Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt eldre og fått litt tørrere hud og noe linjer og føler ikke lenger jeg kan bruke hudsminken jeg gjorde før, føler bare huden ser verre ut etter det er lagt.

Har noe konkrete anbefalinger til lett dekkevne hudsminke for sensitiv hud som lett reagerer på fete hudprodukter

Litt tørr hud/ikke legger seg i linjer

Blek hud som ikke kan ha noe gult/oransje

Setter pris på hjelp 🦋

Anonymkode: 899a6...41b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du noen hudpleieprodukter som gir fukt og demper sensitivitet? Uansett alder og hudtype, så er en velpleid og godt fuktet hud avgjørende for å få et godt resultat med hudsminke. Du trenger ikke mange og dyre produkter. En fuktighetskrem tilpasset din hudtype og en skånsom rens er et godt sted å starte. Du bør også begynne å bruke solkrem på dagtid om ikke så lenge, og så kan du vurdere et serum for å styrke hudbarrieren, gi ekstra fukt og dempe sensitivitet.

Noen foundations du kan vurdere:

CAIA Dewy Drops inneholder bl.a. glyserin og vitamin E for fukt, og er fri for olje, talkum, parfyme og alkohol. De har et godt utvalg av farger, jeg tror kanskje at 10C (ekstra lys med kjølige undertoner) eller C20 (lys med kjølige undertoner) kan passe for deg.

Jane Iredale Skintuition SPF 30 Liquid Foundation inneholder hyaluronsyre og antioksidanter samt fysisk solfilter, og skal passe godt til moden, tørr og sensitiv hud. 

Erborian CC Cream inneholder Centella Asiatica, som virker beroligende på sensitiv hud. Den gir godt med fukt, og dekningen kan bygges opp. Jeg opplever ikke at den legger seg i fine linjer og rynker. Finnes i 15 og 40 ml størrelse, og jeg tror fargen Porcelain kan passe til deg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (57 minutter siden):

Bruker du noen hudpleieprodukter som gir fukt og demper sensitivitet? Uansett alder og hudtype, så er en velpleid og godt fuktet hud avgjørende for å få et godt resultat med hudsminke. Du trenger ikke mange og dyre produkter. En fuktighetskrem tilpasset din hudtype og en skånsom rens er et godt sted å starte. Du bør også begynne å bruke solkrem på dagtid om ikke så lenge, og så kan du vurdere et serum for å styrke hudbarrieren, gi ekstra fukt og dempe sensitivitet.

Noen foundations du kan vurdere:

CAIA Dewy Drops inneholder bl.a. glyserin og vitamin E for fukt, og er fri for olje, talkum, parfyme og alkohol. De har et godt utvalg av farger, jeg tror kanskje at 10C (ekstra lys med kjølige undertoner) eller C20 (lys med kjølige undertoner) kan passe for deg.

Jane Iredale Skintuition SPF 30 Liquid Foundation inneholder hyaluronsyre og antioksidanter samt fysisk solfilter, og skal passe godt til moden, tørr og sensitiv hud. 

Erborian CC Cream inneholder Centella Asiatica, som virker beroligende på sensitiv hud. Den gir godt med fukt, og dekningen kan bygges opp. Jeg opplever ikke at den legger seg i fine linjer og rynker. Finnes i 15 og 40 ml størrelse, og jeg tror fargen Porcelain kan passe til deg.

Har mild rosascea og det som fungerer definitivt best for meg og som hindrer vonde utbrudd er å holde meg unna så mye produkt i ansiktet som overhodet mulig, derfor den også foretrekker å gå uten hudsminke, men noe som er beregnet for sensitiv hud kan gå fint om jeg ikke bruker det hver dag og ikke hele dagen.

Ønsker ikke foundation som skal inneholde mye i tillegg for hudpleie fordi det er ekstra sannsynlig jeg vil reagere da, men skal sjekke ut tipsene, takk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror den siste er spesielt interessant for meg, tror jeg skal teste den og håpe den kan dekke/jevne ut lett rødhet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har mild rosascea og det som fungerer definitivt best for meg og som hindrer vonde utbrudd er å holde meg unna så mye produkt i ansiktet som overhodet mulig, derfor den også foretrekker å gå uten hudsminke, men noe som er beregnet for sensitiv hud kan gå fint om jeg ikke bruker det hver dag og ikke hele dagen.

Ønsker ikke foundation som skal inneholde mye i tillegg for hudpleie fordi det er ekstra sannsynlig jeg vil reagere da, men skal sjekke ut tipsene, takk!

Det skjønner jeg, rosacea er jo en hudlidelse som er mer krevende enn "bare" sensitiv hud.😊 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rosacea og reagerer på det meste. Varme, kulde, mat som ikke er krydret naturlig og parfymerte produkter til ansiktet. Har prøvd CC-kremen til It Cosmetics som anbefales for Rosacea og den reagerer jeg kraftig på. Samme med La Roche Posay, CliniqueFarget dagkrem: https://www.kicks.no/synchroline-rosacure-intensive-cream-tinted-spf30-30-ml kan jeg bruke daglig uten å få utbrudd. Jeg har remedier nok til å dempe utbrudd som er på gang så kan endelig bruke mer sminke. Tar forhåndsregler som kun rene sminkekoster og bruker kun blush og litt bronzer ellers i ansiktet. 
Dager jeg vil ha mere dekke enn Synchroline så bruker jeg denne fra Genosys som jeg ikke har reagert på: https://hudprodukter.no/produkt/44/genosys-intensive-blemish-balm-cream-spf-30-solkrem-50-ml?gad_source=1&gad_campaignid=22925027260&gbraid=0AAAAABxLpokwyLyxKrIF340qZA_KUXiOu&gclid=Cj0KCQiAkPzLBhD4ARIsAGfah8g9AxBcpSPvUruKf7u8XJlpark98gDVIFOr7XJ25q5vEz9lHEbYF4YaAro5EALw_wcB

Jeg kjøper ingen produkter uten å ha sjekket ingredienser nå med Chatgpt. Har fått flere foundationer f.eks fra merker som skal være trygge for rosacea, men jeg reagerer på dem raskt og må fjerne den rett etter at jeg har påført den. 

Anonymkode: 3288b...5ae

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har rosacea også og syns denne blir fin på huden.

Skjermbilde 2026-02-01 153050.png

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...