Gå til innhold

Uspesifisert reise...

lille__lulu

Anbefalte innlegg

Mange tror at det er slik at man uansett vil havne på et av hotellene i katalgen og at det da er begrenset hvor galt det kan bli. Slik er det IKKE. Du kan havne på ekstrahoteller med dårlig standard og langt unna de stedene som trekkes frem på destinasjonen.

Jeg har et inntrykk av at det ofte er en dårlig ide å reise uspesifisert med Apollo. Dette har jeg gjort selv en gang og dro til Kypros med forhåpninger fra katalogen om hvite strender, turkis hav og masse morro. Havnet på et gammelt avsides hotell midt i ingenmannsland hvor jeg måtte gå laaaangt for å komme til en dårlig strand. Prøvde å bytte, men det var både dyrt og veldig vanskelig. Nesten alle jeg kjenne som har reist med samme selskap har lignende erfaringer.

Derimot reiste jeg uspesifisert med Star Tour til Kreta og ble veldig fornøyd på helt kurant mellomklassehotell med god beliggenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg og min kjære reiste til gran canaria i fjor. Jeg har alltid reist spesifisert før, men denne gangen tok vi sjansen på upesifisert. Vi havnet på et nydelig fem stjerners hotell, som andre vi pratet med hadde betalt fire ganger prisen for dette hotellet. Mitt råd er å reise uspesifisert, men undersøk på forhånd om det er på et sted hvor de fleste hoteller har god standard. Og ha noen kroner i bakhånd om dere skulle være uheldige.

Ha en fin ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist uspesifisert 2 ganger, første gang til Gran Canaria, da havnet vi på blue village med superior leilighet.

Andre gang dro jeg til Bulgaria, da havna vi i et høl fra helvete, jeg ble alvorlig syk av rommet, jeg måtte betale 4000 kr for og bytte til et ok hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har vært på reise uspesifisert ti ganger og har nesten alltid vært utrolig heldig. Beste turen var kanskje til Sardinia hvor vi betalte 1095 for to uker og kom på det beste hotellet til StarTour 20 meter fra stranden. Har vært mer uheldig to ganger, men da har vi bare tatt kontakt med en reiseleder og fått oppgradert hotell/leilighet dagen etter. Betalte bare 200 kr ekstra. Jeg har også reist spesifisert, men da vært mer misfornøyd faktisk. Da har man også selvfølgelig høyere foventninger til standard og service. Jeg har aldri reist med Apollo, så der kan jeg ikke uttale meg, men har reist med alle de andre selskapene; mest med StarTour. Jeg kjenner også to stk som jobber i reisebyrå som sier at de alltid prøver å selge spesifiserte reiser; derfor skjer det at de overdriver litt ifht at man kan få dusj på gangen, dele rom med andre etc. De sier at dette ALDRI har skjedd. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg gamblet. Det er jo også det som er litt spennende med å reise..sikker på at du blir fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har reist både spesifisert og uspesifisert. Har faktisk fått bedre standard når jeg har reist uspesifisert.

Alle historiene og ryktene om hvor fælt det kan bli gidder jeg ikke å høre på.. For det første er det svært overdrevet og for det andre så vet jeg at jeg takler det fint om det skulle skje..

Uspesifisert er det eneste aktuelle for oss når det gjelder "sydentur"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både bra og dårlig erfaring med uspesifisert...Men bare 1 gang var hotellet dårlig, de andre var de helt ok, men ingen luksus.

Men min erfaring er at man ikke trenger plusse på x antall hundrelapper for å sikre seg privat bad osv osv. Det er bare en måte å tjene ekstra på for charterselskapene har jeg fått inntrykk av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har reist endel på uspesifisert, både til Hellas, Bulgaria og Spania. Har vel intrykk av at man oftest kan være uheldig i høysesongen når de bra hotellene er fulle av "spesifisert" gjester. Har vel også mest dårlig erfaring med Apollo, det virker av og til som de gir deg elendige rom for at du skal betale ekstra for å oppgradere?? Ellers så har jeg flere ganger reist til Kreta i mai og fått flott hotell til en billig penge. Da er det jo morsomt å snake med de som har betalt fullpris for å bo på samme sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...