Gå til innhold

Palma mallorca med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei 😊
Vi skal til Mallorca til våren med våre to barn på 5 og 7 år. Vi skal først bo ca. 10 dager i Airbnb (hus med basseng på landet ved sjøen), og de siste 3 dagene tenker vi å bo på hotell i Palma for å oppleve by.
Vi har aldri vært i Palma før, så jeg lurer på: Hvilket område er fint å bo i med barn – gjerne byfølelse, men rolig?
Hotellet trenger ikke basseng, siden vi allerede har hatt basseng i 10 dager.
Planen er å: oppleve byen i rolig tempo, besøke akvariet, rusle, spise ute og bare "kjenne på Palma".
Noe spesielt vi bør tenke på når vi velger område/hotell?
Tar veldig gjerne imot tips til områder å se etter hotell i, og eventuelle erfaringer 🙏

Anonymkode: d1f49...50d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sakset dette svaret mitt fra en annen Mallorca-tråd. Rådene er egentlig de samme om en reiser med små barn.

Stranden på Cala Major er nok den beste, men det kan uansett være litt vel kaldt i vannet på våren.

Ang barnevennlige hoteller i Palma by (med så små barn) så er vel det generelle rådet å bo mest mulig midt i smørøyet. Byen er forbausende stor, og dere kan risikere en del trasking.

AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 16.51):

Godt valg! Jeg vil anbefale deg to steder:

1. Cala Major. En god og lun strand jeg/vi har besøkt og bodd på/ved gjennom flere tiår. Den spanske kongefamilien har også sin ferieresidens her, på klippene over stranden. Et helt ok utvalg av spisesteder, men ikke noe natteliv. En stor fordel er at to bussruter tar deg inn til gamlebyen i Palma på et drøyt kvarter/20 min. Ellers koster det ikke en formue å ta taxi heller, og da går det mye raskere. Dette er et sikkert valg.

2. Den aller øverste/nord-vestlige delen av Platja de Can Pastilla. Laaang strand nedover. Stranden på Cala Major er bedre. Men det er bedre utvalg av spisesteder etc her. Et helt OK sted å tilbringe noen dager. Avstanden til Palma er litt større. Tror det går buss, men vi har bare kjørt selv/tatt taxi. Koster også litt mer m taxi ned hit. 

Vil du gjøre noe litt annerledes går du for Port de Sóller. Hyggelig, OK strand, men blir kanskje litt smått der. Du kan også ta en dagstur hit med det rare vesle toget fra Palma. Ellers en en tur til Valdemossa hyggelig, spesielt i helgene.

Jeg ville droppet Alcudia og alle plassene bortover syd-østkysten hvis du ikke er lidenskapelig opptatt av nordeuropeisk charterturisme.

Igjen: Cala Major er et sikkert valg for en hyggelig singeltur: Fin strand og herlige Palma svært nærme. (Vi har også snudd på det tidligere: bodd i gamlebyen i Palma og tatt buss/taxi til Cala Major for å bade. Litt smak og behag, er byen eller stranden viktigst?)

God tur!

Anonymkode: a79c8...0af

Anonymkode: 68cdd...990

• Hjerte 1
Skrevet

Men konkrete områder og bydeler i Palma å vurdere: Santa Catalina er koselig, og litt nærmere smørøyet/katedralen har du La Lonja.

Anonymkode: 68cdd...990

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...