Mari21 Skrevet fredag kl. 22:01 #1 Skrevet fredag kl. 22:01 Hei! Jeg går på AAP og sliter veldig økonomisk, NAV sier de ikke kan hjelpe meg med dette. Jeg får 15000kr i mnd, har en husleie på 10.000kr. Det å sitte igjen med 5000kr igjen etter husleia, er alt for lite. Med både betaling av Mat, strøm, bensin, forsikringer, tlf regning, forbrukslå, Og medisiner Vet at NAV ikke hjelper til med forbrukslån og forsikringer. Men Fortsatt går jeg i minus og dette begynner å merkes veldig psykisk. Har fått mye innkasso, etter NAV kom inn i bildet. Begynte på AAP i oktober. Hva kan jeg gjøre? Har jeg noen rettigheter, kan jeg søke om støtte flere steder? Jeg har søkt støtte fra sosial kontoret fra NAV mange ganger, men får bare avslag.. Noen tips? 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:04 #3 Skrevet fredag kl. 22:04 Hva er begrunnelsen for avslag på sosialhjelp? Anonymkode: c74cd...5e8 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:11 #4 Skrevet fredag kl. 22:11 Leie hybel eller begynne å jobbe igjen? Anonymkode: 614f5...761
applestories Skrevet fredag kl. 22:11 #5 Skrevet fredag kl. 22:11 Har du sjekket om du kan ha rett på bostøtte fra Husbanken?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 23:27 #6 Skrevet fredag kl. 23:27 Må du ha bil? Anonymkode: 8b442...bfc
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 23:38 #7 Skrevet fredag kl. 23:38 Bostøtte gjennom husbanken. Har du sjekket om du har krav på noe gjennom forsikring? Hvis du har uføreforsikring f.eks. Anonymkode: b2724...71e
Mari21 Skrevet i går, 07:25 Forfatter #8 Skrevet i går, 07:25 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Leie hybel eller begynne å jobbe igjen? Anonymkode: 614f5...761 Unødvendig kommentar.. Hvis det å være syk hadde vært et valg, hadde ikke jeg vært i denne situasjonen nå. Er på utprøving i jobb, men klarer ikke å jobbe mere en det. Gjør så godt jeg kan. 1 2
Mari21 Skrevet i går, 07:25 Forfatter #9 Skrevet i går, 07:25 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bostøtte gjennom husbanken. Har du sjekket om du har krav på noe gjennom forsikring? Hvis du har uføreforsikring f.eks. Anonymkode: b2724...71e Oi det har jeg ikke tenkt på, det skal jeg sjekke ut! Takk for tips
Mari21 Skrevet i går, 07:27 Forfatter #10 Skrevet i går, 07:27 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er begrunnelsen for avslag på sosialhjelp? Anonymkode: c74cd...5e8 At jeg får for mye i AAP, søkt hver mnd siden oktober. Men får det samme svaret hver gang. Så har da måtte søke nødhjelp hver mnd i stedet.
Mari21 Skrevet i går, 07:28 Forfatter #11 Skrevet i går, 07:28 Strigiformes skrev (9 timer siden): Kan du flytte og leie rimeligere? Har tittet, men er så vanskelig når jeg også har to hunder, ikke alle som ønsker å ha hund i leiligheten dessverre.
AnonymBruker Skrevet i går, 07:34 #12 Skrevet i går, 07:34 Hvis du har 15.000 i inntekt og husleien er på 10.000, så har du jo rett på supplerende sosialhjelp. Satsen er vel i overkant av 8.000 kroner til livsopphold. Så at du får avslag på det grunnlaget skjønner jeg ikke. Da må det være noe du ikke forteller her. Du har forresten rett i at man ikke tar hensyn til gjeld når man får sosialhjelp. Og har du bil tas heller ikke det med i beregningen. Men noe er shady her, for du skal som sagt ikke få avslag på det grunnlaget. Bor du sammen med noen eller alene? Anonymkode: 37753...209
AnonymBruker Skrevet i går, 08:42 #13 Skrevet i går, 08:42 Mari21 skrev (1 time siden): At jeg får for mye i AAP, søkt hver mnd siden oktober. Men får det samme svaret hver gang. Så har da måtte søke nødhjelp hver mnd i stedet. Har du trekk i utbetalingen på aap? Ellers høres det rart ut at du får avslag med 15 000 kr i aap. Men sosialhjelp tar ikke hensyn til gjeld, så har du det på utbetalingen er det forklaringen. Da ville jeg bedt om samtale med gjeldsrådgiver og se om dere kan endre på noe. Anonymkode: f87bc...53d
AnonymBruker Skrevet i går, 08:49 #14 Skrevet i går, 08:49 Du har ikke råd til å ha bil, selg den. Du har heller ikke råd til å ha to hunder, de må du omplassere enten permanent, eller til økonomien bedrer seg. Beklager, men realiteten er at når inntekten går nedover så må man gjøre noen harde valg, fremfor å forvente at det offentlige skal gi deg mer penger. Du får avslag fordi du har nok penger, men du bruker dem på bil og hund, samt forbrukslån som virkelig ikke er noe offentlige midler skal nedbetale for deg. Anonymkode: 5e1f3...677 4
AnonymBruker Skrevet i går, 08:54 #15 Skrevet i går, 08:54 Dette er nok en tråd jeg ikke skal mene så mye i. Anonymkode: 0e2d6...a25
AnonymBruker Skrevet i går, 09:03 #16 Skrevet i går, 09:03 Mari21 skrev (11 timer siden): Hei! Jeg går på AAP og sliter veldig økonomisk, NAV sier de ikke kan hjelpe meg med dette. Jeg får 15000kr i mnd, har en husleie på 10.000kr. Det å sitte igjen med 5000kr igjen etter husleia, er alt for lite. Med både betaling av Mat, strøm, bensin, forsikringer, tlf regning, forbrukslå, Og medisiner Vet at NAV ikke hjelper til med forbrukslån og forsikringer. Men Fortsatt går jeg i minus og dette begynner å merkes veldig psykisk. Har fått mye innkasso, etter NAV kom inn i bildet. Begynte på AAP i oktober. Hva kan jeg gjøre? Har jeg noen rettigheter, kan jeg søke om støtte flere steder? Jeg har søkt støtte fra sosial kontoret fra NAV mange ganger, men får bare avslag.. Noen tips? Søk opp AAP gruppa på Facebook,der er det mye kunnskap. Anonymkode: eaaa3...c37
Mari21 Skrevet i går, 09:26 Forfatter #17 Skrevet i går, 09:26 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Søk opp AAP gruppa på Facebook,der er det mye kunnskap. Anonymkode: eaaa3...c37 Takk for tips, da skal jeg gjøre det! AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette er nok en tråd jeg ikke skal mene så mye i. Anonymkode: 0e2d6...a25 Helt enig! Takk for at du måtte dele det
Mari21 Skrevet i går, 09:36 Forfatter #18 Skrevet i går, 09:36 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Må du ha bil? Anonymkode: 8b442...bfc Jaa bor ikke i en stor by, så veldig avhengig av bil for å komme til butikk og komme seg ut
AnonymBruker Skrevet i går, 09:47 #19 Skrevet i går, 09:47 Denne tråden burde kanskje vært flyttet til forbruker, jus og økonomi? Anonymkode: 0dd8b...c4d
AnonymBruker Skrevet i går, 11:56 #20 Skrevet i går, 11:56 Kanskje ikke aktuelt, men er/ har du vært tilknyttet statens pensjonskasse gjennom jobb? Mulighet å søke uførepensjon der fra man søker Aap. Tror det samme gjelder KLP. Jeg har søkt der nå nettopp. Ingen som fortalte meg om den muligheten. Anonymkode: 5c862...7e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå