg på. Anonymkode: 39b79...b48
Slund Skrevet lørdag kl. 16:29 #10 Skrevet lørdag kl. 16:29 Legelisten kan være nyttig som én av flere kilder, men ta den med en klype salt. Folk som er veldig fornøyde eller veldig misfornøyde skriver oftere enn de som synes legen er "helt grei". Så du får et skjevt bilde. Og som noen påpeker – hva som er en god lege for én person kan være feil for en annen. Noen vil ha en varm og lyttende lege, andre vil ha en som er rett på sak og effektiv. Se heller på ventelisten. Populære leger har lang ventetid av en grunn. Spør folk du kjenner i nærheten. Og les legelisten, men se etter mønstre i tilbakemeldingene heller enn enkeltkommentarer. Hvis flere uavhengige skriver det samme, er det nok noe i det. Til syvende og sist må du bare prøve. Du kan alltids bytte igjen om det ikke funker. 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden Slund skrev (21 timer siden): Legelisten kan være nyttig som én av flere kilder, men ta den med en klype salt. Folk som er veldig fornøyde eller veldig misfornøyde skriver oftere enn de som synes legen er "helt grei". Så du får et skjevt bilde. Og som noen påpeker – hva som er en god lege for én person kan være feil for en annen. Noen vil ha en varm og lyttende lege, andre vil ha en som er rett på sak og effektiv. Se heller på ventelisten. Populære leger har lang ventetid av en grunn. Spør folk du kjenner i nærheten. Og les legelisten, men se etter mønstre i tilbakemeldingene heller enn enkeltkommentarer. Hvis flere uavhengige skriver det samme, er det nok noe i det. Til syvende og sist må du bare prøve. Du kan alltids bytte igjen om det ikke funker. Nei, det er ikke bare å bytte, det er kun en eneste lege i hele kommunen som har ledige plasser. Ut fra alderen å dømme er hun helt nyutdannet. Anonymkode: b188f...e1c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå