Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fått avsmak for de aller fleste relasjoner. Jeg treffer folk enda men ikke ofte og lite initiativ fra min side. 

Sliter også med tillit og gir lite info om meg og mine, så jeg beskytter meg veldig emosjonelt. Snakker kun på overflate nivå uten dybde selv til de jeg anså som nære. 

Det er som en switch har skjedd for noen måneder siden. Det å ha minst mulig med folk føles tryggest akkurat nå. 

Dette har jeg ikke erfart før, det er som en slags aversjon. Noen andre som har hatt sånn? Hva skjedde for at det endret seg til «normale» ? 

Aversjonen gjelder både fremmede, bekjente venner og familie

Anonymkode: 88f58...ba7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Brå overgangsalder?

Anonymkode: a79db...e40

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

28 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva har overgangsalder å gjøre med dette?

Anonymkode: 73b90...ad5

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Depresjon? Mye stress på jobb/skole de siste mnd? Sykdom? 

Anonymkode: 2f3ea...ccb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk suger. Jeg skjønner deg godt

Anonymkode: 8f3d5...7a0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Depresjon? Mye stress på jobb/skole de siste mnd? Sykdom? 

Anonymkode: 2f3ea...ccb

Tenkt depresjonsretning også men jeg fungerer i hverdagen. Jeg er usikker, er mer likegyldig enn nedstemt.

Ble behandlet (svært) uverdig i barseltiden og første halvåret av noen vi trodde var til å stole på. Det er 1,5 år siden, så det er eneste jeg kunne tenkt kan ha påvirket min evne til å stole på folk. Det er en stund siden så det er rart hvis dette har sammenheng og ført til aversjon mtp folk først i det siste

AnonymBruker
Skrevet

Folk suger. Lockdown fikk mange inkl meg til å bli mer kresen på hvem jeg ønsker å bruke tiden min på eller samme med. Blitt superkresen på sosial omgang

Anonymkode: 1a08e...c69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk suger. Lockdown fikk mange inkl meg til å bli mer kresen på hvem jeg ønsker å bruke tiden min på eller samme med. Blitt superkresen på sosial omgang

Anonymkode: 1a08e...c69

Samme her. 

AnonymBruker
Skrevet

Liker å snakke med folk om felles interesser, jobb og slikt. Har null interesse av å omgås folk bare for å omgås folk.

Anonymkode: 19b5d...d03

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er faktisk noe flere kvinner forteller om som et symptom på overgangsalder 😊

AnonymBruker
Skrevet

Før du aner det så er det nytt presidentvalg i USA igjen og da ordner det seg.

Anonymkode: 6f70c...aea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenkt depresjonsretning også men jeg fungerer i hverdagen. Jeg er usikker, er mer likegyldig enn nedstemt.

Ble behandlet (svært) uverdig i barseltiden og første halvåret av noen vi trodde var til å stole på. Det er 1,5 år siden, så det er eneste jeg kunne tenkt kan ha påvirket min evne til å stole på folk. Det er en stund siden så det er rart hvis dette har sammenheng og ført til aversjon mtp folk først i det siste

Har du ammet og nylig trappet ned på ammingen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ingen psykolog, men av egen erfaring, så kan likegyldighet være ett av mange tegn tegn på depresjon. Ofte ser man dessverre ikke hvor langt nede man er, før man er godt på vei opp igjen. Kjenner meg bare så veldig igjen ifh til barselstid, ingen som så hvor mye jeg slet fordi jeg dekket over, fikset osv. Fordi: Det gikk jo fint, sant? Baby var nydelig, trøbbel med amming, men det har jo mange, osv... Trakk meg unna alle, og det gikk dessverre år før jeg skjønte hvor tøft jeg hadde det i forhold til andre. Dessverre var det ingen lege, jordmor e.l som så det, var mannen min som til slutt fikk overbevist meg om at her må det noe til. Heldigvis hadde kommunen "raskt inn", inkludert psykolog, og da løsnet det. Har du snakket med fastlegen din? Om denne er utilgjengelig, om kommunen din har psykisk helsehjelp (noe de strengt tatt er pålagt å ha), kontakt dem. Gå heller en gang for mye, enn å fortsette som nå, det gagner ingen, aller minst deg selv ❤️

Anonymkode: 17416...993

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er det nye, ingenting av det som skjer med oss kvinner uansett hva vil føler, tenker eller feiler så kommer vi unna mensen, pms, graviditet, overgansalder osv. Gud forby at man bare er drittlei mennesker uten en hormonell årsak.

Anonymkode: 9c502...c7a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen. Dvs. jeg er interessert i hvordan det går med min innerste krets, men er DRITTLEI av folk på jobb som hele tiden maser om jeg har hatt en fin helg, hva jeg skal i helgen osv. Jeg driter i hva de har gjort, og vi har så ulike tilværelser at de neppe får noe ut av at jeg forteller om mitt liv. 

Anonymkode: 597fe...3be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke for å være nedlatende: 

hva/hvilke type innhold følger du på SOME? 

Jeg er godt voksen og burde være imun og visst bedre, men har selv lagt merke til hvordan man blir dratt ned i suget når man først begynner å følge et bestemt type innhold. I mitt tilfelle var det KI. Hadde en periode i fjor hvor jeg konsumerte massevis av podcaster/programmer/youtube-videoer om hvor totalt nord og ned det kommer til å gå allerede ved starten av 2027. 

- "hva faen skal jeg gidde å engasjere meg i livet i det hele tatt? Kommer jo til å miste jobb/hus/inntekt/betydning uansett veldig snart" 

Anonymkode: 48a0b...213

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg ts. Spørsmålet er om du selv føler dette er et problem for deg? Hvis du synes det, så er det et problem. Hvis ikke, blås i andre folk 😅 Jeg er blitt veldig introvert med åra, og tror ærlig det er svært få mennesker jeg hadde savna. Lever helt fint med det.

Anonymkode: e764a...b66

AnonymBruker
Skrevet
Minosa skrev (10 timer siden):

Dette er faktisk noe flere kvinner forteller om som et symptom på overgangsalder 😊

Det er ingen grenser for hva slags symptomer overgangsalderen er skyldig i nå for tiden.

Anonymkode: 0e415...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...