AnonymBruker Skrevet 31. januar #21 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva leste jeg` nettopp?? Anonymkode: 9891b...72f Jeg skjønte heller ikke bære, sikkert en fyr som er på nach Anonymkode: 111a0...4b5
Katten.2.0 Skrevet 31. januar #22 Skrevet 31. januar Jørn Bu skrev (3 minutter siden): Grei konklusjon; som jeg desverre antok, når vinfulle småjenter fra 16 til 23 år - sannsynlig, samles bak tastaturet - kommer "modenheten" frem. Og er alle er avhengig av jonas og Nav for å få en karriere .. Yeah .. "vellykket". Kork flasken, og begynn å jobbe. Hvorfor går du ut fra at de som svarer deg her både drikker og ikke er i arbeid?
AnonymBruker Skrevet 31. januar #23 Skrevet 31. januar KG på nattestid er alltid god underholdning 😄 Anonymkode: 060dc...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #24 Skrevet 31. januar Jørn Bu skrev (9 minutter siden): Grei konklusjon; som jeg desverre antok, når vinfulle småjenter fra 16 til 23 år - sannsynlig, samles bak tastaturet - kommer "modenheten" frem. Og er alle er avhengig av jonas og Nav for å få en karriere .. Yeah .. "vellykket". Kork flasken, og begynn å jobbe. Jeg er både moden og har en god karriere. Men fortsett du, dette er artig. Anonymkode: 11041...c45
AnonymBruker Skrevet 31. januar #25 Skrevet 31. januar Det her var festlig lesing. Hilsen kvinne, snart 50, med høyere utdannelse. Anonymkode: f1a3d...8c1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #26 Skrevet 31. januar Middelaldrende Karen`s er vårs tids største trussel mot et tryggere og bedre samfunn. Anonymkode: ac02e...6a9
AnonymBruker Skrevet 31. januar #27 Skrevet 31. januar Katten.2.0 skrev (13 minutter siden): Hvorfor går du ut fra at de som svarer deg her både drikker og ikke er i arbeid? Fordi de uttaler seg som snydens, fulle ungjenter i et busskur. Og desverre, bare bekrefter oppfatningene. Kvinner tåler enda mindre innkvartering, enn alkohol .. Da går det i grøfta. Åkkesom. (Som vi menn vet så utmerket godt, fra før ..) Anonymkode: c5b9e...852
AnonymBruker Skrevet 31. januar #28 Skrevet 31. januar «Hva i all verden handler denne teksten om?🤔» spurte jeg. ChatGPT svarte: Teksten er et polemiskt innlegg der en middelaldrende mann bruker et kvinneforum som arena for å lufte frustrasjon over moderne kjønnsroller, feminisme, politisk korrekthet og kvinnelig dominans i offentlig sektor, pakket inn som «samfunnskritikk». Mer presist – dette handler teksten om, lag for lag: 1. Avsenderens selvpresentasjon Forfatteren etablerer etos: «Godt voksen mann», praktisk arbeidserfaring, lite formell utdanning Tidligere makt-/ordensrolle (arrestasjoner) Setter seg selv i kontrast til akademikere, byråkrater og «PK-eliten» Dette gjøres for å signalisere: «Jeg representerer den virkelige verden». 2. Kvinneguiden som symbol Kvinneguiden brukes ikke egentlig som tema, men som symbol for: Kvinners «egentlige» holdninger når de er i lukkede rom Avstand mellom offentlig selvbilde («moderne, likestilt kvinne») og privat språkbruk Opplevd vulgaritet og mangel på verdighet Det handler mindre om forumet i seg selv, mer om forakt for kvinnelig gruppespråk. 3. Seksualisert språk som moralsk anker Referansen til Prøysen-verset og reaksjoner på det brukes til å hevde: At kvinner selv bidrar til seksualisering og grovhet At dette står i kontrast til kravet om respekt og likestilling Her ligger et klassisk argument: «Dere er ikke bedre enn det dere kritiserer». 4. Samfunnskritikk – med kjønn som forklaringsmodell Dette er kjernen: Han kobler samfunnsproblemer direkte til kvinnelig dominans i ledelse, blant annet: DNB → dårlig drift Politi/påtalemyndighet → henleggelser NAV → konflikter og klager Innvandring → «styrt av kvinner» Argumentet er ikke dokumentert, men bygger på et narrativ: 5. Idealiserer «mannlig kompetansekultur» Han kontrasterer dette med: Tester Direkte tilbakemelding Prestasjon uten «papirjuks» Maskuline miljøer der status må fortjenes Dette er en nostalgisk meritokratiforståelse, der han opplever seg forbigått. 6. Offerforventning og forhåndsavvisning av kritikk Avslutningen: Forventer å bli stemplet som kvinnefiendtlig Avviser kritikk på forhånd som «kjønnskampraseri» Setter seg selv i rollen som sannhetssier mot en dogmatisk majoritet Dette er en klassisk retorisk forsvarsmekanisme. Oppsummert i én setning Teksten er et følelsesdrevet, generaliserende innlegg der misnøye med samfunnsutvikling projiseres på kvinner som gruppe, særlig kvinner i maktposisjoner, med Kvinneguiden som katalysator. Anonymkode: 72e6c...0e6 9 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar #29 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Middelaldrende Karen`s er vårs tids største trussel mot et tryggere og bedre samfunn. Anonymkode: ac02e...6a9 Enda et gullkorn 😅 Anonymkode: 11041...c45
AnonymBruker Skrevet 31. januar #30 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enda et gullkorn 😅 Anonymkode: 11041...c45 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er både moden og har en god karriere. Men fortsett du, dette er artig. Anonymkode: 11041...c45 'Den som ler sist, ler best ' ..😄😊 Å tenne fyr på overfølsomme norske, feminstkvinner, eller mainstream - er lettere enn å tenne en lighter. Så de på et sekund går opp i en voldsom eksplosjon. Og går totalt fra forstand og begrensning. "Moden" .., "Artig" .. ? Den var god. Haha, ja jeg kan forsikre; mange år siden jeg har hatt det så moro som i kveld ..! Jeg skoggler, over alle hittil stupfulle, nærtagende jenter, med skrive og markeringsbehov. Men ett er sikkert: denne tråden, historien - blir en solid vinner i jaktteltet når jeg og gutta møtes på neste samling.. Den blir gående viralt, fra Finnmark til Setesdalen. Jøjjes, det skal bli morsomt Anonymkode: c5b9e...852
Katten.2.0 Skrevet 31. januar #32 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å tenne fyr på overfølsomme norske, feminstkvinner, eller mainstream - er lettere enn å tenne en lighter. Så de på et sekund går opp i en voldsom eksplosjon. Og går totalt fra forstand og begrensning. Tror vi må forstå hva du skriver for at du skal skape en reaksjon. (Regner med jeg et like ille som feminstkvinner siden jeg er (edru) feministmann.) 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #33 Skrevet 31. januar Jørn Bu skrev (41 minutter siden): Grei konklusjon; som jeg desverre antok, når vinfulle småjenter fra 16 til 23 år - sannsynlig, samles bak tastaturet - kommer "modenheten" frem. Og er alle er avhengig av jonas og Nav for å få en karriere .. Yeah .. "vellykket". Kork flasken, og begynn å jobbe. Tror du skal forberede deg på at du kommer til å få gjennomgå - når både Kvinnegudiens norsklektorer og språkpoliti våkner opp 👩🏼🏫🚓 Anonymkode: 72e6c...0e6 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar #34 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du skal forberede deg på at du kommer til å få gjennomgå - når både Kvinnegudiens norsklektorer og språkpoliti våkner opp 👩🏼🏫🚓 Anonymkode: 72e6c...0e6 Ja det skal bli spennende .. - håper får personlig hilst på deg, da .. Teppespøkelset detter ned fra glasstaket ..? Hjelpeløse tulling, gå heller til doktoren din. Anonymkode: c5b9e...852
AnonymBruker Skrevet 31. januar #35 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja det skal bli spennende .. - håper får personlig hilst på deg, da .. Teppespøkelset detter ned fra glasstaket ..? Hjelpeløse tulling, gå heller til doktoren din. Anonymkode: c5b9e...852 Er det en grunn til at du skriver både med nick og anonymt i samme tråd? Anonymkode: e127b...e27 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar #36 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det en grunn til at du skriver både med nick og anonymt i samme tråd? Anonymkode: e127b...e27 Tror han er for full til å ha fått det med seg Anonymkode: 72e6c...0e6 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar #37 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tror han er for full til å ha fått det med seg Anonymkode: 72e6c...0e6 Banale flåsejente.. Send oppgulpet ditt sammen med deg selv på det vanlige stedet. Anonymkode: c5b9e...852
AnonymBruker Skrevet 31. januar #38 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Oppsummert i én setning Teksten er et følelsesdrevet, generaliserende innlegg der misnøye med samfunnsutvikling projiseres på kvinner som gruppe, særlig kvinner i maktposisjoner, med Kvinneguiden som katalysator. Anonymkode: 72e6c...0e6 Helt vanlig innlegg av en mann på KG altså. Intet nytt under solen. Anonymkode: 42594...dc1 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar #39 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Banale flåsejente.. Send oppgulpet ditt sammen med deg selv på det vanlige stedet. Anonymkode: c5b9e...852 God natt, Jørn! Anonymkode: 72e6c...0e6
AnonymBruker Skrevet 31. januar #40 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt vanlig innlegg av en mann på KG altså. Intet nytt under solen. Anonymkode: 42594...dc1 Deg om det, stakkars 'karen'. Som hjelpeløst blir dratt inn i sheriffbilen. Snydens full. Men skriking og hyling hjelper lite. Anonymkode: c5b9e...852
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå