Gå til innhold

Hva er dette for noe rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt overrasket i dag da vekta viste 74.2....

Spiste masse sjokolade i går, og har ikke gått opp ett gram...tvert i mot gått ned 600gram! Vekta er ny, så jeg vet den ikke kødder. Hva i granskauen skjer? Anyone?

ps:mamma sier at jeg vil se at jeg har spist sjokolade i morgen. I såfall - hvorfor tar det så lang tid før det vises på vekta?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Det der er nok tilfeldig, du har mista vann eller noe lignende antagelig. Man legger heller ikke automatisk på seg av sjokolade, det er bare hvis du spiser flere kalorier enn du forbrenner du legger på deg, samme hva du spiser.

Skrevet

Det er ikke alltid kroppen omdanner kalorier til fett så veldig fort. Så om du sjokolade på kvelden, er det ikke sikkert det synes på morgenen.

Ellers har det jo med når du sist veide deg og om du har gått ned siden da. Som elfrida så fint sa, er det å spise mer kalorier enn man forbrenner som gjør at man legger på seg. Ikke selve sjokoladen.

Dersom vekta bare har varier i løpet av en dag, er det nok vannnivået i kroppen som har variert.

Skrevet

Takk for svar begge to :) :)

Jeg veide i går

74.8 kg på morgenen

74.5 kg på ettermiddagen, etter havregryn og masse snømåking (3 timer)

74.5 kg (fremdeles) da jeg la meg i 3-tiden på natta, etter å ha spist masse sjokolade på kvelden

74.2 idag

Kan være noe galt med vekten. lol Men skulle liksom ikke være det siden den er ny. Jaja...får se hva vekta viser i morgen tidlig :forvirret:

Skrevet

Sukkeret i sjokoladen omdannes til fett som legger seg på magen. Men fettet veier mindre enn muskler, og den omdanninga ser du ikke på vekta med en gang. Derfor kan det ta litt tid før du merker forskjell.

Jeg har tabbet meg ut på det mange ganger: Fra å trene mye og spise sunt, så sklir jeg ut på "sjokoladekjøret" igjen. Uten å gå opp i vekt, den holder seg fin og stabil, og kryper bare veldig sakte oppover etter noen uker. Problemet er bare at det sannsynligvis er 5 kilo muskler som er gjort om til 5 kilo fett - som tar dobbelt så stor plass som musklene! Og det merkes på klærne før det merkes på vekta (for ikke å snakke om hvor slaskete man plutselig er blitt i mageskinn og lår og rumpe!)

Tro meg, jeg har prøvd mange ganger: Sjokolade funker ikke som slankekur!

Skrevet
Sukkeret i sjokoladen omdannes til fett som legger seg på magen. Men fettet veier mindre enn muskler, og den omdanninga ser du ikke på vekta med en gang. Derfor kan det ta litt tid før du merker forskjell.

Jeg har tabbet meg ut på det mange ganger: Fra å trene mye og spise sunt, så sklir jeg ut på "sjokoladekjøret" igjen. Uten å gå opp i vekt, den holder seg fin og stabil, og kryper bare veldig sakte oppover etter noen uker. Problemet er bare at det sannsynligvis er 5 kilo muskler som er gjort om til 5 kilo fett - som tar dobbelt så stor plass som musklene! Og det merkes på klærne før det merkes på vekta (for ikke å snakke om hvor slaskete man plutselig er blitt i mageskinn og lår og rumpe!)

Tro meg, jeg har prøvd mange ganger: Sjokolade funker ikke som slankekur!

Spiser ikke akkurat sjokolade ofte da, så jeg tror ikke jeg går så mye opp i vekt av å ha hatt i meg 200 gram sjokolade èn kveld.

Hihi...vet at sjokolade ikke funker som slankekur :o)

Takk for svar!

Gjest gjest1
Skrevet

Det å spise én sjokolade én kveld gjør deg ikke feitere - det er det du dytter i deg over tid som gir vektøkning vet du. Tenk etter så skjønner du logikken i det.

Gratulerer med alle kiloene du har gått ned, forresten! Bra jobba!!

Skrevet

hva er vitsen med å veie seg 4 ganger på en dag?? :klø:

Skrevet
hva er vitsen med å veie seg 4 ganger på en dag??  :klø:

Ja, det lurte jeg også på. Vekta varierer i løpet av dagen. Skal du se forskjell bør du ikke veie deg mer enn en gang i uka.

Gjest Gjest
Skrevet

QUOTE(Twigi @ 06.04.2006 (11:39)

Sukkeret i sjokoladen omdannes til fett som legger seg på magen. [/right)

Tull og tøys. Dokumentasjon?

• 2 uker senere...
Skrevet

Er litt hekta på det å veie meg flere ganger om dagen. Dessverre...blir bare en dårlig vane om man kan kalle det det :)

Skrevet
hva er vitsen med å veie seg 4 ganger på en dag??  :klø:

:Nikke: :klø:

Skrevet

<!--QuoteBegin-Twigi+06.04.2006 (11:39)

Sukkeret i sjokoladen omdannes til fett som legger seg på magen. [/right--><div class='quotetop'>QUOTE(Twigi @ 06.04.2006 (11:39)

Sukkeret i sjokoladen omdannes til fett som legger seg på magen. [/right)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->

Gjest gjesta
Skrevet

Er det seriøst noen som teller gram i løpet av en dag? Ehh..

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Det går på at når man spiser raske karbohydrater (altså, feks. sjokolade) blir blodsukkeret ustabilt, og bukspyttkjertelen produserer mer insulin. Insulin har en tendens til å legge seg som fett på magen..... Derfor mange som har overflødig fett på magen, ofte får diagnosen "resulininsistens" (usikker på stavelsen).

Endret av mysan
  • 2 uker senere...
Skrevet
Er det seriøst noen som teller gram i løpet av en dag? Ehh..

Hmm...kan jo kalle det spiseforstyrrelser ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...