AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Skrevet 30. januar Hei! Jeg har vært syk i rundt 3 uker, og var hos legen i dag som mente at jeg har lungebetennelse og ga meg en sykemelding. slik jeg forstår det får jeg egentlig ikke noe sykepenger? på nav sine sider står det: «For å ha rett til sykepenger fra Nav må du ha jobbet minst fire uker rett før du ble sykmeldt. Du må også ha en årsinntekt som tilsvarer femti prosent av grunnbeløpet i folketrygden, det vil si 65 080 kroner. For å beregne årsinntekten din bruker Nav gjennomsnittet av de tre siste måneden» situasjonen er nemlig slik at jeg var arbeidsledig nov+des siden jeg var ferdig i et vikariat, i starten av januar starta jeg i ny jobb. Jeg har jo dermed nesten ikke hatt inntekt siste tre månedene… Anonymkode: cb502...f4d
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Skrevet 30. januar Hadde du dagpenger i perioden du var uten arbeid? Det kan kvalifisere. Uten inntekt eller på sosialstønad? Da har du trolig ikke tjent opp sykepengerettigheter. Anonymkode: 1b30d...6d5 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå